Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 10:56

Ja precies, dat zou echt een ontzettend groot wonder zijn :j Maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Zolang zonder drinken ook? Is natuurlijk een zoute zee, geen idee eigenlijk hoe lang je zonder drinken kan :o

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:05

Mir_U schreef:
N0a schreef:
Het is wel raar. Als het vliegtuig in de lucht ontploft was hadden ze al lang brokstukken gevonden moeten hebben. Zoals ze zelf aangeven: we kunnen zelfs een basketbal op de zee zien drijven. Waarom vinden ze dan maar niks?

Misschien is het zoiets als een basketbal vinden op honderden voetbalvelden? Het is gewoon enorm gebied dat ze moeten bestrijken..

Een woordvoerder gaf inderdaad aan dat ze een basketbal op het water vanuit de lucht kunnen zien, maar het probleem is, dat het gebied enorm groot is

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:06

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:06

knabbelgirl schreef:
Ja precies, dat zou echt een ontzettend groot wonder zijn :j Maar ik heb er eigenlijk een hard hoofd in. Zolang zonder drinken ook? Is natuurlijk een zoute zee, geen idee eigenlijk hoe lang je zonder drinken kan :o

Een mens kan 2 a 3 dagen zonder water, niet langer...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:37

Uiterlijk drie dagen. Ik ben de afgelopen weken ook steeds licht uitgedroogd geweest en bij mij zag je het al aan mijn huid (werd heel schilferig). Had ook steeds een wattengevoel in mn keel. Moet er niet aan denken dat het langer dan 3 dagen is pff.
Gok ook dat hij toch in zee ligt. In een zeegreppel kunnen ze een signaal moeilijk ontvangen.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:49

Reddingsboot bleek inderdaad niks te zijn. Als familie zou ik helemaal wanhopig zijn, verschrikkelijk. Ik hou wel van mysteries, maar deze vind ik dan weer niet zo leuk..

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:51

Pff ben zo benieuwd naar wat er gebeurd is met dat vliegtuig.. Het blijft speculeren en alle doem-scenario's staan wel open eigenlijk.. Het is wel vreemd dat die mensen nog gebeld konden worden op hun mobiel.. Als je zo diep in zee ligt, dan gaat je telefoon ook niet meer over. Ja, tenzij je inderdaad zo'n onverwoestbare nokia hebt. Vreselijk voor de mensen, hoop dat ze niet te veel angst hebben gehad en dat het allemaal snel voorbij was..

Moest trouwens wel gelijk denken aan dat ongeluk met dat vliegtuig waar dat jongetje de enige overlevende was. Dat was toen ook zo'n wonder, want iedereen was echt morsdood..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:53

Over een paar uur komen de uitslagen van de olie. Als het niet de olie van het vliegtuig is, dan zijn ze misschien wel ergens anders heen gevlogen. Lijkt mij echter dat zo'n kaping wel wordt opgeeist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:56

Die mobieltjes vind ik ook raar.. Liggen die niet gewoon thuis ofzo? Maarja!

Ik wordt nu ook wel nieuwschierig naar wat er is gebeurd..

Was t bij een eiland in de buurt? Met een beetje geluk.. Al, als het zo dichtbij is hebben ze dat ook wel bedacht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:58

N0a schreef:
Over een paar uur komen de uitslagen van de olie. Als het niet de olie van het vliegtuig is, dan zijn ze misschien wel ergens anders heen gevlogen. Lijkt mij echter dat zo'n kaping wel wordt opgeeist.

Aan de ene kant hoop ik wel dat het van het vliegtuig is...
Dan is er al een extra zekerheid.....

Vraag me af, waar hrt vliegtuig zou zijn met een kaping.. En hoe die plots van de radar was.. Ook geen noodsignaal!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:04

Heel bizar dat in de moderne tijd zo'n vliegtuig niet binnen een paar uur terug gevonden wordt.

Hoop voor de nabestaande dat er snel duidelijkheid is....en het liefs natuurlijk iedereen ongedeerd.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:04

MyHorseGirl schreef:
Moest trouwens wel gelijk denken aan dat ongeluk met dat vliegtuig waar dat jongetje de enige overlevende was. Dat was toen ook zo'n wonder, want iedereen was echt morsdood..

