De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:54

Knakker schreef:
ik kom ook even binnen vallen:

ik ben van mening dat er op de Wallen geen dames zitten die dit onder dwang moeten doen.
Alle dames worden regelmatig gecontroleerd op verblijfsvergunningen etc.
Ook zijn er welzijnsmedewerkers die echt als vertrouwenspersoon voor de dames altijd aanwezig zijn.

Volgens mij moeten we gedwongen prostitutie juist meer zoeken op minder druk bezochte plaatsen of via internet en zo.

Ik kom ook even binnen vallen.
Deze reactie is in mijn ogen erg naief. een verblijfsvergunning is geen garantie voor een vrijwillige baan aldaar....
En welzijnsmedewerkers, kom op zeg. Alsof die vrouwen die daar gedwongen zitten met zo iemand kunnen praten, en kunnen zeggen dat ze er gedwongen zitten? Denk je niet dat deze dames dan een kopje kleiner gemaakt worden? Als ze praten staat ze wat te wachten, zo werken die dingen.

Terug naar de openingspost; daar gaan mijn nekharen nou van overeind staan. Aanrader voor de TS om het boek Achter het raam op de wallen van Patricia Perquin eens te lezen.

Ja, er zijn veel meiden die gedwongen worden, maar er zijn er ook veel die daar vrijwillig staan. Deze meiden zijn geen slachtoffers, integendeel. Zij hebben daar op enig punt in hun leven heel bewust voor gekozen, oké waarschijnlijk niet omdat ze het zo leuk vinden, en je kan die keus natuurlijk afkeuren, maar ze hebben er een reden voor. Op enig punt in hun leven hebben ze geen andere uitweg gezien dan hun lichaam te verkopen. Leuk? Nee. Verstandig? Geen idee. Je staat niet in hun schoenen, je kent hun beweegredenen niet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dien je ze te veroordelen? Absoluut niet. Ik denk dat dit stuk voor stuk sterke vrouwen zijn, die absoluut geen slachtoffer zijn en ook niet geholpen wensen te worden. Zij helpen zichzelf al. Wellicht niet op een manier die door iedereen geaccepteerd wordt en die ze voor zichzelf hadden gewenst, maar wij staan - gelukkig - dan ook niet in hun schoenen.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 11:56

MENSEN MENSEN

heb hier gister en eergister projecten over gehad is ook een ex-prutsmuts langs geweest was gewoon een heel normaal mens. ben er nu wel achter dat 95% er gedwongen zit en 1-5% en zit omdat ze het willen. ja dit is sirieus en niet uit het punte van mijn duim gezogen die vrouw had een geweldig (zo leuk was het niet maar wel super mooi verteld) verhaal.

ze had een paar maanden een vriendje en die had haar erin geluisd doordat een vriend van hem haar ging versieren. hij had haar helemaal in elkaar geslagen daarna heeft hij haar opgesloten in zijn huis en moest ze 7 maanden lang voor het raam staan. toen ging een zwager van haar een keer naar de wallen voor een pleziertje en zag haar daar staan. een paar dagen later heeft ze stiekem naar huis gebeld ( de "hoerenleider" zelf ook een prutsmuts had telefoon op haar kamer ze heeft net zolang gewacht totdat ze klant had en toen heeft ze gebeld dat haar 2 zwagers haar moesten ontvoeren) dus dat deden ze zo leek het net een ontvoering en dus...

respect voor zulke mensen

Edit: als ze zeggen dat ze gedwongen zitten zijn ze nog lang niet jarig

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:00

M_hartje_M schreef:
Amsterdam word verkocht door de wallen (en de coffeeshops). Dus als je dat weghaalt word Amsterdam veel minder bezocht wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Hier ben ik het niet mee eens. Amsterdam is kenmerkend en een trekpleister op heel andere gebieden, de trent dat mensen associëren met de coffeshops en de Wallen is pas een frats van de afgelopen (pak 'm beet) 10-15 jaar.

Amsterdaam staat al decennia bekend om zijn cultureel-historische waarde. Om maar eens iets te noemen; de bloemenmarkt, de Jordaan, Munttoren, Begeinhof, Anne Frankhuis, homomonument, rijksmuseum, VOC, WIC, olympisch stadion. Amsterdam was een van de eerste steden waar ze een sociale voorziening voor wezen en alleenstaande moeders hadden bijvoorbeeld en een van Nederlands eerste steden met een rioolvoorziening...

