Om één of andere reden speelt Drs P. ook steeds door mijn hoofd

"Trojka hier, trojka daar, ja je ziet ze veel dit jaar"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
unihorses schreef:Tessaaaah schreef:En wolven vallen ECHT niet zomaar mensen aan, zelfs niet als ze heftige honger hebben. Misschien als je tussen het nest waar jongen zitten en de wolf in staat, maar dan zal een wolf je echt niet aanvallen om je te doden. Eerder om je weg te jagen!
maar jou hond vallen ze wel aan
Anoniem schreef:En anders toch standaard goede waak en erfhonden erbij...
Kuggur schreef:Waar ik bang voor ben is misplaatste "natuurlijk evenwicht" fantasieen met als gevolg uitzetten van wolven in gebieden die daar niet voor geschikt zijn. Voorbeelden genoeg van dergelijke idioterie.
Kuggur schreef:Anoniem schreef:En anders toch standaard goede waak en erfhonden erbij...
En met één berghond, die al een aantal generaties als grote schoothond is gefokt kom je dan niet ver. Heb nog ergens een leuke link naar een docu over échte lgd´s (large guard dogs) in de Verenigde Staten. Zal eens zoeken.
Ben trouwens niet zo bang voor wolven, als ze uit zichzelf komen prima. Waar ik bang voor ben is misplaatste "natuurlijk evenwicht" fantasieen met als gevolg uitzetten van wolven in gebieden die daar niet voor geschikt zijn. Voorbeelden genoeg van dergelijke idioterie.
Estera schreef:Als de wolf dus komt, vraagt dat een aanpassing van ons mensen en naar mijn mening zijn wij mensen niet zo best in het maken van aanpassingen die ons moeite kosten, want het leven is toch zoveel simpeler als we het vee gewoon in het weiland kunnen gooien zonder verder ergens rekening mee te houden.
anneliesdj schreef:De berghonden die daar lopen komen ook uit heel andere lijnen dan de showhonden die we hier hebben.
Denk dat ze er in uiterlijk ook wel anders uit zullen zien.
Kahawa schreef:Estera schreef:Als de wolf dus komt, vraagt dat een aanpassing van ons mensen en naar mijn mening zijn wij mensen niet zo best in het maken van aanpassingen die ons moeite kosten, want het leven is toch zoveel simpeler als we het vee gewoon in het weiland kunnen gooien zonder verder ergens rekening mee te houden.
Maar hier zijn de percelen over het algemeen een stuk kleiner. Dus als je je vee in verschillende groepen in verschillende percelen lekker buiten wilt laten lopen in verschillende groepen heb je aardig wat honden nodig.