Jij bedoelt waarschijnlijk dat vliegtuig uit Libie. Dat jongetje was 9 negen jaar. Er zijn echter meerdere vliegtuigongelukken geweest waarbij er maar 1 overlevende was. :)

Als het vliegtuig omgekeerd/gekaapt was dan zou je toch wel verwachten na drie dagen wat gehoord te hebben? Op deze manier wordt je als nabestaande/naaste familie wel erg wanhopig en gek van het wachten. Zeker als je bereik heb krijg je toch een sprankje hoop dat ze misschien nog leven. Verschrikkelijk!

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:06

Ze wisten 2 dagen geleden al dat die mobiele telefoons het deden, ik snap niet dat ze het signaal dan niet gaan tracken. Echt bizar, al is het maar om uit te sluiten of die dingen thuis liggen of aanwezig waren in het vliegtuig.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:06

N0a schreef:
Het is wel raar. Als het vliegtuig in de lucht ontploft was hadden ze al lang brokstukken gevonden moeten hebben. Zoals ze zelf aangeven: we kunnen zelfs een basketbal op de zee zien drijven. Waarom vinden ze dan maar niks?

Ja, als het wrak zou drijven zouden ze het ook wel hebben gevonden.
Een basketbal ergens op de bodem van de zee kunnen ze ook niet zien hoor!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:08

Heftig dit. jeetje. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:09

N0a schreef:
Ze wisten 2 dagen geleden al dat die mobiele telefoons het deden, ik snap niet dat ze het signaal dan niet gaan tracken. Echt bizar, al is het maar om uit te sluiten of die dingen thuis liggen of aanwezig waren in het vliegtuig.

Dan heb je idd zekerheid of hij thuis ligt..

Mogen ze wel zomaar traceren btw? In deze situatie toch wel lijkt me?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:10

44Myrthe44 schreef:
N0a schreef:

Ja, als het wrak zou drijven zouden ze het ook wel hebben gevonden.
Een basketbal ergens op de bodem van de zee kunnen ze ook niet zien hoor!

Wanneer een vliegtuig in zee stort zijn er onderweg heus wel onderdelen die al afbreken, dan zullen die wel rond dobberen. Als het hele vliegtuig gewoon door de zee zou dobberen hadden ze hem allang gevonden :+ Met de air france kwamen toen ook bepaalde onderdelen naar boven drijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:11

*Stelt zich voor hoe zo'n vliegtuig er drijvend uitziet*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:19

Joaltijd schreef:
*Stelt zich voor hoe zo'n vliegtuig er drijvend uitziet*

Zoiets als dit denk ik..

Afbeelding

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:19

Dat kun je gewoon Googelen hoor Joaltijd.

Het vliegtuig zal waarschijnlijk door de snelheid niet meer drijven maar naar beneden gezakt zijn.
Wel zal er bijvoorbeeld bagage en puin naar de oppervlakte komen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:20

Heel vreemd dit. Ik denk inderdaad dat heten zee gestort is en daarom onvindbaar. Als het gekaapt was, hadden ze hem inmiddels wel moeten vinden toch?

Ben wel heel benieuwd hoe dit raadsel gaat aflopen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:20

Die foto is meer van een noodlanding op zee. Dan is er nog sprake van enige controle.

Dit vliegtuig, als het in zee gestort is, heeft geen enkele vorm van controle meer gehad, anders was er wel aan de alarmbel getrokken. Dus gaat het met een veel grotere snelheid.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:38

Een vliegtuig zinkt heel snel naar de zeebodem, en er zullen altijd wel resten naar boven komen drijven, maar wanneer? En wanneer zullen ze het vinden? Bij een ander vliegtuig ongeluk vonden ze het wrak pas na 2 jaar, mag toch hopen dat het niet bij dit wrak gaat gebeuren...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:45

Ik vraag me ook af hoelang het duurt voor wrakstukken loskomen van de bodem. De zee is daar op sommige stukken 5000 meter diep.

Stel dat het vliegtuig vrijwel intact naar beneden is gegaan. Dan zijn er veel dingen die niet opstijgen van de bodem.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 13:28

Die enorme vlekken olie zijn niet van het vliegtuig. Echt bizar.. Waar kan zo'n vliegtuig nou zijn.