Aanslag op van Baalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:32

Marjoow schreef:
Bang maken? Statement maken? Whatever, maar een iemand proberen te vermoorden met een nepwapen, is in mijn ogen geen poging tot moord ;)

Damn, hier gaan we echt niet uitkomen.

Ik ga je berichten vanaf nu ook niet meer serieus nemen.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:32

smurffie schreef:
Happinez schreef:
ach je kan het ook zien als verweer , zoals je kunt zien in het filmpje probeerde die pipo nog op te staan e.d. , hij heeft geen recht iemands leven te ontnemen ( of poging daar toe )
Hij heeft die keuze gemaakt om dat wel te willen doen, dan mag er ook geïncasseerd worden.
Hierbij is duidelijk welke doel hij voor ogen had, dat heb je bij het voorbeeld van jou niet.

is totaal 2 verschillende dingen die niet te vergelijken zijn.

Je bedoeld mij nu?
verweer geldt alleen voor diegene die een pistool in zijn mik krijgt, de andere is geen verweer.
Verder ben je zeker ook voor de doodstraf? hij heeft een keuze gemaakt dus mag er ook geincasseerd worden?
Ik ben blij dat er geen mensen met die gedachtengang het nederlandse rechtsysteem in elkaar gezet hebben.
Lijfstraffen (zoals hier dus zoals jullie het benoemen uitgevoerd) is dus eigen rechtertje spelen in dit geval.

Ik zie mijn vergelijking verder ook niet, behalve dat ze beide strafbaar zijn.

nee was op de scheidsverhaal van DaniBanani

Nee , niet voor de doodstraf maar wel voor zwaardere straffen , dus je hoeft mijn mening niet in te vullen hoor ;)
Ja , er moet niet geïncasseerd worden dat zijn jou woorden.... maar het is te verwachten dat dat kan gebeuren.
Als ze hem tegen de grond gewerkt hadden en afgevoerd had ik dat ook prima gevonden.
Maar het doet me ook weinig dat hij zo geïncasseerd heeft , en hij is geen slachtoffer dat bedoel ik te zeggen en zo word hij nu wel telkens neergezet.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:33

Het is ook echt nooit goed he? Er worden altijd te lage straffen gegeven etc etc en als er een dier mishandeld is, hoor je altijd als eerste " ze moeten hetzelfde doen bij de persoon die het het dier aangedaan heeft", word er iemand bijna vermoord, word de persoon in elkaar gebeukt & dan is hij ineens een zielig slachtoffer? Get a life..... :roll:

Marjo, kom op, alsof jij van te voren ziet dat het een nepwapen was, als hij voor jou had gestaan had je ook wel anders gestaan hoor. Op dat moment heb je zoveel adrealine, als het dan een nepwapen blijkt ze zijn, zou je echt niet rustig zeggen; "Ohjoh, het was maar een grapje, even goede vrienden"

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:34

smurffie schreef:
Happinez schreef:
ach je kan het ook zien als verweer , zoals je kunt zien in het filmpje probeerde die pipo nog op te staan e.d. , hij heeft geen recht iemands leven te ontnemen ( of poging daar toe )
Hij heeft die keuze gemaakt om dat wel te willen doen, dan mag er ook geïncasseerd worden.
Hierbij is duidelijk welke doel hij voor ogen had, dat heb je bij het voorbeeld van jou niet.

is totaal 2 verschillende dingen die niet te vergelijken zijn.

Je bedoeld mij nu?
verweer geldt alleen voor diegene die een pistool in zijn mik krijgt, de andere is geen verweer.
Verder ben je zeker ook voor de doodstraf? hij heeft een keuze gemaakt dus mag er ook geincasseerd worden?
Ik ben blij dat er geen mensen met die gedachtengang het nederlandse rechtsysteem in elkaar gezet hebben.
Lijfstraffen (zoals hier dus zoals jullie het benoemen uitgevoerd) is dus eigen rechtertje spelen in dit geval.

Ik zie mijn vergelijking verder ook niet, behalve dat ze beide strafbaar zijn.

Ik reageer hier even op, besef me dat dit bericht niet voor mij bedoelt is.

