De kosten moeten omlaag!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:23

Het eerste wat in mij op komt is dat emigreren misschien een goed plan is? Er zijn altijd enorm veel mensen die hun geluk uit dit soort acties halen. Het is altijd de schuld van de regering! De rijken betalen niks, armen hebben het zwaar. De regering doet niks voor ons, en alles komt op het dak van de jan en alleman.

Naar mijn mening is dit onzin: kijk eens verder dan je neus lang is? Overal in de wereld is crisis en er moet op een of andere manier bezuinigd worden. Ik denk dat waar je ook snijd in een budget je altijd iemand raakt. Het is onmogelijk iedereen te vriend te houden wanneer je in de politiek gaat.
Op dit moment is het voor een aantal mensen nog steeds aantrekkelijker wat betreft uitkering, toeslagen en andere geldbedragen om thuis te blijven in plaats van te werken. Ik begrijp dat de banen niet voor het oprapen liggen, maar probeer verder te kijken! Het werk wat de meeste buitenlandse werknemers doen is afgedankt werk voor de Nederlanders. Ik kom uit een streek waar enorm veel kassen zijn. Er werd ooit een heel werkproject opgezet om mensen uit de stad bij ons in de kassen te laten werken. Ze werden zelfs thuis gebracht en opgehaald. Ik durf te zeggen dat niet een van deze mensen nog in de kas werkzaam zijn. De een na de ander haakte af en vond het werk te zwaar of kreeg last van allerhande kwaaltjes.
(De vrachtwagen sector hier buiten gelaten, hier is er wel degelijk een probleem voor de Nederlandse chauffeurs).

Iedereen kan studeren en krijgt naar mijn idee een kans in dit land. De banen liggen nu niet voor het oprapen en voor mensen die zonder werk komen te zitten is een vangnet. Er komen altijd weer betere tijden wat betreft de economie lijkt mij, maar daar zijn bezuinigen voor nodig. Kijk eens echt inhoudelijk wat de regering probeert te bereiken. Uiteindelijk is het de volksvertegenwoordiging: gekozen door en werkend voor het land, zodat er voor iedereen een plaats is!

Werken maakt geld, voor mensen die ontslagen zijn vanwege de crisis is dit natuurlijk heel lastig. Mij is altijd geleerd dat je toch ondanks alles moet proberen te werken voor je geld. Ook de allerrijkste mensen zijn immers met niks begonnen en een succesvol eigen bedrijf krijg je niet door achterover te gaan leunen. Kiezen voor pretopleidingen waarbij elke kans op een normale baan wordt uitgesloten is nu hopelijk afgelopen!

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:28

Terug naar de topic-titel: De kosten moeten omlaag!!!

Helemaal mee eens: ik moest EUR 333,76 betalen om een hele vervelende verstandskies eruit te laten halen door de kaakchirurg.
Is wel verzekerd, maar valt onder het eigen risico...
Was alles bij elkaar 5 minuutjes werk: verdoven, trekken, 1 hechting en doei zeggen.
De zorgverzekeraar zegt: normaal tarief, maar ik vind het nogal duur voor 5 minuten.
En ik ben de zeikerd, omdat ik vraag waaróm het zo duur is en ik blijf doorvragen omdat het antwoord nogal onsamenhangend is. Klacht loopt, maar ik heb er weinig hoop op. Maar ik was niet de eerste of de laatste.
Dit is een beter soort klagen dan een file veroorzaken.

Vergeet niet: er zitten ook mensen dan in die file die moeten werken of andere verplichtingen hebben, zoals kids ophalen of ouderen verzorgen.
Mensen die dus in de problemen komen, direct of indirect, door dit soort acties.
Dat vindt ik pas asociaal.
Ga dan gewoon een lopende demonstratie organiseren in Den Haag.
Wie wil, kan er naartoe, maar val de werkende mensen niet lastig!
Die moeten het momenteel verdienen voor ieder ander, die ff zonder werk zit!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:30

Fjorj schreef:
:?
Volgens mij zijn we als Nederlanders echt steenrijk.
Want wanneer heb jij voor laats nieuwe telefoon gekocht, computer, dure tv abboment, razendsnel internet, hebben van auto, goed zorgstelsel, enz.
Pas als je deze luxe niet hebt dan pas vind ik dat je mag klagen. Wij als Nederlanders zijn juist veelte veel verwend en hebben totaal geen idee wat armoe is.
En sorry voor mensen die boven hun stand hebben gewoond en nu geld terkort komen.

