Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elise_0o schreef:Nog een leuk artikel gevonden (zo lijkt het bijna alsof ik tegen biologisch ben, wat dus absoluut niet zo is) waarin 5 argumenten worden weerlegt.
Ik ben pro bio, maar de argumenten die worden aangedragen vind ik meestal maar flut haha
http://www.vn.nl/Archief/Samenleving/Ar ... h-eten.htm
http://www.foodlog.nl/artikel/nieuws_ui ... ologische/
Elise_0o schreef:Het ging mij ook meer om het is lekkerder (en gezonder), wat dus echt subjectief is.
Had het er laatst nog met een vriend van mij over die vaak eieren van mijn kippen krijgt. Hij vind mijn eieren echt lekkerder dan die van de supermarkt, maar als ik heel eerlijk ben proef ik echt 0,0 verschil..
Elise_0o schreef:Het ging mij ook meer om het is lekkerder (en gezonder), wat dus echt subjectief is.
Had het er laatst nog met een vriend van mij over die vaak eieren van mijn kippen krijgt. Hij vind mijn eieren echt lekkerder dan die van de supermarkt, maar als ik heel eerlijk ben proef ik echt 0,0 verschil..
Vjestagirl schreef:Wat ik leuk vind is dat mensen zoeken naar "normale prijzen" voor bio vlees. Je kunt het ook omdraaien: de prijs voor biovlees is de normale prijs, al het andere is gewoon té goed koop.
Urielle schreef:Vjestagirl schreef:Wat ik leuk vind is dat mensen zoeken naar "normale prijzen" voor bio vlees. Je kunt het ook omdraaien: de prijs voor biovlees is de normale prijs, al het andere is gewoon té goed koop.
Te goedkoop bestaat imo echt niet in deze crisistijden. Wij proberen te blijven doen wat we vroeger deden maar we kiezen wel voor de goedkopere opties. Mijn eerste kind droeg BabyMexx, mijn tweede kind droeg C&A en mijn derde kind draagt Ralph Lauren en Tommy Hilfiger, maar dan doorgekregen van andere mensen of tweedehands aangekocht. Zo gaat dat ook met het eten, vaak appels en bananen omdat die relatief goedkoop zijn waar ik vroeger nog wel eens exotischer fruit kocht. Cola van de Aldi ipv Coca Cola. En dus ook goedkoop vlees, geen biovlees maar ook geen dingen als kalfslapjes oid.
Urielle schreef:Te goedkoop bestaat imo echt niet in deze crisistijden.
Urielle schreef:Het is nou niet dat wij van het overschot een drieweekse vakantie naar Mexico boeken hoor, bij ons is allang geen maandelijks overschot meer om mee te sparen.
Vjestagirl schreef:Wat ik leuk vind is dat mensen zoeken naar "normale prijzen" voor bio vlees. Je kunt het ook omdraaien: de prijs voor biovlees is de normale prijs, al het andere is gewoon té goed koop.
Tiggs schreef:Ik neem aan dat de bokkers die hier toegeven dat ze plofkip etc. eten, niet in andere topics reageren dat ze het zielig vinden als een paard 23 uur per dag op stal staat of een hond 8 uur per dag alleen thuis is?
Ik eet heel weinig vlees, een van de belangrijkste redenen daarvoor is het dierenwelzijn. Want als je alle berichten zo hoort is scharrel of biologisch ook niet zaligmakend. Anderzijds is het natuurlijk altijd beter dan vlees uit de bio-industrie en geeft het kopen van scharrrel of biologisch vlees hopelijk ook een teken af naar de producenten/supermarkten.
lieveli schreef:Het is wellicht interessant om keuringsdienst van waarde eens te kijken, de aflevering over leverworst en hoe boeren worden afgeknepen om onder de waarde van het vlees het vlees te verkopen. Verder zitten er in al dat goedkope vlees allemaal toevoegingen, je wil toch niet dat je kinderen dat binnen krijgen?
quera schreef:Vjestagirl schreef:Wat ik leuk vind is dat mensen zoeken naar "normale prijzen" voor bio vlees. Je kunt het ook omdraaien: de prijs voor biovlees is de normale prijs, al het andere is gewoon té goed koop.
Maar de in jouw ogen normale prijs kan ik niet elke dag betalenterwijl ik wel dagelijks vlees wil eten
Shadow0 schreef:Anthea: helaas nog niet maar ook dat is iets om over na te denken en eventueel mee te nemen in mijn keuze.
In onze maatschappij gaat het niet lukken om trouwens helemaal 'schoon' te zijn. Gewoon niet mogelijk. Maar er is wel een verschil, voor mij dan, tussen je er bewust van zijn en dat ook regelmatig meenemen in je afwegingen, of het gewoon helemaal van je af laten glijden en niet eens proberen om met kleine stapjes iets te veranderen.
Citaat:Magrathea, Maar het spijt me, ik geloof niet dat wij degenen zijn die de vlees- en visindustrie in stand houden