Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:35

antje_vip schreef:
Lieshorses schreef:
Muggen worden door iedereen als 'irritand' en 'nutteloos' omschreven.. :')

Dat vind ik ook van mensen :j
doe wat je niet laten kan, je loopt toch weer binnen enkele jaren buiten :')

iemand had het over een kind of oma dat voor je neus doodvalt. toevallig is een jongen die ik kende twee weken terug dood in zijn bed gevonden en de oorzaak is naar mijn weten nog onbekend.
geheel onverwachts en het is echt hartverscheurend, hij was 1 en al liefde, wat hij uitstraalde en wat hij kreeg van familie en ontelbare vrienden.
en als ik dat dan vergelijk met de dood van bijvoorbeeld mijn opa in januari, na een treurig ziektebed van ruim een jaar.. dat was te accepteren, hij wilde ook zelf dood en hij heeft een mooi leven gehad, maar zijn vrouw (waarmee hij +/- 50jaar mee getrouwd was) weet door Alzheimer al niet meer wie hij was. en hij wist dat hij niet meer beter zou worden dus hij wilde nog maar 1 ding. van mij hadden ze voor het belang van mijn lieve opa eerder op die 'knop' mogen drukken. zijn laatste weken zijn zo zwaar en hard geweest.
in tegenstelling die jongen die, als hij evenoud zou worden, nog 50jaar te gaan had.

het is bij allebei verschrikkelijk maar ik zou de knop niet indrukken voor een willekeurig iemand. wel bij iemand die het niet verdient om te leven (of net als opatje graag dood wil maar pas euthenasie mag van de Huisarts als hij bijna zelf van zijn stokkie gaat :roll:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:45

Oh ja? Dus het hele leger dat gevecht heeft voor ons Vaderland
is irritand, en nutteloos? Ze hadden gewoon beter nog meer mensen
kunnen laten sneuvelen, en gewoon het land laten wegrotten onder de bommen.
Tsja, dan waren wij er ook niet. :+

Natuurlijk zijn er mensen nutteloos, die seriemoordenaars hebben verder ook weinig nut.
Maar jou reactie is wel erg kort door de bocht, alsof geen enkel mens een nut heeft en iedereen
irritand is. Wauw, wat een motivatie tegenwoordig.. -O-

antje_vip schreef:
Lieshorses schreef:
Muggen worden door iedereen als 'irritand' en 'nutteloos' omschreven.. :')

Dat vind ik ook van mensen :j

Poiuytrewq

Re: Iemand laten sterven voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:53

IrritanT

:o :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:55

Irri heeft geen tandjes :D

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:01

Ik vind het eigenlijk raar dat mensen zeggen, als ik mag kiezen wel.
-Ik denk trouwens dat zo'n knop nooit echt random zou kunnen zijn, er zal altijd wel een verband zijn.-
Maar nee ik verdien denk ik liever mn geld eerlijk. Eigenlijk word je dus met zo'n knop ingehuurd voor een miljoen om te vermoorden. Lijkt me niks.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:05

als ik zou mogen kiezen wie zou ik dat heel goed weten, de persoon die me tot op 3 maanden gepest heeft sinds groep 2 gelukkig is het nu wel minder.

maar ik zou niet een random persoon dit willen aandoen, het is bij mij echt die ene persoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 09:35

Ik had al een paar keer gereageerd en dacht echt even "ik snap niet dat anderen het bij een keuze wel zouden doen".
Maar nu ik er over nadenk begrijp ik die reacties eigenlijk wel.
Ik zou zelf niemand zomaar willekeurig opzettelijk kunnen doden of op welke andere manier willen kwetsen, dus die knop en random persoon gaat het niet worden.
Bij een keuze zal ik wel op de proef worden gesteld om eerlijk te zijn want monsters van mensen die een ander mens zo kapot hebben gemaakt door verkrachting, geestelijke mishandeling, lichamelijke mishandeling ja die doen me dan wel twijfelen.
Het miljoen brengt mij niet aan twijfelen want ik geef geen biet om geld (eenmaal dood kun je het toch niet meenemen).

Ik denk als je slachteroffer bent en iemand je vrijheid heeft afgepakt je heel hard op die knop zou slaan als je zou mogen kiezen. Puur om af te zijn van de dader.
Als dit topic er was geweest voor mijn bekering tot Christen dan had ik ook anders gereageerd en geschreven dat ik het bij een keuze zeker zou doen.
Echter heb ik geleerd om te kunnen vergeven en mijn geloof stelt mij in staat om de verleiding om wel die knop in te drukken te weerstaan.

