Mishandelde grensrechter Almere overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:18

Ladypronk schreef:
Ziek dat dit is gebeurd...
Ook ziek dat er weer een hele "uitleg" over onze rechtstaat bijgehaald wordt.
Slappe hap om maar weer rekening te moeten houden met de daders.
Wanneer gaan we op deze wereld weer eens met respect met elkaar om en hebben we weer een moraal?

Amen.

En als jullie het nieuws gevolgd zouden hebben i.p.v. maar aannemingen te plaatsen. Dan wisten jullie dat er wel mensen geprobeerd hebben deze jongens te stoppen. En ook dat er eerst niks aan de hand leek te zijn. Maar dat deze arme man 's middags pas bij een andere wedstrijd in elkaar zakte.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:21

_San87_ schreef:
Ja, zo bedoel ik het inderdaad 8)7.

Natuurlijk niet. Al vraag ik mij uiteraard wel af waarom hij niets heeft gedaan, als dat echt het geval is geweest. Wat ik dus niet weet. Jij wel?

Toevallig ken ik de zoons, dus ja, dat weet ik. Hoe en wat weet ik verder niet, leek me niet gepast om daar op dit moment naar te vissen. ;)

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:23

_San87_ schreef:
En je haalt hier twee termen door elkaar, waardoor ik ook snap dat je zonder enige nuance spreekt, je weet kennelijk het verschil niet. Moord is ALTIJD met voorbedachte rade, doodslag is NOOIT met voorbedachte rade. En het gaat hier, zoals ik het lees, niet om kereltjes die 'opeens' besluiten iemand dood te schoppen, maar om kereltjes die besluiten iemand even flink pijn te doen, dus zware mishandeling zonder voorbedachte rade met de dood tot gevolg. Straf: 10 jaar. Mits volwassenenstrafrecht. Bij jeugdstrafrecht blijft het bij 6 tot 12 maanden de cel in.

Nou het spijt me wel maar hierdoor komen ze er dus mee weg.. We zeggen gewoon dat we hem flink pijn wilde doen dan krijgen we geen straf..
6 maanden is toch van de gekken.. Daarom hebben we hier in Nederland van die debielen rondlopen..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:23

Smee__ schreef:
Toevallig ken ik de zoons, dus ja, dat weet ik. Hoe en wat weet ik verder niet, leek me niet gepast om daar op dit moment naar te vissen. ;)

Geheel terecht dat je niks gevraagd hebt, zeker weten. Wat verschrikkelijk voor die arme jongen ;(. Hoe en wat doet er verder ook niet toe voor ons gewone burgers, dat het gebeurd is is al erg genoeg.

Voor jou ook sterkte de komende tijd, je zal de overledene ook wel gekend hebben, gok ik.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:24

Jolliegirl schreef:
Citaat:
Na het incident ging de grensrechter naar huis, maar even later stond hij weer langs de lijn als toeschouwer bij een andere wedstrijd. Daar werd hij onwel en zakte hij in elkaar.

Ik heb de hele berichtgeving niet gevolgd..excuus hiervoor..
Maar hier gaat mn mond wel van openstaan....

Is hij nou daadwerkelijk overleden door die mishandeling?
Of is hij zoals ze hier schrijven ONWEL geworden... Wat iedereen op elk willekeurig moment kan overkomen?
Want dan hebben de mishandelaars aan zijn dood wellicht helemaal geen schuld?
Word hier momenteel onderzoek naar gedaan??

Neemt niet weg dat ik het ronduit absurt en belachelijk vind...en ik me ook niet kan voorstellen dat het onwel worden niets met die mishandeling te maken zou kunnen hebben...
Kinderen van 15 en 16, doe normaal zeg!
Waar gaat het heen!! Mijn god hee.... Ik walg ervan...
Ik walg al als ik tijdens de voetbal van mijn vriend spelers met elkaar op de vuist zie gaan..
Komop hee... het is een spelletje..
En waar was de scheidsrechter in dit verhaal?

De scheidsrechter in dit verhaal stond aan de andere kant van het veld handjes te schudden met de spelers, zoals dat gebruikelijk is na een wedstrijd.

Ik snap het ook echt niet, een beetje liefhebber van de sport weet toch wel beter lijkt me?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:26

Vas schreef:
_San87_ schreef:
En je haalt hier twee termen door elkaar, waardoor ik ook snap dat je zonder enige nuance spreekt, je weet kennelijk het verschil niet. Moord is ALTIJD met voorbedachte rade, doodslag is NOOIT met voorbedachte rade. En het gaat hier, zoals ik het lees, niet om kereltjes die 'opeens' besluiten iemand dood te schoppen, maar om kereltjes die besluiten iemand even flink pijn te doen, dus zware mishandeling zonder voorbedachte rade met de dood tot gevolg. Straf: 10 jaar. Mits volwassenenstrafrecht. Bij jeugdstrafrecht blijft het bij 6 tot 12 maanden de cel in.

Nou het spijt me wel maar hierdoor komen ze er dus mee weg.. We zeggen gewoon dat we hem flink pijn wilde doen dan krijgen we geen straf..
6 maanden is toch van de gekken.. Daarom hebben we hier in Nederland van die debielen rondlopen..

