Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
elizexbeau schreef:anneliesdj schreef:Ik snap het probleem er niet van, persoonlijk vind ik dat je als 16 jarige niets te zoeken hebt in een kroeg en ook niet aan de alcohol hoeft. Je bent nog veel te kwetsbaar op die leeftijd.
Als je een biertje wilt kun je dat ook thuis doen en als je gezellig wilt zijn kan dat ook thuis met vrienden.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat de politie of wie dan ook bij mij op de stoep mag komen vertellen of ik wel of geen alcohol drink als 17 jarige. Maar als het anders is: excuses dan!
Als ik met de auto rondjes door het weiland van mijn oom rijd kunnen ze me ook niks maken (toch?).
In je laatste zin zeg je dat je thuis ook een biertje kan doen! Dat is dan toch precies het zelfde als met de keten?
Woogy schreef:ik zou het zien als een kans om te stoppen met drinken...er is een reden dat gekozen is voor de leeftijd grens van 18
Dominique_96 schreef:Vind het ook een beetje onzin dat het niet gezellig kan zijn op een feest zonder alcohol
En StableDoor, als iedere 16 jarige zo verstandig is om zijn alcoholgebruik te beperken, waarom zijn er dan nog steeds belachelijk veel comazuipers? Waarom wordt er op scholen dan nog steeds zo veel gepraat over ''stiekem alcohol halen''. Brein is pas op je 21ste ontwikkeld en pubers kunnen dus de gevolgen absoluut niet overzien.Ben zelf gelukkig geen drinker dus deze grens kan me absoluut niet boeien
belle_boef schreef:MarlindeRooz schreef:Genoeg kinderen die stiekem drinken hoor, en ook met die nieuwe regels gaat dat zeker niet veranderen. Dan halen anderen het wel voor ze.
Dat de grens nu omhoog gaat betekend dat kinderen van 16 nu beginnen met drinken.
Als je de grens op 16 laat betekend dat dat kinderen van 14 jaar al drinken. Dit komt door vriendengroepen. Zo wordt de grens voorzichtig verhoogd aangezien de meeste 18 jarige niet met 14 jarige omgaan. Daar gaat het om.
De overheid weet heus wel dat ouders, vrienden, etc. drinken halen. Ze zijn niet achterlijk (in dit geval
Daarnaast is het voor horeca gelegenheden nu een stuk makkelijker te controleren. Dat hoeft nu enkel aan de deur aangezien de meeste de entree grens verhogen naar 18.
HelmerG schreef:Kan het geen betutteling noemen hoor..
In andere landen is het normaal dat je 18 of zelfs 21 jaar of ouder bent voor alcohol..
Dit wordt niet zomaar beslist. Het is gewoon onderzocht en bewezen hoe slecht alcohol is en met name voor jongeren in de groei. Op deze manier sluit je gewoon al meer risico uit wat ik alleen maar goed vind. Vind het echt geen betutteling, alcohol is gewoon niet goed. Zeker niet omdat tegenwoordig ook nog steeds meer sterke drank genuttigd wordt door jongeren..
Schijnbaar kunnen veel jongeren dus niet goed genoeg nadenken ook al zijn ze 16! is mijn mening dan.. Er zitten ook genoeg volwassen mensen die domme keuzes maken, maar de denkwijze van een 16 jarige is in mijn ogen nog steeds niet volwassen ook al krijg ik nu waarschijnlijk alle 16 jarige hier op Bokt over me heen haha.. Ik wil hiermee niet iedereen over 1 kam scheren, maar een 16 jarige kan vaak toch nog heel impulsief zijn hoor en meer te beïnvloeden zijn vind ik en denkt toch nog over heel veel dingen 'luchtig' na tov een volwassen persoon.. al zijn het ook maar cijfers. Er zijn ook genoeg 16 jarige wat meer verstand hebben als een volwassen persoon. En tussen 16 en 18 jaar zit ook alweer een groot verschil vind ik ook. een 18 jarige heeft toch alweer wat meer levenservaring en wat meer vd 'wereld' gezien en een andere denkwijze