Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ayla31 schreef:ik denk dat de agenten het niet anders hadden kunnen doen, anders was hij aangevallen. het was alleen verschrikkelijk voor de ogen van het baasje en dat diertje, ik heb het filmpje gezien zat gister al niet zo lekker in mn vel, en wist niet waar het over ging. Mijn moeder is er lang mee bezig geweest om mij tot bedaren te brengen zo overstuur, ik vind deze filmpjes ongeschikt om zomaar op facebook te kunnen plaatsen waar ook jonge kinderen opzitten, maarja het kan...
xSlvna schreef:ayla31 schreef:ik denk dat de agenten het niet anders hadden kunnen doen, anders was hij aangevallen. het was alleen verschrikkelijk voor de ogen van het baasje en dat diertje, ik heb het filmpje gezien zat gister al niet zo lekker in mn vel, en wist niet waar het over ging. Mijn moeder is er lang mee bezig geweest om mij tot bedaren te brengen zo overstuur, ik vind deze filmpjes ongeschikt om zomaar op facebook te kunnen plaatsen waar ook jonge kinderen opzitten, maarja het kan...
Hij had best achteruit kunnen stappen en af kunnen wachten wat de hond deed (stopt die is het goed, valt die aan schiet je).
Maar goed, dat zal bij een aantal van ons als automatisme erin zitten, maar bij anderen weer niet.
lisa_pluisje schreef:Ik heb het filmpje gezien en vond het volslagen onnodig, dan ook nog vier keer schieten, wat een held, zou hij trots zijn op zichzelf?
xSlvna schreef:lisa_pluisje schreef:Ik heb het filmpje gezien en vond het volslagen onnodig, dan ook nog vier keer schieten, wat een held, zou hij trots zijn op zichzelf?
Denk het wel, gezien hij een andere keer een man heeft mishandeld en toen laten liggen (man had breuken), als ik me niet vergis.
Hij zal zich zeker ruig voelen, is cool, macht over weerloze mensen/dieren hebben
ayla31 schreef:xSlvna schreef:Denk het wel, gezien hij een andere keer een man heeft mishandeld en toen laten liggen (man had breuken), als ik me niet vergis.
Hij zal zich zeker ruig voelen, is cool, macht over weerloze mensen/dieren hebben
Hij had het zeker af kunnen wachten en dit is gewoon triest, maar om nou te zeggen dat die politieagent die hond met plezier heeft neergeschoten en super trots zou zijn, nee daar geloof ik niet in en vind dat ook overdreven. Zo iemand schiet geen hond af voor zn plezier maar waarschijnlijk was er al zoveel aan de hand. Ze waren daar niet voor die man, dat kwam erbij wie weet waarvoor ze daar eigenlijk kwamen, dan komt die man erbij die de hele tijd staat te filmen, dan springt die hond uit de auto en zo loopt iets uit op een heel ongelukkig gebeuren...
Teelee schreef:Een agent mag schrikken of niet, ze zijn ervoor opgeleid om goeie beslissingen te nemen. Dit is daar in mijn ogen absoluut niet 1 van! Je ziet dat de baas de hond onder controle heeft. Hij zegt dat hij terug moet, en de hond stopt ook onmiddellijk.
In dit geval is het fijn dat er makkelijk aan een wapen te komen is daar, want ik had er meteen één gekocht, en de eerste de beste keer dat ik die hufter zie de dood van mijn hond wraken. Deze agent had bij mij niet lang meer geleefd als het mijn hond was geweest!
pmarena schreef:Wat een naar filmpje![]()
Het is heel erg dom van de eigenaar van de hond dat hij daar zo (inderdaad) dominant heen en weer gaat drentelen met camera en hond waardoor hij (helemaal met die harde muziek uit zijn auto erbij) de hele boel daar loopt te verstoren. Dan ben je toch al niet helemaal goed snik als je dat gaat doen
Vervolgens zet hij zijn hond in de auto met de ramen zover open dat het dier er uit kan.
Dat zijn de 2 belangrijkste redenen waardoor hijzelf en zijn hond in deze situatie terechtgekomen zijn
Van de agenten is het dan weer dom dat ze het niet gezien hebben dat de hond uit de auto kon komen en hem niet eerst de auto goed dicht hebben laten doen voordat ze hem in de boeien sloegen.
Ik kan me voorstellen dat als iemand eenmaal in de boeien zit, je hem niet meer los laat omdat het vast wel voor zal komen dat zo'n man dan door het lint gaat en de hond op de agenten af stuurt of wat dan ook, waardoor de boel helemaal escaleert en ze zo'n kerel ook nog neer moeten schieten...dan heb je helemaal de poppen aan het dansen natuurlijk als ze het zo ver hadden laten komen
Vanuit de agenten bezien valt er logica te zien in het neerschieten van de hond op het moment dat ze dat gedaan hebben, die mensen zullen best wel wat meemaken van situaties die heel snel kunnen escaleren, honden en baasjes die door het lint gaan en leren in te grijpen voordat het ècht uit de hand loopt
En wanneer je 1 keer hebt gevuurd dan kun je er donder op zeggen dat een hond erg agressief kan worden, na de eerste kogel zal hij sowieso wel dood moeten dus die andere kogels zijn ook wel weer logisch op zich....als je het besluit genomen hebt dat je hem neerschiet... ik kan dus wel begrijpen waarom het op deze manier gegaan is, hoe erg en onnodig het op zich ook was, arm dier, verschrikkelijk....
