Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:02

xSlvna schreef:
Nog even nagekeken, kon me alles precies nog herinneren behalve dat kleine stukje.

Je kunt het gevaarlijk vinden, ik vind hem persoonlijk eerlijk naar zichzelf toe, heeft zijn grens en je hebt een probleem als je te ver gaat.
Het is maar net hoe je naar pesten/mishandelen en 'straffen' kijkt, maar gevaarlijk vind ik hem niet direct. Gevaarlijk zijn mensen die het altijd oké vinden om te verminken, paarden die naar iedereen trappen, leeuwen die naar iedereen bijten. Maar dat hij niet, als ik hem goed begrijp.

Mensen die zonder problemen iemand willen/kunnen verminken als dit geen zelfverdediging is vind ik gevaarlijk.
Zeker als ze geen spijt van de eerste keer hebben, iemand verminken met het risico op overlijden is nooit oké..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:07

Ik denk dat je boude uitspraken bedoelde :P? Al kan ik me in boute uitspraken ook wel vinden :)).

xSlvna, jij vindt hem eerlijk naar zichzelf toe? Omdat hij een grens stelt en niet bang is om anderen te verminken met wat hij maar net in de handen heeft? Je beseft je dat dit niet per se een mes hoefde te zijn (waarom loopt iemand überhaupt met een mes rond?), maar net zo goed een vuurwapen?

Ik kan me heel goed voorstellen dat voor deze jongen de grens bereikt was qua pesten. En ik kan me ook heel goed voorstellen dat hij zijn pester pijn wilde doen, wilde laten voelen wat hij voelt. Maar we leven niet in de middeleeuwen, oog om oog, tand om tand, dat zouden wij al lang voorbij moeten zijn. En mocht hij dan toch fysiek willen afreageren, gebruik dan een vuist en niet een mes. Dat is nooit goed te praten en iemand die ervoor kiest zich te verweren met wat hij of zij toevallig bij zich heeft, telt voor mij als potentieel gevaar voor de maatschappij.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:07

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:08

Dat is het hem juist, ik zie het wel als 'zelfverdediging'. Hij wordt constant mishandeld, geslagen, alleen ziet men er niks van, het gebeurt niet fysiek, maar mentaal. Hij is dan waarschijnlijk te zwak om een ander op die zelfde, mentale/verbale, manier terug te pakken en hiermee te laten stoppen, dus grijpt hij naar andere hulpmiddelen en mishandeld hij wél fysiek. Wie niks met zijn mond kan, kan wel iets met zijn handen, om het zo maar te zeggen.

Ik keur alsnog niet goed wat hij heeft gedaan, absoluut niet, maar ik begrijp het wel. In zijn hoofd is hij niet goed genoeg bij om zich verbaal te kunnen weren, dan maar met geweld. Imo ben je als pester even fout, of zelfs nog fouter, bezig dan iemand die zich met geweld weert.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:13

capopjekop schreef:

Bout is bij ons poep :)).

xSlvna schreef:
Dat is het hem juist, ik zie het wel als 'zelfverdediging'. Hij wordt constant mishandeld, geslagen, alleen ziet men er niks van, het gebeurt niet fysiek, maar mentaal. Hij is dan waarschijnlijk te zwak om een ander op die zelfde, mentale/verbale, manier terug te pakken en hiermee te laten stoppen, dus grijpt hij naar andere hulpmiddelen en mishandeld hij wél fysiek. Wie niks met zijn mond kan, kan wel iets met zijn handen, om het zo maar te zeggen.

Ik keur alsnog niet goed wat hij heeft gedaan, absoluut niet, maar ik begrijp het wel. In zijn hoofd is hij niet goed genoeg bij om zich verbaal te kunnen weren, dan maar met geweld. Imo ben je als pester even fout, of zelfs nog fouter, bezig dan iemand die zich met geweld weert.

Punt is, hij deed het niet met zijn handen. Hij gebruikte een mes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:14

Dan had hij diegene ook met zijn blote hand een klap kunnen geven, met een mes vermink je bewust iemand en neem je het risico dat diegene overlijd en dat wil en kan ik niet begrijpen.
Dat hij een mes bij zich had kan zelfs betekenen dat het gepland was..

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:19

Uiteraard, dat vind ik zelf ook vreemd, maar je weet nooit hoe iemand die gepest word gaat denken. De een doet niks, de ander huilt, weer een ander snijd zijn eigen polsen en hij snijd liever zijn pester... Wat dat betreft geef ik hem wel gelijk, waarom jezelf pijn doen omdat iemand anders jou pijn doet...? De ander blijvend terugpakken geeft een gevoel van voldoening, nu kan diegene zich schamen iedere keer dat die wakker wordt en slapen gaat, en even in de spiegel kijkt, gewoon, voor zijn eigen zieke gedrag (wat ik pesten vind.

Ik zou het zelf niet doen, maar zo ga ik ook niet mijn problemen weg-eten, weg-drinken. Ieder zijn eigen manier van problemen 'oplossen' en terug pakken. Nogmaals, ik had de jongen pas ziek gevonden als hij een gevaar voor meerderen was, en dat is hij niet. Het is gewoon een leuke jongen met een uitgesproken mening (die welliswaar nergens op slaat imo) en een andere denkwijze, maar geen gevaar voor de maatschappij.

