Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mindim schreef:Dat zeg ik Sallandval, wanneer er emotie bij komt kijken, worden de dingen anders. Het gekke is dat ik bij alle dieren wel emotie kan voelen en met hun welzijn begaan ben en bij mensen heb ik dat alleen bij naasten en de rest zal me een zorg zijn. Ik heb ook veel meer moeite met de filmpjes van de wspa dan van unicef bijvoorbeeld. Ik kan prima zien dat mensen elkaar overhoop knallen dan dat ik foto's zie hoe een hond levend gevild wordt voor een bontjas voor een of andere rijke kakmadam.
Mindim schreef:Dat zeg ik Sallandval, wanneer er emotie bij komt kijken, worden de dingen anders. Het gekke is dat ik bij alle dieren wel emotie kan voelen en met hun welzijn begaan ben en bij mensen heb ik dat alleen bij naasten en de rest zal me een zorg zijn. Ik heb ook veel meer moeite met de filmpjes van de wspa dan van unicef bijvoorbeeld. Ik kan prima zien dat mensen elkaar overhoop knallen dan dat ik foto's zie hoe een hond levend gevild wordt voor een bontjas voor een of andere rijke kakmadam.
Geryon schreef:Mindim schreef:Dat zeg ik Sallandval, wanneer er emotie bij komt kijken, worden de dingen anders. Het gekke is dat ik bij alle dieren wel emotie kan voelen en met hun welzijn begaan ben en bij mensen heb ik dat alleen bij naasten en de rest zal me een zorg zijn. Ik heb ook veel meer moeite met de filmpjes van de wspa dan van unicef bijvoorbeeld. Ik kan prima zien dat mensen elkaar overhoop knallen dan dat ik foto's zie hoe een hond levend gevild wordt voor een bontjas voor een of andere rijke kakmadam.
Jeetje ik dacht echt dat ik de enige was![]()
Komt denk ik (voor mij) vooral omdat dieren zo afhankelijk zijn en mensen nodig hebben om voor ze op te komen. Helaas zijn er niet zoveel mensen over die zich ook inzetten om ándere dieren te helpen dan alleen hun eigen dieren. Voel me daar zo verantwoordelijk voor om die reden.
Laatst weer een duif gered die niet kon lopen en zijn vleugels ervoor gebruikte. De wond bleek al dagen oud te zijn, de duif ''liep'' daar dus al dagen rond, en niemand die het beestje mee nam
F_Orumster schreef:Mindim schreef:Dat zeg ik Sallandval, wanneer er emotie bij komt kijken, worden de dingen anders. Het gekke is dat ik bij alle dieren wel emotie kan voelen en met hun welzijn begaan ben en bij mensen heb ik dat alleen bij naasten en de rest zal me een zorg zijn. Ik heb ook veel meer moeite met de filmpjes van de wspa dan van unicef bijvoorbeeld. Ik kan prima zien dat mensen elkaar overhoop knallen dan dat ik foto's zie hoe een hond levend gevild wordt voor een bontjas voor een of andere rijke kakmadam.
Daar zeg je nogal wat zeg. Ik denk juist weleens andersom... De bewustwording wat kinderen wordt aangedaan in Afrika laat me moeilijker los dan de wspa commercial.
Citaat:Leeuwarden - Een 24-jarige vrouw uit Leeuwarden is zaterdagmiddag aangehouden voor betrokkenheid bij de dood van haar 8 maanden oude baby. Dit meldt de politie zondag.
Zwaargewond
Het jongetje was zwaar gewond en met spoed vanuit de woning van de vrouw naar het ziekenhuis in Leeuwarden gebracht. Later overleed de baby in het ziekenhuis in Groningen.
Onderzoek
Op grond van het eerste onderzoek werd de moeder aangehouden voor betrokkenheid bij de dood van haar baby. De politie is bezig met een onderzoek om helder te krijgen wat in de woning van de moeder is gebeurd en of er sprake is geweest van een misdrijf.
Het onderzoek richt zich niet alleen op de moeder, maar ook op de andere personen die aanwezig waren in de woning. Een team met 8 rechercheurs is bezig met deze zaak.
_Saar schreef:_Saar schreef:Wat denken sommige mensen hier raar over. Zouden jullie het dan ook accepteren als het een familielid van jullie betreft? Sorry van je moeder, ik heb eerst mijn kat uit het brandende gebouw gehaald en toen was het voor je moeder helaas te laat? Ik ken jouw moeder immers niet en mijn kat is mij dierbaar.
