Zijn Uggs zielig??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:24

klopt lol

Toen ik in (fins) Lapland was kregen we tijdens de (3-daagse) hondensledetocht ook wanten te leen, voor over je handschoenen, maar die waren vaak al voldoende. Maar dat waren echt wanten die ongeveer tot je ellebogen kwamen... en erg wijd, one size fits all was zeker van toepassing lmaom, leer aan de buitenkant, wol(of bont) aan de binnenkant, vermoed dat het ook wel eens rendierbont geweest kan zijn maar dat kan ik me niet meer herinneren

Hier in nederland, ondanks dat we niet met zulke extreme kou te maken hebben draag ik sinds vorig jaar nu in de winterperiode veel fingerless mitts/wristwarmers. Ik haak zelf/maak ze zelf en erg basic maar zijn me vorig jaar prima bevallen. Toen begon ik ze te gebruiken als 'stootmiddel' voor mijn zwaar gekneusde hand/gescheurde pezen, en daarna toen de hand ip al genezen was bleef hij nog erg gevoelig voor kou.. aangezien de kou in nederland vorige winter precies daar op volgde, ik kneusde/scheurde mijn vingers/hand half/eind oktober, 6 weken genezingstijd en de kou kwam in januari.
Maar das misschien te erg offtopic
Laatst bijgewerkt door Annemiek80 op 03-12-13 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 09:27

Nja, in lapland wordt veel rendiervel gebruikt. Is logisch... kun je vergelijken met het leer; is ook een bijproduct van de slacht van rendieren (die overigens in vrijheid leven totdat het tijd is voor de slacht) Alleen zitten de haren er dan nog aan vanwege de isolerende functie itt tot bij leer

CrazyIris

Berichten: 920
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Antwerpen, Hove

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:49

Oké bedankt, dan ga ik waarschijnlijk toch niet voor uggs gaan :)
Gewoon mijn shoenen of laarzen 2 maten groter kopen, dat is misschien wel een goede optie, wan nu worden mijn voeten samengeplet als er nog een zooltje bij in ligt en ik dikke sokken aandoe, en dat ik ook niet echt goed voor de bloedsomloop...
Toch nog een alternatief gevonden dus :D
Als ik nog heel even off toppic mag gaan: wat is het verschil tussen gewone wolle sokken en scheerwol?

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:07

Timberlands zijn trouwens ook lekker warm

Annemiek80

Berichten: 2849
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 18:13

scheerwol is wat de naam al zegt wol van een geschoren schaap (hoogstwaarschijnlijk schaap hoewel meer diersoorten wol leveren maar dat zal je altijd aan de naam van de wol terugzien, alpacawol, angorawol, mohair etc komen van een ander dier dan een schaap)

Je kunt er redelijk vanuit gaan dat als er wol in het label staat dit scheerwol is hoewel er ook andere manieren zijn om wol te winnen maar ik heb geen flauw idee hoe dat vertegenwoordigd wordt op de wereldmarkt zegmaar, of en zoja hoevaak dat soort wol zegmaar gebruikt wordt in kleding die je in de winkel vindt.
Op een label rondom een bol wol vind je veel info terug dat staat echter niet meer in een kledinglabel, wil je echt precies weten welke wol waar vandaan komt dan zul je zelf moeten gaan breien/haken :)

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 19:52


Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:42

Buiten het feit dat ik Uggs echt gruwelijk lelijke pantoffels vind, als ik de berichtgeving over hoe ze gemaakt worden moet geloven, dan vind ik het gewoon barbaars.