Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fjorj schreef:![]()
Volgens mij zijn we als Nederlanders echt steenrijk.
Want wanneer heb jij voor laats nieuwe telefoon gekocht, computer, dure tv abboment, razendsnel internet, hebben van auto, goed zorgstelsel, enz.
Pas als je deze luxe niet hebt dan pas vind ik dat je mag klagen. Wij als Nederlanders zijn juist veelte veel verwend en hebben totaal geen idee wat armoe is.
En sorry voor mensen die boven hun stand hebben gewoond en nu geld terkort komen.
En zolang we als nl de hand op de knip houden is ook logische dat hoop dingen duurder worden want geld moet er toch komen om land draaiend te houden.
Citaat:Laten we met zijn allen thuis blijven. ...niemand naar zijn werk. .geen bus trein vol geen spoedeisende hulp mogelijk alles en iedereen. .stoppen met werken voor 1 dag...tankstation dicht supermarkten dicht. ...moet je dan zien wat denhaag gaat doen
Hanna_94 schreef:KarmaWitch schreef:Hier blijkbaar niet... Ik heb werkelijk bijna overal in mijn woonplaats al gevraagd en gedaan...
Lieveli: Ik mag niet in thuiszorg wegens opleiding.
Horeca ben ik overal al langs geweest, inpakwerk is compleet helemaal niks voor mij, tenzij je mij met een burnout thuis wil hebben & uitzendbureau sta ik al 3 jaar ingeschreven...
Ik doe het heus wel. Bah jij reageert zo negatief op mij...
Ik snap dat dit niet tof is, ik zou het zelf ook niet doen.
Maar wat ik dan niet snap (ik weet overigens niet of jij dit echt heb gezegd, dus meer algemeen) is dat er hier gezegd wordt dat de buitenlanders ons werk afnemen. Maar kijk, hier heb je het. Wij willen helemaal geen inpakwerk doen, en dit wordt dan ingevuld door de buitenlanders.
Brainless schreef:@Lieveli
Op dit moment liggen de banen niet voor iedereen voor het oprapen, zelfs de meest simpelste baantjes niet.
Ik ben 41 jaar en wil (moet..) weer aan de slag.
Gewoon een leuk baantje van max 24 uur voor de centjes.
Voor de meeste banen vinden ze mij te oud, of te over gekwalificeerd.
Zoek ik een baan in het hogere segment, dan ben ik weer te oud... of ze zoeken alleen iemand voor fulltime.
Hier (het noorden) is iig moeilijk.
lieveli schreef:Ik ben overal te jong voor, zoek een simpel baantje in een winkel, maar ze willen geen studenten in Alkmaar.
Kitty1985 schreef:lieveli schreef:Ik ben overal te jong voor, zoek een simpel baantje in een winkel, maar ze willen geen studenten in Alkmaar.
Moet je naar Groningen komen.
Hier willen ze alleen jongeren / studenten. Wel met minimaal havo/vwo en 15 jaar ervaring, minimum loon, alle mogelijke diploma's die nodig zijn voor de vacature en als het even kan ook een rijbewijs.
franka75 schreef:[/quote]Blij zijn dat de polen en roemenen hier komen nee daar ben ik niet blij mee
Goudlokje1 schreef:Ik vind het zo grappig dat iedereen de buitenlanders overal de schuld van geeft, terwijl het enige wat er gebeurt, is dat zij ons werk voor minder geld doen, of eigenlijk werk waar wij, verwende Hollanders, te lui voor zijn. Ik heb het al vaker voorbij zien komen, mensen vergeten hoe goed ze het hebben in NL.. Maar bedenk dit eens voor jezelf:
1. Heb ik een dak boven mijn hoofd?
2. Heb ik een opleiding kunnen genieten?
3. Heb ik de mogelijkheid eventueel een opleiding te doen?
4. Kan ik eten betalen?
5. Leef ik beschermd, zonder angst om opgepakt te worden?
En in plaats van dat iedereen zo lekker kan gaan zeiken over stakingen, kan je ook oplossingen gaan verzinnen, zoals eens een keertje niets te snoepen, water drinken i.p.v. die zoete troep, géén dure telefoon/internet/weet ik veel wat voor abonnementen afsluiten, minder vaak de auto meepakken en lekker gaan fietsen/lopen. Want wat mij betreft, kan iedereen die staking ergens stoppen waar het zonnetje nooit schijnt, in plaats van gevaarlijke situaties creëren waar écht niemand op gaat letten.