Maar al met al is het wel de domme rotschuld van het baasje, die heeft het hele gebeuren in gang gezet![]()
![]()
cp112 schreef:Kom op, t'is een hond hoor.
xSlvna schreef:cp112 schreef:Kom op, t'is een hond hoor.
Voel jij je zo veel beter dan dieren dat je kan zeggen " Het is een hond hoor "? Jij bent dus al helemaal mijn bloedgroep niet.
Het gaf de agent nog niet het recht de man in de boeien te slaan, de muziek stond nog altijd aan, daar bereik je echt mee wat je wilt moet ik zeggen
Is de baas weer het varken omdat die van action houdt. Trouwens, een hond die aanvalt valt goed aan, die gaat niet eerst stoppen en rondkijken en afwachten, als de hond had willen aanvallen was die bij het uit het raam springen al gelijk op iemand afgerend, nee hij ging naar zijn baasje die 'in paniek' was.
Die agent had gewoon bij die hap/blaf achteruit moeten stappen en dán moeten kiezen, zoals ik al zei gaat een AGRESSIEVE hond (die imo wel dood mag) door, een bange hond niet.
Rowdine schreef:xSlvna schreef:Voel jij je zo veel beter dan dieren dat je kan zeggen " Het is een hond hoor "? Jij bent dus al helemaal mijn bloedgroep niet.
Het gaf de agent nog niet het recht de man in de boeien te slaan, de muziek stond nog altijd aan, daar bereik je echt mee wat je wilt moet ik zeggen
Is de baas weer het varken omdat die van action houdt. Trouwens, een hond die aanvalt valt goed aan, die gaat niet eerst stoppen en rondkijken en afwachten, als de hond had willen aanvallen was die bij het uit het raam springen al gelijk op iemand afgerend, nee hij ging naar zijn baasje die 'in paniek' was.
Die agent had gewoon bij die hap/blaf achteruit moeten stappen en dán moeten kiezen, zoals ik al zei gaat een AGRESSIEVE hond (die imo wel dood mag) door, een bange hond niet.
Heb jij wel begrepen waarom die man in de boeien is geslagen? Niet omdat zijn muziek te hard stond maar omdat het een sensatiezoeker is die rondjes loopt met zijn hond en camera. Wat ben je dan ook voor een belachelijk persoon? Je verstoord een politie onderzoek, en dat mag ook in Nederland niet.
Een agent handelt altijd (en gelukkig) vanuit zijn eigen veiligheid, dus als een hond op hem af komt geblazen en naar hem toe rijkt met zijn mond, snap ik prima dat hij schiet. Voor hetzelfde geldt had de hond in de arm van oom agent gebeten en had hij nu een arm gehad die verminderd functioneert door doorgebeten pezen en spieren.
Sorry maar de enige debiele persoon in dit verhaal is de sensatiezoeker.
Ik sta echt te kijken van de manier van reageren als het om dieren gaat hier op bokt. We leven in een mensenwereld, niet in een dierenwereld. Ik vind het velen malen schokkender dat een meisje wordt doodgestoken door haar exvriend omwille van het verbreken van de relatie. Daar kraait echter geen haan naar. Jullie reageren veel te veel uit emotie ipv met het verstand. Emotie is in zulke gevallen een slechte raadgever want jullie gaan er blijkbaar ongenuanceerd van nadenken en reageren.
xSlvna schreef:Rowdine schreef:
Heb jij wel begrepen waarom die man in de boeien is geslagen? Niet omdat zijn muziek te hard stond maar omdat het een sensatiezoeker is die rondjes loopt met zijn hond en camera. Wat ben je dan ook voor een belachelijk persoon? Je verstoord een politie onderzoek, en dat mag ook in Nederland niet.
Een agent handelt altijd (en gelukkig) vanuit zijn eigen veiligheid, dus als een hond op hem af komt geblazen en naar hem toe rijkt met zijn mond, snap ik prima dat hij schiet. Voor hetzelfde geldt had de hond in de arm van oom agent gebeten en had hij nu een arm gehad die verminderd functioneert door doorgebeten pezen en spieren.
Sorry maar de enige debiele persoon in dit verhaal is de sensatiezoeker.
Ik sta echt te kijken van de manier van reageren als het om dieren gaat hier op bokt. We leven in een mensenwereld, niet in een dierenwereld. Ik vind het velen malen schokkender dat een meisje wordt doodgestoken door haar exvriend omwille van het verbreken van de relatie. Daar kraait echter geen haan naar. Jullie reageren veel te veel uit emotie ipv met het verstand. Emotie is in zulke gevallen een slechte raadgever want jullie gaan er blijkbaar ongenuanceerd van nadenken en reageren.
