Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 13:11

rhaps schreef:
Ik denk inderdaad dat niemand hier kan vertellen hoe het precies zit en waarom Tim zo wanhopig was. Maar ik vind wel dat je uit zijn afscheidsbrief kunt opmaken dat het pesten wel een duidelijke rol heeft gespeeld.....Of het de enige factor was weet ik niet. Maar ik denk nav de afscheidsbrief wel een belangrijke factor. Dus om te zeggen dat het niet de oorzaak was......het heeft iig wel meegespeeld.

Maar goed, wat er ook allemaal meespeelde. Het is gewoon in en in triest....

Daar heb je helemaal gelijk in, alleen wordt nu alle "schuld" bij de pesters gelegd, terwijl klasgenoten en school het niet hebben gemerkt.
Maar het is vreselijk triest.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:47

Je kunt gepest worden, zonder dat 'de hele wereld' het ziet, hoor, Electra. Zeker tegenwoordig. Deze reden lijkt in elk geval wel duidelijk uit de afscheidsbrief. En wie weet was hij idd homo, en dus???? Ik weet dat die heel veel gepest worden op de middelbare scholen en ik denk dat veel scholen dat echt niet altijd door hebben. Overigens vind ik dat scholen niet goed omgaan met pesters. Niet in mijn tijd (jaren 70/80) en helaas is er nog steeds niet genoeg daadkracht tegen dit soort kuddegedrag (want dat is pesten meestal).

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:46

Twiggy2008 schreef:
Je kunt gepest worden, zonder dat 'de hele wereld' het ziet, hoor, Electra. Zeker tegenwoordig. Deze reden lijkt in elk geval wel duidelijk uit de afscheidsbrief. En wie weet was hij idd homo, en dus???? Ik weet dat die heel veel gepest worden op de middelbare scholen en ik denk dat veel scholen dat echt niet altijd door hebben. Overigens vind ik dat scholen niet goed omgaan met pesters. Niet in mijn tijd (jaren 70/80) en helaas is er nog steeds niet genoeg daadkracht tegen dit soort kuddegedrag (want dat is pesten meestal).

Dat weet ik. Maar het was een reactie omdat men soms de schuld bij school of leerkrachten legt, terwijl een medeleerling niet eens wist dat Tim gepest werd. M.a.w. als het niet (duidelijk) zichtbaar is, dan is het moeilijk voor een school/leerkracht om in te grijpen of te helpen.
Ik vind zelfmoord sowieso vreselijk voor alle betrokkenen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:36

Electra63 schreef:
Dat weet ik. Maar het was een reactie omdat men soms de schuld bij school of leerkrachten legt, terwijl een medeleerling niet eens wist dat Tim gepest werd. M.a.w. als het niet (duidelijk) zichtbaar is, dan is het moeilijk voor een school/leerkracht om in te grijpen of te helpen.
Ik vind zelfmoord sowieso vreselijk voor alle betrokkenen.

Jaren geleden heb ik ooit eens een schoolreunie georganiseerd. Had vele oud-klasgenoten te pakken (mede dankzij hyves en facebook). Ik heb altijd een prima contact gehad met de meeste klasgenootjes, maar kwam er toen ook achter dat er veel mensen last van pesten hebben gehad. Van sommigen wist ik dat, maar van een heleboel ook niet. Ik heb hun persoonlijke verhalen allemaal gehoord, omdat er dus mensen waren die niet wilden komen, vanwege dat pesten van vroeger. En dan zie je maar weer, dat je dus niet alles hoeft te weten of mee te krijgen, ondanks dat ik een prima contact had destijds met mijn (ook gepeste) klasgenootjes. Structureel pesten vind ik zoiets lafs, ben blij dat ik daar nooit aan meegedaan heb. Ben zelf wel eens gepest in een klas. School en ouders deden er niets aan. Ben blijven zitten en naar een andere school gegaan. Tegenwoordig kom ik die oude pestkoppen regelmatig tegen. Eentje is zelfs jarenlang mijn buurman geweest en die wist niet waar hij moest kijken, toen hij me weer zag. Heb gewoon bij hem aangebeld en een gesprekje gehad met een kopje thee :D . Ik sta er boven, want ik ben allang niet meer dat onzekere, verlegen meisje van toen (ben nog wel een paardenmeisje, want daarom werd ik destijds ook gepest ;) ), verre van zelfs. :D Ze weten allemaal dat ze me niet ok behandeld hebben en de meesten hebben daar inmiddels hun excuses voor aangeboden. Dat heb je in een dorp, waar je elkaar nog dagelijks tegen komt....... :)

rhaps

Re: Rouwadvertentie n.a.v. zelfmoord door pesten. Tim Ribberink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:38

