Miracle_ schreef:Vjestagirl schreef:Omdat ik er dan last van heb. Ik heb last van het idee dat iemand mijn merrie neukt. Mijn merrie zelf niet, maar ik wel. Ik heb een emotionele band met mijn paard, en daar past geen lust in.
Maar als iemand anders zijn eigen dier wil zien als lust object, en daar geen last van heeft, dan zie ik niet in waarom het niet zou mogen.
En als ik mijn merrie zou verkopen (wat ik niet van plan ben), dan mag een nieuwe eigenaar ermee doen wat hij/zij wil. Ik zou het verschrikkelijk vinden, want ik hou van dat dier, maar dan is het aan de nieuwe eigenaar om te beslissen, niet aan mij. Als ik er iets over te zeggen wil hebben moet ik niet verkopen.
Hoe weet je dan zo zeker dat jouw merrie daar geen last van heeft? Daar ben ik erg benieuwd naar.
En bovendien gaat het niet alleen om paarden, maar ook om honden, katten, enz.. Kleine hondjes, die geen DA arm gewend zijn in hun geboortekanaal. Ik denk niet dat die leuter dan nog zo 'klein' is bij een kleine Jack Russel, wel soms?
Dat weet ik omdat ze zonder problemen een arm van de DA erin laat steken. Serieus. Vulva van een merrie vs piemel van een man. Betwijfel ten zeerste of ze het voelt.
En als we het zo gaan doen: hoe weet jij dat ze er wel last van heeft.
En bij kleine dieren zijn we weer terug bij het feit dat dierenmishandeling niet mag.
Sabini schreef:Vjestagirl schreef:WAAATTT?Maar als iemand anders zijn eigen dier wil zien als lust object, en daar geen last van heeft, dan zie ik niet in waarom het niet zou mogen.![]()
Ik kan hier nu met allerlei vooroordelen gaan smijten en je niet gezond in je bovenkamer noemen..maargoed, ik wil niet respectloos zijn. Daarom vraag ik je; waarom zie je dat zo?????????
Zeggen dat je het niet zal zeggen is net zo goed respectloos, maar afgezien daarvan: je vraag heb ik al beantwoord, 3 pagina's geleden. Hieronder nog een keertje, zodat je niet terug hoeft te zoeken:
Vjestagirl schreef:Terug naar de basis: dieren mishandelen is verboden. Volgens de van Dale is mishandelen: het toebrengen van lichamelijk letsel.
Daar ben ik het volledig mee eens. Sterker nog, ik denk dat we mishandelen moeten omschrijven als het toebrengen van lichamelijk of geestelijk letsel. Dat is verboden in Nederland, en daar staan straffen op. Wat mij betreft mogen daar nog veel strengere straffen op staan, opzettelijk een dier schade toebrengen is niet goed te praten.
Maar, we gebruiken dieren verder op alle mogelijke manieren voor ons eigen gewin. We rijden op dieren, we nemen dieren in huis, proppen dieren vol met eten voor vlees, slachten dieren voor hun huid, zetten dieren in kooitjes om naar te kijken. En dat is allemaal prima, want we doen ze er geen kwaad me (hoewel je die discussie kunt hebben over het slachten en opeten, maar zolang dat netjes, snel en pijnloos gebeurd: prima).
Daarin gaan we ook verder. Een dierenarts mag zijn arm tot voorbij zijn elleboog in een koe of paard steken. Vulvas van merries worden dichtgenaaid zodra ze drachtig zijn. Dieren worden gedwongen tot onnatuurlijke acties of prestaties. En nogsteeds vinden we het allemaal niet meer dan logisch dat we dat doen.
Maar zodra iemand er zelf lichamelijk plezier uit haalt, dan mag het ineens niet meer. Ookal mishandeld hij dat dier niet (geen schade), toch mag het niet. Al het andere mag wel, maar dat mag niet. Waarom niet? Volgens mij is dat, omdat we het een smerig idee vinden. We willen niet denken dat iemand die er dood normaal uitziet misschien wel graag zijn leuter in een koe hangt, of zich laat nemen door de hond. Dat vinden we vies. Maar zolang het dier er geen last van ondervind, en het je eigen dier is zodat de eigenaar ervan er ook geen hinder van ondervind: wat is dan het probleem?