Veel kinderen op jonge leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:17

xSlvna schreef:
Delvira, die is ook niet zo handig bedoeld, meer wat sarcasme, harde waarheid. Ze heeft gelijk, het is alleen geen goede oplossing.

Yvje, mijn ma heeft ook een uitkering (door ziekte, pap van mijn twee broers verdiende goed, geen kinderen zonder zekerheid dus, ziekte kwam trouwens pas ná het eerste kind) en toch heb ik een paard dat elke 6 weken bekapt word, regelmatig een osteopaat ziet, ik heb voldoende lessen, paard heeft 2 goede zadels etc. Ik heb een blackberry bold 9900 (een van de duurste) met abonnement.
Heb hier een LG tv staan (toch wel meer dan 1 m doorsnede) en boven staat een grotere, ik draag soms Gstar truitjes, hilfinger, vans schoenen...
Maar wij hebben het geluk gehad dat we al een deel van het erfdeel gekregen hebben, mijn moeder af en toe goed verdiende klusjes kan doen voor anderen (hier een wasje draaien, daar eens strijken, daar eens poetsen) en dat geld word dan ook gespaard voor feestjes, tanken, uitgaan...
Het is een questie van plannen, koop je geen yoghurt voor bij het avond eten, koop je huismerk of A merk, als je het dan koopt. Prioriteiten stellen, ik heb door mijn paard etc. etc. etc. wel 'maar' 6 broeken in de kast (aangekocht in de afgelopen 5 jaar, afkomstig van 'de turkenwinkel'!), twee paar passende schoenen voor school, en voor de rest moet ik maar werken voor wat ik wil hebben, voor niks komt niks.

Trouwens, over het fabriekgebeuren, het ligt ook aan je functie. 20 jarige vriend van me verdiend €850 netto op zijn werk, maakt zo'n 35 uur per week terwijl ik zodra ik mijn diploma in handjes heb gelijk €1900 per maand op mijn bankrekening krijg gestort. Beide werkend in een fabriek.
Snap daardoor niet hoe je met twee inkomens niet goed rond kan komen, dan leven jullie toch wel heel luxe.

Ik kan wel zeggen dat wij niet in luxe leven vind ik zelf. Jij heb 'maar' 6 broeken. .... Ik 'maar' 2. Ik heb de laatste 2 jaar niet meer geshopt ivm crisis. Ben sinds kort aan een hbo studie begonnen zodat ik later hopelijk wat meer kan verdienen dan nu. Dit zorgt er voor dat we Nog minder te besteden hebben maar hopelijk is dat over 3, 5 jaar anders. Gelukkig hebben we elkaar en nog geen gevoelens om aan kinderen te beginnen. Onze grootste kostenpost is de hypotheek van het huis a 1100,- per maand. Tel daar nog energie rekening, boodschappen, school geld, benzine, zorg verzekering etc. Bij op en dan zit je al een eind richting onze mandsalarissen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:18

wemkelover schreef:
xApple schreef:
Ik vind het ook een negatieve ontwikkeling hoor :j
Ben zelf 23, en echt heel veel meiden van mijn leeftijd hebben al 1 of meerdere
kinderen. Op zich niets mis mee, een paar meiden hebben een goede basis, stabiele relatie,
eigen huis, baan, spaargeld en een aardige opleiding.

Maar dat zijn er echt 2 van de 10 die ik ken. Die andere 8 hebben allemaal ! een uitkering,
een huisje van de sociale huur of wonen bij oma/moeder/vrienden. Geen of hele lage opleiding,
geen van allen hebben een stabiele relatie. Dit zijn ook de meiden die blijven roken en drinken
tijdens hun zwangerschap. Die kinderen zijn ook super vervelend en de moeders
zijn niet gelukkig, hebben een kort lontje pff ik ben echt niet jaloers op die meiden :n

Is dit wat anders dan gewoon huren via een woonstichting?
Wij huren namelijk, en zijn echt niet van plan om te gaan kopen, wij vinden dat momenteel veel te link. En huren is net zo fijn, als je weer weg wil en ergens ander wil wonen hoef je alleen maar de huur op te zeggen.