En zolang we als nl de hand op de knip houden is ook logische dat hoop dingen duurder worden want geld moet er toch komen om land draaiend te houden.

Ik woon beschermd, ben niet rijk ofzo maar vind dat ik het prima heb:
Iphone was een krijgertje, Ipad ook, laptop heb ik voor gespaard, heb geen tv of internet-abbo (gratis wifi via de woonvorm), alleen vaste telefonie voor €10,- per maand (gratis bellen naar vaste nummers) en prepaid op mijn Iphone.
Heb geen auto, geen paard, geen scooter, shop weinig, rook niet, drink niet of nauwelijks, ga niet op vakantie en hierdoor kan ik maandelijks wat geld opzij zetten om bijv dierenartskosten te betalen of eens iets te vervangen wat kapot is. :)

Ja tuurlijk baal ik wel eens van de hoge kosten van zorgverzekering, openbaar vervoer (opgelost door voordeelurenabbo te nemen) etc maar ik kan prima rondkomen ondanks dat ik 'maar' €300,- over houdt naast de vaste lasten.
Ik zeg niet dat ik luxe leef, maar ik heb een dak boven mijn hoofd en een fatsoenlijke prak eten, maar ook goede begeleiding enzo.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 00:57

Ik woon in Portugal. Hier worden de mensen die hulp nodig zijn nog door familie opgevangen. een handje vol heeft voldoende financiële middelen om dat over te laten aan tehuizen. Mensen die hier niet kunnen werken en dan al recht hebben op een uitkering krijgen het minimum van amper 400,- per maand waar alles van gedaan moet worden. Veel vaste lasten zijn hier wel voordeliger dan in NL maar boodschappen in de winkel zijn hier duurder!!! (op vlees na) wil je meer zekerheid op een uitkering na bv ongeluk e.d. dan kun je diep in de buidel tasten voor extra verzekeringen. maar dat is niet te betalen. Jaar na jaar wordt hier gekort in toeslagen e.d. werk is hier ook niet veel te vinden, de een na de ander gaat failliet, vertrekt alleen of met gezin naar NL, Frankrijk, Duitsland, Luxemburg, Brazilië of de grote steden in PT zelf waar dan nog wel wat te doen is, maar daar zijn de huurprijzen voor fatsoenlijk onderdak weer niet te betalen en wegen de voordelen niet op tegen de nadelen. Wij balen ook wel eens dat de maand weer langer is dan het geld, maar mij hoor je niet klagen!!!! wij werken nu 4 jaar keihard om te overleven en het gaat alleen maar beter. 4 jaar terug haalden wij ook de diesel uit de trekker om met de auto weg te kunnen omdat het moest. NU gaat het 100x beter!! en hebben wij het echt wel luxe met wat we in en om het huis hebben.
Maar het verschil wat ik zie met Nederland en Portugal??? aub...wat hebben we in NL dan te zeuren zeg.....

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:08

Waarom moet heel Nederland altijd haar mening geven over dit soort zaken. Als je er tegen bent, reageer er dan gewoon niet op. Jullie zijn de gene die het alleen maar groter en groter maken waardoor er hier straks echt een file staat.. Als niemand reageert, dan is het een plan die 5 mensen bedacht en misschien met 500 facebook vrienden delen.

Net als het zwarte pieten gedoe, iedereen bemoeit zich ermee > VN komt zich ermee bemoeien > Daar commentaar op.. Terwijl er niks aan de hand is..

Oke, ik geef ook graag mijn mening over dit soort zaken, maar ik deel dit niet met heel facebook..
Hier in dit topic kan je ook je mening kwijt, iedereen die dit leest weet het toch al.

En om dan nog even mijn eigen mening te delen. Ik vind het echt een achterlijke actie. En nog erger zijn de reacties hier op.

Citaat:
Laten we met zijn allen thuis blijven. ...niemand naar zijn werk. .geen bus trein vol geen spoedeisende hulp mogelijk alles en iedereen. .stoppen met werken voor 1 dag...tankstation dicht supermarkten dicht. ...moet je dan zien wat denhaag gaat doen

Antwoord op de vraag: Nog meer bezuinigen vanwege alle kosten dat dit met zich mee brengt.
Een aantal doden die niet bij de spoedeisende hulp terecht konden.