Er zijn veel meer steden die het m.b.t. bekendheid veel meer moeten hebben van de rosse buurten en drugshandel.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:05

Op straat werken meer de verslaafden enzo. Achter de ramen zijn inderdaad meest Oost-Europese meiden.

Ik ben vaak in Oost-Europa geweest en ken veel arme jonge meiden daar. Daar staan ze inderdaad gewoon op straat en verdienen heel weinig. Dus als ze dan aangeboden wordt om in Nederland legaal achter een raam te kunnen zitten en in korte tijd veel geld te verdienen dan doen ze dat. In die zin worden ze dus niet gedwongen.
Maar als ze in Nederland zijn blijkt dat ze klappen krijgen als ze aan het einde van de dag minder dan 400 euro hebben verdiend. Ze mogen 25 euro per klant vragen. Dat is 16 klanten in, laten we zeggen, 8 uur! 7 dagen in de week. Reken maar dat ze aardig doen en lachen! Bovendien moeten ze die 400 euro ook nog afstaan en krijgen ze alleen een soort zakgeld.

Hoewel ze in feite dus niet gedwongen worden kun je dit ook niet bepaald een gezonde arbeidsrelatie noemen.
Het zijn over het algemeen heel normale, netjes opgevoede meiden. Dat ze gewoon aardig en beleefd doen tegen mensen wil niet zeggen dat ze het daar naar hun zin hebben.

Ik zie zelf geen oplossing in legaliseren. Het is toch al legaal? Condooms verstrekken is leuk, maar als de klant zonder wil, en je als meisje je geld voor die dag nog niet hebt verdiend, dan doe je het wel zonder. Controle is leuk, maar als de meiden er zelf voor gekozen hebben, en bang zijn voor hun pooier of om terug naar huis te moeten zonder geld, dan zeggen ze toch niks. Vaak is hen beloofd dat ze over x aantal weken/maanden het grote geld krijgen. Dan zeggen ze ook niks, want dan lopen ze dat geld mis en hebben ze al die tijd voor niks gewerkt. Dat dat geld überhaupt niet komt weten ze dan nog niet natuurlijk.

Ik weet zo gauw niet wat de oplossing is. Ik heb die documentaire over Zweden gezien. Daar is het bezoeken van een prostituee illegaal gemaakt. Niet dat het dan niet meer gebeurt, maar dat zet de prostituee wel in een sterkere positie.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:43

Shenavallie schreef:
Het verdient alleen goed als je er niets of nauwelijks wat van aan je pooier af moet staan. Die meiden die gedwongen staan, moeten zo goed als alles (zo niet alles) afstaan en houden er dus helemaal niets aan over. Natuurlijk gaan die extra veel werken om nóg meer binnen te halen, in de hoop dat ze er zelf ook nog wat aan verdienen (of omdat ze dat moeten).
Deel twee vetgedrukt: dat is je kop in het zand steken...

Hoeveel procent staat er ongeveer inderdaad tegen haar/zijn wil? Is dat ergens bekend? Die stukjes die je vet hebt gemaakt, natuurlijk geldt dat niet voor de gedwongen prostitutie, maar daar had ik het ook niet alleen over. Niks kop in het zand steken hoor. Als je denkt dat iedereen daar onder dwang staat, dán steek je net zo goed je kop in het zand...

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 12:44

DL_ schreef:
Knakker schreef:
ik kom ook even binnen vallen:

ik ben van mening dat er op de Wallen geen dames zitten die dit onder dwang moeten doen.
Alle dames worden regelmatig gecontroleerd op verblijfsvergunningen etc.
Ook zijn er welzijnsmedewerkers die echt als vertrouwenspersoon voor de dames altijd aanwezig zijn.

Volgens mij moeten we gedwongen prostitutie juist meer zoeken op minder druk bezochte plaatsen of via internet en zo.

Ik kom ook even binnen vallen.
Deze reactie is in mijn ogen erg naief. een verblijfsvergunning is geen garantie voor een vrijwillige baan aldaar....
En welzijnsmedewerkers, kom op zeg. Alsof die vrouwen die daar gedwongen zitten met zo iemand kunnen praten, en kunnen zeggen dat ze er gedwongen zitten? Denk je niet dat deze dames dan een kopje kleiner gemaakt worden? Als ze praten staat ze wat te wachten, zo werken die dingen.

