Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mondy

Re: Michael schumacher in coma na ski-ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:10

Nee het laatste nieuws mbt michael is dat de familie erg blij is met alle steun.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:15

Nikass schreef:
Er zijn veeeel meer mensen die paardrijden. Daarvoor hoef je nergens geregistreerd te zijn.

Ik hoop op goed nieuws voor MS. Hoorde er vandaag niets over in het nieuws, maar zapte net iets laat in. Iemand bekend met de laatste svz?

ik zei ook dat er meer mensen paardrijden maar om dat op bokt te zetten moet je daar natuurlijk een bron voor hebben :roll:

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:30

De bron staat er toch bij?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:32

Ceriadwen schreef:
De bron staat er toch bij?

staat er idd. maar ik zei dat al eerder voor de bron er was.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 23:56

rapido schreef:
friendly schreef:
Magie! Maar goed, moet het hier nu echt over gaan? Imo is het ongelofelijk off-topic om het over hoe bekend hij is in de paardenwereld te hebben. Hij is ernstig gewond geraakt door een skiongeluk. Daar gaat het topic over dan lijkt me.

Gaat er over dat men niet snapt waarom het voorpagina nieuws op Bokt is ;)

Daar zijn dan weer die groene mensjes voor ;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:03

Morgen word hij 45 jaar.

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 00:19

Las net dat hij de dochter van een vriend wilde helpen nadat zij gevallen was. Daarom begaf hij zich buiten de piste. Echt triest. Ik ben nooit een schumacher fan geweest maar heb wel jaren lang met plezier gekeken naar de gevechten tussen Mclaren en Ferrari. Hopelijk krijgt hij een mooi cadeau morgen, een goede gezondheid.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 01:27

onpaard schreef:
Las net dat hij de dochter van een vriend wilde helpen nadat zij gevallen was. Daarom begaf hij zich buiten de piste. Echt triest. Ik ben nooit een schumacher fan geweest maar heb wel jaren lang met plezier gekeken naar de gevechten tussen Mclaren en Ferrari. Hopelijk krijgt hij een mooi cadeau morgen, een goede gezondheid.

jeetje, probeert ie iemand te helpen, die is gevallen, is hijzelf het slachtoffer die hulp aan anderen wil bieden Y;( Y;( Y;( Y;( Y;(

ik hoop voor hem dat ie idd weer helemaal geneest. :j :j

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 06:05

onpaard schreef:

waar heb je dat gelezen?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 06:11

ik zag net in een filmpje van nieuwsapp dat het stuk waar hij aant skiën was makkelijk lijkt maar erg link is. skileraar uit het dorp werd geïnterviewd en zei dat het nu offpiste extra gevaarlijk is omdat het seizoen net begonnen is en er nog niet veel sneeuw ligt.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:24

Dus? :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:06

Is een officiele verklaring geweest, dat hij iemand ging helpen en daarna van piste wisselde en toen ten val is gekomen. Er waren getuigen bij natuurlijk, maar die hebben gewacht tot een goed moment om het te vertellen.

Het was intussen al bekend dat de val van Schumacher werd veroorzaakt door een rotsblok, maar dat feit wordt nu nog wat kracht bijgezet door het verhaal van de politie. Die verklaarde dat er zo’n twintig centimeter sneeuw was bijgevallen, waardoor de Duitser de bewuste steen niet kon zien zitten.

Sabine Kehm, manager van Schumacher, herhaalde gisteren nogmaals dat hij niet tegen hoge snelheid aan het skiën was op het moment van het ongeval. Net voor zijn noodlottige val had “der Meister immers nog een vriend geholpen, die zelf tegen de vlakte was gegaan. Mogelijk wilde Schumacher daarna van de ene piste naar de andere gaan, maar bij het nemen van een bocht werd de Duitser uit balans gebracht, waarna hij met zijn hoofd op een ander rotsblok terecht kwam.

http://www.f1journaal.be/index.php/nieu ... chumacher/

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:53

femo schreef:
FNews schreef:
Ik vind het ook heel erg, maar aan de andere kant, eigen schuld dikke bult Moet je maar niet off piste gaan. En zeker niet als je kinderen hebt .

ZO, lekker hard. Ik denk niet dat je hetzelfde zou zeggen als het jou ouders of je zusje of broertje zou gebeuren.. Soms doen mensen onhandige dingen, maar niemand vraagt om zo'n ongeluk..

Zover off-piste ging hij ook weer niet.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:57

En dan met verse sneeuw van 20cm kan ik heel goed begrijpen dat je dus de piste-rand niet meer ziet nee en per ongeluk offpiste raakt :=

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:03

Ik ben ontzettend fan van Schumacher, altijd al geweest. Maar toen ik het hoorde betrapte ik mezelf er wel op dat ik gelijk dacht "welke idioot gaat er dan ook off-piste..lekker overantwoord"

maar ik stel me dan ook een HEUL DIK HEK/Dicht boomwerk voor etc etc (*Sicayes heeft duidelijk nog nooit van d'r leven een skipiste gezien*)

En als ik dan het plaatje van Brainless zie denk ik ja :+ daar had ik waarschijnlijk ook vrolijk overheen geskied met verse sneeuw. Al helemaal als er een vriend ten val komt en dat ik er dan vrolijk op af ga als redder in nood.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:08

Als ik die foto zie hierboven dan hoef je daar ook maar bar weinig moeite te doen om off piste te gaan. Je maakt een zwieper en gaat zo off piste met alle gevolgen vandien!

Maar ik hoop dat hij er bovenop komt!

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:09

jeetje, zoiets zet je toch ook af met hekken ofzo?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:37

kiki1976 schreef:
Als ik die foto zie hierboven dan hoef je daar ook maar bar weinig moeite te doen om off piste te gaan. Je maakt een zwieper en gaat zo off piste met alle gevolgen vandien!

Maar ik hoop dat hij er bovenop komt!

Precies wat ik dacht toen ik de foto zag.
Hij is denk ik ook eerder off piste geraakt dan bewust off piste gegaan.

Ik ben geen skieer maar zijn piste's niet aangegeven met een vlaggetje ofzo?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:41

femo schreef:
jeetje, zoiets zet je toch ook af met hekken ofzo?

normaal staan er blauwe, rode of zwarte paaltjes

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:42

Cerera schreef:
Dus? :roll:

dus ik neem aan dat die leraar er bekebd is en de goeie en slechte plekken weet.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:49

Idd, randjes van de pistes worden meestal met paaltjes en/ of linten afgezet. Maar bij zulke kruisingen gaat elke geoefende skiër wel eens even 'freestyle' voor een paar metertjes. Als ongeoefende skiër kom je soms op zulke stukken terecht door een ondoordacht manoeuvre of omdat je de boel gewoon echt even niet onder controle had: ook voor die mensen zijn zulke stukjes een serieus risico. Er waren al waarschuwingen dat er ivm de geringe sneeuwval dusver in de Franse Alpen gevaarlijkere omstandigheden zijn momenteel en daar is Michaël erg ongelukkig slachtoffer van geworden. Heel dikke pech - echt elke factor moet hem tegengezeten hebben. Ik denk dat we door het massatoerisme vaak uit het oog verliezen welk risico skiën eigenlijk nog steeds inhoudt: ja, we gaan massaal de pistes op, maar het is en blijft het gebergte, barre koude en soms ruwe omstandigheden. Daar word je je pijnlijk van bewust als je zelfs maar gewoon je enkel verzwikt of dergelijke: geraak maar eens veilig beneden nadien en als je moet wachten op hulp: binnen de korste keren onderkoelt... Nee, niet bepaald te vergelijken met een partijtje tennis, maar dat raken we zo makkelijk uit het oog terwijl we ons amuseren.

De naam Schumacher is behoorlijk gekend in de reiningwereld. Met grote faciliteiten in Givrins, Zwitserland waar ook wedstrijden verreden worden en een ranch in Texas. Het gaat hem misschien niet zozeer over de uren die Michaël al in het zadel heeft gezeten of zijn eigen niveau in de reiningwedstrijden - vergeet niet dat de competitiewereld ook mensen nodig heeft die één en ander financieren en mogelijk maken. In die categorie hoort hij vast en zeker thuis. Voor Michaël was die wereld een grote verademing omdat hij er eindelijk opnieuw zichzelf kon zijn, ze rustig hun eigen ding konden doen en genieten van het gezin, zonder alleen bekeken te worden voor zijn resultaten in de Formule 1 en achternagelopen te worden door horde fans. Verbaast het iemand dat mensen van hun kaliber het dan niet nodig vinden om ook nog eens van de daken te gaan schreeuwen dat ze in de reining zitten? Dat hielden ze liever een beetje onder de radar van het gewone publiek.