Mila11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 15:09

Geryon schreef:
Als het een random persoon is die ik niet ken, druk ik wel meerdere keren op de knop :')

De meeste mensen hier op aarde zijn toch niet goed voor dieren (vlees, bont enz), dus win win situatie vind ik zo :D

Ja, dat ben ik met je eens, maar om zo te spreken? Dat vind ik niet kunnen, voor hetzelfde geldt had je een bokker kunnen laten omkomen die WEL van dieren hield. En dan dat mensen bont dragen, so what? Ik draag het niet. Maar als ik iets echt heel leuk vind dat van bont is gemaakt, ga ik het wel dragen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 23:15

Missie_Maxie schreef:
Geryon schreef:
Als het een random persoon is die ik niet ken, druk ik wel meerdere keren op de knop :')

De meeste mensen hier op aarde zijn toch niet goed voor dieren (vlees, bont enz), dus win win situatie vind ik zo :D

Ja, dat ben ik met je eens, maar om zo te spreken? Dat vind ik niet kunnen, voor hetzelfde geldt had je een bokker kunnen laten omkomen die WEL van dieren hield. En dan dat mensen bont dragen, so what? Ik draag het niet. Maar als ik iets echt heel leuk vind dat van bont is gemaakt, ga ik het wel dragen.

Genoeg mensen (en bokkers) die van dieren houden maar indirect andermans en wilde dieren mishandelen (vlees enz. uit bio industrie, bont etc) Dus dat heeft er niets mee te maken. En uh so what? Nou, dat vind ik egoistisch, vooral ook omdat mensen vaak goedkoop bont kopen, waar dieren levend voor zijn gevild. Maar die discussie is hier niet op zijn plek.

Ik heb het niet zo op mensen omdat ze in staat zijn tot wat wij (ja, ook ik) allemaal al doen, en de wereld is beter af zonder ze, dusja, dat heb ik wel over voor een miljoen. En kan me ook voorstellen dat anderen het hebben, ookal was ik de random persoon.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:47

Dus omdat een ander niet volgens jouw maatstaven leeft verdienen ze de dood. Wauw.

Ik zou het overigens veel erger vinden om zelf iemand te kiezen. Wéten dat ik diegene heb vermoord, lezen in de krant hoe hij is omgekomen, het verdriet van familie en vrienden zien (want uiteraard ga je dan kijken op Facebook, of ga je naar de begrafenis..). Bij een willekeurig onbekende zou het me veel minder deren; er gaan zóveel mensen dood elke dag dat ik echt niet zou weten wie door mijn druk op de knop, en zelfs als een familielid sterft was de kans best aanwezig dat dat toch wel gebeurd zou zijn en niet gerelateerd is aan mijn actie. Dan nog betwijfel ik of ik het zou kunnen, maar bewust iemand selecteren zou ik zéker niet doen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 10:57

*zucht* NEE.

Anders zou ik het ook wel doen als ik er geen geld voor zou krijgen :D
Gaat er ook niet alleen om dat ze niet leven volgens mijn maatstaven (wat ik sowieso raar vind om te zeggen, want het gaat hier over levende wezens met ook gevoel, niet over mij) maar dat de aarde toch al zo vol is en beter af is zonder ze, ook zonder mij. Ik zeg niet dat ze daarom dood moeten, maar dat het daarom voor mij minder erg is om een persoon hier weg te nemen.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:20

Lieshorses schreef:
Oh ja? Dus het hele leger dat gevecht heeft voor ons Vaderland
is irritand, en nutteloos? Ze hadden gewoon beter nog meer mensen
kunnen laten sneuvelen, en gewoon het land laten wegrotten onder de bommen.
Tsja, dan waren wij er ook niet. :+

Natuurlijk zijn er mensen nutteloos, die seriemoordenaars hebben verder ook weinig nut.
Maar jou reactie is wel erg kort door de bocht, alsof geen enkel mens een nut heeft en iedereen
irritand is. Wauw, wat een motivatie tegenwoordig.. -O-

Oke vertel, wat is volgens jou het nut van 'de mens'?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:23

Ik vraag me vooral af waarom we nut zouden moeten hebben? Daar gaat het toch helemaal niet om?

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 13:23

We hebben geen nut, wij maken alleen maar kapot.:+

En nee daar gaat het topic inderdaad niet om.:')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:28

Als zoiets gebeurt zou ik altijd het idee hebben dat ik de volgende ben die ineens random doodgaat dus nee, liever niet.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:30

Ik had het ook niet over het topic, ik had het over de mens. Ik vind het nogal treurig om te zeggen 'die en die heeft geen nut, dus het maakt toch niet uit dat 'ie dood neervalt'. Wie ben jij om te bepalen dat iemand 'geen nut' heeft? En waarom zouden we nut moeten hebben? We zijn er nu eenmaal, moet je dan per se nuttig zijn? Wat is nuttig dan? Daar denkt iedereen anders over.
Zeggen dat de wereld beter af is zonder mensen en daarvoor wel iemand af willen maken... vind ik echt heel triest. Als je er zo over denkt kun je beter jezelf van kant maken. Wordt de wereld toch beter van immers? Beslis over je eigen leven, niet dat van een ander.