Schaam me soms echt om een Nederlander te zijn. Een staking met een auto vanwege de kosten, hoe verzin je het..
Zo arm ben je dus niet en daarnaast, je belast er veel mensen mee en er kunnen zelfs mensen overlijden als een ambulance of brandweer niet snel genoeg bij iemand kunnen zijn. Daarnaast gaan ze hier echt niks mee bereiken. Er moet nou eenmaal bezuinigd worden. Doen ze dit niet, dan gaan we uiteindelijk failliet en heeft niemand nog iets.. Dus wees eens blij met wat je wél hebt. Wij zijn een van de rijkste landen in de EU en hebben de grootste mond.. Belachelijk toch..

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:13

Hanna_94 schreef:
KarmaWitch schreef:
Hier blijkbaar niet... Ik heb werkelijk bijna overal in mijn woonplaats al gevraagd en gedaan...

Lieveli: Ik mag niet in thuiszorg wegens opleiding.
Horeca ben ik overal al langs geweest, inpakwerk is compleet helemaal niks voor mij, tenzij je mij met een burnout thuis wil hebben & uitzendbureau sta ik al 3 jaar ingeschreven...
Ik doe het heus wel. Bah jij reageert zo negatief op mij...

Ik snap dat dit niet tof is, ik zou het zelf ook niet doen.
Maar wat ik dan niet snap (ik weet overigens niet of jij dit echt heb gezegd, dus meer algemeen) is dat er hier gezegd wordt dat de buitenlanders ons werk afnemen. Maar kijk, hier heb je het. Wij willen helemaal geen inpakwerk doen, en dit wordt dan ingevuld door de buitenlanders.

Nee??? Wij willen geen inpakwerk doen?????

Nou de gemiddelde (gezonde) uitkeringstrekker incl. mijzelf doen hier niet moeilijk over hoor.

60 uurige werkweken gedraaid. van 6 tot 6 suf inpakwerk..

Werk is werk. Verstand op nul en doen

Contracten krijg je niet meer, en uitzendwerk gaat naar de oostblokkers.

Waar ik 2 jaar geleden nog bijna gesmeekt werd om te komen werken, ben ik nou kansloos.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:15

Brainless schreef:
@Lieveli
Op dit moment liggen de banen niet voor iedereen voor het oprapen, zelfs de meest simpelste baantjes niet.
Ik ben 41 jaar en wil (moet..) weer aan de slag.
Gewoon een leuk baantje van max 24 uur voor de centjes.
Voor de meeste banen vinden ze mij te oud, of te over gekwalificeerd.
Zoek ik een baan in het hogere segment, dan ben ik weer te oud... of ze zoeken alleen iemand voor fulltime.

Hier (het noorden) is iig moeilijk.

Niet alleen in het noorden, Brainless.
Ik loop tegen dezelfde problemen aan.
Het vinden van een laag gekwalificeerde baan is net zo moeilijk als het vinden van een passende baan.
Ik ben twee jaartjes ouder dan jij en wil er nog niet aan dat mijn leeftijd een rol speelt :+
Maar dat vermoeden steekt ook bij mij de kop op.

Overigens vind ik de actie een kansloze actie. Wat bereik je daarmee? Ik denk helemaal niets. Wel dat je een hoop goodwill verspeelt en wie weet een paar rake klappen incasseert van mensen die er pisnijdig van worden. Niet goed over nagedacht. Ik geloof trouwens ook niet dat Nederland massaal geblokkeerd wordt. Eerst zien, dan geloven.

Kitty1985

Re: De kosten moeten omlaag!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:18

Nou Boras.....ik heb helaas ook moeten ervaren dat ik al voor veel dingen te oud ben. |(

En ik ben 15 jaar jonger

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:19

Ik ben overal te jong voor, zoek een simpel baantje in een winkel, maar ze willen geen studenten in Alkmaar.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:25

lieveli schreef:
Ik ben overal te jong voor, zoek een simpel baantje in een winkel, maar ze willen geen studenten in Alkmaar.

Moet je naar Groningen komen.

Hier willen ze alleen jongeren / studenten. Wel met minimaal havo/vwo en 15 jaar ervaring, minimum loon, alle mogelijke diploma's die nodig zijn voor de vacature en als het even kan ook een rijbewijs.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:28

Blij zijn dat de polen en roemenen hier komen nee daar ben ik niet blij mee

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:29

Kitty1985 schreef:
lieveli schreef:

Moet je naar Groningen komen.