Vivat schreef:Die actienee lijkt mij geen goed idee
![]()
Verder schrik ik van vele reacties hier…
Ik hoop dat het bedrijf waar je werkt niet failliet gaat of je om de een of andere reden ontslag krijgt (of misschien zelf wordt vervangen door een goedkopere arbeidskracht…)
Ik hoop ook dat jullie ouders opa's en oma's niet al te oud zijn en versleten door jarenlang hard werken
Ik hoop dat jullie familie voor altijd gezond blijft zodat zij geen zorg nodig hebben
Ik hoop dat jullie kinderen geestelijk en lichamelijk gezond zijn en blijven en vooral geen zorg of speciaal onderwijs nodig gaan hebben
Ik hoop dat jullie huwelijk goed blijft gaan en je met je partner gelukkig en gezond oud kan worden en er niet alleen voor komt te staan met je kind(eren)
Ik hoop dat jullie nooit gaan meemaken dat je uit je huis word gezet omdat je de huur/hypotheek niet meer kunt betalen
Ik hoop het echt...
Kitty1985 schreef:rox_en_wilvy schreef:EEn de mensen die het echt slecht hebben zitten niet op dit soort forums dus die zul je hier niet vinden met hun mening!
Wat is dit nou weer voor idiote aanname????
Gaan mijn nekharen echt van overeind staan
rox_en_wilvy schreef:Kitty1985 schreef:
Wat is dit nou weer voor idiote aanname????
Gaan mijn nekharen echt van overeind staan
Mijn mening, iemand die moet vechten om te overleven in deze maatschappij, in de rij moet staan bij de voedselbank, niet naar de dokter kan omdat de rekening te hoog is, heeft hoogst waarschijnlijk andere prioriteiten dan een paardenforum. En internet abonnement kost al gauw €50; in de maand, is een luxe die niet iedereen heeft, maar een hoop mensen beseffen dat niet omdat het voor veel mensen vanzelf sprekend is...
Maar als die idiote aanname het enige is waar je nekharen van overeind gaan staan....... sneu!!!!!!
Kitty1985 schreef:rox_en_wilvy schreef:
Mijn mening, iemand die moet vechten om te overleven in deze maatschappij, in de rij moet staan bij de voedselbank, niet naar de dokter kan omdat de rekening te hoog is, heeft hoogst waarschijnlijk andere prioriteiten dan een paardenforum. En internet abonnement kost al gauw €50; in de maand, is een luxe die niet iedereen heeft, maar een hoop mensen beseffen dat niet omdat het voor veel mensen vanzelf sprekend is...
Maar als die idiote aanname het enige is waar je nekharen van overeind gaan staan....... sneu!!!!!!
Mwoah een forum is een hele welkome afwisseling van alles stress. Spreekt uit ervaring.
En genoeg paardenliefhebbers die amper een cent hebben om hun reet te krabben, die toch graag op een paardenforum komen. Steekt wederom hand op
En daarbij...mensen die bij de voedselbank lopen hebben meestal kinderen. Kinderen gaan naar school, en daar hebben ze een computer voor nodig.
Gemeentes hebben daar potjes voor. Een flinke pot zelfs.
In deze tijd kan je als werkzoekende en ouders met kinderen bijna niet meer zonder internet uit. En dat weten gemeentes en kredietbanken ook.
Ze zullen je dan ook niet verplichten om internet de deur uit te doen.
Bij ziggo heb je voor 43 euro all in. bij kpn 26 euro voor alleen internet.
Voedselbank is 1 keer in de maand.
En kantoren werken maar tot 5.
Na 5 uur kan je dus nog weinig doen aan je problemen.....
Als je ergens geen verstand van hebt, dan kan je beter je mond houden en geen aannames doen die kant nog wal slaan.
franka75 schreef:Blij zijn dat de polen en roemenen hier komen nee daar ben ik niet blij mee