Dat is nu eenmaal de maximale straf voor jongeren tussen de 12 en 16 jaar :). Daar kan ik ook niks aan doen, ik probeer alleen maar uit te leggen hoe het hier werkt en waarom jullie ideeën onuitvoerbaar zijn en recidive niet tegengaan :).

En ik wil niet zeggen dat ik jullie gevoelens niet snap, die snap ik heel erg goed.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:28

En daarom moet je moord en doodslag gewoon berechten volgens het volwassennrecht.. Niks geen playstationnen op een bank in de jeugdgevangenis.. Branden in syberie op een strafkamp voor onopgevoede pubers uit Sloten....

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:30

hoor net...drie jaar gevangenisstraf voor doodschoppen van een grensrechter.
Ik denk dat het aan mij ligt,maar volgens mij klopt dit niet :7

_Nelleke_

Re: Mishandelde grensrechter Almere overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:32

Hoe kunnen ze nu al een uitspraak hierover hebben gedaan, of is dit de eis?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:35

Vas schreef:
En daarom moet je moord en doodslag gewoon berechten volgens het volwassennrecht.. Niks geen playstationnen op een bank in de jeugdgevangenis.. Branden in syberie op een strafkamp voor onopgevoede pubers uit Sloten....

Maar het gaat hier dus niet om moord en/of doodslag. Dat probeer ik dus ook uit te leggen.

geerke schreef:

Ik neem aan dat dit de eis wordt? Dat betekent dus dat ze de daders volgens het volwassenenstrafrecht gaan berechten, wat goed is.

xcynth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:37

Vreselijk...
Waar gaat het toch heen met de wereld!

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:39

Ik weet het verschil wel tussen moord, doodslag en mishandeling met de dood tot gevolg wel. Het gaat erom dat juist dát eens moet veranderen.
Sla je iemand dood dan ga je gewoon voor moord de cel in. Dan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd. Slap prutsmuts hier in Nederland..

Lekker zo een eis van 3 jaar, staan ze over 3 maanden weer buiten met hun goeie gedrag..

*prutmuts* 8)7 Mag je alweer geen ge ouweh*er zeggen :roll:
Laatst bijgewerkt door Vas op 03-12-12 23:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:40

geerke schreef:

Ligt niet aan jou hoor, er klopt echt iets niet... Strafrecht van lik me vessie... 8)7

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:43

Vas schreef:
Ik weet het verschil wel tussen moord, doodslag en mishandeling met de dood tot gevolg wel. Het gaat erom dat juist dát eens moet veranderen.
Sla je iemand dood dan ga je gewoon voor moord de cel in. Dan laat je het de volgende keer wel uit je hoofd. Slap prutsmuts hier in Nederland..

Lekker zo een eis van 3 jaar, staan ze over 3 maanden weer buiten met hun goeie gedrag..

Dat zou ik niet zeggen als ik je zo hoor razen :).

Maar he, als het strafrecht zo poedersuiker met peren is, richt een politieke partij op en stel de wetgeving aan de kaak :). Worstel je dan ook meteen door het wetboek van strafrecht en strafvordering heen en door de stapels wetenschappelijke onderzoeken die hier verband mee houden :). Succes.

Vas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:47

Ik hoor jou nog wel als het jouw papa zou zijn, of je nog zo politiek correct doet.. Of je kind die word doodgetrapt als ie op zaterdagochtend een potje voetbal speelt voor zn hobby, omdat hij er zoveel plezier aan beleeft..

"Nee hoor meneer de rechter, ik begrijp volkomen als U deze daders berecht volgens het jeugdstrafrecht.Geeft U ze wel een psycholoog, ik zou niet willen dat ze het weer doen'

Schei toch uit, dat medelijden met die daders altijd..

Wel en nu ga ik slapen, ieder zn mening he.. +:)+

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:50

Mayling27 schreef:
Ik neem aan dat het oo niets uit maakt of hij nu wel of niet naar huis is gegaan/kantine ingelopen is, of naar een andere wedstrijd.. Denk niet dat het daar nu omdraait....

Ik ben van mening dat dit wel uitgemaakt heeft...
Wellicht had deze man gered kunnen worden als er ingegrepen was..
Maar blijkbaar was het "ik stond erbij en keek ernaar"
In en in triest!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:51

Nee, je hoort mij niet want wij doen niet aan voetbal, ik niet, mijn vader niet, mijn zussen niet en ook mijn moeder niet. Over mijn toekomstige kinderen maak ik me geen zorgen, want die gaan er niet zijn.

Ik heb geen medelijden met de daders, ik ben alleen wel realistisch in de straffen die ze krijgen. Iets waar jij het moeilijk mee hebt gezien je reacties, dus ik geef je een handvat om op verder te borduren, maar die negeer je. Sja, dan houdt het voor mij wel op, he :D.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:53

Ik denk niet zo zeer dat _San87_ medelijden heeft met de daders, maar gewoon de feiten nagaat. Met die leeftijd worden ze nou eenmaal anders berecht. Daar kun je het niet mee eens zijn, maar dat verandert er niks aan. Het zijn nou eenmaal "kinderen" volgens de wet.

