En het word duurder en duurder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 13:37

Klopt. Ik doe dat meermaals per week. Maar vaak worden er producten gemuteerd die kapot zijn (die een lange houdbaarheidsdatum hebben). Verse producten worden vaak afgescand. Dus bijv van vandaag wordt vanavond na het sluiten gedaan. Maar die producten zijn dan ook meestal niet echt meer te eten. Sla dat helemaal bruin is, vlees dat begint te verkleuren etc...

wishmelucky

Re: En het word duurder en duurder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:51

In de winkel waar ik nog een vakantie job gedaan heb, 's avonds werden alle producten met 30 % sticker uit de rekken gehaald en ingevroren voor een vzw die maaltijden voorzag voor arme mensen...
En oud brood werd in grote zakken gestoken en werd de dag erop (denk ik ) en verkocht aan een euro of 5. (maar je hebt dan wel erg veel brood voor de dieren!)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:55

Ja overal word je uitgeknepen, tis niet grappig meer

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 23:57

oud brood word hier weer opgehaald. daar word weer beschuit, paneermeel, en van die hondenkoekjes van gemaakt..

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 00:05

voor de euro was een pak melk 42 cent ( halfvol), na de euro was een pak melk geen 20 cent hoor...49 eurocent... heel vreemd?? lonen gehalveerd maar kosten gelijk gebleven..
met alles zijn we een eur(o) aangenaaid... reken een pakje hooi eens om... na het slechte hooiseizoen een pakje weidehooi tot 8,50 betaald bij de fouragehandelaren ... als je dat dan nog eens omrekent bijna 19 gulden voor een pakje hahahaha ...maar oef !... inflatie erbij gerekend .. dan nog... bahbah. Wij mopperen hier ook elke keer over en ja, ik reken en mijn moeder 'nog ouder ;-) ' rekent ook soms nog stiekem om, we hebben het er aan de foon erg vaak over, het is gewoon treurig!

en we woonden paar jaar geleden achter een landbouwbedrijf en die mensen kregen toch echt maar paar cent voor de aardappels per kg, of ze hoog of laag sprongen en was knokken om een prijs te krijgen. Dus nee, respect voor elke boer die verbouwd.

( off topic, jammer dat Bintjes bijna nergens meer te verkrijgen zijn... zooo lekker!)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-13 00:24

liekensancho schreef:
( off topic, jammer dat Bintjes bijna nergens meer te verkrijgen zijn... zooo lekker!)

Ook ff topic die zijn hier nog bij de boer waar ik normaal m'n aardappels haal nog te koop

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 03:32

@kiki1976, heerlijk, bij mijn moeder in limburg ook bij de boer mAr schijnen veel ziektes te hebben in teelt heb ik me laten vertellen, vandaar nog maar weinig geteeld. Kom je toevallig in oost vlaanderen ;)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 08:18

kiki1976
Dat gratis brood bij de Lidl was hier jaren geleden ook,maar ze zijn ermee gestopt omdat een bepaald soort mensen hele stapels mee nam.Die kwamen ook alleen bij Lidl tegen sluitingstijd alleen voor het gratis brood,boodschappen deden ze niet.
Ik heb bij het programma Consument van Waren een keer gezien hoeveel voedsel er weg gegooid werd.In die fabriek maakten ze er varkensvoer van!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 00:34

De meesten die klagen hebben nog genoeg vlees op hun botten om niet te hoeven klagen

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-13 00:39

liekensancho schreef:
@kiki1976, heerlijk, bij mijn moeder in limburg ook bij de boer mAr schijnen veel ziektes te hebben in teelt heb ik me laten vertellen, vandaar nog maar weinig geteeld. Kom je toevallig in oost vlaanderen ;)

Hahah nee dat is voor mij ff te ver weg. Woon helemaal aan de andere kant van NL

Blondie_ schreef:
De meesten die klagen hebben nog genoeg vlees op hun botten om niet te hoeven klagen

Hahahaha wat een vergelijk dan mag ik klagen, weinig vlees :+

gohya schreef:
kiki1976
Dat gratis brood bij de Lidl was hier jaren geleden ook,maar ze zijn ermee gestopt omdat een bepaald soort mensen hele stapels mee nam.Die kwamen ook alleen bij Lidl tegen sluitingstijd alleen voor het gratis brood,boodschappen deden ze niet.
Ik heb bij het programma Consument van Waren een keer gezien hoeveel voedsel er weg gegooid werd.In die fabriek maakten ze er varkensvoer van!

Zag ik laatst hier ook dat ze het zomaar wilde pakken zonder dat ze boodschappen hadden gedaan. Maar daar werd wel wat van gezegd en ze moesten het terug leggen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:03

Fiebie schreef:
Nee hoor, dat heet Oost-Indisch blind :+
Lezen wat je wilt lezen

Snap niet waarom zo'n reactie nodig is.

Erg vervelend en vooral een dooddoener in een discussie. Hoop dat je in real life niet zo tegen mensen praat.

