Waarom heeft iedereen toch zo'n probleem met moslims? Ik ben een half jaar in Maleisïe geweest dat Islamitisch is en op elke 800 meter in een huizenblok staat een moskee. Heb ik er last van gehad? Jawel, in the beginning, een week. Daarna hoorde ik het niet meer.. Na 3 weken vond ik het heerlijk om te horen want ik wist precies hoelaat het was

Moskeeën worden daar vooral gebruikt, zoals het hier al eens eerder genoemt is, als dorpshuis! Mensen komen daar bidden maar ook overleggen, preken, er worden lessen gegeven, jongeren worden bij overtreding van de lokale wetten een maand bij de lokale moskee geplaatst om de Imam te helpen, kinderfeestjes, trouwerijen en ook gewoon ouderwets kletsen

Zelf ben ik meerdere keren in de lokale moskee geweest met een vriendin die ik daar ontmoet had en we hebben gezellig kunnen praten en meeluisteren met wat de anderen vertelden. Ik ga liever een moskee in dan een kerk. Nog zo iets, de nachtwacht. 's Avonds ging er een groepje ouderen (moslims) in een speeltuin zitten en rondwandelen door de buurt om zo eventuele herrieschoppers een halt toe te roepen. Super initiatief! Moeten ze hier ook eens doen.
Zo typisch eh.. Ik ben christelijk (niet praktiserend), dat wist m'n vriendin, maar ik mocht wél de moskee in. Hele ontspannen sfeer en super gezellig! Als ik diezelfde vriendin de kerk mee in neem omdat ze dat graag wilt zien word ze er weer buiten gezet omdat "de kerk alleen maar toegankelijk is voor christenen en niet voor heidenen", of is de dorpskerk nou zo bekrompen??
Ik zeg nu niet dat de Islam de hype is van het moment of dat iedereen zich maar moet laten bekeren. Nee, absoluut niet!! Er zijn rotte appels bij, zeker in Nederland, maar dat wil niet zeggen dat alle moslims maar over een kam moeten worden geschoren... Laat je in met de juiste en negeer de rest, zegt mijn vader altijd, werkt super

Groetjes!