Nee was geen heel handige opmerking. Maar de meiden die ik ken die ik beschrijf hebben zo'n huisje, krijgen mega
huursubsidie en een uitkering. Tsja ik wil ook graag op mezelf maar ik kan het niet betalen. Ik krijg 0 toeslagen
en verdien net iets teveel voor sociale huur. Daarmee wilde ik meer zeggen dat ze veel 'krijgen' van de
overheid. Huren/sociaal huren vind ik helemaal niets mis mee, ik had het even anders moeten omschrijven.

little_king

Re: Veel kinderen op jonge leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:20

Depende schreef:
xApple, wat vreemd, ik (ben 24) heb echt niemand in mijn vrienden/kennissenkring van mijn leeftijd die al kinderen heeft, toevallig nu net iemand waar ik op het HBO bij in de klas zat die op FB zette (why?!) dat ze zwanger was, maar die was ook een paar jaar ouder, overigens met vaste baan. Iedereen zit nog in de avontuurlijke fase, beste vriendin is naar Tanzania verhuist, iedereen reist nog, anderen beginnen net een eigen bedrijfje, studeren nog etc.

Dat zul je op een hbo kennissenkring ook minder tegen komen.
Maar ga in een bepaalde wijk wonen en dan is 8 van de 10 geen uitzondering. Moeder deed het zo ook al. Die kinderen hebben geen ander voorbeeld.
Dat is dus ook wat ik toen gezien heb.
Mensen die een werk mentaliteit hadden woonde daar allemaal tijdelijk. De huren waren er goedkoop. Woningbouw wilde graag werkende mensen mengen met niet werkende, dus je had er snel een huis.
Maar de werkende woonde er allemaal kort. Die paste er niet.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:29

Zo elitair ben ik nou weer niet little_king dat ik alleen maar mensen in mijn kennissenkring heb die op het HBO hebben gezeten, genoeg vrienden die ik ken van bijbaantjes in de supermarkt, van de basisschool, van het uitgaan of van de paarden die 'gewoon' in de kinderopvang of transport werken oid. Echter er zijn maar weinig die kinderen hebben op mijn leeftijd, ik kan zo 1 iemand noemen, mijn nicht die een oepsje had op haar 19e (maar die werkt, net als haar vriend gewoon)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:32

xApple schreef:
Is dit wat anders dan gewoon huren via een woonstichting?
Wij huren namelijk, en zijn echt niet van plan om te gaan kopen, wij vinden dat momenteel veel te link. En huren is net zo fijn, als je weer weg wil en ergens ander wil wonen hoef je alleen maar de huur op te zeggen.

Nee was geen heel handige opmerking. Maar de meiden die ik ken die ik beschrijf hebben zo'n huisje, krijgen mega
huursubsidie en een uitkering. Tsja ik wil ook graag op mezelf maar ik kan het niet betalen. Ik krijg 0 toeslagen
en verdien net iets teveel voor sociale huur. Daarmee wilde ik meer zeggen dat ze veel 'krijgen' van de
overheid. Huren/sociaal huren vind ik helemaal niets mis mee, ik had het even anders moeten omschrijven.[/quote]

Nee ook geef niet.
Ik vroeg mij gewoon af of daar verschil in zat omdat ik vaker had gelezen.
Wij huren ook via de woonstichting, leuke eengezinswoning eindelijk en ik wil hier gewoon echt niet meer weg. Prima naar me zin.

ho er is iets misgegaan met quoten..

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 21:39

Wat ik eerder ook al aangaf Depende, in de dorpjes waar ik woon ken ik ze ook niet.
In de wijk in de stad waar ik even heb gewoond was het heel normaal en was je als werkende en aan de toekomst denkende een buitenbeentje.

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:12

Apart je zou het eerder andersom verwachten, hier is niets anders te doen dan bier drinken en fietsen :Y)

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:14

Ik begrijp je even niet.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:14

Ik snap het ook niet.
Collega van 16 is ook zwanger, en houdt het kind.
Ik snap het niet.. :n

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:18

Een grapje is niet meer leuk als je hem uit moet leggen, maar goed een poging tot dan, neuken wordt door de bokt censuur fietsen en aangezien er in de kleine dorpjes weinig spannende dingen gebeuren i.t.t. de grote stad, moet de jeugd toch ergens die spanning vandaan halen daarom bier drinken en fietsen ;)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:20

Lizzyy schreef:
Ik snap het ook niet.
Collega van 16 is ook zwanger, en houdt het kind.
Ik snap het niet.. :n

