nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Activeer jij de nieuwe bonuskaart?

nee, ik blijf anoniem hem gebruiken
89 (31%)
ja
136 (48%)
misschien
36 (12%)
ik gebruik hem helemaal niet.
17 (6%)
anders
3 (1%)

Totaal aantal stemmen: 281

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:00

Marjoow schreef:
Waarom het word gekoppeld? Nouja ik kan me zo voorstellen dat een ouder echtpaar meer baat heeft bij reclames voor bijvoorbeeld een kunstgebit water dan een reclame voor Olvarit potjes ;)
Dat is het hele doel ook, mensen laten profiteren van reclames die voor hun voordelig zijn.

En ik geloof dat er een enorme boete staat op het doorspelen van persoonsgegevens ZONDER voorafgaande toestemming van de persoon. Dus als AH zegt dit niet door te geven, en er staat in de algemene voorwaarden dus ook niet dat het doorgegeven word aan derden, dan doen zij dit ook niet.

Nee, het doel is niet consumenten laten profiteren. Regel 1 in het hebben van een zaak: je doel is winst maken. Het doel van deze manier van aanbiedingen is mensen naar je winkel te lokken met een bepaalde aanbieding, en dan hopen dat ze al hun boodschappen bij jou doen.

Staat er toevallig in de algemene voorwaarden dat die altijd gewijzigd mogen worden? En het doorspelen van gegevens hoeft niet eens opzettelijk te gaan. Er is al bewezen dat de database van de AH zo lek is als een (boodschappen)mandje, een beetje hacker zit er binnen een kwartier in.

Marjo

Skipper schreef:
Marjoow schreef:
Waarom het word gekoppeld? Nouja ik kan me zo voorstellen dat een ouder echtpaar meer baat heeft bij reclames voor bijvoorbeeld een kunstgebit water dan een reclame voor Olvarit potjes ;)
Dat is het hele doel ook, mensen laten profiteren van reclames die voor hun voordelig zijn.

En ik geloof dat er een enorme boete staat op het doorspelen van persoonsgegevens ZONDER voorafgaande toestemming van de persoon. Dus als AH zegt dit niet door te geven, en er staat in de algemene voorwaarden dus ook niet dat het doorgegeven word aan derden, dan doen zij dit ook niet.

Jij geloof dat AH dit dus doet uit klantvriendelijkheid?
Zodat de consument het voordeligst uit is?

Misschien moet je even alle berichten aan elkaar koppelen voordat je conclusies trekt ;)

Betere marktpositie, hogere concurrentie voor andere supermarkten etc.

JessicaD88

Ik snap de hele discussie omtrent de bonuskaart niet! Twee dingen zijn mogelijk mi:

1. Je bent blij met de kortingen en gebruikt de kaart.
2. Je wilt je privacy niet opgeven en gebruikt de kaart niet.

AH verplicht je tot niets!

Ik ben van mening dat het uiteindelijk voordelig is dat AH weet wat je koopt, wanneer etc omdat zij hun winkelbeleid dan optimaal kunnen aanpassen aan de klant. Werk je mee aan dit 'onderzoek' krijg jij als tegenprestatie kortingen. Je bent volledig vrij om geen bonuskaart te nemen!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:01

Ik houd er maar mee op, ben waarschijnlijk veel te nuchter om hier een discussie over te voeren. Jullie komen iig wel ontzettend paranoïde over….

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:03

Marjoow schreef:
Ik houd er maar mee op, ben waarschijnlijk veel te nuchter om hier een discussie over te voeren. Jullie komen iig wel ontzettend paranoïde over….

En jij komt ontzettend naïef over :).

Marjo

Re: nieuwe bonuskaart.. activeer jij hem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:03

Jij noemt het naïef, ik noem het nuchter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:04

Marjoow schreef:

Hoe naïef :).

De AH doet dit om meer te verdienen, dit verpakken ze in een mooi praatje. Reclame maken is voor een bedrijf een manier om meer geld binnen te krijgen, om mensen te lokken. Die aanbiedingen hebben ze niet omdat het zo leuk is, maar omdat het geld binnen brengt.

Ze sturen dus de reclames die voor HEN (dus Ahold) voordelig zijn. Niet omdat ze jou als klant zo lief en leuk vinden, je bent voor het bedrijf een manier om geld binnen te halen. Daar draait het om.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:05

Marjoow schreef:
Jij noemt het naïef, ik noem het nuchter.

Jij noemt het paranoïde, ik noem het realistisch

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:05

Nou en?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:06

'Ze sturen dus de reclames die voor HEN (dus Ahold) voordelig zijn. Niet omdat ze jou als klant zo lief en leuk vinden, je bent voor het bedrijf een manier om geld binnen te halen. Daar draait het om.'

Natuurlijk draait het om geld verdienen! Hèhè het is een winkel.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:07

Realistisch, ja hoor :')
Een bonuskaart koppelen aan een zorgverzekering :')

En jij denkt dat dat allemaal kan anno 2013 waarin we in een Democratische regering leven en daarbij GENOEG partijen zijn die zeer waarschijnlijk een oogje in het zeil houden.

