Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:Iemand die beperkt is hoeft niet dement te zijn. Mijn moeder is 100% afhankelijk van haar rolstoel. Maar met beugels enz kan ze zelf op het toilet komen ik hoef haar er alleen heen te brengen.
En er is ook nog dagopvang als het nodig is.
geerke schreef:en iemand die dement is hoeft niet fysiek beperkt te zijn...
Margee schreef:Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat alles zo goedkoop is in een verzorgingstehuis.
Je betaald naar inkomen. En ja, als je een pensioen hebt, waar je overigens altijd zelf voor hebt betaald, heb je het beter dan iemand die alleen AOW heeft. En misschien had die dan ook beter over later kunnen nadenken en daar een regeling voor kunnen treffen. Bovendien, als sommigen dan al vinden dat diegenen die eigen geld hebben, mee moeten betalen voor de mensen die nooit hebben gespaard, waarom dan de kinderen geen bijdrage laten betalen!!! Kunnen ze hun geweten ook afkopen voor diegenen die nooit tijd hebben!
Ook voor de thuiszorg en de persoonlijke verzorging betaal je naar eigen inkomen aan de CAK. Die weten heus alles van jouw inkomen hoor. En ja, weer springen diegenen met eigen geld (tot een bepaalde hoogte) en een pensioen er beter uit. Maar.... wie wat bewaart, heeft wat.
Diegenen die nu denken dat hun ouders het prima voor elkaar hebben met hun sociale leven, ik help het je hopen. Zodra iemands gezondheid achteruit gaat, en dat kan heel snel en heel drastisch, is het een totaal andere zaak. Bovendien vallen heel veel mensen om ze heen weg, hou ouder je wordt, des te minder kennissen je overhoudt.
kohtje schreef:Nee mijn moeder zou niet met ingekochte hulp zelfstandig kunnen wonen. Ze kan niet zelf bij het eten en drinken komen en niet zelf naar de wc komen.
Jesser schreef:Margee schreef:Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat alles zo goedkoop is in een verzorgingstehuis.
Je betaald naar inkomen. En ja, als je een pensioen hebt, waar je overigens altijd zelf voor hebt betaald, heb je het beter dan iemand die alleen AOW heeft. En misschien had die dan ook beter over later kunnen nadenken en daar een regeling voor kunnen treffen. Bovendien, als sommigen dan al vinden dat diegenen die eigen geld hebben, mee moeten betalen voor de mensen die nooit hebben gespaard, waarom dan de kinderen geen bijdrage laten betalen!!! Kunnen ze hun geweten ook afkopen voor diegenen die nooit tijd hebben!
Ook voor de thuiszorg en de persoonlijke verzorging betaal je naar eigen inkomen aan de CAK. Die weten heus alles van jouw inkomen hoor. En ja, weer springen diegenen met eigen geld (tot een bepaalde hoogte) en een pensioen er beter uit. Maar.... wie wat bewaart, heeft wat.
Diegenen die nu denken dat hun ouders het prima voor elkaar hebben met hun sociale leven, ik help het je hopen. Zodra iemands gezondheid achteruit gaat, en dat kan heel snel en heel drastisch, is het een totaal andere zaak. Bovendien vallen heel veel mensen om ze heen weg, hou ouder je wordt, des te minder kennissen je overhoudt.
Dat gaat echter niet altijd op hoor! Vroeger was het alleen voor de beter gesitueerden mogelijk om een goed pensioen af te kunnen sluiten!!
En wat als je je hele leven ondernemer bent geweest, en je zaak failliet gaat.. hoe is het dan met je pensioen gesteld???
Mijn man is aannemer, heeft altijd goed gedraaid, door eigen zuinigheid en verstandig zijn hebben we tot nu toe deze crisis kunnen overleven. Maar de zaak was altijd zijn pensioen..
Hij betaalt zich rot aan allerlei dure verzeringen waar hij niet onderuit kan komen.