En houdt het kind ... alsof je het zo 1,2,3 weg kan doen. Een abortus is niet niks. Een zwangerschap op je 16e ook niet, maar waarom zou het direct gedoemd zijn te mislukken? Als ze een goede relatie hebben en veel steun krijgen van familie kan dat gewoon goed gaan hoor. Ideaal is anders, maar wanneer is het ideaal een kind te krijgen? Natuurlijk wil ik geen tienerzwangerschap promoten, maar als het nu eenmaal zo is waarom er dan niet voor knokken als je weet dat je het wel wilt en kunt redden en op steun kunt rekenen?
Vaak weet je niet alles en ook niet hoe het met de achterban zit en dan oordeel je soms wel eens te snel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:29

xSlvna schreef:
Als Nederland grandioos welvarend was maakte het mij niks uit, maar als je geen diploma hebt en dus geeneens kans hebt op een baan, moet je in mijn ogen niet beginnen aan meerdere kinderen.
Je verplicht ons dan maar te werken voor jou en je 2, 3 kindertjes omdat je geeneens een kans hebt om een baan te krijgen. Waarom moet ik werken voor andermans droom? Werken zij ook voor mijn paard (mijn droom) ?
Daarbij komt dat kinderen van jonge, werkeloze moeders vaak zelf ook in exact de zelfde situatie komen, want er is niemand die zegt 'Doe je best want...'.
Heb je wat aan, levert onze maatschappij wat op!

Dan zal je mij als jonge werkloze moeder en slechts in het bezit van een MBO diploma wel helemaal waardeloos vinden :D .

En wat bedoel je met '' Waarom moet ik werken voor andermans droom? Werken zij ook voor mijn paard (mijn droom) ?''? Stel dat jij later op straat zou komen te staan en (tijdelijk) van een uitkering moet leven is er toch weinig verschil? Of je van je uitkeringsgeld nou een kind onderhoud of een paard, alhoewel een kind verkoop je niet zo maar :').

En geen diploma betekend echt niet dat je geen werk kunt vinden. Het zal het er niet makkelijker op maken, maar het is niet onmogelijk. Tegenwoordig zijn er ook heel veel hoogopgeleiden die niet aan werk kunnen komen. Wie weet zit jij over 4 jaar ook in datzelfde schuitje.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:37

Kinderen worden altijd betaald van het belastinggeld, een paard mag je zelf
verkopen als je geen geld meer hebt ;)
Dat vind ik wel een enorm verschil.

Ik vind het ook heel storend dat ik hard werk voor mijn paard en studie
en leeftijdsgenoten met een uitkering en 2 kids thuis zitten ja.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:39

Kwanyin schreef:
En wat is slim? Omdat je gestudeerd heb? Ik ken mensen met een master die héél goed zijn in hun werk, maar die kwa sociale vaardigheden en leven zo dom zijn als het achtereind van een koe. Slim zijn is heel erg ruim.

Potverdikkie, ik kon het zelf niet beter formuleren, als vb, en ja, ik heb een vrij goeie verstandhouding met mijn nicht (al is het soms moeilijk), mijn nicht heeft maar liefst bij 3 verschillende universiteiten een grote onderscheiding en is heel goed in haar vak (Professor, Bachelor, en weet ik nog wat allemaal, verdient trouwens niet zo bijster veel, maar misschien ligt dat aan het vakgebied) maar qua omgang, oh echt, één van haar favoriete uitspraken trouwens is (ivm kinderen en da's nog maar 1 vb) "je moet een kind conditioneren gelijk een hond" , nog een vb, als je met de auto rijd en er schiet iemand voor langs of eendert wat, wat in haar ogen niet kan, trekt ze haar autodeur open en gaat die is goed verwijten, vb ze drinkt graag wijn, cava's, en niet echt weinig soms, haar goed recht, maar, kruip dan niet in je auto, dus, werd ze vorige zomer aangemaand te stoppen van de politie ter controle, tuurlijk, ze had wat cavakes gedronken, politie-agent bijna omvergereden, los door de politiepost heen, rijbewijs kwijt, politie nog is goed verweten erbij, en, in haar vak is ze echt briljant, dus, neen, opleiding zegt niet alles, omgang met mensen is ook iets apart, en dat heeft, mijns inziens, helemaal niks met opleiding te maken, en zij valt dan onder wat TS "slim" noemt, zou haar eerlijk gezegd niet graag aan kinderen zien beginnen....

