Pearlx schreef:liedje89 schreef:Tja waarom fokt men nog in de melkveehouderij toch ook een kans van 50% op een ongeschikte nakomeling die uiteindelijk word opegeten. Waarschijnlijk hebben ze naast de winst van een jong ook wel gewoon giraffe vrouwen nodig om de populatie in stand te houden. Als mensen het zielig vinden waarom hebben dan zo weinig mensen een os?
KI lijkt mij trouwens lastig bij giraffe volgens mij zijn de meeste nu niet direct zo handmak als een HTK koe en lijkt het me sowieso een gedoe om het sperma te pakken te krijgen en te insemineren door het formaat?
Bij de melkveehouderij wordt daarom juist steeds meer sex-selectie gebruikt.En zoals je zelf al zegt, de ongewenste mannen in de melkvee (en pluimvee) industrie kunnen als voedsel worden gebruikt. Bij giraffen ligt dat anders.
Olifanten worden ook al geinsemineerd, dan lijkt het me dat het bij een giraffe ook mogelijk is. Maar wil een dierentuin daar de koste en moeite insteken terwijl er blijkbaar genoeg giraffen zijn in dierentuinen is denk ik de vraag.
Nou blijkbaar niet, de leeuwen hebben 'm toch opgegeten?
Had het zonde gevonden als ze hem hadden weggegooid, maar nu hebben de leeuwen er ook nog wat aan.