Terug naar de openingspost; daar gaan mijn nekharen nou van overeind staan. Aanrader voor de TS om het boek Achter het raam op de wallen van Patricia Perquin eens te lezen.

Ja, er zijn veel meiden die gedwongen worden, maar er zijn er ook veel die daar vrijwillig staan. Deze meiden zijn geen slachtoffers, integendeel. Zij hebben daar op enig punt in hun leven heel bewust voor gekozen, oké waarschijnlijk niet omdat ze het zo leuk vinden, en je kan die keus natuurlijk afkeuren, maar ze hebben er een reden voor. Op enig punt in hun leven hebben ze geen andere uitweg gezien dan hun lichaam te verkopen. Leuk? Nee. Verstandig? Geen idee. Je staat niet in hun schoenen, je kent hun beweegredenen niet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dien je ze te veroordelen? Absoluut niet. Ik denk dat dit stuk voor stuk sterke vrouwen zijn, die absoluut geen slachtoffer zijn en ook niet geholpen wensen te worden. Zij helpen zichzelf al. Wellicht niet op een manier die door iedereen geaccepteerd wordt en die ze voor zichzelf hadden gewenst, maar wij staan - gelukkig - dan ook niet in hun schoenen.

Amen :)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:10

Chakkie17 schreef:
M_hartje_M schreef:
Amsterdam word verkocht door de wallen (en de coffeeshops). Dus als je dat weghaalt word Amsterdam veel minder bezocht wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Hier ben ik het niet mee eens. Amsterdam is kenmerkend en een trekpleister op heel andere gebieden, de trent dat mensen associëren met de coffeshops en de Wallen is pas een frats van de afgelopen (pak 'm beet) 10-15 jaar.

Amsterdaam staat al decennia bekend om zijn cultureel-historische waarde. Om maar eens iets te noemen; de bloemenmarkt, de Jordaan, Munttoren, Begeinhof, Anne Frankhuis, homomonument, rijksmuseum, VOC, WIC, olympisch stadion. Amsterdam was een van de eerste steden waar ze een sociale voorziening voor wezen en alleenstaande moeders hadden bijvoorbeeld en een van Nederlands eerste steden met een rioolvoorziening...

Er zijn veel meer steden die het m.b.t. bekendheid veel meer moeten hebben van de rosse buurten en drugshandel.

Dan mis je helaas toch een stukje voorkennis, ben ik bang. De Wallen bestaan al eeuwen lang. Sinds de komst van de dealers en buitenlandse pooiers (die de meisjes dwingen), heeft het een tijd lang bekend gestaan als gevaarlijke buurt. Inmiddels is het aardig goed onder controle door de politie in burger en de vele sociale netwerken die hun best blijven doen om de boel in de gaten te houden. Het is wel degelijk een highlight van Amsterdam, maar dan met name voor de jongere toeristen. De oudere toeristen zijn meer geïnteresseerd in de vele waardevolle monumenten en musea. Toch zitten er tussen de oudere toeristen nog veel mensen die de Wallen een keer gezien willen hebben. De Wallen zijn een onderdeel van de vele bezienswaardigheden die Amsterdam te bieden heeft. Amsterdam heeft altijd al een grote aantrekkingskracht gehad op mensen van buitenaf, mede gezien de zaken die jij noemt, maar ook zeer zeker vanwege het aanbod aan vrouwen op de Wallen. Zeelui in de tijd van Amsterdam nog een Rak (Damrak) en een Rak-in (Rokin: binnenhaven) had, gingen ook direct door naar de Wallen. Later werd Amsterdam er in Amsterdam steeds meer uitgebreid met gebouwen, waar nu inderdaad het (met name) oudere toerisme op af komt. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 13:14

Cerera schreef:
Shenavallie schreef:
Het verdient alleen goed als je er niets of nauwelijks wat van aan je pooier af moet staan. Die meiden die gedwongen staan, moeten zo goed als alles (zo niet alles) afstaan en houden er dus helemaal niets aan over. Natuurlijk gaan die extra veel werken om nóg meer binnen te halen, in de hoop dat ze er zelf ook nog wat aan verdienen (of omdat ze dat moeten).
Deel twee vetgedrukt: dat is je kop in het zand steken...