Maar ik ben zeer zeker TEGEN te doodstraf, laat mensen maar heel lang nadenken over hun fouten. . . maar wel in een hokje van 2 bij 2 meter.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:35

Joscaa schreef:
Het is ook echt nooit goed he? Er worden altijd te lage straffen gegeven etc etc en als er een dier mishandeld is, hoor je altijd als eerste " ze moeten hetzelfde doen bij de persoon die het het dier aangedaan heeft", word er iemand bijna vermoord, word de persoon in elkaar gebeukt & dan is hij ineens een zielig slachtoffer? Get a life..... :roll:

Marjo, kom op, alsof jij van te voren ziet dat het een nepwapen was, als hij voor jou had gestaan had je ook wel anders gestaan hoor. Op dat moment heb je zoveel adrealine, als het dan een nepwapen blijkt ze zijn, zou je echt niet rustig zeggen; "Ohjoh, het was maar een grapje, even goede vrienden"

Nee dat zeg ik toch ook nergens? Maar het veranderd wel degelijk de intentie waarmee hij daar kwam. En het zal ook zéker uitmaken in hoeverre hij berecht gaat worden.

Maar het is toch ronduit belachelijk dat je zo in elkaar geramd word als je al weerloos op de grond ligt? De mensen komen speciaal naar hem toe "Kijk mij eens stoer zijn, ik geef hem een trap".

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:35

smurffie schreef:
Hoe wil jij het noemen dan ailill?
Deze mensen overmeesteren hem niet maar tuigen hem af.
Ze zijn getraind om dit soort mensen tegen te houden (waarin ze gefaald zijn).

Oh?

Citaat:
Hoe noem je mensen die iemand die een misdaad begaat in elkaar trappen? beulen dan ofzo?

"Iemand die voor zichzelf of een ander opkomt", misschien?
ligt aan de aard van de misdaad overigens

Citaat:
meneer 2 t/m 10 hebben mishandeling en poging tot doodslag? (gezien de opmerking : SLA HEM DOOD!)

dat een ander dat roept, maakt het niet automatisch een poging tot doodslag hoor..

Overigens geen idee of dat in dit betreffende land ook zo werkt..

Citaat:
Als ik iemand probeer te slaan met een pluchen knuppel is dat ook geen poging tot zware mishandeling. Ook niet als het slachtoffer niet ziet dat het pluche is. Het is dan hooguit een verzwarende omstandigheid, omdat ik wél extra trauma bezorg.

Iemand die zoiets imbeciels bedenkt, mag wat mij betreft pittig aangepakt worden.
Ben benieuwd wat de verzwaring zou inhouden..

Marjo

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:36

Zelfverdediging was al lang niet meer aan de orde. Niemand hoefde zich nog te verdedigen tegen die gast.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:36

Marjoow schreef:
Joscaa schreef:

Nee dat zeg ik toch ook nergens? Maar het veranderd wel degelijk de intentie waarmee hij daar kwam. En het zal ook zéker uitmaken in hoeverre hij berecht gaat worden.

Maar het is toch ronduit belachelijk dat je zo in elkaar geramd word als je al weerloos op de grond ligt? De mensen komen speciaal naar hem toe "Kijk mij eens stoer zijn, ik geef hem een trap".

Maar het werd pas ACHTERAF duidelijk dat het wapen nep was, niet op dat moment.

En het is zeker wel stoer om iemand dood te schieten? Wees dan zo stoer en gebruik je blote handen.

Ailill

Re: Aanslag op van Baalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:37

@ Cer, we denken hetzelfde :j

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:37

Oh natuurlijk, dat je toen die tijd veilig 's-avonds over straat kon zonder door bijvoorbeeld een bende marokkaanse jongens lastig gevallen te worden kldan bijvoorbeeld niet. Dat kwam niet in de media dus dat was niet waar. Ik heb de ervaring hoe de maatschappij nu is en hoe onveilig en hoe die toen was en hoe veiliger toen, daar zijn geen cijfers voor jou voor nodig. En daar kan je tegenin gaan, dat maakt me helemaal niets uit. Ik heb die tijd meegemaakt en jij met je 24 jaar denkt dat ik dat dus allemaal verkeerd heb meegemaakt. Dat wij de huissleutel gewoon op de deur konden laten en je auto niet op slot hoefde, dat heb ik me dan misschien allemaal ingebeeld? Droom lekker verder zeg. ik zou zeggen, neem de moeite en ga je er even iets verder in verdiepen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:38

Maar het was wel direct duidelijk dat het wapen ongevaarlijk was want niet afging toch?

