Echt, ze weten niet waar ze mee bezig zijn

Er moeten meer mensen de zorg in wat al niet veel verdient. En wat doen ze? Beroep nog onaantrekkelijker maken...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieme schreef:Is al diverse malen gezegd, het gaat NIET over verzorgen van mensen 24 uur per dag. Mensen die echt verxorging nodig hebben, kunnen dit via de thuiszorg krijgen. De kleine dingen zoals steunkouzen aan en uit, boodschappen, medicijn inname controle, maaltijden maken of toe zien op eten, huishouden enz. Dit zijn dingen die familie, buren, vrijwillgers op moeten gaan vangen. Ze zijn nog bezig om iets te verzinnen voor mensen die niemand hebben of die ver weg wonen. Ws dus vrijwilligers of mensen dwingen die een uitkering hebben...
Tieme schreef:Ragdollcat schreef:Helpen enzo prima maar geen 24/7. Dat is gewoon niet te doen en dat moet je ook niet willen en of eisen.
Nogmaals, het gaat NIET over 24/7 je ouders helpen. Het gaat om dingen als huishouden , boodschappen, hand en span diensten enz die nu door bijv thuiszorg gedaan worden...
Tieme schreef:Urielle schreef:Steunkousen is dagelijks werk, ik ben benieuwd wie er tegen dan ooit 's ochtends in godsallevroegte bij mijn moeder kousen aan gaat trekken.
Zoals ik al zei, familie, buren, vrijwilligers, mensen met een uitkering enz.
Citaat:Precies, op deze antwoord zat ik te wachten![]()
![]()
. Dat het duidelijk is dat het niet 24/7 hoeft te zijn en dat het ook niet van je verwacht wordt.
Dus eigenlijk valt het wel mee.[/
kohtje schreef:Maar dat is eigenlijk wel schandalig dat dat nodig is als je kinderen hebt.
Urielle schreef:. Zitten alle hulpbehoevende mensen daar op bed te wachten op hun steunkousen, want je mag nog niet opstaan voor het toilet anders lopen je benen al vol (ervaring vanuit mijn zwangerschap hahaha, wat een drama die dingen).
kohtje schreef:Sorry maar ik vind het wel schandalig als oude mensen alleen zitten en nooit hun kinderen zien.
risje schreef:Wel vindt ik het dan een taak om met je cliënt mee te denken. Maar of dat mogelijk gaat blijven?
Shadow0 schreef:unicorn_kiss schreef:Er is nog steeds een mogelijkheid om een bescheidenere woning te verkiezen, echter lijkt het typisch kleinburgerlijk gezin daar geen genoegen mee te nemn.
Op individueel niveau kan dat soms (niet altijd, althans niet in Nederland) maar als geheel kan dat uberhaupt niet: we hebben het aantal en soort huizen die we hebben, en je kunt niet ineens een miljoen huishoudens downsizen, want daarvoor zijn er simpelweg niet genoeg huizen voor. Dat is 1 van de redenen van de geforceerde hoge huizenprijzen: zoveel alternatieven zijn er niet.
Het is trouwens ook helemaal niet gezegd dat thuis zorgen voor je eigen ouders beter is, of socialer. De enige reden dat dat zo in de picture wordt gezet is omdat het op korte termijn goedkoper lijkt. (Lijkt, want op iets langere termijn moet je natuurlijk bedenken wat de overige kosten zijn: minder werkgelegenheid, minder mensen beschikbaar voor de arbeidsmarkt, minder openlijke geldstromen en meer terug naar de informele ruilhandel, daardoor minder belasting (btw en inkomsten) nog afgezien van de grotere fysieke en emotionele belasting voor de betrokkenen.)
Tieme schreef:zoutenootjes schreef:Ik herhaal mezelf nog maar een keer. Wat als er geen kinderen zijn? Als mensen geen kinderen hebben kunnen krijgen. Ongewild kinderloos zijn.
Nogmaals,
Buren, vrienden, vrijwilligers enz.
kohtje schreef:Sorry maar ik vind het wel schandalig als oude mensen alleen zitten en nooit hun kinderen zien.
zoutenootjes schreef:Ok, en als daar ruzie mee is, of er geen contact te krijgen is. Er wonen in het buitengebied van Nederland veel mensen die niet zo veel buren, vrienden, etc hebben.
.
Tieme schreef:Dan zijn er vrijwilligers.
Citaat:En als iemand met iedereen ruzie maakt....