Mogelijke bom aanslagen in Boston

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Mogelijke bom aanslagen in Boston

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 23:59

Ik weet het niet. Heb wel het gevoel dat het een false flag attack is, kan me wel vinden in haar verhaal. Maar wie weet...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:05

Ik kan ook haast niet indenken dat deze twee jongens de (enigste) daders zijn.
Ben benieuwd.. Eerste gevoel bij foto van levende "dader" was verbazing en ongeloof.
Ze moesten natuurlijk wel snel iemand pakken.. Amerika kennende.
(Ben verder niet van de complot theorieën )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:27

Babeth schreef:
Ik weet het niet. Heb wel het gevoel dat het een false flag attack is, kan me wel vinden in haar verhaal. Maar wie weet...

Dan is het toch gek dat ze beide broers ook doorzeefd hebben? Of ben ik nu te naïef ..::

Anyway, heb vannacht alles live zitten volgen ( vanaf het moment dat ze schoten hoorde tot het moment dat hij op die boot zat)..: 't is echt super bizar allemaal. Ben blij dat 'ie nog leeft.. hopelijk blijft 'ie dat ook en komen we ooit achter het 'waarom'...
Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij waarom een intelligente, sociale jongen van 19 zoiets doet. In dat opzicht snap ik wel dat mensen denken ze mss onder invloed staan ( stonden :\ ) van een groter geheel....:

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 00:28

Het is moeilijk te begrijpen, dat 2 broers dit " zomaar" kunnen doen. Ik hoop dat de ene broer blijft leven, zodat we misschien achter de waarheid komen. Het kunnen natuurlijk "gewoon" extremisten of gekken zijn.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 01:22

Ik ben ook heel benieuwd of er antwoorden gaan komen, of dit alleen vanuit hun is gekomen of dat er nog een groep achter staat met nog meer op de agenda.
En ik vind het super dat ze gepakt zijn, maar het is ook vreemd omdat ze zich min of meer zelf weer openbaar hebben gemaakt door hun acties. Waarom?

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:17

Babeth schreef:

Vind ik een beetje vreemde uitspraak, sorry. Jij kan je vinden in haar uitspraken, dus prefereer je die boven het vele bewijs/nieuws dat juist de andere kant opwijst? Het kan zijn dat ik je verkeerd begrijp, maar wie weet..
Zelf zou ik trouwens bijv. waarschijnlijk ook niet willen geloven dat iemand (en zo jong!) uit mijn eigen familie tot vreselijke daden in staat blijkt.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 19:52

Ik zou, net als de meeste, erg graag het echte verhaal achter deze gruwelijke daad willen weten.
Weet alleen bijna zeker dat we dat nooit te weten komen...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 20:02

Ze gaan het nu schriftelijk doen, want de nog levende dader kan niet meer praten :+ Ben benieuwd wat voor antwoorden daar uitkomen..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:27

Nouska schreef:
Babeth schreef:

Vind ik een beetje vreemde uitspraak, sorry. Jij kan je vinden in haar uitspraken, dus prefereer je die boven het vele bewijs/nieuws dat juist de andere kant opwijst?

Tja, welke feitelijke bewijzen zijn er precies dat dit stel de aanslag daadwerkelijk heeft gepleegd?

Wat ik (zeer) typisch vind is dat beide verdachten niet meer kunnen spreken. Of denk ik dan ook alweer te ver door?

mackkwek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:30

ik zal mijn neef even peilen...die woont op 500 meter afstand van de aanslag

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:31

Goof schreef:
Nouska schreef:
Vind ik een beetje vreemde uitspraak, sorry. Jij kan je vinden in haar uitspraken, dus prefereer je die boven het vele bewijs/nieuws dat juist de andere kant opwijst?

Tja, welke feitelijke bewijzen zijn er precies dat dit stel de aanslag daadwerkelijk heeft gepleegd?
Wat ik (zeer) typisch vind is dat beide verdachten niet meer kunnen spreken. Of denk ik dan ook alweer te ver door?

Erg zijn geen feitelijke bewijzen voor de aanslag.
Wel dat ze gooiden met explosieven, auto's stalen en schoten losten.

Typisch dat ze beide niet kunnen spreken? Nee.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 21:51

Feit is, dat er een agent op de campus is doodgeschoten, na de bomaanslag en een auto is gestolen. Daarbij zijn de verdachten gesignaleerd. Ik ben meer geinteresseerd in de connecties en ideeen die de verdachten hadden.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:04

Goof schreef:

Ze hebben o.a. blijkbaar de rugzakken met de bommen daar neergelegd? Ik heb daar ook geen "bewijs" van gezien, maar betekent dat soms gelijk dat het (oftewel alles wat niet voor de media wordt vrijgegeven) niet eens bestaat? :?