Hier willen ze alleen jongeren / studenten. Wel met minimaal havo/vwo en 15 jaar ervaring, minimum loon, alle mogelijke diploma's die nodig zijn voor de vacature en als het even kan ook een rijbewijs.

Geez

franka75 schreef:
[/quote]

Als ze eerlijk werk komen doen.. .Care. Ik vind de Bulgaarse pooiers hier veel vervelender.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:35

Wat een zinloos en ondoordacht idee... Zie het nut er niet van in en lijkt mij niet leuk ook. :D gelukkig werk ik op dat tijdstip en tegen de tijd dat ik naar huis ga is de actie vast voorbij.
Wel een mooie actie om de staatskas te spekken. Brandstof is duur met veel aczijn en in de file gebruik je relatief veel :j

Waarom niet iets ludiekers om letterlijk en figuurlijk de handen ineen te slaan? Maak een ketting van mensen door het hele land? Kun je meteen een statement maken dat je problemen samen op moet lossen. :)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:40

juist maar hoe weet je welke dat zijn, eerlijk werk heb ik ook zeker geen problemen mee, zal nooit de eerste keer vergeten dat ik een praatje maakte naar in mijn ogen een nederlandse , was dus een oostblokker en nee dat is niet leuk om te moeten constateren dat zij ook al hier allemaal heen komen

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 01:56

Ik vind het zo grappig dat iedereen de buitenlanders overal de schuld van geeft, terwijl het enige wat er gebeurt, is dat zij ons werk voor minder geld doen, of eigenlijk werk waar wij, verwende Hollanders, te lui voor zijn. Ik heb het al vaker voorbij zien komen, mensen vergeten hoe goed ze het hebben in NL.. Maar bedenk dit eens voor jezelf:
1. Heb ik een dak boven mijn hoofd?
2. Heb ik een opleiding kunnen genieten?
3. Heb ik de mogelijkheid eventueel een opleiding te doen?
4. Kan ik eten betalen?
5. Leef ik beschermd, zonder angst om opgepakt te worden?
En in plaats van dat iedereen zo lekker kan gaan zeiken over stakingen, kan je ook oplossingen gaan verzinnen, zoals eens een keertje niets te snoepen, water drinken i.p.v. die zoete troep, géén dure telefoon/internet/weet ik veel wat voor abonnementen afsluiten, minder vaak de auto meepakken en lekker gaan fietsen/lopen. Want wat mij betreft, kan iedereen die staking ergens stoppen waar het zonnetje nooit schijnt, in plaats van gevaarlijke situaties creëren waar écht niemand op gaat letten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:11

Goudlokje1 schreef:
Ik vind het zo grappig dat iedereen de buitenlanders overal de schuld van geeft, terwijl het enige wat er gebeurt, is dat zij ons werk voor minder geld doen, of eigenlijk werk waar wij, verwende Hollanders, te lui voor zijn. Ik heb het al vaker voorbij zien komen, mensen vergeten hoe goed ze het hebben in NL.. Maar bedenk dit eens voor jezelf:
1. Heb ik een dak boven mijn hoofd?
2. Heb ik een opleiding kunnen genieten?
3. Heb ik de mogelijkheid eventueel een opleiding te doen?
4. Kan ik eten betalen?
5. Leef ik beschermd, zonder angst om opgepakt te worden?
En in plaats van dat iedereen zo lekker kan gaan zeiken over stakingen, kan je ook oplossingen gaan verzinnen, zoals eens een keertje niets te snoepen, water drinken i.p.v. die zoete troep, géén dure telefoon/internet/weet ik veel wat voor abonnementen afsluiten, minder vaak de auto meepakken en lekker gaan fietsen/lopen. Want wat mij betreft, kan iedereen die staking ergens stoppen waar het zonnetje nooit schijnt, in plaats van gevaarlijke situaties creëren waar écht niemand op gaat letten.

O was ik maar weer 18.....wat was die tijd toch heerlijk.

Wat bereik je in godsnaam met een keertje niet snoepen of fris drinken (wat iemand die van een minimum leeft al helemaal niet kan betalen).

Hier in NL worden de armen alleen maar armer, en de rijken alleen maar rijker.

DAT is wat niet klopt.