Edit: - knip - Je moet gewoon met je tengels van anderen af blijven en ze niet mentaal verminken, hoeven ze ook niks terug te doen.

Dat maakt mij ook niet gelijk een gevaarlijk persoon, de mensen die misbruik moeten maken van hun macht, dát zijn gevaarlijke personen, niet de mensen die naar alles grijpen om niet onder die macht verpest te hoeven worden.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 14-02-14 19:24, in het totaal 3 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:21

Als hij het nodig vindt om met een mes rond te gaan lopen, dan is hij zeker een potentieel gevaar voor de maatschappij. Messen horen niet op straat.

Urbanus

Re: Op de koffie bij: Autistische gothic nazi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:21

Tenzij je in een hotdogkraampje werkt en de broodjes opensnijdt.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:32

Fiffill schreef:
Oh wat erg, ik ken deze jongen. :')

Althans, 'ken'... ik ken een ex van hem, en heb hem ook een paar keer gezien. Dat is jaren terug inmiddels. Toen had hij overigens al die nazi tatoeages nog niet. :+ Kreeg toen ook niet de indruk dat hij daar zo weg van was.

dat was nou ook wat ik dacht!

toen ik hem een aantal keer tegen kwam, gaf hij mij deze indruk ook niet zo.
een paar jaar terug, werd er veel over hem en zijn gedrag gesproken in het dorp waar ik toen woonde. Hij had toen van die rare uitspraken. Ik bleef maar veilig uit zijn buurt! :P

maar volgens mij heeft hij het niet van een vreemde.. :=

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:33

Hij is nu misschien niet gevaarlijk, maar voor de toekomst wel een potentieel gevaar. En niet alleen met betrekking tot zijn eigen acties. Ook kan hij anderen beïnvloeden en achter zich krijgen, anderen die misschien wel woorden in daden omzetten.

En ik ga echt niet in mijn handjes klappen omdat hij zogezegd trouw aan zichzelf is. Elk mens die trouw is aan de mensheid, verafschuwt discriminatie en racisme.

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:39

lieveli schreef:

:')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:44

lieveli schreef:

Ik blijf jou echt als een van de grappigste bokkers zien :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 19:50

evanescence schreef:
Fiffill schreef:
Oh wat erg, ik ken deze jongen. :')

Althans, 'ken'... ik ken een ex van hem, en heb hem ook een paar keer gezien. Dat is jaren terug inmiddels. Toen had hij overigens al die nazi tatoeages nog niet. :+ Kreeg toen ook niet de indruk dat hij daar zo weg van was.

dat was nou ook wat ik dacht!

toen ik hem een aantal keer tegen kwam, gaf hij mij deze indruk ook niet zo.
een paar jaar terug, werd er veel over hem en zijn gedrag gesproken in het dorp waar ik toen woonde. Hij had toen van die rare uitspraken. Ik bleef maar veilig uit zijn buurt! :P

maar volgens mij heeft hij het niet van een vreemde.. :=

Misschien is hij er in de loop der jaren extremer op geworden. Maar goed, zo vaak heb ik hem nou ook weer niet gezien. Hij had toen al wel wat ideeën waar ik me niet bepaald in kon vinden :7 maar zo extreem als uit dit interview naar voren komt was het niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:00

Misschien krijgt hij ook wel een ontzettende kick van shockeren. Of vond hij het gewoon heel cool om zo op tv te verschijnen.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:06

lieveli schreef:
Misschien krijgt hij ook wel een ontzettende kick van shockeren. Of vond hij het gewoon heel cool om zo op tv te verschijnen.

er wordt in ieder geval genoeg over hem gesproken nu.. :+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:07

Ja... Ik hoop gewoon dat hij nog veilig over straat kan, maar ik vrees het ergste. Er is vast wel ergens een wild groepje hangjongeren dat een kans ziet om te rebelleren.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 20:18

lieveli schreef:
Ja... Ik hoop gewoon dat hij nog veilig over straat kan, maar ik vrees het ergste. Er is vast wel ergens een wild groepje hangjongeren dat een kans ziet om te rebelleren.

ja. Die zijn er daar zeker.
hoop inderdaad dat dit geen problemen/overlast gaat veroorzaken.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:15

Misschien wilt iemand ook een topic maken over wat er net te zien was bij de social club? :Y) Wat een vrienden heeft Tim op zijn social media zeg _O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:24

Vertel, wat was er te zien? :=

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:43

Een vrouw die haken in haar buik deed en zich zo liet ophangen in een piercingshop, werd ze ontspannen van. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 21:58

naomi_1998 schreef:
Een vrouw die haken in haar buik deed en zich zo liet ophangen in een piercingshop, werd ze ontspannen van. :+

Ja daar heb ik wel eens van gehoord, snap ook nooit helemaal waarom maar goed. Je doet er niemand kwaad mee :+

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-14 22:02

:| wow creepy

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:08

Oh dat is niet zo heel gek toch? Gebeurt wel vaker.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 22:12

Nou ik kan behoorlijk wat hebben qua 'viezigheid' op tv maar hierbij draaide ik toch echt even mijn hoofd weg hoor. :=