Edit: laat maar, ze had al gereageerd.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:59

Sja, het strafrecht in nederland is er mijn inziens op gebaseerd dat reïntegratie in de maatschappij zo succesvol mogelijk is. Daar hebben vast een hele hoop knappe koppen hun hoofd op gebroken en tot dusver werkt dit aardig (in noorwegen, waar de straffen nog milder zijn dan hier, is het opnieuw plegen van een misdaad vele malen kleiner dan in de USA, waar de straffen veel zwaarder zijn).

Alleen, gevoelsmatig klopt het niet. En als ik erover nadenk kan ik het ook niet volledig rationaliseren. Je gunt zo'n dader niks meer, en gevoelsmatig is elke straf te mild. Maar hoe dan ook komt zo'n dader terug in de maatschappij, hetzij na 3jr, hetzij na 15jr, en zodra iemand terugkomt in de maatschappij wil je dat diegene daarin zo goed mogelijk functioneert en zo min mogelijk kans heeft om in herhaling te vallen.

Dat is het uiteindelijke doel van de 'straf'. En blijkbaar worden mensen niet beter van zware en lange straffen. Dus tsja...

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:03

Tjonge... Ik begrijp dit niet. Wat verschrikkelijk dat dit gebeurd is. Kinderen worden steeds jonger, lijkt wel. Ik kan zo kwaad worden om de mensen die alleen maar hebben toegekeken en niet hebben ingegrepen! Waren er maar een paar mensen tussen beiden gekomen, dan had de man waarschijnlijk nog geleefd nu. Stelletje lafaards...

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:07

Klopt, dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant denk je ook weer dat zulke types denken dat ze er toch met een relatief lichte straf vanaf komen. Zulke types vallen gewoon niet in te schatten, ik volg die gedachtengang niet. Hoe haal je het in je botte kop om gewoon genadeloos op iemand in te trappen.. :n

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:08

Nee dat is dus ook mijn gevoel erbij.

Ik weet niet hoe het nu echt werkt, het moet voor de massacrimineel goed werken, daar zullen altijd wel weer een paar afwijkingen tussen zitten.

Al vind ik dit wel echt een heel heftig delict en is dit soort tuig ook wel echt een gevaar voor de maatschappij.

Ninia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:12

Deze trieste gebeurtenis kent alleen maar verliezers. Vreselijk om zo te moeten sterven, of je man, vader of goede vriend te verliezen. En stilletjes denk ik ook aan de moeders van de jongens die dit gedaan hebben. Ook zij hebben verdriet..Tenminste dat denk ik echt.
Heel veel sterkte voor de familie van deze man, en voor iedereen die hierdoor geraakt wordt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:13

_Nelleke_ schreef:
Sja, het strafrecht in nederland is er mijn inziens op gebaseerd dat reïntegratie in de maatschappij zo succesvol mogelijk is. Daar hebben vast een hele hoop knappe koppen hun hoofd op gebroken en tot dusver werkt dit aardig (in noorwegen, waar de straffen nog milder zijn dan hier, is het opnieuw plegen van een misdaad vele malen kleiner dan in de USA, waar de straffen veel zwaarder zijn).

Alleen, gevoelsmatig klopt het niet. En als ik erover nadenk kan ik het ook niet volledig rationaliseren. Je gunt zo'n dader niks meer, en gevoelsmatig is elke straf te mild. Maar hoe dan ook komt zo'n dader terug in de maatschappij, hetzij na 3jr, hetzij na 15jr, en zodra iemand terugkomt in de maatschappij wil je dat diegene daarin zo goed mogelijk functioneert en zo min mogelijk kans heeft om in herhaling te vallen.

Dat is het uiteindelijke doel van de 'straf'. En blijkbaar worden mensen niet beter van zware en lange straffen. Dus tsja...

En dat heb jij helemaal goed gezien :). Het is wel fijn dat er ook mensen reageren die verder kijken dan 'levenslang op water en brood', ook al is dat wat je gevoel zegt.

Smee__ schreef:
Klopt, dat ben ik met je eens. Maar aan de andere kant denk je ook weer dat zulke types denken dat ze er toch met een relatief lichte straf vanaf komen. Zulke types vallen gewoon niet in te schatten, ik volg die gedachtengang niet. Hoe haal je het in je botte kop om gewoon genadeloos op iemand in te trappen.. :n

Er zullen altijd mensen blijven die terugvallen in de criminaliteit.

Het is lastig in te schatten waarom iemand 'iets' doet. De menselijke geest is gewoon te complex en nog te onbegrepen om daar een eenduidig antwoord op te geven :). Neem bijvoorbeeld 'blind van woede', ik heb dat een keer meegemaakt en dat is echt heel heftig. Dat maakt het niet oké, maar verklaart bijvoorbeeld wel waarom iemand niet stopt waar een ander al lang afgetaait was.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 05:28

3 jaar maar? De nabestaanden krijgen levenslang...