set_elkol schreef:Sok schreef:Ja, daar ben ik het wel mee eens TS.
Bedenk bijvoorbeeld die handzeepdispenser van Dettol, zodat je kind niet met vieze handen aan het pompje zit en zo bacterie infecties krijgt..Man, houd toch op, wij vraten vroeger moddertaartjes, vingen kikkers en zaten vervolgens gewoon weer aan ons gezicht. Worden ze hard van! Die kinderen van tegenwoordig kunnen niks meer hebben door al dat binnen zitten en xbox'en. Hoog tijd dat ze weer lekker buiten gaan spelen!
AMENvooral de moddertaartjes, Sok wil je een keer heksensoep met me maken? Ik deed daar alles in wat ik buiten kon vinden!
Lijkt me heerlijk!

Nee, even zonder dollen, dit is maar een voorbeeld.
Ik heb zelf geen kinderen en ik weet zeker dat ik niet een bijzonder goede ouder zou zijn..

Maar kinderen maar verwennen omdat ze 'bijzonder' (op wat voor manier dan ook: enig kind, ADD, hoogbegaafd, noem maar op) zijn vind ik persoonlijk uit den boze! Stimulans, prima, maar veel belangrijker zou ik opvoeding vinden (en dan heb ik het over een leeftijd vanaf een jaar of 4/5 tot 15)! Leer maar met geld om gaan, leer maar dat nee toch echt nee is en ga maar een keer flink op je spreekwoordelijke smoel, leer maar op eigen benen staan en doe vooral ook maar eens dingen die je niet aanstaan! Ik ken genoeg kinderen die op pa en moe blijven teren, niet met geld om kunnen gaan en nog niet eens iets simpels als de afwas kunnen/willen doen..