Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
F_Orumster schreef:En wat ga je dan doen, met zijn allen om de koeien heen staan om te voorkomen dat ze alsnog ontsnappen?
Christiene schreef:toen in groningen zijn wel alle beesten geevacueerd.. dus soms gebeurd het wel. met die dijk die op springen stond.. natuurlijk was dat een kleiner gebied en was dat nadat alle mensen geloof ik al weg moesten.
is het niet zo dat ze boeren mensen anders dwingen mee te gaan? zoals bijv bij een brand je de stal niet in mag rennen..
Christiene schreef:is het niet zo dat ze boeren mensen anders dwingen mee te gaan? zoals bijv bij een brand je de stal niet in mag rennen..
Cassidy schreef:F_Orumster schreef:En wat ga je dan doen, met zijn allen om de koeien heen staan om te voorkomen dat ze alsnog ontsnappen?
Ik heb het hier over het redden van dierenlevens, niet over het bij elkaar houden van een kudde. Bij mijn weten hebben ze in Duitsland ook allemaal oorbellen, zelfs als er een koe in een kudde van een ander beland, is ze achteraf gewoon te traceren en naar de eigenaar terug te brengen. Want wat is uiteindelijk het alternatief? Alles op stal laten staan en wachten tot de koeien verzuipen, puur omdat ze niet om een gecontroleerde manier en per vrachtwagen kunnen worden verplaatst?
magda_90 schreef:Maar er zullen mensen moeten zijn (in dit voorbeeld jou en je bemanning) die die koeien naar buiten zullen moeten drijven. Hoe komen jullie daar dan weg als de weg versperd is?
Het is een nobele gedachte, maar niet verantwoord gezien je er links- of rechtsom mensenlevens mee in gevaar brengt.
Cassidy schreef:Als er op tijd is ingegrepen ( en dan weer, wat is op tijd) zijn de mensen allang vertrokken voordat ze aan de dieren toekomen.
Maar goed dat impliceerd intelligentie en vermogen om vooruit te denken van de personen die het zeggen hebben, en laat ik daar nu net aan twijfelen...
Cassidy schreef:F_Orumster schreef:En dan gaat de brandweer of leger of welke dienst dan ook hen redden met gevaar voor eigen leven.
Brandweer en leger hebben instructie om eerst aan hun eigen veiligheid te denken. Dus als ze hersens genoeg hebben, gaan ze hun levens niet riskeren voor een dier.
Cassidy schreef:Nogmaals, ik ga uit van voldoende IQ van de mensen die het voor het zeggen hebben: de mensen zijn dan al weg. Dus blokkade voor mensen niet aan de orde. En redden qua dieren wat je redden kunt.
_San87_ schreef:Cassidy schreef:Brandweer en leger hebben instructie om eerst aan hun eigen veiligheid te denken. Dus als ze hersens genoeg hebben, gaan ze hun levens niet riskeren voor een dier.
Ze doelt op mensen die hun dieren willen redden. Niet dat de brandweer of het leger dieren moet gaan redden.
Cassidy schreef:F_Orumster schreef:En dan gaat de brandweer of leger of welke dienst dan ook hen redden met gevaar voor eigen leven.
Brandweer en leger hebben instructie om eerst aan hun eigen veiligheid te denken. Dus als ze hersens genoeg hebben, gaan ze hun levens niet riskeren voor een dier.
F_Orumster schreef:_San87_ schreef:
Ze doelt op mensen die hun dieren willen redden. Niet dat de brandweer of het leger dieren moet gaan redden.
Dat weet ik, maar instanties zullen dan weer proberen de redders te redden. Omdat ze dat moeten.
Dat is eenzelfde principekwestie als iemand niet toestaan zijn brandende huis/schuur in te rennen, want dan moet de brandweer die persoon weer redden.
Nobel zijn in rampscenario's roept nog meer tegenspoed op.