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 09:11

De tussenhandel neemt behoorlijk wat in beslag, want kijk eens wat jullie betalen voor 1 liter melk?
Wij vangen daar maarliefst 35 cent voor. En dan spreken wij nog over een goede melkprijs :):)

Tegenwoordig word al het voedsel zo ontzettend gecontrolleerd, er mag niks meer inzitten. Want men is dood dat iemand een keertje een slakje vind in het eten. :#

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:51

Escalutia schreef:
De tussenhandel neemt behoorlijk wat in beslag, want kijk eens wat jullie betalen voor 1 liter melk?
Wij vangen daar maarliefst 35 cent voor. En dan spreken wij nog over een goede melkprijs :):)

Tegenwoordig word al het voedsel zo ontzettend gecontrolleerd, er mag niks meer inzitten. Want men is dood dat iemand een keertje een slakje vind in het eten. :#

Meh, ik hoef geen slakken in mijn sla nee... Gatver...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:21

_Nelleke_ schreef:
Fiebie schreef:
Lezen wat je wilt lezen

Erg vervelend en vooral een dooddoener in een discussie. Hoop dat je in real life niet zo tegen mensen praat.

Het is Oost-Indisch doof, niet blind. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:23

Janine1990 schreef:
Escalutia schreef:

Meh, ik hoef geen slakken in mijn sla nee... Gatver...

Ik ben nog opgegroeid met de gewoonte om broccolli eerst in zout water te laten staan voordat je het werkelijk ging koken, vanwege de wurmpjes en andere kleine beestjes die er toen nog inzaten. :D
En sla moest je inderdaad goed wassen, vanwege de kleine slakjes. Automatisch doe ik het nu nog steeds. :o

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:46

Tja, die slakken is eigenlijk gewoon puur natuur..
En inderdaad, sla goed wassen en nakijken. Dat doe je dus als je echt vers groente heb.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:50

Zelfs de kauwstaven voor honden worden duurder en de kwaliteit steeds minder.
Heb zelf 2 dierenspeciaalzaken en ieder half jaar wordt alles weer duurder

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:53

Ik zie overal de prijzen omhoog gaan. Leuk is anders natuurlijk

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:09

Shenavallie schreef:
_Nelleke_ schreef:

Oh echt? :roll:

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 16:12

_Nelleke_ schreef:
Fiebie schreef:
Lezen wat je wilt lezen

Slechts een persoonlijke mening, daarnaast was het een opmerking met een knipoog. ;)

Ik hoop dat je in real life niet alles zo serieus neemt, want dan heb je een ernstig leven

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:41

Fiebie schreef:
Shenavallie schreef:

Oh echt? :roll:

Kan wel merken dat het eigenlijk te laat op de avond was voor mij: zie nu pas dat er een clowntje achter staat! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:46

Wat mij overigens ook opgevallen is, is dat bijvoorbeeld prijzen "hetzelfde" blijven maar dat de verpakking kleiner wordt. Zoals de Snelle Jelle ontbijtkoeken bijvoorbeeld. Dat waren er eerst 6 voor een x-bedrag. Dat bedrag is hetzelfde gebleven, maar nu krijg je er 5 voor die prijs.

veronique100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:50

Ik heb het topic niet doorgelezen, maar wij verkopen frieslanders in onze verswinkel, wij vragen €1,49 voor 2,5 kilo
Resultaat: de supermarkt is veel en veel te duur, maar de boer is ook vrij duur :=

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:04

Shenavallie schreef:
Wat mij overigens ook opgevallen is, is dat bijvoorbeeld prijzen "hetzelfde" blijven maar dat de verpakking kleiner wordt. Zoals de Snelle Jelle ontbijtkoeken bijvoorbeeld. Dat waren er eerst 6 voor een x-bedrag. Dat bedrag is hetzelfde gebleven, maar nu krijg je er 5 voor die prijs.

jep zie ik ook vaak gebeuren !

Ik dacht dat twixen ook een maatje kleiner zijn geworden... (maar kan het verkeerd op hebben)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 20:01

kiki1976 schreef:
Normaal haal ik altijd aardappelen rechtstreeks bij de boer, maar met dit warme weer had ik geen zin om daar apart heen te rijden dus nam ze mee bij de supermarkt.
Nu ben ik eigenlijk geen fan van de aardappels van de supermarkt, omdat ze meestal blauw zijn en je kan met vlagen de helft weggooien.
Bij de boer betaal ik voor 7½ kg € 5.- (frieslanders).
Boven het vak stond € 2.75 voor 4kg.
Bij de kassa aangekomen zegt de caissière, moment want de aardappels staan niet goed in het kassasysteem. En roept de hoofdcassiere erbij. Nee hoor die prijs klopt wel.
Poeh € 5,99 voor 4 kg aardappelen, oke je mag niet meer omrekenen maar dat is bijna 14 gulden -O- Is toch eigenlijk niet normaal meer

Nu is het eigenlijk niet alleen met aardappels zo maar met veel meer dingen.....

had ik ze niet mee genomen het is zo wat de helft van de prijs als dat werd aan gegeven.
dan maar geen aardappelen.