Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Verdronken Ivan (16) kon niet zwemmen en was eigenwijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:36

Ik ben nog bezig aan mijn niveau 3 opleiding en het zal voor mij ook een stuk moeilijker worden om na mijn interne opleiding een baan te vinden. Iedereen gaat rond crisis tijd richting zorg, want daar hebben ze toch wel mensen nodig denken ze dan.

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:37

Als ze geen geld hebben voor een armoegraf in Turkije , hoe komen ze daar dan op bezoek bij zijn graf als ze hem daar begraven ?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:38

Misschien is het begraven daar wel belangrijker dan het regelmatig bezoeken? :)*

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:39

Echt he, hij wordt begraven , 10 jaar later Yes ik kan eindelijk er naar toe gaan want ik heb geld genoeg -> Graf weg :roll:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:42

purny schreef:
Ik ben nog bezig aan mijn niveau 3 opleiding en het zal voor mij ook een stuk moeilijker worden om na mijn interne opleiding een baan te vinden. Iedereen gaat rond crisis tijd richting zorg, want daar hebben ze toch wel mensen nodig denken ze dan.

Onzin, ik ken zat instellingen waar ze zitten te schreeuwen om goede verpleegkundigen, verzorgenden en woonbegeleiders. De werkgevers komen alleen niet vanzelf naar je toe, kwestie van goed presteren tijdens je stages en een hele goede sollicitatiebrief sturen.
Mijn dochter ontvangt vanavond haar MBO MMZ diploma, niveau 4 en is al aangenomen als woonbegeleider. Zij kan direct beginnen, sterker nog, ze werkt al als afroepkracht en mocht kiezen voor hoeveel uur zij een contract wilde hebben. Maar dit is verder off-topic.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:43

Vaak eigenlijk altijd wel gaat de Turkse gemeenschap en de moskee geld inzamelen voor dit soort gevallen zodat ze islamitisch begraven kunnen worden.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 18:44

Skyliner schreef:
Echt he, hij wordt begraven , 10 jaar later Yes ik kan eindelijk er naar toe gaan want ik heb geld genoeg -> Graf weg :roll:

Misschien hebben zij daar nog meer familie wonen? En ligt iedereen in het geboortedorp begraven, bij elkaar?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:13

Skyliner schreef:

Sure. Dan doe je alleen al de aanname dat er van de hele familiekring niemand is achtergebleven in Turkije. Dat soort banden ligt daar toch echt wel iets anders dan hier...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 19:59

Mijn vriend word ook begraven in Turkije. Net als zijn ouders en andere leden van het gezin. Net als zijn neven en nichten en andere familie in Wallonië, Duitsland en waar iedereen na generaties ook zit. Allemaal in hetzelfde dorp van herkomst. In het leven iedereen door de wereld, in de dood de hele familie weer bij elkaar voor eeuwig. En dat is veel belangrijker voor hun dan hun regelmatig te kunnen bezoeken.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:47

En in Turkse grond, ook heel belangrijk.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:51

karlijn1985 schreef:
Volgens mij moet je mijn reactie(s) wat beter lezen, want jouw reactie slaat echt helemaal nergens op!

Dan zijn we het daar in iedere geval over eens, want omgekeerd kan ik precies hetzelfde zeggen ! Want als je leest zie je dat ik niet zég dat je tekort komt, maar vráág ik hoe het komt dat je zo fel reageert....

Niet meer en niet minder :D

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 12:53

Laten we eerlijk zijn. Als ik in Spanje doodga wil ik toch in Nederland begraven worden. Het land waar ik ben geboren en getogen. Sterker nog ik wil alleen maar in mijn eigen stad begraven worden. Maar ik ben er zo 1 waarvan het motto is.

i was born in 010, i was raised in 010 and i will die in 010

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:32

kiki1983 schreef:
Laten we eerlijk zijn. Als ik in Spanje doodga wil ik toch in Nederland begraven worden. Het land waar ik ben geboren en getogen. Sterker nog ik wil alleen maar in mijn eigen stad begraven worden. Maar ik ben er zo 1 waarvan het motto is.

Zo is het !! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:34

kiki1983 schreef:

Maar woon jij dan in Spanje of ben jij daar op vakantie?

En ja, als ik in het buitenland zal wonen wil ik ook in NL worden begraven. Maar: Dan zal ik zélf voor dat potje met geld zorgen want daar wil ik niemand mee tot last zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:35

Winged schreef:
kiki1983 schreef:

Maar woon jij dan in Spanje of ben jij daar op vakantie?