Persconferentie nav de ophef is er nu op, tenminste op RTV Oost....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:55

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:11

bij nos op school werd er aandacht aan besteed,
ik sta bij in groepje waar totaal onpopuleare bij staan
1 uit de 3 HAVO.
en sins een paar dagen een meisje uit de 2e , en die word echt heel erg gepest , nu in de pauze is het bijna
opgehouden , omdat ze nu bij 3e jaars staat , en de pesters daar toch wel tegenop kijken :')
maar op internet gaat het gewoon door :n

ik word niet gepest , ik ben gewoon mezelf maar bijt van me af met middelen die ik heb ,
daarom blijven ze wel van me af , en help ik die andere 3 uit mijn groepje , die nu onder de pauze niet
gepest worden.helaas #)
ik vind het echt vreselijk voor deze jongen , maar ik denk dt over een paar dagen de pesters gewoon weer doorgaan h

( zo heb ik mensen die me heel hard duwde op de tenen getrapt , iemand die me was een het bekogelen
met geld was het bekogelen , vanaf 1 meter afstand een deel van mijn pakje over hem heengesproeid O:), en iemand die me in de klas aan de haren aan het trekken was , toen schoot mijn boek een beetje uit naar achteren := en als het daarna niet ophield ging ik naar de leerkracht die daar het hardste tegen optrad,

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 22:47

ik vind dat ze een flinke straf moet krijg voor de rechter als er bewijzen zijn van het pesten dan houd het misschien is een keer op of niet maar er moet wat gebeuren dat is toch zo klaar als een klontje het kan niet door gaan zo hoeveel kom er nog

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 22:28

Deze gaat rond op fb, Zo waar.

Een onderwijzeres in New York onderwees haar klas over de gevolgen van pesten. Ze gaf hen de volgende opdracht. Ze gaf alle kinderen in de klas een stuk papier en zei hen het te verfomfaaien, het te verkreukelen, er een prop van te maken, het op de grond te gooien en er op te stampen. Kortom er echt een puinhoop van te maken, maar het niet te verscheuren.
De kinderen vonden dat wel een leuke opdracht en deden hun best het blad zo veel mogelijk te verkreukelen.
Toen kregen ze de opdracht om het papier voorzichtig weer open te vouwen, zodat het niet scheurde en het weer glad te strijken. Ze liet hen zien hoe vol littekens en vuil het papier was geworden. Toen zei ze de de klas dat ze het papier moesten zeggen dat het hen speet dat ze het zo verkreukeld hadden. Maar hoe vaak ze ook zeiden dat het hen speet en hoe ze hun best ook deden om de kreukels weer uit het papier te halen, het lukte hen niet om het blad in de vorige gladde staat terug te krijgen. Ze wees haar leerlingen op alle littekens die ze achterlieten. En dat die littekens nooit meer zullen verdwijnen, hoe hard ze ook probeerden ze te repareren. Dat is wat er gebeurt als een kind een ander kind pest.
Je kan zeggen dat het je spijt, je kan proberen het weer goed te maken, maar de littekens zijn er en die blijven. Mensen van 80 kunnen nu nog navertellen hoe ze op de lagere school gepest werden. De kreukels gingen er niet meer uit. De gezichten van de kinderen in de klas vertelden haar dat haar boodschap was overgekomen. Kopieer dit bericht als je tegen pesten bent, want het is zo bepalend en het brengt veel meer schade aan dan je denkt.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:48

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:50

Anoli schreef:
http://www.metronieuws.nl/columns/lieve ... bEpw2mdkE/

Deze column is werkelijk waar te ziek voor woorden...
Snap niet hoe ze dit hebben durven plaatsen :oo

Ik vind dit zo'n trap na naar de ouders van tim :(:)

Ik las het net.
Wie denkt die beste man wel dattie is??
Dit is toch wel het toppunt van hufterig gedrag.........lekker onder de naam van een ander, mensen nóg meer kwetsen voor je eigen ego.