En vergeet niet dat de mens echt niet alleen maar dingen kapot maakt. Ik vind het sowieso een vreemde gedachte dat de mens de natuur kapot zou maken. Denk niet dat die kapot te krijgen is eigenlijk, waarschijnlijk maken we eerder onszelf gewoon kapot terwijl de natuur vrolijk verder gaat zonder ons. :D

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-13 13:34

Fiffill schreef:
Ik had het ook niet over het topic, ik had het over de mens. Ik vind het nogal treurig om te zeggen 'die en die heeft geen nut, dus het maakt toch niet uit dat 'ie dood neervalt'. Wie ben jij om te bepalen dat iemand 'geen nut' heeft? En waarom zouden we nut moeten hebben? We zijn er nu eenmaal, moet je dan per se nuttig zijn? Wat is nuttig dan? Daar denkt iedereen anders over.

En vergeet niet dat de mens echt niet alleen maar dingen kapot maakt. Ik vind het sowieso een vreemde gedachte dat de mens de natuur kapot zou maken. Denk niet dat die kapot te krijgen is eigenlijk, waarschijnlijk maken we eerder onszelf gewoon kapot terwijl de natuur vrolijk verder gaat zonder ons. :D

Hoe verklaar jij de opwarming van de aarde? Dieren die mishandeld en verwaarloosd worden? Dieren die voor ons moeten lijden? Neushoorns die bijna uitgeroeid zijn, olifanten die vermoord worden omdat ze 'agressief' zijn, dieren hun leefgebied wordt ingepikt, laten we de extreme houtkap niet vergeten...Zo kan ik nog uren door gaan. De mens in het algemeen denkt aan zichzelf en niet wat de gevolgen ervan kunnen zijn.

Maar graag on-topic blijven aub.:)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:35

Nee, het ging erover dat een mug minder waardevol zou zijn dan een mens, want een mug was 'nutteloos' dus die mocht vermoord worden, maar een mens niet. Dus toen kwam de vraag wat er dan nuttig is aan een mens. Maargoed, dat is ook weer een andere discussie. :Y)

Edit: welke opwarming van de aarde? Ik denk juist dat er een ijstijd aankomt :j

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:46

Ik zou het niet doen, zelfs niet voor 10 miljoen. Je pakt gewoon iemands leven af, snap ook niet dat mensen dat überhaupt zouden willen doen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:50

Ik vind het wel onrustbarend dat er zoveel jonge meisjes hier in dit topic verklaren er geen probleem mee te hebben om de knop in te drukken als ze zeker weten dat het een bepaald persoon zou doden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:52

Iemand laten sterven voor 1 miljoen? Ik dacht het niet. Want een goed geweten hebben is onbetaalbaar en geld is niks. Ik kan het weten, ik kom uit een familie waar sommige mensen letterlijk miljoenen bezaten. Waren ze gelukkig?
Mwa, ze hadden geen geldzorgen, en een mooi huis en konden mooie reizen maken maar dat was het dan ook. Ik kon als kind bij die overigens lieve mensen al aanvoelen dat er pijn en verdriet bestaat, dat met geen geld ter wereld weg te nemen is.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:53

antje_vip schreef:
Nee, het ging erover dat een mug minder waardevol zou zijn dan een mens, want een mug was 'nutteloos' dus die mocht vermoord worden, maar een mens niet. Dus toen kwam de vraag wat er dan nuttig is aan een mens. Maargoed, dat is ook weer een andere discussie. :Y)

Edit: welke opwarming van de aarde? Ik denk juist dat er een ijstijd aankomt :j

Denk ik ook, is al vaker voorgekomen. Het is heel normaal om warmere en koelere periodes te hebben.

En je kunt nu wel allemaal negatieve dingen opnoemen maar er zijn toch ook genoeg soorten die het juist extra goed doen dankzij ons? Maar dan nog, vind jij dat die negatieve dingen jou het persoonlijk recht geven iemands leven af te nemen? Ik vind van niet.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:55

Ik vind het zwaar hypocriet het te hebben over een goed geweten en over dat het zo onrustbarend is dat sommigen iemand kunnen laten vermoorden, terwijl we wel met zijn allen massaal dieren laten vermoorden, laten martelen, mishandelen en verwaarlozen. Een goed geweten hebben 9 van de 10 mensen al niet.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:56

chevax schreef:
Ik vind het wel onrustbarend dat er zoveel jonge meisjes hier in dit topic verklaren er geen probleem mee te hebben om de knop in te drukken als ze zeker weten dat het een bepaald persoon zou doden.

Ik ben zelf 13 en zou nooit maar dan ook nooit iemand kunnen vermoorden, ongeacht wie. :j

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 13:58

Wat een onzin Geryon, ik vermoord geen 10.000 kippen of varkens (noem maar wat) met een druk op een knop. Je snapt toch zelf ook wel dat er een verschil is tussen direct handelen waarbij echt jij alleen voor de keuze staat, of indirect handelen waarbij er nog veel meer andere factoren meespelen?
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 28-08-13 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt