xSlvna schreef:Delvira, die is ook niet zo handig bedoeld, meer wat sarcasme, harde waarheid. Ze heeft gelijk, het is alleen geen goede oplossing.
Yvje, mijn ma heeft ook een uitkering (door ziekte, pap van mijn twee broers verdiende goed, geen kinderen zonder zekerheid dus, ziekte kwam trouwens pas ná het eerste kind) en toch heb ik een paard dat elke 6 weken bekapt word, regelmatig een osteopaat ziet, ik heb voldoende lessen, paard heeft 2 goede zadels etc. Ik heb een blackberry bold 9900 (een van de duurste) met abonnement.
Heb hier een LG tv staan (toch wel meer dan 1 m doorsnede) en boven staat een grotere, ik draag soms Gstar truitjes, hilfinger, vans schoenen...
Maar wij hebben het geluk gehad dat we al een deel van het erfdeel gekregen hebben, mijn moeder af en toe goed verdiende klusjes kan doen voor anderen (hier een wasje draaien, daar eens strijken, daar eens poetsen) en dat geld word dan ook gespaard voor feestjes, tanken, uitgaan...
Het is een questie van plannen, koop je geen yoghurt voor bij het avond eten, koop je huismerk of A merk, als je het dan koopt. Prioriteiten stellen, ik heb door mijn paard etc. etc. etc. wel 'maar' 6 broeken in de kast (aangekocht in de afgelopen 5 jaar, afkomstig van 'de turkenwinkel'!), twee paar passende schoenen voor school, en voor de rest moet ik maar werken voor wat ik wil hebben, voor niks komt niks.
Trouwens, over het fabriekgebeuren, het ligt ook aan je functie. 20 jarige vriend van me verdiend €850 netto op zijn werk, maakt zo'n 35 uur per week terwijl ik zodra ik mijn diploma in handjes heb gelijk €1900 per maand op mijn bankrekening krijg gestort. Beide werkend in een fabriek.
Snap daardoor niet hoe je met twee inkomens niet goed rond kan komen, dan leven jullie toch wel heel luxe.
Ik kan wel zeggen dat wij niet in luxe leven vind ik zelf. Jij heb 'maar' 6 broeken. .... Ik 'maar' 2. Ik heb de laatste 2 jaar niet meer geshopt ivm crisis. Ben sinds kort aan een hbo studie begonnen zodat ik later hopelijk wat meer kan verdienen dan nu. Dit zorgt er voor dat we Nog minder te besteden hebben maar hopelijk is dat over 3, 5 jaar anders. Gelukkig hebben we elkaar en nog geen gevoelens om aan kinderen te beginnen. Onze grootste kostenpost is de hypotheek van het huis a 1100,- per maand. Tel daar nog energie rekening, boodschappen, school geld, benzine, zorg verzekering etc. Bij op en dan zit je al een eind richting onze mandsalarissen.