Geld maakt gelukkig??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geld maakt gelukkig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 01:24

Toch denk ik van hoe kan te veel geld nou ongelukkig maken.
Is toch alleen maar mooi, en wat je dan te veel hebt kan je dan meteen mooi weg geven aan allerlei goede doelen. Is meteen ook weer probleem opgelost van te veel geld hebben ;)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 02:28

Geld maakt niet gelukkig, echter maakt geen geld (vaak) wel ongelukkig!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 10:56

Op het moment van deze foto voelde ik me even gelukkig :j Ik vond het zo mooi dat ik even afstapte van mijn stalen ros (geen geld voor rijbewijs af te maken, geen geld voor scooter etc) en mijn mobiel (tweedehands :') ) een foto van de prachtige zonsondergang maakte. Ja, toen voelde ik me even gelukkig

Afbeelding

Ik heb het absoluut niet slecht, ook niet voor nederlandse begrippen. we hebben een dak boven ons hoofd, goede maaltijden en noem maar op. Maar toch zou meer geld toch gelukkiger maken.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:20

Magrathea schreef:
Oh, gaan we boeddhistisch denken? :P

Nee, net direct Magrathea, mijn opmerking (willen we ueberhaupt gelukkig zijn) was naar aanleiding van deze filosoof (het boeddhistische standpunt is ook zo gek nog niet trouwens):
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 88jj6PSD7w
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 10-01-13 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:22

geld maakt niet per definitie gelukkig.....het opent wel meer mogelijkheden ;)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:34

Geld zelf maakt niet gelukkig, als je 10 miljoen hebt en je koopt er helemaal niks mee, dan word je niet echt gelukkig toch? :)
Het kan wel helpen 'gelukkig' te worden.
Ik zou het niet erg vinden om een miljoen te winnen :D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 16:31

Afbeelding

Prestige___

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:33

Ik vind het zo dubbel..
Geld hebben heeft zeker zijn voordelen.. veel zelfs. Maar het heeft ook wel veel nadelen..
Ik kom zelf van een erg goede thuis en heb er veel moeite mee om zo op te groeien.
Ik loop constant rond met de vraag, vind die persoon mij wel leuk voor wie ik ben of voor wat ik heb?
Hoe weet ik dat mijn vrienden mijn vrienden zijn voor de juiste redenen? Word er soms zelfs depressief van.
Mensen doen ook volledig anders tegen je een keer dat ze weten dat je bemiddeld bent. En ja ik weet het , klint so cliche.
Maar het is niet altijd makkelijk.. ik ben zelf ook super gevoelig dus heb hier moeite mee.
Als ik bijvoorbeeld bij vrienden zit, en die moeten me voorstellen aan iemand is het altijd zo van he, dit is de dochter van daskalides, ken je die niet? Waarom kan je niet gewoon zeggen he dit is mijn vriendin india? waarom moet die achternaam er altijd bij?
Op school hebben leerkrachten altijd iets tegen mij, mijn zus heeft dit probleem ook gehad. Gewoon puur uit jaloezie denk ik.. Zat ooit eens vast in buitenland door die mist wolken ofzo iets, dus had een week school gemist. Kom ik toe op school krijg ik direct commentaar van ooh miss daskalides wou een weekje langer in new york blijven dan moet je niet verwachten dat je je gemiste curssusen mag overschrijven van iemand blaba. Gewoon oneerlijk. Mensen zijn ooh zo slecht.. nie te geloven soms.
Zat vorig jaar in een zware depressie door zo dingen als dit, en hoge druk van familie.
Toen ben ik gewoon vertrokken naar buitenland voor 3 maand, stage gedaan in canada op springstal, leefde in krot in -30 , huis was niet geisoleerd, geen verwarming.. na mijn werk moest ik hout gaan zoeken voor ons huis te verwarmen. ik werd 100 dollar per week betaald en moest het daarmee doen. Als ik niet toe kwam at ik wortels van de paarden haha. En ik ben nog nooit zo gelukkig geweest in mijn leven. Alles was zo simpel, en daar wist ik zeker dat mensen mij graag hadden voor wie ik was.
Maar ja dan langs de ene kant, als je geen geld hebt kan je ook geen ticket kopen naar canada.. Zoals ik zei, het is dubbel.
Mensen die veel geld hebben zijn ook vaak zakenmensen die veel reizen enzo.. ik heb tot mijn 12 jaar amper mijn vader gezien omdat hij altijd in buitenland werkte. Hij weet ook niet echt hoe hij affectie moet geven omdat hij zelf is opgevoed zonder enige affectie.. dus koopt hij die maar. Soms wil ik gewoon zo graag eens gewoon eten thuis, in onze keuken, samen. Maar daar heeft hij nooit tijd voor.. :( Als ik dan bij mijn vriendinnen thuis zit die veel minder bemiddeld zijn, die eten elke avond samen aan tafel met heel de familie. Daarmee wil ik niet zeggen dat rijke mensen niet samen aan een tafel kunnen zitten en eten met het gezin haha.. maar ook al moest ik buiten eten op de grond uit een post rijst, je zit er teminste met je familie. Liever dat dan iedere avond eenzaam op resto.. En jep, ik mijn iphone 5, een paard met alles erop en eraan, een huis met alles erop en eraan, merkkledij, en mijn eerste auto word een porsche.. maar op het einde van de dag, is dit gewoon niets waard. Een zwerver is natuurlijk niet te vergelijken met mijn stomme kleine probleempjes, maar ik wil maar zeggen, iedereen heeft zijn problemen. Arm of rijk.
maar ja, ik ben super jong ( word 18 ) dus wat weet ik haha? Dit is gewoon uit mijn ervaring..
Laatst bijgewerkt door Prestige___ op 17-01-13 22:55, in het totaal 2 keer bewerkt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 22:39

Ik denk dat geld wel degelijk gelukkig maakt, vooral als je in armoede hebt geleefd. Er zijn op dit moment toch veel mensen met n depressie omdat ze hun hypotheek niet kunnen betalen en veel scheidingen komen voort uit geldproblemen. Daarbij maken mede de wonderen.van de wereld mij gelukkig het zou heel fijn zijn als ik dan ook in mn achterhoofd kan houden dat het ooit haalbaar zou zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:26

Ja denk van wel , al knokken de meeste zich vooruit. Mijn ouders hebben ook periodes heel krap gezeten , en toch ben ik liever de hele dag buiten aan de slag dan de hele dag op mijn bank... Nee geld maakt wel gelukkig maar heel even denk ik ...

ietjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 22:31

ik ben nu ook al heel gelukkig met alles wat ik heb,
ookal moet ik daar ook gewoon hard voor werken en mijn ouders net zo.
Maar dit neemt niet weg dat ik met een miljoentje op mijn bankrekening niet nog gelukkiger zou zijn.
Je hebt meer luxe, en hoeft niet iedere keer na te denken over wat je koopt en kan natuurlijk betere dingen kopen.
Ik denk dat het wel gelukkig maakt, zeker voor de gene die het "slecht" hebben,
dus moeten leven van de voedselbank, tweedehands kleding en oud huis zonder dat ze ook maar geld hebben voor een hobby.
Hun zullen met meer geld gelukkiger zijn.
Ze kunnen mooie kleding kopen, zullen waarschijnlijk meer gewardeerd worden, een mooi huis waar plaats is voor iedereen en een hobby voor in hun vrije tijd.
Mij lijkt dat je in de laatste situatie toch een stuk gelukkiger bent