xAnnouk schreef:Nies_ schreef:En jij denkt dat er voor de 25 gevallen geen echt harde bewijzen waren?
Als daar echt harde bewijzen voor waren zou het niet onterecht zijn denk ik dan.
Toch wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xAnnouk schreef:Dat is dan wel heel sneu.. En dat is dan ook absoluut unfair.
Maar toch met echt harde bewijzen ben ik niet tegen op doodstraf, neem ik bijvoorbeeld een straatcamera als voorbeeld dat bijvoorbeeld een schietpartij heeft vastgelegd waarbij je de identiteit goed kan herkennen.
Celiien schreef:xSlvna schreef:Zieke mensen?
Nah bijvoorbeeld:
Mensen die met hun tengels aan/in kleine kinderen zitten bijvoorbeeld, geef mij één reden waarom een persoon die te zwak is om van kleine kinderen af te blijven, het verdiend om nog te leven.
Ik heb zelf (nog) een pokkenhekel aan baby's, peuters en kleuters, maar als een vriend thuis zou komen met de melding dat die zijn geslachtsdeel/tengels in een kind heeft gestopt is die dood, doe ik het niet, doet iemand anders het wel, dat durf ik met 1000% zekerheid te zeggen.
En dat vind ik nu echt een reactie/actie van iemand met een (sorry dat ik t zeg) lage opleiding die geen reet snapt van ons rechtssysteem.. bah dat soort uitspraken
ingedebruijn schreef:Karmandi schreef:Goh, dit topic maakt me wel ontzettend blij met het feit dat we hier geen 'jury duty' hebben en dat familie van slachtoffers geen inspraak heeft in de straf van de misdadiger! Hoe kunnen sommige mensen die zo onwetend zijn zo keihard oordelen.
Wat een chaos zou dat worden zeg...
Je kan ook doodstraf invoeren met de rechtspraak die we nu hebben toch? Gewoon op feiten en geen emoties.
Iris82 schreef:KimD schreef:Je hoeft het overigens niet persoonlijk te maken, ik heb een TeM geplaatst.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)
Ze bedoelt geen harig stinkend wezen.
KimD schreef:Daarom heb ik ook niet voor rechter gestudeerd, ik zou alles wat ook maar iets schuldig is richting cel sturen.Maar inderdaad alles wat deze wereld niet waard is opruimen. Maar zo kan ik nog wel meer discussies voeren.
Jij vind het dus oke dat iemand die in een kind van drie meerdere malen verkracht, 12 jaar in de cel beland want dat krijgt hij daarna weer vrij komt en opnieuw kan beginnen? Even erbij vermelden dat zijn nieuwe vriendin zijn verleden niet kent een kind met hem krijgt, joh handig zo'n eigen neukbaby in huis! Nee hoor meteen opruimen die handel, bah!
Of ander voorbeeld, een man die zijn vriendin mishandeld, twee dagen later nog het bloed van de muren zijn aan het poetsen met bleek. Zij heeft een gebroken oogkas, kaak ontwricht, trauma's, hersenschudding en nog veel meer letsel. Wat krijgt hij? Drie maanden voorwaardelijk zodat hij haar daarna kan stalken en de stuipen op het lijf kan jagen.
Die mensen horen inderdaad in de wereld thuis, mensen zijn zulke schatjes.
vuurneon schreef:xAnnouk schreef:Maar toch met echt harde bewijzen ben ik niet tegen op doodstraf, neem ik bijvoorbeeld een straatcamera als voorbeeld dat bijvoorbeeld een schietpartij heeft vastgelegd waarbij je de identiteit goed kan herkennen.
Je hebt ook nog iets als verzachtende omstandigheden; wat als die schutter jarenlang bedreigd is door diegene en mishandeld is? En ten einde raad een einde maakt aan het leven van diegene?
Daarmee zeg ik dus niet dat het de daad goed is, maar dan zit je ook met een andere kant; het is niet zo zwart/wit dus zou een doodstraf dan echt de boel rechtvaardigen? Wetten staan open voor interpretatie.
_San87_ schreef:ingedebruijn schreef:Lijkt me logisch dat de wet hierop aangepast zou moeten worden dus een beetje zinloze reactie in mijn ogen.
De wet gaat hierop niet aangepast worden. Dat kun je vergeten.