Trouwens, als je onschuldig zou zijn en jezelf terugziet op TV als hoofdverdachte na zo'n aanslag - wat bezielt je dan om te riskeren een enorme, schietgrage politiemacht achter je aan te krijgen door je niet te melden, maar juist te vluchten/niet te reageren. Dan stap je toch zo gauw mogelijk een politiebureau binnen (en/of bel je de media met jouw eigen verhaal, als je de politie niet vertrouwd..?)??

Maar we zullen zien. Ik vindt het zelf wel vreselijk hoe een 19-jarige momenteel gedemoniseerd wordt en hoe in en door de media alles over zijn leven en familie te vinden is. Wat als hij (gedeeltelijk) onschuldig blijkt? Dit hele mediacircus (+ de typische complottheorieën) is zo Amerikaans. Zo heeft die hele familie toch geen leven meer? :r

Goof schreef:

Tsja, doe wat je niet laten kunt.. Momenteel communiceert hij blijkbaar tenminste schriftelijk.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 10:06

Dat hij niet praat lijkt me logisch met het verhaal wat de ronde gaat op cnn en het nieuws...

schotwond in de mond/nek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 13:07

naja, ze zijn gevlucht en hadden zichzelf ingepakt met explosief-vesten. Die 19 jarige jongen is over het lijk (of wellicht leefde 'ie toen nog) van z'n broer heen gereden om te vluchten en heeft ze vervolgens een hele avond verstopt in een bootje in de achtertuin van iemand.....
Weet niet wat je onder ' gedeeltelijk ' onschuldig verklaart, maar het lijkt me kind of obvious...

Hij heeft inmiddels ook gepraat en min of meer bekend volgens mij?

Vind het nog steeds een bizar verhaal... Hij komt echt wel een soort van normaal over (op basis van wat de media bericht dan), en dan tot zulke dingen in staat zijn.... -O- Ik vraag me echt af wat er in zo iemand omgaat..

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:35

pas op, schokkende beelden
http://imgur.com/a/Nx8EU#mYfsZs4

oordeel zelf.. ik ben echt niet de eerste beste en geloof een hoop conspiracies absoluut niet maar hier kloppen toch echt een aantal dingen niet.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 16:52

Euh eerlijk is eerlijk, als ik mezelf beschuldig zie van een aanslag in amerika op de tv dan denk ik niet dat ik me in amerika zou melden, zelfs al ben ik onschuldig. Zou zorgen dat ik eerst in een land ben die geen uitleveringsverdrag heeft met de US en dan mijn verhaal doen.
Ik zal geen mensen doden op mijn vlucht, maar er wel alles aan doen om zo snel mogelijk weg te wezen.
Het risico dat ik een enkeltje Cuba krijg is mij echt te groot.

Mijn ervaring is gewoon niet goed met de amerika, ben er in totaal 2x 2 uur geweest, zat op een transit vlucht via Miami maar wel met het gevolg dat mijn vingerafdrukken en irisscan nu in het amerika's systeem staan en dat geldt dus voor iedereen die naar amerika gaat, ook voor de transit mensen.
Als ik dit geweten had was had ik wel even gewacht en een latere directe vlucht genomen.
Oh en een vrouw die alleen reist vinden ze helemaal verdacht.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 17:23

@Bambolina: Ik heb die plaatjes ook ergens anders op een site gezien.
Er zijn inderdaad veel overeenkomsten.. Persoonlijk heb ik de neiging om dit meer te geloven.
Maar ik op grond van alleen foto's kan je niet iemand beschuldigen.

Triest wat er allemaal gebeurd is. Ik geloof dat we de waarheid nooit te weten komen.
Ook al zegt de FBI nu dat de overlevende dader bekend betrokken te zijn bij de aanslag.

Wat ik ook niet snap is waarom ze die zwaargewonde jongen nu al bekokstuiven met vragen en verhoren.
Zo ga je toch niet om met een gewond persoon? Het eerste waar je dan aan denkt is om diegene te helpen lijkt mij..

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:45

Menino schreef:
naja, ze zijn gevlucht en hadden zichzelf ingepakt met explosief-vesten. Die 19 jarige jongen is over het lijk (of wellicht leefde 'ie toen nog) van z'n broer heen gereden om te vluchten en heeft ze vervolgens een hele avond verstopt in een bootje in de achtertuin van iemand.....
Weet niet wat je onder ' gedeeltelijk ' onschuldig verklaart, maar het lijkt me kind of obvious...

Hij heeft inmiddels ook gepraat en min of meer bekend volgens mij?

Vind het nog steeds een bizar verhaal... Hij komt echt wel een soort van normaal over (op basis van wat de media bericht dan), en dan tot zulke dingen in staat zijn.... -O- Ik vraag me echt af wat er in zo iemand omgaat..

Ik bedoelde het eerder theoretisch (maar met gedeeltelijk onschuldig zou ik dan bijv. bedoelen dat de oudere broer alles in zijn eentje gepland heeft en zo'n invloed op hem had dat het jongere broertje daar uiteindelijk min of meer onwillend in meegesleurd is). Laat ik het dan anders zeggen: Ik ben het niet eens met de enorme overmedialisering van de zaak (en verdachten). Alles rondom deze aanslag wordt van alle kanten belicht, terwijl er toch ook wel ergere dingen gebeuren in de wereld. Iedereen is toch zogenaamd onschuldig tot anders bewezen is? Stel dat hij uiteindelijk wel onschuldig zou zijn, dan kan hij het inmiddels door het hele circus tóch vergeten ooit nog veilig over straat te kunnen. En omdat aan de ene kant zoveel informatie beschikbaar is en aan de andere kant sommige dingen (nog) onduidelijk zijn, duiken gelijk de meest belachelijke complottheorieën (weer) op. Heel vermoeiend.

Ik vind het ook bizar, en triest. Je hele leven nog voor je, en dat dan weggooien door zoiets afschuwelijks te doen. :n
Laatst bijgewerkt door Nouska op 23-04-13 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:45

Nouska schreef:
Trouwens, als je onschuldig zou zijn en jezelf terugziet op TV als hoofdverdachte na zo'n aanslag - wat bezielt je dan om te riskeren een enorme, schietgrage politiemacht achter je aan te krijgen door je niet te melden, maar juist te vluchten/niet te reageren. Dan stap je toch zo gauw mogelijk een politiebureau binnen (en/of bel je de media met jouw eigen verhaal, als je de politie niet vertrouwd..?)??

Niet iedereen denkt zoals jij en ik.
Ik kan me ook voorstellen dat iemand volkomen in paniek raakt en zich op volkomen andere manier uit dan wij wellicht zouden doen.
Niemand reageert voorspelbaar.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:53

Goof schreef:
Ik kan me ook voorstellen dat iemand volkomen in paniek raakt en zich op volkomen andere manier uit dan wij wellicht zouden doen.

Dat is waar. Aan de andere kant hebben de meeste mensen dan wel familie en vrienden om hun heen die zo iemand dan hopelijk de juiste richting op zouden sturen.
Het gedrag van deze twee wijst er toch eerder op dat ze schuldig zijn (vind ik).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:55

Bambolina schreef:
pas op, schokkende beelden
http://imgur.com/a/Nx8EU#mYfsZs4

oordeel zelf.. ik ben echt niet de eerste beste en geloof een hoop conspiracies absoluut niet maar hier kloppen toch echt een aantal dingen niet.

Bizar.
Dat feit van die rugzakken is toch echt bizar. En dat vrouwtje van Sandy Hook.... nog zo'n ding.
Daar is ook een docu over met enkel de feiten van die gebeurtenis en die kloppen ook totaal niet.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:57

Nouska schreef:
Goof schreef:

Dat is waar. Aan de andere kant hebben de meeste mensen dan wel familie en vrienden om hun heen die zo iemand dan hopelijk de juiste richting op zouden sturen.
Het gedrag van deze twee wijst er toch eerder op dat ze schuldig zijn (vind ik).

Vanuit onze 'normale' gedachtengang zouden zij schuldig zijn ja.
Ik vind wegrennen echter geen enkel bewijs van 'waarschijnlijk schuldig zijn'. Echt niemand reageert hetzelfde en niemand reageert voorspelbaar. De een geeft zichzelf meteen aan, de ander schiet in de verdediging, de ander gaat in de aanval en de ander vlucht.
Het zegt echt helemaal niets over wel of niet schuldig zijn.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 19:44

Ik zie net op RTL nieuws dat de doodstraf geëist gaat worden tegen de verdachte.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 21:04

Ja, kon ook niet anders natuurlijk.