Hoeveel procent staat er ongeveer inderdaad tegen haar/zijn wil? Is dat ergens bekend? Die stukjes die je vet hebt gemaakt, natuurlijk geldt dat niet voor de gedwongen prostitutie, maar daar had ik het ook niet alleen over. Niks kop in het zand steken hoor. Als je denkt dat iedereen daar onder dwang staat, dán steek je net zo goed je kop in het zand...

Lees mijn eerdere reacties in dit topic, dan weet je hoe het zit. Exacte percentages weet ik ook niet, maar Lisannuuh zit er goed in de buurt. ;)

goldenarrow

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:23

Ik had een enorm bericht getypt, om op bijna iedereen in te gaan. Maar die heb ik net per ongeluk verwijderd, en ik ga het niet nog een keer typen.

Wat ik in ieder geval wil zeggen is: Het vertrouwen van de vrouwen win je niet in één of twee dagen. Daar kunnen maanden, misschien zelfs wel jaren overheen gaan. Maar als je dat vertrouwen dan toch wint, en heel voorzichtig wordt er om hulp gevraagd, is dat het dan niet waard? We kunnen ze natuurlijk ook gewoon laten zitten in hun beroerde positie en onze oogkleppen ophouden.

Verder wat betreft vrouwen die geen hulp willen. Helemaal prima! Echt waar, ze moeten helemaal zelf weten wat ze willen. Maar vaak zijn ze niet de enige vrouw in het bedrijf. En er zullen vast vrouwen bijzitten die de hulp wél willen. Dus kan je het maar beter wel aanbieden. Dan kunnen ze vervolgens zelf bepalen of ze dat willen of niet.

LindyH zei volgens mij iets over Oost-Europese meisjes die illegaal naar Nederland worden gehaald om vervolgens hier in de prostitutie te komen. Dat heet mensenhandel en dat is illegaal. En ook al kiezen de meisjes er in eerste instantie zelf voor (met of zonder valse voorwendselen), als ze mishandeld worden omdat ze hun quota niet halen, dan is het dus alsnog gedwongen prostitutie.
En prostitutie is in theorie inderdaad legaal. De praktijk wijst echter dat nog veel van de plekken waar de prostituees hun beroep uitoefenen toch gesloten worden. Als je nergens heen kan, hoe legaal is het dan? Idem voor condooms verstrekken. Als je dat niet doen, moet het uit eigen zak betaald worden en kijk maar eens hoeveel (of juist weinig) er dan nog gebruikt worden. En je geeft niet zomaar een stapel condooms en veel plezier ermee en kijk maar wat je ermee doet. Nee, er komt nog voorlichting bij. Want het zal je verbazen hoe weinig mensen seksuele voorlichting hebben gehad. Ik lees nog regelmatig dat je alleen een soa kan krijgen als de man in je klaarkomt. Of de vraag of je zwanger kan worden van masturberen. En eigenlijk vind ik dat diep en diep triest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 14:26

Shenavallie schreef:
Cerera schreef:

Lees mijn eerdere reacties in dit topic, dan weet je hoe het zit. Exacte percentages weet ik ook niet, maar Lisannuuh zit er goed in de buurt. ;)

Ik denk dat de getallen van Lisannuuh zwaar overdreven zijn...

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:22

goldenarrow schreef:
LindyH zei volgens mij iets over Oost-Europese meisjes die illegaal naar Nederland worden gehaald om vervolgens hier in de prostitutie te komen. Dat heet mensenhandel en dat is illegaal. En ook al kiezen de meisjes er in eerste instantie zelf voor (met of zonder valse voorwendselen), als ze mishandeld worden omdat ze hun quota niet halen, dan is het dus alsnog gedwongen prostitutie.

Klopt, maar als je het ze vraagt, dan zullen ze zeggen dat ze daar vrijwillig zitten. Dat denken ze ook echt. Hun geld komt immers nog. Dus zullen ze ook niet actief op zoek gaan naar hulp en zullen hulpverleners ook moeilijk voet aan de grond krijgen.

Na verloop van tijd raken die meiden er wel van overtuigd dat ze misleid zijn en gaan ze wel naar de politie. Die helpt ze dan om naar huis te komen, maar dat boeit de pooiers niks. Die halen zo weer een nieuwe lading 'vrijwilligers' uit Oost-Europa.

