Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 01:10

Ik snap dit echt niet hoor..

Waarom heeft iedereen toch zo'n probleem met moslims? Ik ben een half jaar in Maleisïe geweest dat Islamitisch is en op elke 800 meter in een huizenblok staat een moskee. Heb ik er last van gehad? Jawel, in the beginning, een week. Daarna hoorde ik het niet meer.. Na 3 weken vond ik het heerlijk om te horen want ik wist precies hoelaat het was :j Het is net als wanneer je verhuist en erachter komt dat je naast het spoor woont. In het begin erger je jezelf eraan, maar na een tijdje hoor je het niet meer. Gewenning heet dat met een duur woord :P

Moskeeën worden daar vooral gebruikt, zoals het hier al eens eerder genoemt is, als dorpshuis! Mensen komen daar bidden maar ook overleggen, preken, er worden lessen gegeven, jongeren worden bij overtreding van de lokale wetten een maand bij de lokale moskee geplaatst om de Imam te helpen, kinderfeestjes, trouwerijen en ook gewoon ouderwets kletsen :)

Zelf ben ik meerdere keren in de lokale moskee geweest met een vriendin die ik daar ontmoet had en we hebben gezellig kunnen praten en meeluisteren met wat de anderen vertelden. Ik ga liever een moskee in dan een kerk. Nog zo iets, de nachtwacht. 's Avonds ging er een groepje ouderen (moslims) in een speeltuin zitten en rondwandelen door de buurt om zo eventuele herrieschoppers een halt toe te roepen. Super initiatief! Moeten ze hier ook eens doen.

Zo typisch eh.. Ik ben christelijk (niet praktiserend), dat wist m'n vriendin, maar ik mocht wél de moskee in. Hele ontspannen sfeer en super gezellig! Als ik diezelfde vriendin de kerk mee in neem omdat ze dat graag wilt zien word ze er weer buiten gezet omdat "de kerk alleen maar toegankelijk is voor christenen en niet voor heidenen", of is de dorpskerk nou zo bekrompen??

Ik zeg nu niet dat de Islam de hype is van het moment of dat iedereen zich maar moet laten bekeren. Nee, absoluut niet!! Er zijn rotte appels bij, zeker in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims maar over een kam moeten worden geschoren... Laat je in met de juiste en negeer de rest, zegt mijn vader altijd, werkt super +:)+

Groetjes!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 18:27

Daphna schreef:
Wilders is echt niet alleen intolerant tegen de sharia, maar ook naar antilianen en oost europeanen.
Vind hij dat Oost Europeanen of Antillianen dood moeten dan; dan heb ik iets gemist.

Citaat:
Daarbij is sharia geen vorm van staatsinrichting, maar een wetgeving die zich beperkt tot het familierecht, strafrecht en erfrecht van moslimsl. In de UK en in Canada is de sharia voor moslims geldig slecht voor diegene die zich daaraan onderwerpen. Het mag daar niet in strijd zijn met het nationale recht. Denk bijvoorbeeld dat mensen willen trouwen, behalve in het gemeentehuis ook in de moskee. Als ze willen scheiden dan kunnen ze naar de sharia rechtbank.
De sharia stelt niets over hoe een staat ingericht moet worden. Het is inderdaad wel geloof, recht en morele waarden, maar op een beperkt niveau en voor een beperkte groep.

Van een vriendin van me (Turkse) die daar onderzoek naar deed tijdens haar rechtenstudie hoor ik daar heel andere verhalen over, maar wie weet heb jij betere bronnen dan zij.

Citaat:
De denkbeelden van Hitler zijn niet te vergelijken met sharia. Sharia zegt dat je goed moet zijn voor je medemens. Moorden op grond van etniciteit komt niet voor in de sharia. In de koran staat dat je niemand de islam mag opleggen, Allah heeft verscheidenheid gecreerd, en dat dienen moslims te eerbiedigen. Er is nogal wat anti islam propaganda vanuit verschillende kanten. Ik zie dat je kritisch bent, probeer dit alsjeblieft ook te zijn wat betreft de islam.

Zo ver ik heb begrepen is de Islam gericht op het bekeren van mensen (zoals ook bv het Christendom) maar zit het verschil er in dat je als kind van Moslim ouders niet kunt kiezen; eenmaal Moslim = altijd Moslim. Je kunt niet 'uit de kerk treden' zoals dat bij het Christendom wel kan. Net zoals homo's binnen de Islam niet bestaan. wat er dan gebeurt met mensen die het geloof wél afvallen of bijvoorbeeld homo zijn, tsja... ze krijgen geen dikke knuffel van de gemeenschap zal ik maar zeggen (zo zijn de angst-,depressie- en suicidecijfers onder homo-moslims niet voor niets significant hoger dan die van christenen bijvoorbeeld).

Ik ben inderdaad kritisch; tegen zowel de Islam als tegen Wilders; maar ik zie dus dat de meeste mensen slechts één kant op kritisch zijn, dat vind ik jammer. Want als je het mij vraagt is er heel wat meer anti-Wilders propaganda dan anti Moslim propaganda. Beide zijn natuurlijk eenzijdig en beide wil ik liever niet aan de macht hebben.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:52

sallandval schreef:
Zo ver ik heb begrepen is de Islam gericht op het bekeren van mensen (zoals ook bv het Christendom) maar zit het verschil er in dat je als kind van Moslim ouders niet kunt kiezen; eenmaal Moslim = altijd Moslim. Je kunt niet 'uit de kerk treden' zoals dat bij het Christendom wel kan. Net zoals homo's binnen de Islam niet bestaan. wat er dan gebeurt met mensen die het geloof wél afvallen of bijvoorbeeld homo zijn, tsja... ze krijgen geen dikke knuffel van de gemeenschap zal ik maar zeggen (zo zijn de angst-,depressie- en suicidecijfers onder homo-moslims niet voor niets significant hoger dan die van christenen bijvoorbeeld).

Ik weet niet waar je deze informatie allemaal vandaan hebt, maar die klopt niet :n

xSlvna

Re: Website Mosknee; wat vindt Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:54

Zaina, wat klopt dan wel? :)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:58

Het is niet zo dat als je ouders moslim zijn, dat jij automatisch óók moslim bent, daarvoor moet je aan bepaalde 'voorwaarden' voldoen (oa. 5x per dag bidden, de shahada (geloofsgetuigenis) uitspreken en praktiseren etc)

En homoseksualiteit bestaat heus wel, het is alleen een zonde om geslachtsgemeenschap te hebben met een persoon van hetzelfde geslacht.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 22:07

Hitler wilde in eerste instantie ook niet alle joden dood maken. Eerst heeft hij gezocht naar een andere oplossing. Een interessant boek daarover is the transfer agreement, waarbij de nazi's de joden willen dumpen in Israël. Op het moment dat dit niet lukt... gaan de nazi's over op drastischere middelen. Ik denk ook niet dat de PVV alle moslims dood wil hebben. Maar toch zijn er vergelijkbare trekjes.. zoals het uit willen zetten van Nederlanders naar het land van oorsprong van hen ouders. Daarnaast het bijvoorbeeld het belachelijk maken van religieuze kleding. En nu het niet meer tolereren van gebedshuizen. Misschien reageer ik wel te emotioneel bij dit onderwerp omdat mijn familie geslacht is in de holocaust, en zie ik te snel overeenkomsten.

Ik heb sharia les gehad van mijn mede moslims maar ook aan de Universiteit Leiden van prof. Buskens en Prof. Otto. Het boek Sharia Incorporated behandelde we daarbij.
( http://books.google.nl/books/about/Shar ... edir_esc=y ) In de islamitische lessen is uiteraard de Koran en de sunna leidend.

Islam is in mijn ogen niet gericht op het bekeren. Dawah doen (uitnodigen tot het geloof) is wel een belangrijk punt in het geloof. Maar dit doe je door je als moslim goed te gedragen, en uitleg te geven over je geloof. (In feite doe ik nu al dawah). Het opleggen van de islam aan een ander mag niet.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:49

xSlvna schreef:
Boras schreef:
Tja, er zijn mensen die juist jou op basis van je ongenuanceerde uitspraken tot het door jou zogenaamde "dom volk" rekenen. Alleen die zullen je waarschijnlijk geen sterilisatie toewensen, xSlvna.

Nee maar kom op, waar gaat Nederland heen?
Zat moeders van 18, 19 jaar zonder diploma, vriend, vaste woonplaats. Vind het een beetje te gek voor woorden, en maar door'fokken', als een zuiver dekend iemand er dan wat van zegt is het een groot probleem, maar nee dat zij en de kinderen alleen op de uitkering met het kindergeld kunnen gaan leven, dat is niet erg zeker.
Het gaat steeds slechter in Nederland, veel uitkeringen en weinig werkendende, laten we nog een kind nemen, super, nog meer kosten voor de overheid (oftewel voor zowel de werkende als niet werkende Nederlander). +:)+

Hou toch op. :roll:

Ohhh dus ik had gesteriliseerd moeten worden omdat ik op m'n 17de moeder werd??

Nou ik kan je 1 ding vertellen, ik heb geen moment een uitkering gehad en werk zelf voor m'n centen..

Verder ben ik het idd met de opmerking van boras eens..

Om je op deze manier te uiten, en zulke opmerkingen te maken..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:59

@ Pascal you go girl! *\o/*

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:00

Zaina schreef:
Het is niet zo dat als je ouders moslim zijn, dat jij automatisch óók moslim bent, daarvoor moet je aan bepaalde 'voorwaarden' voldoen (oa. 5x per dag bidden, de shahada (geloofsgetuigenis) uitspreken en praktiseren etc)

Natuurlijk kun je zeggen dat Moslims pas moslims zijn als ze hun geloof ook in praktijk brengen; waaronder ook deelnemen aan de Ramadan en geen alcohol drinken of varkensvlees eten. Maar in dat geval hou je weinig 'echte' Moslims over in Nederland volgens mij :) . Allah schijnt te hebben gezegd dat alle kinderen als Moslim geboren zijn, maar dat de duivel ze op het pad van Jodendom, Christendom of bijv. het Boedhisme heeft geleid. In de Koran staat dan ook dat je, als je uit een Moslim vader geboren ben; je een Moslim bent. In elk geval tot je de puberteit hebt bereikt en een eigen keuze kunt maken. Het ligt ook een beetje aan je definitie. In principe is de Islam in tegenstelling tot het Christendom (een orthodoxis) een orthopraxis; je bent het pas als je het beleidt. Dat ben ik met je eens.

Citaat:
En homoseksualiteit bestaat heus wel, het is alleen een zonde om geslachtsgemeenschap te hebben met een persoon van hetzelfde geslacht.

Dat is heel erg vanuit het westerse denken geredeneerd. Wat ik met mijn opmerking wilde zeggen is dus dat wordt ontkend dat er (bekennend en 'er naar levende') homoseksuele moslims zijn. Volgens jouw definitie klopt dat dan ook :) .

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:04

ik vind het niet nodig dat er moskeeën gebouwd worden. als wij naar marocco ofzo verhuizen worden er voor ons ook geen kerken gebouwd en moeten wij ons daar aanpassen en de taal leren. ik vind dat de buitelandse mensen die naar nederland komen zich ook hier moeten aanpassen en de taal leren. overigens maakt het mij verder niet uit wat voor geloof mensen hebben, dat is ieder zijn eigen keus

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:09

Ik vind Geert en zijn hele website dom en hypocriet.
Waarom haalt hij dan ook niet ff alle kerken weg, of alle andere religieuze gebouwen?
Er komt zoveel kindermisbruik voor in de katholieke kerk, maar daar doet hij dan niks aan.
Hij is echt net een soort Hitler.. enge man, ik hoop dat er nu genoeg mensen zijn die wél nadenken en ook inzien dat zijn boodschappen een beetje eng zijn.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:09

ik heb niets tegen moskeeen....wel als daar vertelt wordt dat homo's ziek zijn en de nederlandse vrouwen h.o.e.r.e.n.
Imaams moeten beter gescreend worden zodat je geen extremistische met 'haat tegen het westen imaams' in een nederlandse moskee neerzet.
Daar gaat het bij mij fout,je afkeren van een samenleving waar je wel van profiteert...in de zin van werk,gezondheidszorg en studie ;)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:16

Maar er zijn ook nog een heleboel extremistische christenen, die vinden dat vrouwen lekker thuis achter het fornuis horen en vooral niks moet zeggen over regeren of wat dan ook.
Dat is ook net zo erg.
Iedereen moet gewoon kunnen geloven wat hij/zij wil. Daarbij moet je natuurlijk geen overlast voor anderen vormen, maar de meeste moslims hebben gewoon werk, doen normaal en daarbij zijn ze gelovig. Daar heeft niemand last van.
Als mensen dáár al last van hebben, dan moeten ze eerder zelf weg in plaats van de moslims weg sturen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 16:38

geerke schreef:
ik heb niets tegen moskeeen....wel als daar vertelt wordt dat homo's ziek zijn en de nederlandse vrouwen h.o.e.r.e.n.
Imaams moeten beter gescreend worden zodat je geen extremistische met 'haat tegen het westen imaams' in een nederlandse moskee neerzet.
Daar gaat het bij mij fout,je afkeren van een samenleving waar je wel van profiteert...in de zin van werk,gezondheidszorg en studie ;)

Mee eens :j . Er is niets mis met geloofsvrijheid en van mij mag je ook je vraagtekens zetten bij hoe het er aan toe gaat in andere culturen(liever met verwondering dan met verachting trouwens). Maar het verwerpen van een cultuur waarin je jezelf vrijwillig gevestigd hebt vind ik erg ver gaan.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 01:27

sallandval schreef:
Zaina schreef:

Natuurlijk kun je zeggen dat Moslims pas moslims zijn als ze hun geloof ook in praktijk brengen; waaronder ook deelnemen aan de Ramadan en geen alcohol drinken of varkensvlees eten. Maar in dat geval hou je weinig 'echte' Moslims over in Nederland volgens mij :) . Allah schijnt te hebben gezegd dat alle kinderen als Moslim geboren zijn, maar dat de duivel ze op het pad van Jodendom, Christendom of bijv. het Boedhisme heeft geleid. In de Koran staat dan ook dat je, als je uit een Moslim vader geboren ben; je een Moslim bent. In elk geval tot je de puberteit hebt bereikt en een eigen keuze kunt maken. Het ligt ook een beetje aan je definitie. In principe is de Islam in tegenstelling tot het Christendom (een orthodoxis) een orthopraxis; je bent het pas als je het beleidt. Dat ben ik met je eens.

Citaat:

Dat is heel erg vanuit het westerse denken geredeneerd. Wat ik met mijn opmerking wilde zeggen is dus dat wordt ontkend dat er (bekennend en 'er naar levende') homoseksuele moslims zijn. Volgens jouw definitie klopt dat dan ook :) .

Nee hoor, dat zeg ik helemaal niet. Als je een zonde begaat, betekend dat niet dat je geen moslim bent, daar zit een verschil tussen.
Geslachtsgemeenschap tussen mannen is een ZONDE het plaatst je niet buiten de islam (zoals bijvoorbeeld iets anders dan God aanbidden dat wel doet)

En over het eerste punt, dat kun je met me eens of oneens zijn, maar dat is gewoon een FEIT binnen de islam.
Ook is varkensvlees eten of alcohol drinken een zonde, en niet iets wat je buiten de islam plaatst. Een moslim kan dat dus wel doen, zonder moslim-af te zijn zeg maar ;)

Ik snap dat het wat lastig te begrijpen kan zijn voor niet-moslims :j

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 13:47

xSlvna schreef:
Electra63 schreef:
Hoeveel betaalt de burger dan mee aan de bouw of verbouw van een (nieuwe) kerk of moskee?

Te veel. :j

Waarom betalen voor iets wat bij andere mensen tussen de oren zit?

Kolder, sorry. Als wij als kerk een nieuw gebouw neer willen zetten, zullen we dat toch echt als groep zelf moeten betalen. Daar draagt de gemeente geen cent aan bij. Alleen kerken die in oude, monumentale panden zitten, krijgen monumentensubsidie. Maar die zijn dan verder ook aan strenge regels gebonden en hebben een heel strenge onderhoudsplicht.

hertogaj schreef:
:) ieder jaar krijg ik een mooi boek werkje met alle jaar cijfers (inkomen uitgave) en inderdaad ook om dat het een oud gebouw is, maar ook voor het thee kransje van onze bejaarde , de eo jongeren dag die hier een jaar of 2 geleden is gehouden bracht uit mijn hoofd 2500,00 e subsidie op en ik kan nog wel even door gaan, wil ik niet.
ik wil het geloof niet ter discussie stellen maar vind dat we het zelf moeten bekostigen.

Subsidie wordt ook gegeven aan andere maatschappelijke activiteiten, dus waarom niet aan de EO-jongerendag? De voetbalwedstrijd van VV Klootjesvolk tegen SV Boerenpummels wordt ook gesubsidieerd als er groot maatschappelijk belang bij is. Bovendien - 2.500 euro, weet je wat zo'n dag kost?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:23

De moskeeën die ik ken worden ook gefinancierd door de lokale moslim gemeenschappen hoor :j (bouw en onderhoud etc) echt niet door de gemeente

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 16:31

vaak krijgen ze ook geld van duistere extremisten uit land van herkomst ;)

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:08

betekend die ;) dat je een grapje maakt Geerke (aangezien sommige mensen dit echt denken?)

geerke schreef:
en de nederlandse vrouwen h.o.e.r.e.n.

En iets dergelijks als dit heb ik ook nog nooit iemand (of een imam) horen zeggen in een moskee
Laatst bijgewerkt door Zaina op 03-02-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:10

Ik vind dat nou inderdaad wel weer een beetje wazige, stemmingmakende opmerking, moet ik zeggen :=

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:13

Eens met de site. Die moskee bouwen ze maar in hun eigen land! :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:18

Zaina schreef:
betekend die ;) dat je een grapje maakt Geerke (aangezien sommige mensen dit echt denken?)

geerke schreef:
en de nederlandse vrouwen h.o.e.r.e.n.

En iets dergelijks als dit heb ik ook nog nooit iemand (of een imam) horen zeggen in een moskee

dan zou ik het nieuws iets beter volgen...er worden wel degelijk dit soort dingen gezegt door bepaalde imaams.Er is er zelf een Nederland uitgezet vanwege haatdragende taal.

Je hebt nog nooit gehoord dat bepaalde groepen vrouwen h.o.e.r.e.n noemen?

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:18

Lara, bedoel je met 'ze' moslims? In dat geval voel ik me aangesproken en dit ís mijn 'eigen' land

@ Geerke: Oh jawel hoor, opgeschoten straatjochies :j Geen praktiserende moslims
Laatst bijgewerkt door Zaina op 03-02-13 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:20

vuurneon schreef:
Geryon schreef:
Nou sorry hoor, ik spreek gewoon de waarheid. Door hun cultuur (het eten etc.) ruiken zij gewoon ontzettend anders als de meeste Nederlandse burgers. Andersom kunnen zij ons weer vinden stinken.

Ik heb in mijn hele post niets tegenover moslims zelf gezet, alleen dat ik ze vind stinken. Net buiten de moskee en vooral in de moskee stinkt het gewoon erg en dat zou ik echt niet naast mijn huis moeten hebben.

Nee, het is geen feit. Je presenteert je mening op een negligerende manier. Je vindt het toch ook niet tof als iemand zegt; kampersstank? :)

Bedenk hoe je de mening neerzet, dat zegt meer over jou dan over diegene die je veroordeelt.

Wiet? :')

Want laten we wel wezen. Elk kamp is toch een broeinest van belastingontduikers en wietplantages?

--vooroordeel-- vat je em Geryon?

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 17:26

Zaina schreef:
Lara, bedoel je met 'ze' moslims? In dat geval voel ik me aangesproken en dit ís mijn 'eigen' land

@ Geerke: Oh jawel hoor, opgeschoten straatjochies :j Geen praktiserende moslims

Ja inderdaad. :j Althans diegenen (hoogstwaarschijnlijk verenigingen) die er zo aandringen en moskeeën te bouwen. Waar ik woon zie je dat dus niet, de buitenlanders passen zich gewoon aan, hebben niet de drang overal hun eigen gebouwen te bouwen. En je hoort ze er niet over, ze wonen in een land dat overwegend Katholiek is en hebben niet dezelfde drang hun eigen geloof zo te uiten. En zo hoort het imo. Niets mis met verschillende geloofsovertuigingen maar overal heb je grenzen.