Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kuggur schreef:Sammie schreef:Dat is dan weer een voordeel van de kerk, die zijn nagenoeg gratis
Ben je écht zo naief, kerken zijn bepaald niet "nagenoeg gratis"...
piendepien schreef:Ik geef toe dat ik niet veel van het geloof weet,
alleen dat ik vroeger iedere zondag VERPLICHT naar de kerk moest.
Maar weet je waar ik moeite mee heb,
Als je in Vaticaanstad komt is het allemaal pracht en praal , het kan niet op,
en op nog geen 8 uur vliegen, liggen de mensen te verrotten van de honger .
Dat gaat er bij mij echt niet in! Dan is de rest ook niet meer geloofwaardig voor mij.
Sammie schreef:Elke bedrijf probeert via reclame ‘leden’ te werven, dus die vlieger gaat imo niet op. Ik hoor dat soort commentaar ook niet bij de supermarktreclames, waarbij ze ook willen dat je bij hen binnenstapt. Wordt de Jumbo, Albert Hein en de C1000 ook opgedrongen dan? Die krijg je ook nog eens regelmatig door de bus. Proberen ze je de Jumbo en de AH op te dringen met lokkertjes zoals korting.. En je kan soms ook nog eens zegeltjes of goederen sparen om je te binden..Over oorlog gesproken.. de recente supermarktoorlog heeft ook aardig wat slachtoffers gemaakt..
Allways wil ook dat je hun maandverband koopt omdat dat de beste is. Ariel wil ook dat hun wasmiddel koopt. Nutrilon wil ook dat je je kind hun poedermelk geeft. Je wordt ‘lid’ door het product te kopen. Dat is dan weer een voordeel van de kerk, die zijn nagenoeg gratis![]()
Ik kan mij nou niet druk maken over een reclame van een bepaald ‘product’ of ‘gevoel’ dat een bedrijf wil creëren. Je kan hoogstens de reclame leuk, irritant of vervelend vinden, maar iedereen mag reclame maken dus ik zie niet in waarom een organisatie zoals de PKN dat niet mag doen.
_San87_ schreef:piendepien schreef:Ik geef toe dat ik niet veel van het geloof weet,
alleen dat ik vroeger iedere zondag VERPLICHT naar de kerk moest.
Maar weet je waar ik moeite mee heb,
Als je in Vaticaanstad komt is het allemaal pracht en praal , het kan niet op,
en op nog geen 8 uur vliegen, liggen de mensen te verrotten van de honger .
Dat gaat er bij mij echt niet in! Dan is de rest ook niet meer geloofwaardig voor mij.
Wat stel je voor? De fresco's maar afstomen, want in Afrika hebben ze honger?
Sammie schreef:Ja ergens welDaar kun je dan in terug zien dat ze graag jouw ziel naar God willen zien gaan.
Tigra_ schreef:miss_lizje schreef:Ze morgen wel reclame maken, maar de boodschap vind ik heel dubbel. Want zolang de kerk tegen homo's etc. is kan je niet iedereen welkom heten.
Daar heb je wel gelijk in. Maar ik ken ook weinig reclame's die wel 100% eerlijk zijn dus daar is de kerk geen uitzondering in.