We zijn amerika niet ;)

Afijn, ik ben weg hier :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:08

JessicaD88 schreef:
'Ze sturen dus de reclames die voor HEN (dus Ahold) voordelig zijn. Niet omdat ze jou als klant zo lief en leuk vinden, je bent voor het bedrijf een manier om geld binnen te halen. Daar draait het om.'

Natuurlijk draait het om geld verdienen! Hèhè het is een winkel.

Het doel is dus niet mensen te laten profiteren van reclames die voor hen voordelig zijn. Het doel van de geactiveerde bonuskaart is het makkelijker maken mensen naar de winkel te lokken en dus meer geld binnen te slepen, meestal ten koste van de fabrikant.

Het is maar net wat je mogelijk wilt maken :D.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

Het is een win win situatie, zij willen informatie, in ruil daarvoor krijg jij korting. Tegen een verhuurder van een huis zeg je toch ook niet jeeeemig wat een misbruik hij verdient er geld aan! Klopt, maar de huurder krijgt er huur voor terug. Zo is het met iedere overeenkomst en ook met de bonuskaart.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:10

Snap niet wat het punt is

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:11

En de producenten worden 'gedwongen' om onder kostprijs te verkopen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:12

JessicaD88 schreef:
Het is een win win situatie, zij willen informatie, in ruil daarvoor krijg jij korting. Tegen een verhuurder van een huis zeg je toch ook niet jeeeemig wat een misbruik hij verdient er geld aan! Klopt, maar de huurder krijgt er huur voor terug. Zo is het met iedere overeenkomst en ook met de bonuskaart.

Het is vooral win voor de Albert Heijn en verlies voor de leverancier. Maar dat vergeten veel mensen :). Helemaal prima, maar ga dan niet iemand die iets langer over privacy en eventuele andere gevolgen nadenkt, paranoïde noemen.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:13

Uhm?? Ik geloof dat je mij woorden in mijn mond legt? Ik heb niemand paranoide genoemd

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:14

Het verlies voor de leverancier heeft mi niets met de bonuskaart te maken, supermarkten concurreren altijd fel (omdat wij als consument naar de goedkoopste supermarkt gaan!)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:15

JessicaD88 schreef:
Het verlies voor de leverancier heeft mi niets met de bonuskaart te maken, supermarkten concurreren altijd fel (omdat wij als consument naar de goedkoopste supermarkt gaan!)

En hoe preciezer zij weten wat jij koopt en hebben wil, hoe preciezer ze in kunnen kopen, hoe groter ze acties kunnen maken en hoe meer verlies de producenten lijden.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:16

Als de producenten allemaal verlies zouden leiden zouden ze zo failliet zijn dus dat zal allemaal wel meevallen. Niemand levert structureel onder de kostprijs.

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:17

Het is toch fijn, ook in het kader van mileu, voedselbederf etc dat preciezer kan worden ingekocht?

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:17

Er gaat minder verloren, alles kan efficiënter en jij bent goedkoper uit. De supermarkt maakt winst, de leverancier kan blijven leveren, iedereen gelukkig!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:19

Vjestagirl schreef:
JessicaD88 schreef:

En hoe preciezer zij weten wat jij koopt en hebben wil, hoe preciezer ze in kunnen kopen, hoe groter ze acties kunnen maken en hoe meer verlies de producenten lijden.

Maar he, als jij zegt dat de voorraadcontrole dus niet specifieker is met deze nieuwe bonuskaart, wat veranderd hier dan in?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:22

JessicaD88 schreef:
Uhm?? Ik geloof dat je mij woorden in mijn mond legt? Ik heb niemand paranoide genoemd

Ik zeg ook niet dat jij dat hebt gezegd, ik zeg dat men iemand die langer over privacy en eventuele andere gevolgen niet paranoïde moet noemen.

JessicaD88 schreef:
Als de producenten allemaal verlies zouden leiden zouden ze zo failliet zijn dus dat zal allemaal wel meevallen. Niemand levert structureel onder de kostprijs.

Misschien moet je eens wat nieuwsberichten opzoeken ten tijde van de supermarktoorlogen. Ik denk dat je er dan heel anders tegenaan gaat kijken.

JessicaD88 schreef:
Er gaat minder verloren, alles kan efficiënter en jij bent goedkoper uit. De supermarkt maakt winst, de leverancier kan blijven leveren, iedereen gelukkig!

Hmmm... Als dat een gevolg zou zijn. Maar die kans is relatief klein. Nu al wordt er voor ik weet niet hoeveel aan prima producten weggegooid.

Marjoow schreef:
Vjestagirl schreef:

Maar he, als jij zegt dat de voorraadcontrole dus niet specifieker is met deze nieuwe bonuskaart, wat veranderd hier dan in?

Voorraadcontrole en voorraad inkopen zijn verschillende dingen. De voorraadcontrole gebeurt door middel van de kassa, deze registreert wat eruit gaat. Daar is die bonuskaart niet voor nodig. De bonuskaart kan wel een hulpmiddel zijn om te bekijken wat er ingekocht zou moeten worden.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:24

Wat kunnen mij die producenten nou schelen, ik wil zo goedkoop mogelijk die ene kip op mn bordje hebben en mn geld in betere dingen steken. Zo materealistisch ben ik wel.

Nope, ik activeer m.