Alles wat beneden modaal leeft zal de VVD(en de PVDA net zo goed) hun achterwerk oxideren

En wat dacht je van de bejaarden??? Die zijn nog meer de dupe dan wie dan ook.

En geloof mij...die snoepen al helemaal niet. En auto rijden is er ook niet bij.
Die zitten op een kamertje van 5 bij 5 meter weg te rotten omdat er niemand is die voor ze KAN zorgen

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:18

Die actie >;) nee lijkt mij geen goed idee :\
Verder schrik ik van vele reacties hier…
Ik hoop dat het bedrijf waar je werkt niet failliet gaat of je om de een of andere reden ontslag krijgt (of misschien zelf wordt vervangen door een goedkopere arbeidskracht…)
Ik hoop ook dat jullie ouders opa's en oma's niet al te oud zijn en versleten door jarenlang hard werken
Ik hoop dat jullie familie voor altijd gezond blijft zodat zij geen zorg nodig hebben
Ik hoop dat jullie kinderen geestelijk en lichamelijk gezond zijn en blijven en vooral geen zorg of speciaal onderwijs nodig gaan hebben
Ik hoop dat jullie huwelijk goed blijft gaan en je met je partner gelukkig en gezond oud kan worden en er niet alleen voor komt te staan met je kind(eren)
Ik hoop dat jullie nooit gaan meemaken dat je uit je huis word gezet omdat je de huur/hypotheek niet meer kunt betalen

Ik hoop het echt...

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:24

Vivat schreef:
Die actie >;) nee lijkt mij geen goed idee :\
Verder schrik ik van vele reacties hier…
Ik hoop dat het bedrijf waar je werkt niet failliet gaat of je om de een of andere reden ontslag krijgt (of misschien zelf wordt vervangen door een goedkopere arbeidskracht…)
Ik hoop ook dat jullie ouders opa's en oma's niet al te oud zijn en versleten door jarenlang hard werken
Ik hoop dat jullie familie voor altijd gezond blijft zodat zij geen zorg nodig hebben
Ik hoop dat jullie kinderen geestelijk en lichamelijk gezond zijn en blijven en vooral geen zorg of speciaal onderwijs nodig gaan hebben
Ik hoop dat jullie huwelijk goed blijft gaan en je met je partner gelukkig en gezond oud kan worden en er niet alleen voor komt te staan met je kind(eren)
Ik hoop dat jullie nooit gaan meemaken dat je uit je huis word gezet omdat je de huur/hypotheek niet meer kunt betalen

Ik hoop het echt...

_/-\o_

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:33

Er zijn tenminste mensen die initiatief nemen( goed of fout), de meeste die hier reageren zeggen van alles maar doen niets!!!!!! En de mensen die het echt slecht hebben zitten niet op dit soort forums dus die zul je hier niet vinden met hun mening! Vrijheid is niet gratis en vanzelf sprekend! Deze regering plukt ons kaal door verkeerde en ondoordachte keuzes in het verleden en wij mogen daarvoor betalen. Ik ben blij dat er mensen zijn die voor zich zelf opkomen zouden meer mensen eens moeten doen. De Nederlander is niet meer......... zelfs tijdens de hele zwarte pieten discussie laten we ons afschepen, ondanks dat zo'n beetje heel Nederland voor zwarte piet is, wordt er alsnog voor die 20 man pijpzeikers compromissen gemaakt, ja hoor de regering neemt ons echt serieus!!!!! We zijn gewoon hedendaagse slaven die werken voor andermans portemonnee........vroeger kon ne zelf voor je kinderen zorgen, hoefde ze niet naar de opvang omdat pa en ma beide fulltime moeten werken anders komen ze niet rond! Ik geloof niet dat ik later nog een pensioen heb, ik zal waarschijnlijk moeten werken tot ik erbij neerval.....en met mij een hele hoop! Ondanks dat wij het misschien niet slecht hebben zijn er een hele hoop Nederlanders die het wel slecht hebben, laten we dan tenminste aan hun kant staan....... met zn alle.......

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 02:45

rox_en_wilvy schreef:
EEn de mensen die het echt slecht hebben zitten niet op dit soort forums dus die zul je hier niet vinden met hun mening!

Wat is dit nou weer voor idiote aanname????

Gaan mijn nekharen echt van overeind staan

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 03:14

Kitty1985 schreef:
rox_en_wilvy schreef:
EEn de mensen die het echt slecht hebben zitten niet op dit soort forums dus die zul je hier niet vinden met hun mening!

