_San87_ schreef:Bunga schreef:Dat zou inderdaad kunnen, maar ik vind dat sommige straffen echt erg laag zijn. Als ik zie wat voor straf sommige daders krijgen die ouderen misbruikt hebben, of een moord hebben gepleegd. Ik ben blij dat ik niet degene hoef te zijn die bepaald wat de straf wordt.Het zal altijd voor een partij een teleurstelling zijn.
Het is echt zo. Dat is namelijk onderzocht. De gemiddelde burger zou lager straffen dan de rechter effectief doet. Dat zegt toch wel genoeg. Zie het niet als een aanval, maar wat jij zegt is precies wat mensen die zich niet in strafrecht hebben verdiept zeggen; Nederland straft te laag.
Ik zie het helemaal niet als een aanval, ik denk dat hier de meningen over verschillen! En dat respecteer ik
ik ben het alleen niet met iedereen eens. Ik vind dat er nog al eens lage straffen uitgedeeld worden. Misschien dat de straffen correct zijn wat betreft wetvoering, maar wat betreft mijn persoonlijke voldoening zijn ze dan toch echt te laag. Ik hoop dat ik het zo duidelijk uitgelegd heb! Ik weet ook wel dat het bijna nooit voor komt dat alle partijen tevreden zijn, slachtoffers hopen meestal op een hogere straf terwijl familie van de dader en de dader zelf (meestal) liever een lagere straf zouden zien.
.
.
.
het is niet 100% te bewijzen, niets is 100 zeker.