Wat ik maar wil zeggen is: Als je het hebt over vrijwilligheid dan moet je dat begrip wel heel goed definiëren anders kunnen de cijfers heel erg vertekenen. (Niet naar jou bedoeld goldenarrow.)

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 15:24

Oh zeker, maar het is natuurlijk ook taak van de politie om met behulp van die meisjes erachter te komen wie steeds die meisjes hier naartoe haalt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 17:03

Lisannuuh schreef:
MENSEN MENSEN

heb hier gister en eergister projecten over gehad is ook een ex-prutsmuts langs geweest was gewoon een heel normaal mens. ben er nu wel achter dat 95% er gedwongen zit en 1-5% en zit omdat ze het willen. ja dit is sirieus en niet uit het punte van mijn duim gezogen die vrouw had een geweldig (zo leuk was het niet maar wel super mooi verteld) verhaal.

ze had een paar maanden een vriendje en die had haar erin geluisd doordat een vriend van hem haar ging versieren. hij had haar helemaal in elkaar geslagen daarna heeft hij haar opgesloten in zijn huis en moest ze 7 maanden lang voor het raam staan. toen ging een zwager van haar een keer naar de wallen voor een pleziertje en zag haar daar staan. een paar dagen later heeft ze stiekem naar huis gebeld ( de "hoerenleider" zelf ook een prutsmuts had telefoon op haar kamer ze heeft net zolang gewacht totdat ze klant had en toen heeft ze gebeld dat haar 2 zwagers haar moesten ontvoeren) dus dat deden ze zo leek het net een ontvoering en dus...

respect voor zulke mensen

Edit: als ze zeggen dat ze gedwongen zitten zijn ze nog lang niet jarig

:j Ik heb ook gelezen dat de prostituees constant in de gaten worden gehouden, praten ze met iemand zijn ze idd nog lang niet jarig.

Mensen die suggereren dat het grootste deel daar vrijwillig zit, vind ik naïef.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:18

Mensen die suggereren dat er maar 1% tot 5% niet vrijwillig zit vind ik naïef :j

Nogmaals, de meiden die niet vrijwillig in de prostitutie zitten, zitten niet op de wallen. Die zitten achteraf in een steegje of huisje. Die zetten ze echt niet achter de ramen. Daarvoor is er op die plek veel te veel (sociale) controle, plus het feit dat er regelmatig hulpverleners komen. Je hoeft maar 1 iemand te hebben die praat, en dat hoeven niet eens 'eigen' prostituees te zijn, en ze zijn de sjaak. Plus het feit dat ze wettelijk verplicht zijn om hulpverleners en politie te laten controleren. Dat wil je niet als pooier/mensenhandelaar.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:35

wikipedia schreef:
Naar schatting zijn er in Nederland 20.000 tot 30.000 fulltime prostituees, waarvan ongeveer de helft afkomstig is uit het buitenland. In België zou het gaan om circa 30.000 prostituees, waarvan minstens de helft uit het buitenland afkomstig is

In nederland zouden er dan 200 tot 900 prostituees zijn die vrijwillig achter het raam zitten, en 19800 tot 29100 die gedwongen worden door een pooier. Nee, dat gaat er bij mij écht niet in. :n
Edit: Hier worden ook hele andere aantallen genoemd...
wikipedia schreef:
In het kader van een evaluatie van het Utrechts prostitutiebeleid werd in 2008-’09 aan 41 prostituees, zowel Nederlandse als buitenlandse, zowel straat-, raam- als bordeelprostituees, onder andere gevraagd waarom zij destijds in de prostitutie waren begonnen. 68% geeft aan, begonnen te zijn om financiële reden; 17% zegt te zijn gevraagd of gedwongen; 15% noemt andere redenen

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:19

Lisannuuuhh, maar wat bedoelde ze met gedwongen?
Ik bedoel, er zijn zat mensen die zeggen: ik heb geen geld ik kon niet anders! En zich dus gedwongen voelen.
Jij zou dan bijv. een andere keuze(werk) gemaakt hebben..
Ik vind 1-5% ook echt ongeloofwaardig..

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:55

IMJ schreef:
Lisannuuuhh, maar wat bedoelde ze met gedwongen?
Ik bedoel, er zijn zat mensen die zeggen: ik heb geen geld ik kon niet anders! En zich dus gedwongen voelen.
Jij zou dan bijv. een andere keuze(werk) gemaakt hebben..
Ik vind 1-5% ook echt ongeloofwaardig..