Mijn mening, iemand die moet vechten om te overleven in deze maatschappij, in de rij moet staan bij de voedselbank, niet naar de dokter kan omdat de rekening te hoog is, heeft hoogst waarschijnlijk andere prioriteiten dan een paardenforum. En internet abonnement kost al gauw €50; in de maand, is een luxe die niet iedereen heeft, maar een hoop mensen beseffen dat niet omdat het voor veel mensen vanzelf sprekend is...

Maar als die idiote aanname het enige is waar je nekharen van overeind gaan staan....... sneu!!!!!!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 03:30

Internet abbo + vaste telefoonlijn is 30 euro, maar dan moet je niet bij KPN zitten.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 03:49

rox_en_wilvy schreef:
Kitty1985 schreef:

Mijn mening, iemand die moet vechten om te overleven in deze maatschappij, in de rij moet staan bij de voedselbank, niet naar de dokter kan omdat de rekening te hoog is, heeft hoogst waarschijnlijk andere prioriteiten dan een paardenforum. En internet abonnement kost al gauw €50; in de maand, is een luxe die niet iedereen heeft, maar een hoop mensen beseffen dat niet omdat het voor veel mensen vanzelf sprekend is...

Maar als die idiote aanname het enige is waar je nekharen van overeind gaan staan....... sneu!!!!!!

Mwoah een forum is een hele welkome afwisseling van alles stress. Spreekt uit ervaring.

En genoeg paardenliefhebbers die amper een cent hebben om hun reet te krabben, die toch graag op een paardenforum komen. Steekt wederom hand op

En daarbij...mensen die bij de voedselbank lopen hebben meestal kinderen. Kinderen gaan naar school, en daar hebben ze een computer voor nodig.

Gemeentes hebben daar potjes voor. Een flinke pot zelfs.

In deze tijd kan je als werkzoekende en ouders met kinderen bijna niet meer zonder internet uit. En dat weten gemeentes en kredietbanken ook.
Ze zullen je dan ook niet verplichten om internet de deur uit te doen.

Bij ziggo heb je voor 43 euro all in. bij kpn 26 euro voor alleen internet.

Voedselbank is 1 keer in de maand.
En kantoren werken maar tot 5.

Na 5 uur kan je dus nog weinig doen aan je problemen.....

Als je ergens geen verstand van hebt, dan kan je beter je mond houden en geen aannames doen die kant nog wal slaan.

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 04:12

Kitty1985 schreef:
rox_en_wilvy schreef:

Mwoah een forum is een hele welkome afwisseling van alles stress. Spreekt uit ervaring.

En genoeg paardenliefhebbers die amper een cent hebben om hun reet te krabben, die toch graag op een paardenforum komen. Steekt wederom hand op

En daarbij...mensen die bij de voedselbank lopen hebben meestal kinderen. Kinderen gaan naar school, en daar hebben ze een computer voor nodig.

Gemeentes hebben daar potjes voor. Een flinke pot zelfs.

In deze tijd kan je als werkzoekende en ouders met kinderen bijna niet meer zonder internet uit. En dat weten gemeentes en kredietbanken ook.
Ze zullen je dan ook niet verplichten om internet de deur uit te doen.

Bij ziggo heb je voor 43 euro all in. bij kpn 26 euro voor alleen internet.

Voedselbank is 1 keer in de maand.
En kantoren werken maar tot 5.

Na 5 uur kan je dus nog weinig doen aan je problemen.....

Als je ergens geen verstand van hebt, dan kan je beter je mond houden en geen aannames doen die kant nog wal slaan.

De eerste twee woorden " mijn mening"
Wie ben jij om mij te vertellen wat ik wel en niet mag neerzetten???
Je voelt je duidelijk aangesproken, maar zeker niet iedereen zal na 5 uur zn problemen vergeten!!! Het gaat mij erom dat er genoeg mensen zijn in Nederland die onder de armoedgrens leven,dat niet iedereen ze kent of ziet
Zegt niet dat ze er niet zijn.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 08:04

franka75 schreef:

Ik hoorde onlangs van een deskundige op radio 1 dat de groep arbeidsmigranten de staatskist goed spekt.
De groep brengt veel meer binnen aan belastingen en sociale premies dan de groep kost.
Niet leuk als je door verdringing geen baan kunt vinden, maar om ook deze kant van het probleem te belichten.