Ik quote mezelf nog maar even want ik vraag me oprecht af hoe jullie hier dan over denken.
Yontheke schreef:_Saar schreef:
Wat denken sommige mensen hier raar over. Zouden jullie het dan ook accepteren als het een familielid van jullie betreft? Sorry van je moeder, ik heb eerst mijn kat uit het brandende gebouw gehaald en toen was het voor je moeder helaas te laat? Ik ken jouw moeder immers niet en mijn kat is mij dierbaar.
Ik quote mezelf nog maar even want ik vraag me oprecht af hoe jullie hier dan over denken.
Heel eerlijk. Ik zou inderdaad het bovengenoemde doen. Ik laat mijn huisdier niet achter om iemand te redden die ik niet ken.
little_king schreef:Omdat 90 procent wel naar de mens rent ren ik wel naar het dier
Ik mis in nieuwsberichten ook altijd hoe het met de dieren gaat.
Blondie_ schreef:Een dier is een dier
een mens is maar een mens
sallandval schreef:Je kunt het ook zo zien; de dood is maar de dood. Iedereen sterft, mens of dier. het is de vraag of je dat an sich vreselijk vind. Persoonlijk ben ik eigenlijk wel blij dat we niet het eeuwige leven hebben, ik zou echt niet weten wat ik hier tot in de eeuwigheid zou moeten.
Eerlijk gezegd heb ik bij mijn huisdieren nooit lang ná de dood gehuild. Ik ben vooral zo iemand die eindeloos bij een ziek (huis)dier kan zitten huilen. Als 'ie dan dood is ben ik niet meer zo verdrietig. Dood is dood, dan is het voor dat dier toch niet zo erg meer.
wortelsussie schreef:Een dier is niet zomaar ''een dier''.
Als dat zo is dan zijn wij ook ''maar mensen''. Net als het is ''maar water''. Toch is water wel het belangrijkste voor mens én dier.![]()
Bij dieren zeg je, ach dood is dood.
Bij mensen je dat weer niet. Waarom dan wel bij dieren? Dieren geven ons geluk en leren ons ontzettend veel.
Paarden zijn niet voor niets edeldieren
Ik vind echt dat iedereen recht heeft op leven. Ongeacht wat het is.
sallandval schreef:Blondie_ schreef:Een dier is een dier
een mens is maar een mens
Je kunt het ook zo zien; de dood is maar de dood. Iedereen sterft, mens of dier. het is de vraag of je dat an sich vreselijk vind. Persoonlijk ben ik eigenlijk wel blij dat we niet het eeuwige leven hebben, ik zou echt niet weten wat ik hier tot in de eeuwigheid zou moeten.
Eerlijk gezegd heb ik bij mijn huisdieren nooit lang ná de dood gehuild. Ik ben vooral zo iemand die eindeloos bij een ziek (huis)dier kan zitten huilen. Als 'ie dan dood is ben ik niet meer zo verdrietig. Dood is dood, dan is het voor dat dier toch niet zo erg meer.
love_western schreef:wortelsussie schreef:Een dier is niet zomaar ''een dier''.
Als dat zo is dan zijn wij ook ''maar mensen''. Net als het is ''maar water''. Toch is water wel het belangrijkste voor mens én dier.![]()
Bij dieren zeg je, ach dood is dood.
Bij mensen je dat weer niet. Waarom dan wel bij dieren? Dieren geven ons geluk en leren ons ontzettend veel.
Paarden zijn niet voor niets edeldieren
Ik vind echt dat iedereen recht heeft op leven. Ongeacht wat het is.
Jij vind dat je dat niet bij mensen zegt. En dat dieren geluk brengen. Maar niet iedereen denkt er zo over. Ken genoeg mensen die niks met dieren hebben.
En als er iemand hier in het dorp overleden is. Denk ik alleen maar sneu voor de nabestaande. Verder denk ik er niet over na.
love_western schreef:Maar als ik een brandend huis zou staan, dan zou ik toch eerst mijn eigen soort redden. En dan pas de dieren. Of het moet tegelijk kunnen. Dieren zullen ook eerder hun eigen soorten kiezen, dan ons. Een paard kiest ook eerder voor zijn paarden maatje, dan voor zijn baasje.