antje_vip schreef:doe wat je niet laten kan, je loopt toch weer binnen enkele jaren buitenLieshorses schreef:Muggen worden door iedereen als 'irritand' en 'nutteloos' omschreven..
Dat vind ik ook van mensen

iemand had het over een kind of oma dat voor je neus doodvalt. toevallig is een jongen die ik kende twee weken terug dood in zijn bed gevonden en de oorzaak is naar mijn weten nog onbekend.
geheel onverwachts en het is echt hartverscheurend, hij was 1 en al liefde, wat hij uitstraalde en wat hij kreeg van familie en ontelbare vrienden.
en als ik dat dan vergelijk met de dood van bijvoorbeeld mijn opa in januari, na een treurig ziektebed van ruim een jaar.. dat was te accepteren, hij wilde ook zelf dood en hij heeft een mooi leven gehad, maar zijn vrouw (waarmee hij +/- 50jaar mee getrouwd was) weet door Alzheimer al niet meer wie hij was. en hij wist dat hij niet meer beter zou worden dus hij wilde nog maar 1 ding. van mij hadden ze voor het belang van mijn lieve opa eerder op die 'knop' mogen drukken. zijn laatste weken zijn zo zwaar en hard geweest.
in tegenstelling die jongen die, als hij evenoud zou worden, nog 50jaar te gaan had.
het is bij allebei verschrikkelijk maar ik zou de knop niet indrukken voor een willekeurig iemand. wel bij iemand die het niet verdient om te leven (of net als opatje graag dood wil maar pas euthenasie mag van de Huisarts als hij bijna zelf van zijn stokkie gaat