Gedwongen zijn of je gedwongen voelen, je doet het niet graag, dat is waar het om gaat.

Ik denk dat het voor sommige moeilijk is om zich in te leven in de situatie, ik heb veel geleerd door met bepaalde mensen om te gaan (en omdat psychologie me ook interesseert), ook las ik een verhaal van iemand (niet gewoon een verhaaltje, over de 200 bladzijdes) wat op waarheid gebaseerd is. Het is een prachtig verhaal wat mijn ogen (en dat van andere mensen) open heeft doen gaan. Wie wilt kan ik wel een link sturen.
Ook Welcome To The Rileys is een hele mooie film.:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:58

Iets niet graag doen of gedwongen zijn onder bedreiging vind ik toch een verschil.
Bij het eerste is het toch een keuze..

Begrijp overigens prima wat je zegt hoor!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 00:41

Ik ging ook niet graag werken, en al helemaal niet als ik pas 5.00 uur 's nachts thuis was. Maar dat was toch echt mijn eigen keuze. En de vrouwen die er voor kiezen om in de prostitutie te komen, vanwege geldproblemen, die tja.. kiezen er toch echt voor. Dan kan je het niet leuk vinden, maar je had ook kunnen gaan schoonmaken om maar iets te noemen.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 03:44

goldenarrow schreef:
Ik ging ook niet graag werken, en al helemaal niet als ik pas 5.00 uur 's nachts thuis was. Maar dat was toch echt mijn eigen keuze. En de vrouwen die er voor kiezen om in de prostitutie te komen, vanwege geldproblemen, die tja.. kiezen er toch echt voor. Dan kan je het niet leuk vinden, maar je had ook kunnen gaan schoonmaken om maar iets te noemen.

Ik denk niet dat een 'gewoon' werk met prostitutie te vergelijken valt.:)

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 04:02

Daar gaat het ook niet om.
je schreef zelf dat gedwongen zijn of je gedwongen voelen niet leuk is en dat het daarom ging..
Maar er is wel degelijk een verschil.
Namelijk dat je in het laatste geval een keuze hebt.

Cerera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:51

In het geval van het niet leuk vinden, geloof ik best dat er maar 1 tot 3 procent is die het leuk vind, maar het niet leuk vinden, is nog steeds geen gedwongen prostitutie. Gedwongen prostitutie is wanneer je het niet wilt doen, maar onder bedreiging/mishandeling/chantage (van jezelf of familileden/vrienden) toch wel moet doen. Niet dat je het eigenlijk niet leuk vind, maar de centjes wel moet hebben. Dat is idd een keuze. Je kan ook wc's gaan schoonmaken.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:27

Cerera schreef:
wikipedia schreef:
Naar schatting zijn er in Nederland 20.000 tot 30.000 fulltime prostituees, waarvan ongeveer de helft afkomstig is uit het buitenland. In België zou het gaan om circa 30.000 prostituees, waarvan minstens de helft uit het buitenland afkomstig is

In nederland zouden er dan 200 tot 900 prostituees zijn die vrijwillig achter het raam zitten, en 19800 tot 29100 die gedwongen worden door een pooier. Nee, dat gaat er bij mij écht niet in. :n
Edit: Hier worden ook hele andere aantallen genoemd...
wikipedia schreef:
In het kader van een evaluatie van het Utrechts prostitutiebeleid werd in 2008-’09 aan 41 prostituees, zowel Nederlandse als buitenlandse, zowel straat-, raam- als bordeelprostituees, onder andere gevraagd waarom zij destijds in de prostitutie waren begonnen. 68% geeft aan, begonnen te zijn om financiële reden; 17% zegt te zijn gevraagd of gedwongen; 15% noemt andere redenen

Op Wikipedia kan iedereen iets op zetten

Edit: Gedwongen is pooier verhaal

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:29

Dus? Ook wikipedia maakt gebruik van bronnen, dus die cijfers kunnen prima kloppen.

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:33

_San87_ schreef:
Dus? Ook wikipedia maakt gebruik van bronnen, dus die cijfers kunnen prima kloppen.

Ik maakte ook gebruik van bronnen en mijn cijfers kunnen ook prima kloppen. daarom dus!