Cer wil je het laten om enkel stukken te quoten met naam? citeer dan of quote het hele stuk, alles hangt met elkaar samen dus dit is niet heel handig.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:40

smurffie schreef:
Maar het was wel direct duidelijk dat het wapen ongevaarlijk was want niet afging toch?

Ook echte wapsens kunnen wel eens niet afgaan , of op een later moment. dat zegt dus helemaal niets

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:41

Laatst bijgewerkt door storrum op 21-01-13 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:41

Happinez schreef:
smurffie schreef:

Ook echte wapsens kunnen wel eens niet afgaan , of op een later moment. dat zegt dus helemaal niets

Het was niet eens een dodelijk wapen _O-

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:41

TS: zou je zo volwassen willen zijn om je problemen in dit topic te bespreken en mij niet lastig vallen met je zielige pb's? Dank u!

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:42

storrum schreef:

Ja, maar niemand leest het blijkbaar _O-

'Aanslag op Bulgaarse politicus was een stunt'
door Shari Deira 21 jan 2013

'Aanslag op Bulgaarse politicus was een stunt' - Foto: ANP
De moordaanslag op Ahmed Dogan, de voorzitter van de liberale Bulgaarse partij, zou een door de partij opgezet plan zijn geweest. De 25-jarige dader Oktai Enimehmedov zou een pistool hebben gebruikt dat was gevuld met pepperspray en losse flodders.

Dat heeft het Bulgaarse Openbaar Ministerie maandag bekendgemaakt. 'Met dit wapen kun je geen mens doden. Met deze kogels kun je ook geen mens doden,' zegt Boris Sarafov. Enimehmedov richtte het pistool op Dogan tijdens een partijcongres in de hoofdstad Sofia, haalde de trekker over maar er gebeurde niets.

Briefje

Beveiligers kregen de Turk Enimehmedov vrij snel tegen de grond en hij werd door de mannen geslagen. De camera's stonden aan tijdens het incident, waardoor de beelden al snel op internet stonden.

Enimehmedov zou thuis een briefje hebben achtergelaten voor zijn moeder met de boodschap dat hij niet de intentie had de partijleider te vermoorden. Hij zou alleen willen aantonen dat Dogan niet onaantastbaar is.

Van Baalen getuige moordaanslag: idiote ervaring (video)

VVD'er Hans van Baalen die getuige was van de mislukte aanslag op voorzitter Ahmed Dogan van de Beweging voor Rechten en Vrijheden in de Bulgaarse hoofdstad Sofia, noemt het 'een idiote ervaring'.
De politie ging ervan uit dat Enimehmedov, een architectuurstudent met een crimineel verleden, alleen handelde. Bronnen melden echter dat het incident een vooropgezet plan was van de partij om het imago op te schroeven.

Incident

Premier Boyko Borisov van Bulgarije zei zondag dat de aanslag 'waarschijnlijk niet vooropgezet' is. 'Dit is een verontrustend incident dat geen plaats heeft in het moderne Bulgarije.'

De liberale partij, MRF, is de afgelopen jaren vaker beschuldigd van corruptie, evenals partijleider Dogan zelf. Later dit jaar zijn er verkiezingen in Bulgarije.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:42

smurffie schreef:

Cer wil je het laten om enkel stukken te quoten met naam? citeer dan of quote het hele stuk, alles hangt met elkaar samen dus dit is niet heel handig.

Wat hadden ze dan moeten doen? Hem een knuffel moeten geven en troosten omdat het pistool niet af ging?

En ook ik heb een deel van je bericht weg gelaten omdat het voor mij niet relevant was, waarom spreek je een ander er wel op aan en mij niet?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:42

Wat zou er dan uit dat wapen zijn gekomen, confetti of zo???

edit; Oh sorry, zie nu een verhaal staan, even lezen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:43

Marjoow schreef:
storrum schreef:

Ja, maar niemand leest het blijkbaar _O-

'Aanslag op Bulgaarse politicus was een stunt'
door Shari Deira 21 jan 2013

'Aanslag op Bulgaarse politicus was een stunt' - Foto: ANP
De moordaanslag op Ahmed Dogan, de voorzitter van de liberale Bulgaarse partij, zou een door de partij opgezet plan zijn geweest. De 25-jarige dader Oktai Enimehmedov zou een pistool hebben gebruikt dat was gevuld met pepperspray en losse flodders.

Dat heeft het Bulgaarse Openbaar Ministerie maandag bekendgemaakt. 'Met dit wapen kun je geen mens doden. Met deze kogels kun je ook geen mens doden,' zegt Boris Sarafov. Enimehmedov richtte het pistool op Dogan tijdens een partijcongres in de hoofdstad Sofia, haalde de trekker over maar er gebeurde niets.

Briefje

Beveiligers kregen de Turk Enimehmedov vrij snel tegen de grond en hij werd door de mannen geslagen. De camera's stonden aan tijdens het incident, waardoor de beelden al snel op internet stonden.

Enimehmedov zou thuis een briefje hebben achtergelaten voor zijn moeder met de boodschap dat hij niet de intentie had de partijleider te vermoorden. Hij zou alleen willen aantonen dat Dogan niet onaantastbaar is.

Van Baalen getuige moordaanslag: idiote ervaring (video)

VVD'er Hans van Baalen die getuige was van de mislukte aanslag op voorzitter Ahmed Dogan van de Beweging voor Rechten en Vrijheden in de Bulgaarse hoofdstad Sofia, noemt het 'een idiote ervaring'.
De politie ging ervan uit dat Enimehmedov, een architectuurstudent met een crimineel verleden, alleen handelde. Bronnen melden echter dat het incident een vooropgezet plan was van de partij om het imago op te schroeven.

Incident

Premier Boyko Borisov van Bulgarije zei zondag dat de aanslag 'waarschijnlijk niet vooropgezet' is. 'Dit is een verontrustend incident dat geen plaats heeft in het moderne Bulgarije.'

De liberale partij, MRF, is de afgelopen jaren vaker beschuldigd van corruptie, evenals partijleider Dogan zelf. Later dit jaar zijn er verkiezingen in Bulgarije.

And your point is?

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:43

Marjoow schreef:

Was 't op zijn voorhoofd geschreven? "Dit is geen dodelijk wapen"
Sowieso heeft iedereen stress op zo'n moment, politie heeft soms al moeite om echt en nep te onderscheiden, laat staan mensen die er geen verstand van hebben en bang zijn.
Dat het later dan nep blijkt te zijn, of een x niet af blijkt te gaan, moeten ze maar even lief vragen of meneer dat astjeblieft nooit meer wilt doen?
Volgende keer doet hij het wel echt en dan is het achteraf "Ja, na die andere neppoging, hadden ze hem minstens moeten opsluiten, het was te verwachten dat hij het dan ook een keer echt ging doen".

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:44

Marjoow schreef:
Happinez schreef:

ben ik benieuwd of jij dat ziet als er vanuit het niets een wapen op jou gericht word ?
Ja misschien als hij fluoriserend groen, roze en geel is wel ....

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:45

Joscaa schreef:
Marjoow schreef:

Was 't op zijn voorhoofd geschreven? "Dit is geen dodelijk wapen"
Sowieso heeft iedereen stress op zo'n moment, politie heeft soms al moeite om echt en nep te onderscheiden, laat staan mensen die er geen verstand van hebben en bang zijn.
Dat het later dan nep blijkt te zijn, of een x niet af blijkt te gaan, moeten ze maar even lief vragen of meneer dat astjeblieft nooit meer wilt doen?
Volgende keer doet hij het wel echt en dan is het achteraf "Ja, na die andere neppoging, hadden ze hem minstens moeten opsluiten, het was te verwachten dat hij het dan ook een keer echt ging doen".

Dat zeg ik toch ook nergens?

Maar jullie blijven doorzagen dat die man iemand probeerde te vermoorden terwijl dat dus niet het geval is. En juist omdat je niets weet over wat er aan de hand is, he je het recht niet om het heft in eigen hand te nemen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:45

Marjoow schreef:

Djeez. Dat weet je op dat moment toch niet?!

Als het een stunt is, degene die dit heeft verzonnen ook een paar trappen verkopen, ze zullen iemand wel een hartverzakking bezorgen. -O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-13 14:45

Maar goed, wat het nou uiteindelijk blijkt te zien, heeft helemaal niks te maken met of de reactie van de zaal rechtvaardig is of niet.

Want wat nu allemaal uit komt was toen nog niet bekend.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 14:46

NeverGiveUp schreef:
Maar goed, wat het nou uiteindelijk blijkt te zien, heeft helemaal niks te maken met of de reactie van de zaal rechtvaardig is of niet.

Want wat nu allemaal uit komt was toen nog niet bekend.

En juist dát is de reden waarom je het heft niet in eigen hand kunt nemen, je weet níet wat er aan de hand is!