En ja, als ik in het buitenland zal wonen wil ik ook in NL worden begraven. Maar: Dan zal ik zélf voor dat potje met geld zorgen want daar wil ik niemand mee tot last zijn.

Jaja, nu weten we het wel.
Deze man is failliet, zit in de sanering en kan dus onmogelijk een potje hebben.
Hij is niemand hiermee tot last, en vraagt gewoon om een bijdrage. Niemand die er last van heeft denk ik.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:36

Rowdine schreef:
Deze man is failliet, zit in de sanering en kan dus onmogelijk een potje hebben.
Hij is niemand hiermee tot last, en vraagt gewoon om een bijdrage. Niemand die er last van heeft denk ik.

Zeg ik dat nu dan? Ik zeg dat IKZELF een bijdrage doe aan het verslepen van mijn lichaam naar mijn eigen land. Ik noem die hele man nérgens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:37

Winged schreef:
Rowdine schreef:

Zeg ik dat nu dan? Ik zeg dat IKZELF een bijdrage doe aan het verslepen van mijn lichaam naar mijn eigen land. Ik noem die hele man nérgens.

Ja, en dat je daardoor niemand tot last bent.
Waardoor je impliceert dat wanneer je zelf geen potje hebt of een bijdrage doet aan het verslepen van je lichaam dat wel bent.

kiki1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:44

Nee ik woon niet in Spanje gewoon 010 ;) ik noemde maar gewoon een land op. En ach die man doet niemand kwaad vraagt alleen maar een bijdrage. Als ik zijn rekeningnnummer zou hebben dan zou ik ook wel wat overmaken ik zit er niet mee maar als ik ooit in dezelfde problemen zou komen dan zou ik ook graag willen dat er mensen zijn die mij kunnen en willen helpen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:48

Rowdine schreef:
Waardoor je impliceert dat wanneer je zelf geen potje hebt of een bijdrage doet aan het verslepen van je lichaam dat wel bent.

En dat maak jij er nu van.

Ik wil - gevoelsmatig - van alles en iedereen onafhankelijk zijn en alles voor mijzelf zélf geregeld hebben. Daar heb ik zo mijn redenen voor welke ik niet verder uit ga leggen hier. Wat ieder ander doet moet hij of zij zelf weten. Nog even en ik moet mijzelf ervoor gaan schamen dat ik mijn eigen (geld) zaken tot in de puntjes geregeld wil hebben :=

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:51

kiki1983 schreef:
Nee ik woon niet in Spanje gewoon 010 ;) ik noemde maar gewoon een land op. En ach die man doet niemand kwaad vraagt alleen maar een bijdrage. Als ik zijn rekeningnnummer zou hebben dan zou ik ook wel wat overmaken ik zit er niet mee maar als ik ooit in dezelfde problemen zou komen dan zou ik ook graag willen dat er mensen zijn die mij kunnen en willen helpen.

Precies, een beetje hulp aan je medemens (ook al ken je ze niet) is niet verkeert, en daarbij je oogst wat je zaait.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:52

Winged schreef:
Rowdine schreef:

Ik wil - gevoelsmatig - van alles en iedereen onafhankelijk zijn en alles voor mijzelf zélf geregeld hebben. Daar heb ik zo mijn redenen voor welke ik niet verder uit ga leggen hier. Wat ieder ander doet moet hij of zij zelf weten. Nog even en ik moet mijzelf ervoor gaan schamen dat ik mijn eigen (geld) zaken tot in de puntjes geregeld wil hebben :=

En wat nu als je net verhuis bent naar een ander land en je potje nog niet bij elkaar hebt voor je overlijden en je verdrinkt onverhoopt? Wie moet dan de kosten dragen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:52

Winged schreef:
Rowdine schreef:

Dat maak ik op uit jouw bericht.
Heb jij je ooit verdiept in de sanering? Als je nog zo'n grote pot met geld hebt en je gaat failliet en belandt in de sanering, dan is heel je pot met geld weg. Ongeacht met welke redenen je dat voor jezelf geregeld hebt.
Je kan dus denken je schaapjes op het droge te hebben, maar soms kom je gewoon bijzonder bedrogen uit. En DAAR kan deze beste man ook niks aan doen.