_San87_ schreef:Ik denk dat sommige mensen er goed aan doen te emigreren naar de middeleeuwen.
vuurneon schreef:xAnnouk schreef:Maar toch met echt harde bewijzen ben ik niet tegen op doodstraf, neem ik bijvoorbeeld een straatcamera als voorbeeld dat bijvoorbeeld een schietpartij heeft vastgelegd waarbij je de identiteit goed kan herkennen.
Je hebt ook nog iets als verzachtende omstandigheden; wat als die schutter jarenlang bedreigd is door diegene en mishandeld is? En ten einde raad een einde maakt aan het leven van diegene?
Daarmee zeg ik dus niet dat het de daad goed is, maar dan zit je ook met een andere kant; het is niet zo zwart/wit dus zou een doodstraf dan echt de boel rechtvaardigen? Wetten staan open voor interpretatie.
xSlvna schreef:Dus ik heb een lage opleiding omdat ik vind en weet dat iemand in mijn omgeving een einde zal maken aan die verkrachter zijn leven? Wij weten ook dat die geen fatsoenlijke gevangenisstraf krijgt, als die überhaupt berecht wordt . Aleh, ze zullen waarschijnlijk nog een keer nadenken want niemand heeft zin om zelf in de bak te zitten, maar toch.
Celiien schreef:xSlvna schreef:Zieke mensen?
Nah bijvoorbeeld:
Mensen die met hun tengels aan/in kleine kinderen zitten bijvoorbeeld, geef mij één reden waarom een persoon die te zwak is om van kleine kinderen af te blijven, het verdiend om nog te leven.
Ik heb zelf (nog) een pokkenhekel aan baby's, peuters en kleuters, maar als een vriend thuis zou komen met de melding dat die zijn geslachtsdeel/tengels in een kind heeft gestopt is die dood, doe ik het niet, doet iemand anders het wel, dat durf ik met 1000% zekerheid te zeggen.
En dat vind ik nu echt een reactie/actie van iemand met een (sorry dat ik t zeg) lage opleiding die geen reet snapt van ons rechtssysteem.. bah dat soort uitspraken
Celiien schreef:KimD schreef:Daarom heb ik ook niet voor rechter gestudeerd, ik zou alles wat ook maar iets schuldig is richting cel sturen.Maar inderdaad alles wat deze wereld niet waard is opruimen. Maar zo kan ik nog wel meer discussies voeren.
Jij vind het dus oke dat iemand die in een kind van drie meerdere malen verkracht, 12 jaar in de cel beland want dat krijgt hij daarna weer vrij komt en opnieuw kan beginnen? Even erbij vermelden dat zijn nieuwe vriendin zijn verleden niet kent een kind met hem krijgt, joh handig zo'n eigen neukbaby in huis! Nee hoor meteen opruimen die handel, bah!
Of ander voorbeeld, een man die zijn vriendin mishandeld, twee dagen later nog het bloed van de muren zijn aan het poetsen met bleek. Zij heeft een gebroken oogkas, kaak ontwricht, trauma's, hersenschudding en nog veel meer letsel. Wat krijgt hij? Drie maanden voorwaardelijk zodat hij haar daarna kan stalken en de stuipen op het lijf kan jagen.
ingedebruijn schreef:_San87_ schreef:
De wet gaat hierop niet aangepast worden. Dat kun je vergeten.
Daar gaat het toch helemaal niet om? Er werd gezegd dat het niet mag omdat de wet daar nu tegen is. Wat een rare reactie weer.
KimD schreef:Ik spreek het niet goed, ten eerste! Maar ik denk dat zo iemand eerder zich van zijn of haar eigen leven beroofd. Overigens vind ik moord uit zelfverdediging iets heel anders, helaas kan dit niet altijd worden aangetoond en dat is echt heel poedersuiker voor diegene maar op dat moment ook niks aan te veranderen.
Celiien schreef:KimD schreef:Daarom heb ik ook niet voor rechter gestudeerd, ik zou alles wat ook maar iets schuldig is richting cel sturen.Maar inderdaad alles wat deze wereld niet waard is opruimen. Maar zo kan ik nog wel meer discussies voeren.
Ooo ik ehb echt niet gezegd dat het oke is! van mij mogen pedo's enzo echt wel levenslang TBS oid krijgen, daar zal je mij echt niet over horen. Maar ik vind dat je niet een leven van een ander kan beëindigen.. daar kan en mag je niet over beslissen (tenzij we het hebben over ondraaglijk lijden van een ongeneesbare zieke..)