Sorry heb jij een ander filmpje gezien? Op hem af komt geblazen? De agent nadert de hond, hond is bang en hapt/blaft.
Ja de hond komt op de agenten afgeblazen. De agent probeert hem vervolgens te pakken en dan hapt de hond.
Waarom is dat van die meid belangrijker? Even grof gezegd was het háár keuze om met die jongen te krijgen, en ook háár keuze om hem weer te dumpen. Ik zeg niet dat die meid er iets aan kan doen, vind het ook erg en van mij mag die jongen levenslang krijgen, wat moeten we met zulke mensen op aarde (vind ik).
Ik ben nu ook niet emotioneel dat ik die agent enge ziektes gun of een vreemde dood, ik zeg dat ik het niet eens ben met zijn beslissing, had die gewoon achteruit gestapt om aan te kijken wat de hond deed was het prima geweest als hij erna (bij aanval hè, niet als de hond niks doet) zou schieten.
Die man verstoort een onderzoek? Waarom, omdat die op de achtergrond loopt te ijsberen? Je wilt niet weten hoeveel mensen hier op straat staan als een inval word gedaan, zoiets maak je niet vaak mee, en genoeg mensen (ja daar ben ik ook een van) vinden dat 'cool' om te zien, mee te maken. Schietpartijen, vechtpartijen, achtervolgingen, sorry maar ik vind het toch best 'leuk' om te zien, zou dus zelf ook kijken en misschien ijsberen of filmen om het beter te zien, na te vertellen van wow kijk wat ik heb meegemaakt op een doodnormale dag ...
Pmarena, dat snap ik maar de hond stopt met naar de agenten toe gaan zodra de baas met zijn voet zwaait en wat roept, hond blijft op commando van zijn baas aan zijn plaats, hij was bang (want zijn baas werd meegenomen door iets wat hij niet kent) en dan komt datgeen waar die bang voor is ook nog groot (dreigend) op hem af...
Rowdine schreef:Nou, in dat geval ben je te jong om over dit soort dingen mee te praten naar mijn meningJij bent 16 en vindt het belang van een hondenleven blijkbaar net zo hoog als het belang van een mensenleven. Het was de keuze van het meisje om verkering met de jongen te hebben, om het uit te maken en dan is het ook haar schuld dat ze neergestoken wordt?
Ik spreek jou wel weer als je zelf een keer verkering bent en op de jongen bent uitgekeken.
En als je niet weet wat het verstoren van een onderzoek in kan houden, dan moet je dat misschien eerst eens opzoeken. Want ja, de man leidt de agenten af, en de man verstoord hierdoor het onderzoek. In Nederland gaat dat er idem dito aan toe.
xSlvna schreef:Pmarena, dat snap ik maar de hond stopt met naar de agenten toe gaan zodra de baas met zijn voet zwaait en wat roept, hond blijft op commando van zijn baas aan zijn plaats, hij was bang (want zijn baas werd meegenomen door iets wat hij niet kent) en dan komt datgeen waar die bang voor is ook nog groot (dreigend) op hem af...
xSlvna schreef:Rowdine schreef:Nou, in dat geval ben je te jong om over dit soort dingen mee te praten naar mijn meningJij bent 16 en vindt het belang van een hondenleven blijkbaar net zo hoog als het belang van een mensenleven. Het was de keuze van het meisje om verkering met de jongen te hebben, om het uit te maken en dan is het ook haar schuld dat ze neergestoken wordt?
Ik spreek jou wel weer als je zelf een keer verkering bent en op de jongen bent uitgekeken.
En als je niet weet wat het verstoren van een onderzoek in kan houden, dan moet je dat misschien eerst eens opzoeken. Want ja, de man leidt de agenten af, en de man verstoord hierdoor het onderzoek. In Nederland gaat dat er idem dito aan toe.
Oh nu ben ik weer te jong? Hou toch op![]()
Waarom? Ja die man 'verstoort' het onderzoek misschien met lichte mate (hij staat namelijk op de achtergrond), maar hoort een agent hier niet tegen te kunnen? Vraag me af hoe hoog de lat ligt om daar aangenomen te worden als dat je onderzoek al vermoeilijkt, wist niet dat het zo moeilijk was je te concentreren als een meter of 50 achter je iemand staat te ijsberen en muziek op heeft staan, dan had ik het wel lastig onder het trainen van mijn paard (als het om het concentreren draait) met gillende en spelende kinderen om en in de rijbak, tjonge jonge.
Zeg ook niet dat de meid er zelf voor heeft gekozen, ik bedoelde dat zij wél zelf kon denken, jammer genoeg, dat kon...
En nee ik vind een dierenleven niet zo veel waard als een mensenleven, maar af en toe worden onschuldige dieren vermoord waar ik echt niet bij kan met mijn hoofd, mensen zijn te onwetend over een dier, lokken hem uit en schieten 'm dan dood...