Leuk hoor Luuk........ik hoop dat je hiervoor de consequenties mag gaan dragen!! :(

edit: Ben ook diep teleurgesteld in de hele metro-nieuws redactie.............lezen jullie eerst wel wat er geplaatst wordt?
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 08-11-12 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:51

Misschien ooit bedacht dat de inhoud vooral een trap is naar de behandeling van homo's in de gelovige gemeenschappen? N.a.v. de dood van Tim, dat wel natuurlijk.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 11:53

verography schreef:
Misschien ooit bedacht dat de inhoud vooral een trap is naar de behandeling van homo's in de gelovige gemeenschappen? N.a.v. de dood van Tim, dat wel natuurlijk.

Dat ook natuurlijk, maar hoe zullen tim's ouders zich nu wel niet voelen...

Paintlinger

verography..........maar waarom moet dat dan op deze manier?
Lekker veilig onder de naam van een ander?
Mijn haren gaan hiervan overeind staan.....laat staan die van Tim's ouders....:n

Winged

Een oud klasgenoot van mij werkt bij Metro, die heeft dit stuk geretweet. Geef ik aan dat het ik het schande vindt, krijg ik reactie terug 'ik wil alleen ons meestgelezen stuk doorgeven.' YEAH SURE. Heb hem gemeld dat metro mooi de verkeerde mensen te kijk zet. Ipv die Mariska de familie van Tim.

Overigens: De auteur hiervan is niet Mariska, maar Luuk. Een columnist van metro zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:08

Winged, klinkt alsof Metro bewust de keuze heeft gemaakt omwille van de publiciteit dit kwetsende stuk toch te plaatsen...

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:11

Winged schreef:
Een oud klasgenoot van mij werkt bij Metro, die heeft dit stuk geretweet. Geef ik aan dat het ik het schande vindt, krijg ik reactie terug 'ik wil alleen ons meestgelezen stuk doorgeven.' YEAH SURE. Heb hem gemeld dat metro mooi de verkeerde mensen te kijk zet. Ipv die Mariska de familie van Tim.

Overigens: De auteur hiervan is niet Mariska, maar Luuk. Een columnist van metro zelf.

Hoe weet je dat hij het geschreven heeft?

Kan me niet voorstellen dat dit stukje geschreven is door iemand die de mening echt heeft... Dit stuk is meer geschreven om te provoceren volgens mij en dat is hetgeen wat gebeurd.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:12

Zo kwam het bij mij ook over.

Nu is oud-klasgenoot in mijn ogen niet de meest sociale die er bestaat. Kreeg nog wel de melding 'dan kan iedereen er zelf over bedenken wat men er van vindt.'

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:13

Sannnn schreef:

Kan me niet voorstellen dat dit stukje geschreven is door iemand die de mening echt heeft... Dit stuk is meer geschreven om te provoceren volgens mij en dat is hetgeen wat gebeurd.

Hoe ik weet dat Luuk het heeft geschreven? Zie grote foto boven stuk, onderaan artikel 'Luuk Koelman' Onder groene streep.

(oud klasgenoot heeft dit niet geschreven, heb ikook niet gezegd)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:13

Paintlinger schreef:
verography..........maar waarom moet dat dan op deze manier?
Lekker veilig onder de naam van een ander?
Mijn haren gaan hiervan overeind staan.....laat staan die van Tim's ouders....:n

Ik keur dit ook echt niet goed. Is ook een ander topic over en aangegeven dat deze gast nu net zo goed aan het pesten is. Maar dan landelijk...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:16

verography schreef:

Dit inderdaad.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:18

Sannnn schreef:

Het staat ondertekend met een vrouwennaam, maar zijn naam staat er boven.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:19

Winged schreef:
Sannnn schreef:

Hoe ik weet dat Luuk het heeft geschreven? Zie grote foto boven stuk, onderaan artikel 'Luuk Koelman' Onder groene streep.

(oud klasgenoot heeft dit niet geschreven, heb ikook niet gezegd)

Snapte al niet waarom die man op de foto stond, maar dat is dus die Luuk.
Vind het een misplaatst stuk, ookal is het als een trap naar gelovige gemeenschappen bedoeld. Je gaat rouwende mensen geen dolksteek in de rug extra geven.
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 08-11-12 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:21

Smakeloos stuk!! Ongelooflijk dat dat geplaatst is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:37

Als Mariska de Haas dit zelf had geschreven, had me dat geen moment verbaasd. Dat mens spoort echt niet. Maar deze column van Luuk vind ik erg ongepast.