Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Burgemeester Goes informeert wijk over pedoseksueel
De inwoners van de wijk Overzuid in Goes hebben woensdagavond een brief gekregen over een veroordeelde zedendelinquent die in de wijk woont en op tv was.
Foto: ANP
Dat staat op de website van de gemeente. De aanleiding voor de brief is het verschijnen van de zedendelinquent in het tv-programma Eén op Eén woensdagavond.
De burgemeester wil voorkomen dat er onrust onstaat, nadat O. woensdagavond in het KRO-NCRV-programma Eén op Eén vertelde dat hij in 1997 is veroordeeld voor het misbruiken van in totaal vier minderjarige jongens.
Poiuytrewq schreef:(Kinder)verkrachters kun je wat mij betreft niet ongelukkig genoeg maken. Die gun ik het licht in de ogen niet.
Waarom heb je daar medelijden mee als ik vragen mag?
Magrathea schreef:Citaat:Burgemeester Goes informeert wijk over pedoseksueel
De inwoners van de wijk Overzuid in Goes hebben woensdagavond een brief gekregen over een veroordeelde zedendelinquent die in de wijk woont en op tv was.
Foto: ANP
Dat staat op de website van de gemeente. De aanleiding voor de brief is het verschijnen van de zedendelinquent in het tv-programma Eén op Eén woensdagavond.
De burgemeester wil voorkomen dat er onrust onstaat, nadat O. woensdagavond in het KRO-NCRV-programma Eén op Eén vertelde dat hij in 1997 is veroordeeld voor het misbruiken van in totaal vier minderjarige jongens.
Dit snap ik dus echt niet
Die man heeft daar jaren gewoond en geen haan heeft ernaar gekraaid en nu ineens moet het publiekelijk verkondigd worden? Wie schiet daar dan iets mee op?
Poiuytrewq schreef:Daar heb ik dus echt geen moeite mee als het gaat om zulke kansloze daden.
Iemand die oudere mensen of kinderen iets aan doet of een soortgelijk verleden heeft mogen van mij van de hoogste flat springen
Ik snap niet dat mensen zo naief kunnen zijn en denken dat het goed komt. Een pedofiel is niet te 'genezen', net als een homo. Het is een sexuele voorkeur en als je daar echt kinderen in meesleept ben je ziek in je hoofd. Heel ziek
Magrathea schreef:Poiuytrewq schreef:(Kinder)verkrachters kun je wat mij betreft niet ongelukkig genoeg maken. Die gun ik het licht in de ogen niet.
Waarom heb je daar medelijden mee als ik vragen mag?
Een mens is een mens, je kunt niet zomaar mensenrechten gaan negeren op basis van iemands daden.
Stel je hebt een hele leuke gezellige man leren kennen, iemand waar je misschien wel meer mee zou willen, iemand die je echt oprecht aardig en leuk vindt. En dan kom je erachter dat hij pedofiel is. Dus dan vind je hem ineens niet meer aardig? Valt de rest van zijn karakter dan ineens weg ofzo?
Magrathea schreef:Stel je hebt een hele leuke gezellige man leren kennen, iemand waar je misschien wel meer mee zou willen, iemand die je echt oprecht aardig en leuk vindt. En dan kom je erachter dat hij pedofiel is. Dus dan vind je hem ineens niet meer aardig? Valt de rest van zijn karakter dan ineens weg ofzo?
Magrathea schreef:Poiuytrewq schreef:Daar heb ik dus echt geen moeite mee als het gaat om zulke kansloze daden.
Iemand die oudere mensen of kinderen iets aan doet of een soortgelijk verleden heeft mogen van mij van de hoogste flat springen
Ik snap niet dat mensen zo naief kunnen zijn en denken dat het goed komt. Een pedofiel is niet te 'genezen', net als een homo. Het is een sexuele voorkeur en als je daar echt kinderen in meesleept ben je ziek in je hoofd. Heel ziek
Denk je ook zo over die man die een paar jaar terug een meisje heeft vermoord na herhaaldelijk aangeklopt te hebben bij hulpinstanties zonder gehoor te krijgen?
@Woogy, ik denk niet dat er onrust was vóór dit bericht uit ging, nu wel. Dat snap ik dus niet
Diablo schreef:Mick75, bedankt voor je informatie, maar wat heeft dat met het protest tegen Benno L te maken?
mick75 schreef:Wie bepaalt er dan wat goed is en wat niet? Wie mag er in de maatschappij blijven en wie niet? Moet je een foutje maken om voorgoed verbannen te worden? Wiens normen en waarden worden er gevolgd? De jouwe? De mijne? En wat als iemand er net even andere normen en waarden op na houdt? Ook verwijderen?
Ik vind dergelijke rancuneuze gedachtengangen eigenlijk heel erg eng! Een groot deel van de mensen die in de bajes zitten zitten daar door een samenloop van omstandigheden, niet omdat ze intrinsiek "slecht" zijn.
En mogen alleen "gezonde, stabiele, goed functionerende" mensen een plaatsje hebben in jouw maatschappij? Volgens welke normen gezond, stabiel en goed functionerend dan wel? Mag de huismoeder die niet werkt maar haar kinderen opvoedt wel blijven? Diegene die door trauma's uit het verleden moeite heeft met het behouden van werk? Of alleen diegenen die perfect zijn volgens het plaatje. En als iemand die zijn hele leven gewerkt heeft en plotseling zijn baan kwijt raakt en geen nieuwe meer kan vinden, dus werkloos wordt voor de rest van het leven? Is ie dan nog steeds goed functionerend? Of plotseling niet meer dus moet opkrassen?
mick75 schreef:Ik heb al eerder gezegd, van mij mag een Benno L meteen naast me komen wonen, denk dat je het veiligste zit voor dergelijke mafketels als je ze heel dicht bij hebt dan als ze ergens zitten waar je het niet weet. Je weet immers dat ie er woont, dus je houdt er rekening mee. Je zorgt dat je kind niet bij hem over de vloer kan komen, dat soort dingen. En de buurt weet het ook, dus als hij gezien wordt terwijl hij alleen maar ergens naar kijkt heeft ie al trammelant en alle ogen zijn op hem gericht. Ik zou het erger gevonden hebben als hij voor zijn arrestatie naast me had gewoond! Maar dat weet je dan weer niet.
Ik denk dat andere criminelen, de echte zware jongens en meisjes, een veel groter probleem zijn. Maar dat krijg je niet te horen want alle aandacht gaat uit naar pedo's. Terwijl de recidive onder andere criminele groepen veel hoger is en er ook nog eens meer van zijn. Wat je daar mee moet? Ik weet het niet. Wat mij betreft heeft iedereen recht op een leven, en eenmaal de straf uitgezeten is de boete gedaan, dan hebben ze gewoon weer recht op een normaal leven. Of dat nou naast mij is of niet. Ik ga niet lopen miepen.