Knakker schreef:ik kom ook even binnen vallen:
ik ben van mening dat er op de Wallen geen dames zitten die dit onder dwang moeten doen.
Alle dames worden regelmatig gecontroleerd op verblijfsvergunningen etc.
Ook zijn er welzijnsmedewerkers die echt als vertrouwenspersoon voor de dames altijd aanwezig zijn.
Volgens mij moeten we gedwongen prostitutie juist meer zoeken op minder druk bezochte plaatsen of via internet en zo.
Ik kom ook even binnen vallen.
Deze reactie is in mijn ogen erg naief. een verblijfsvergunning is geen garantie voor een vrijwillige baan aldaar....
En welzijnsmedewerkers, kom op zeg. Alsof die vrouwen die daar gedwongen zitten met zo iemand kunnen praten, en kunnen zeggen dat ze er gedwongen zitten? Denk je niet dat deze dames dan een kopje kleiner gemaakt worden? Als ze praten staat ze wat te wachten, zo werken die dingen.
Terug naar de openingspost; daar gaan mijn nekharen nou van overeind staan. Aanrader voor de TS om het boek Achter het raam op de wallen van Patricia Perquin eens te lezen.
Ja, er zijn veel meiden die gedwongen worden, maar er zijn er ook veel die daar vrijwillig staan. Deze meiden zijn geen slachtoffers, integendeel. Zij hebben daar op enig punt in hun leven heel bewust voor gekozen, oké waarschijnlijk niet omdat ze het zo leuk vinden, en je kan die keus natuurlijk afkeuren, maar ze hebben er een reden voor. Op enig punt in hun leven hebben ze geen andere uitweg gezien dan hun lichaam te verkopen. Leuk? Nee. Verstandig? Geen idee. Je staat niet in hun schoenen, je kent hun beweegredenen niet. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. Dien je ze te veroordelen? Absoluut niet. Ik denk dat dit stuk voor stuk sterke vrouwen zijn, die absoluut geen slachtoffer zijn en ook niet geholpen wensen te worden. Zij helpen zichzelf al. Wellicht niet op een manier die door iedereen geaccepteerd wordt en die ze voor zichzelf hadden gewenst, maar wij staan - gelukkig - dan ook niet in hun schoenen.