Heeft wel een klein appeltje voor de dorst qua beleggingen. Wij zitten echt aan de ondergrens wat een ondernemer mag verdienen (wat is wettelijk vastgelegd als je bedrijf met personeel hebt in onze branche)
We leven niet op grote voet, ik werk ook partime. Maar als die zaak failliet gaat is ons pensioen ook weg.
Ondanks zorgvuldig zijn, goed nadenken ect.
Ja als het goed gaat gaat het goed, maar zo niet hebben ook wij als ondernemer een probleem. En dat is het risico van ondernemer zijn, maar die moeten er wel zijn want zonder ondernemers hebben de meeste mensen geen salaris!
Margee schreef:kohtje schreef:Ja wij wonen samen.
Verzorg jij haar helemaal? Dag en nacht???
Margee schreef:Wat me hier opvalt is dat veel van jullie nu al weten niets voor je ouders te kunnen doen als ze slechter worden. Baan, kinderen, vrije tijd nodig, zelf geld nodig.....verbaas me dan op wat voor forum dit staat.... paarden.... dure hobby, kost veel tijd. En allemaal over de toekomst die misschien heel anders loopt, weinig mensen die echt NU al met het probleem zitten en ook er iets aan doen en er ervaring mee hebben.
En voor de zoveelste keer:
- zorg kun je inhuren
- de kosten daarvan gaan naar inkomen
- aandacht is ook zorg.
Cer schreef:Margee schreef:Wat me hier opvalt is dat veel van jullie nu al weten niets voor je ouders te kunnen doen als ze slechter worden. Baan, kinderen, vrije tijd nodig, zelf geld nodig.....verbaas me dan op wat voor forum dit staat.... paarden.... dure hobby, kost veel tijd. En allemaal over de toekomst die misschien heel anders loopt, weinig mensen die echt NU al met het probleem zitten en ook er iets aan doen en er ervaring mee hebben.
En voor de zoveelste keer:
- zorg kun je inhuren
- de kosten daarvan gaan naar inkomen
- aandacht is ook zorg.
Heeft niets met het soort forum te maken. Ook hier zitten mensen die zelf geen paard hebben, of daar geen kosten aan kwijt zijn.
En je kan hele avonden vrij zijn, als je in het buitenland zou wonen, houdt het toch een beetje op. Maar emigreren wordt lastig als je weet dat je moet gaan zorgen later..
En...Kun je over 15 jaar nog steeds zorg inhuren, betaalbaar naar inkomen?
Shadow0 schreef:Puck94 schreef:Het zou denk ik goed zijn om mensen die werkloos zijn te verplichten tot vrijwilligers werk in ruil voor een uitkering. Dan doen ze ook nog iets terug voor de maatschappij die hun uitkering betaald.
We kunnen ze ook gewoon werk gevenNodigt wat minder uit tot misbruik en uitbuiting, en wat meer kans op stabiliteit voor de betrokken mensen (ouderen en werkenden.)
Margee schreef:Dat weet niemand, maar is het waar je je druk over maakt?
Citaat:Kijk eens naar het journaal en vertel dan met droge ogen dat we het in Nederland zo slecht hebben....
little_king schreef:Wie betaald mijn verbouwing om het rolstoel toegankelijk te krijgen?
Alleen beneden toilet, geen straplift, smalle deuren en drempels. En of de douche om te bouwen valt?
Het zou er op aan komen dat ik, chronisch ziek en ook al blij ben mijn werk vol te houden, mijn moeder moeten gaan verzorgen?
kohtje schreef:little_king schreef:Wie betaald mijn verbouwing om het rolstoel toegankelijk te krijgen?
Alleen beneden toilet, geen straplift, smalle deuren en drempels. En of de douche om te bouwen valt?
Het zou er op aan komen dat ik, chronisch ziek en ook al blij ben mijn werk vol te houden, mijn moeder moeten gaan verzorgen?
Jij bent het gewoon niet van plan en ziet alles als moeilijk en negatief. Jouw keus.
Er komt dan vast wel een andere oplossing.
Als je echt wil komen er oplossingen.