Ik hoop dat hij zo goed als mogelijk mag herstellen - aan conditie en sterk karakter ontbreekt het hem gelukkig niet en dat mag hopelijk in zijn voordeel spelen. In de eerste plaats voor zijn gezin, die hun echtgenoot / vader / ... vele jaren te weinig hebben in hun midden gehad en nu met dit geconfronteerd worden. Ja, ze hebben geld en dat maakt hen niet meer waard dan een ander, maar vooral ook niet minder... Jammer genoeg lijkt dat voor sommige mensen wel zo te zijn. Het zal je eigen familielid maar zijn die zoiets meemaakt.

Wil er nog even aan toevoegen dat ik ook gekend ben met zijn andere passie en als co-piloot werk voor de medical car op het circuit van Spa-Francorchamps. De huidige F1 (of verwante hoge Formule reeksen zoals F2, FR3.5, GP2,...) is ondertussen zo veilig dat je echt al pech moet hebben om daarbij nog zwaar gekwetst te geraken. Vooral bij de prof piloten zien we zelden letsels waarvan het moeilijk herstellen is. Eens een hersenschudding of een gebroken wervel bij behoorlijk zware incidenten: ja, dat wel. Maar het moeten al noodlottige omstandigheden zijn om (bijna) fataal te worden (zoals bv. Massa in 2009, of in datzelfde jaar Henry Surtees die in een F2 wedstrijd overleed nadat een wiel van een andere deelnemer losraakte en hem vol op het hoofd raakte). De overleden prof Sid Watkins antwoordde trouwens meermaals 'paarden, in elke vorm' op de vraag wat volgens hem de meest gevaarlijke sport was.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:22

Mooi geschreven LeenC

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:02

Hij zou een helmcamera gedragen hebben tijdens het ongeval, staat te lezen op o.a. hln.be.

Ik hoop maar dat hij over een jaar zijn 46ste verjaardag kan vieren en dat dit gebeuren dan nog gewoon een slechte maar vage herinnering blijkt te zijn.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:17

Hier duim ik echt elke seconde, elke minuut voor Schumi.

En de reden waarom hij off piste was omdat hij iemand anders aan het helpen was en zelf even later ongelukkig ten val kwam, hij was niet express off piste maar wilde dus alleen maar iemand anders helpen die in gevaar was. Zijn zoon was inderdaad bij hem maar die moest van Schumi op een afstand blijven staan.

En de media kwam eigenlijk er vrijwel direct al mee dat Schumi 2x achter mekaar geopereerd zou zijn, dit was dus niet zo. De 2e keer was pas een of twee dagen later en zijn herstel gaat beter, dit zal ook te maken kunnen hebben doordat Schumi topfit is en een goede conditie heeft. Ik ben allang blij dat hij niet onder de sneeuw terecht gekomen was maar gelijk de hulpdiensten bij hem kwamen, en niet zoals bij Friso alhoewel ik Schumi toch zeker wel sterker vind dan Friso was voornamelijk qua conditie.

Zijn crash in de F1 vond ik verschrikkelijk |( , maar gelukkig was ie daar ook helemaal van hersteld dus ik heb hele goede hoop erop dat ie hier nu ook goed uit zal komen.

Nu houden ze hem juist in coma om zijn hersenen hun rust te geven/gunnen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 23:22

LeenC, nu je zo uitlegt over die crashes... Ik herinner me de crash van Senna nog op tv... Ik was toen nog maar 6, maar ik weet het nog echt heel goed, dat was gewoon echt verschrikkelijk.

Edit: blijkbaar was de F1 van 1994 in San Marino niet alleen voor Senna dodelijk, wist ik niet tot ik het net nog opzocht. En Barrichello was er ook bijna nog aan.