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:47

xApple schreef:

ehhhhhhh, je bedoelt kinderbijslag...... oke dat is mooi meegenomen, maar ik bekostig mijn kids dus daarnaast echt wel zelf.....
ik werk er ook hard voor, net als ik voor mijn paardjes hard werk...

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:49

Ik had het over de moeders van mijn leeftijd die geen werk hebben en
van een uitkering leven. Je hoeft je niet overal over aangesproken te voelen hoor.

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:51

xApple schreef:
Ik had het over de moeders van mijn leeftijd die geen werk hebben en
van een uitkering leven. Je hoeft je niet overal over aangesproken te voelen hoor.

dat had ik er niet uit begrepen....

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:54

xApple schreef:

Het paard van TS wordt blijkbaar wel bekostigd door de staat, aangezien ze eerder meld dat haar moeder een uitkering ontvangt. Hoe iemand het geld dat hij verdient of ontvangt uitgeeft dat is toch alleen de zaak van diegene? Of dat nu aan het paard van dochterlief is of aan de luiers en babyvoeding, who cares?

delvira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 22:56

inderdaad.....

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:05

tja, da's dan ook weer waar ....

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 23:08

Ik krijg voor mijn paard niet uit 10 potjes subsidie :)

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:11

Welke subsidies ontvangen 'zij' dan volgens jou?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:12

xApple schreef:

Iedereen betaald belasting, of in ieder geval hoort belasting te betalen. Als je het zo stelt betaal ik liever ook geen belasting voor iemand die rookt en een behandeling moet ondergaan voor longkanker. Of voor iemand die een blessure oploopt tijdens een risicosport. Dat zou mooi zijn als je zelf aan kon geven waar jouw belastinggeld heen ging. En daarnaast ging er afgelopen jaar van mijn belastinggeld nog altijd meer geld naar 'volksgezondheid en zorg' dan naar 'werk en sociale zekerheid' waar de kinderbijslag onder valt.
Een kind betaal je echt niet van belastinggeld. Kinderbijslag is een kleinigheidje, maar de rest betaal je als ouders gewoon zelf hoor.
En daarbij de kinderen van nu betalen straks ook weer mee aan jouw AOW.

Maar stel dat jij werkloos thuis komt te zitten na een aantal jaar werken en je ontvangt een uitkering, verkoop jij dan direct je paard? Ik kan me voostellen dat er namelijk mensen zijn die het storend vinden dat zij hard werken, terwijl jij van je uitkeringsgeld je paard (luxeartikel) onderhoud.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:19

xSlvna schreef:
Ben geeneens van plan kinderen te krijgen in deze maatschappij, heel eerlijk gezegd, maar goed, zo ver denk ik dan weer, iets wat die ouders dan weer niet kunnen.
Wanneer is iemand slim? Geen idee, vind gewoon dat diploma loze jongeren niet mogen beginnen aan kinderen, wat heb je dan voor een voorbeeld als kind zijnde, 'Is niet erg, mama heeft ook geen diploma'.

:') :')
Sorry maar hier moet ik toch wel even heel hard om lachen. Wat een kortzichtigheid.
Mijn vriend heeft enkel een havo diploma, ik een vmbo diploma en we hebben een dochter. En raad eens, we werken allebei ! :oo
Ik was aan een hbo begonnen, maar toen werd ik zwanger en ik vond mijn dochter net wat belangrijker dan een papiertje. ;)
Kind krijgt iedere dag fruit. :j en zelfs haar bed wordt verschoond !
Ik heb anderhalf jaar geen werk gehad, en zelfs toen kwamen we prima rond van mijn vriend zijn salaris. Is geen uitkering aan te pas gekomen.
En over een paar jaar ga ik ook zeker nog een opleiding doen, maar voor nu geniet ik gewoonweg 'dom' van mijn dochter.

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 23:20

Maar ts, als je een jonge moeder bent, je 1 of 10 kinderen hebt maakt dat helemaal niet uit. Je krijgt niet meer geld ofzo hoor. En kinderbijslag, dat krijgt iedereen ook al verdien je veel.
Kinderbijslag maar afschaffen dan?

Want er zijn genoeg alleenstaande mannen en vrouwen stelletjes zonder kinderen die ook een uitkering krijgen.
Dus jou hele stelling slaat nergens op.