Ik vind het echt hartstikke prima dat je een eigen mening hebt, en het nooit zo zal aanpakken als deze man. Maar blijkbaar ben je nog te jong? of onbezonnen om te begrijpen dat je dat soms gewoon niet zelf in de hand hebt. Dat schijn je door het hele topic maar niet te willen begrijpen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:55

maikeltje schreef:
En wat nu als je net verhuis bent naar een ander land en je potje nog niet bij elkaar hebt voor je overlijden en je verdrinkt onverhoopt? Wie moet dan de kosten dragen?

Dat zal dus niet gebeuren omdat ik mijn financiën eerst zeker wil hebben voordat ik zo'n stap neem.

Verder Rowdine; ik ben 24. Heb zelf een periode in het buitenland gewoond wegens studie, was goed verzekerd - ook voor evt sterfgevallen. Verder lijkt het mij overbodig om op mijn persoontje in te zoomen. Ik heb mijn standpunt, jij de jouwe: Prima toch? We doen er elkaar volgens mij geen kwaad mee.

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 13:55

Ik begrijp dat het nogal dom overkomt deze actie en de verschrikkelijke gevolgen. Maar het is een jongen van 16 een puber, die denken nu eenmaal niet altijd goed na en dat is in alle nationaliteiten precies hetzelfde! Ik lees niet dat hij verwijten maakt naar de gemeente, maar wilt voorkomen dat het anderen overkomt.
Hij plaatst een hulpoproep, het is aan diegenige die hem leest of men wel of niet wat wilt geven. De gemeente zal indien er echt geen geld is, de kosten van de begrafenis bekostigen. Ik vind alleen niet, dat de gemeente de kosten in een het land van herkomst moet bekostigen. Misschien wilt de Turkse regering dat wel? Ook al begrijp ik dat dat wel de wens is, er zijn wel grensen wat er wel en niet betaald kan worden. En inderdaad je kunt voor later herbegraven kiezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 14:02

Winged schreef:
maikeltje schreef:

Dat zal dus niet gebeuren omdat ik mijn financiën eerst zeker wil hebben voordat ik zo'n stap neem.

Verder Rowdine; ik ben 24. Heb zelf een periode in het buitenland gewoond wegens studie, was goed verzekerd - ook voor evt sterfgevallen. Verder lijkt het mij overbodig om op mijn persoontje in te zoomen. Ik heb mijn standpunt, jij de jouwe: Prima toch? We doen er elkaar volgens mij geen kwaad mee.

Dat doen we ook niet, en ik vind het ook prima dat je een standpunt hebt.
Maar je moet (of niet moet, maar je zou het jezelf gemakkelijker maken) als je begrijpt dat je niet altijd je (financiele) zaken op orde kan hebben.
Stel je voor, jij hebt een pot geld en bent een eenmanszaak begonnen. Dan ben je zelf hoofdelijk aansprakelijk voor alle schulden die ontstaan in je bedrijf. Nou potverdorie, het is crisis en je bedrijf raakt in een financiele slop. Je gaat uiteindelijk failliet en schuldeisers uit allerlei hoeken komen aan je trekken. Tja, nu is niet alleen je bedrijf failliet, maar moet je jezelf ook maar persoonlijk failliet laten verklaren door de rechtbank, omdat je anders je leven lang achtervolgt wordt door deze schuldeisers die hun geld willen.
Nou je bent persoonlijk failliet, en wilt graag toegelaten worden tot de sanering. Juppie, je mag in de sanering, wat betekent dat je schuldeisers gedurende 3-5 jaar worden terugbetaald en dat na 3-5 jaar de rest van de schulden worden kwijtgescholden.
Je krijgt in deze 3-5 jaar zakgeld en mag geen schulden maken. Kortom, je krijgt geld om van te leven, meer niet. Stel je hebt daarbij niet alleen jezelf te onderhouden, maar ook 5 kinderen! 5! Je kan niet fatsoenlijk nieuwe kleding kopen, (vers) eten kopen is lastig, en een uitstapje zit er al helemaal niet in. Om toch af en toe wat kleding te kunnen kopen, heeft deze man geen uitvaartverzekering voor de kinderen, omdat het een redelijk grote kostenpost is, zeker naast de zorgverzekering. En tja, je hebt tieners, hoe groot is de lans nu dat zij omkomen? Relatief gezien niet groot.

Als student heb je vrij veel mogelijkheden om financieel prima te zitten, ook in het buitenland. Dit heb je als je student-af bent helemaal niet.
Hoewel ik echt wel vind dat je prima je eigen mening mag hebben, vind ik ook dat je je moet kunnen verplaatsen in de situatie van een ander.