Spaanse 'sport' om te kotsen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Spaanse 'sport' om te kotsen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 17:39

wtf....
Ik snap bokt niet meer, geloof ik :')

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:41

En dan krijgen we straks een slotje omdat de foto's niet zichtbaar zijn? -O-

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:48

Menino schreef:
En sorry hoor, ik snap niet hoe jullie het wel mee kunnen vinden vallen dat er en man van 80 a 90 kg van een muurtje af op een knol afspringt. Zouden ze bij mij niet moeten doen, want dan heb ik toch mijn laatste adem geblazen vrees ik zo (nu woog ik de laatste keer dat ik op de weegschaal stond ook geen 500 kg :') Maar prettig, als paard, lijkt he me allerminst. Lijkt me dat je daar behoorlijk wat permanente schade mee aan kan richten).

Je maakt een denkfout. Om te beginnen ga je er klakkeloos van uit dat de persoon op die foto ook echt op dat paard beland, ten tweede is een flinke poema of een leeuw of ander roofdier dat van bovenaf op een wilde Mustang springt ook al snel zo'n 80 kilo. En ten derde ben jij geen paard en moet je jezelf dan ook niet met een paard (willen) vergelijken. En wat had je anders willen doen? Te voet die kudde wilde paarden inlopen, met je hoofd op traphoogte van de paardenhoeven en aan paardlief vragen of hij alsjeblieft stil wil blijven staan zodat jij er 2 minuten op kunt gaan zitten?

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:12

Menino schreef:
wtf....

Ik ook niet meer! Mensen gaan andere verhalen erbij halen..
Maar volgens mij gaat het nu om DIT??

Ben benieuwd met hoeveel respect die bokkers zelf met hun paarden
omgaan!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:24

DeniseM schreef:
Menino schreef:
wtf....

Ik ook niet meer! Mensen gaan andere verhalen erbij halen..
Maar volgens mij gaat het nu om DIT??

omgaan!

ik mishandel paarden dagelijks :j

Sorry hoor, maar waar slaat het op dat als je de petitie niet tekent je niet van paarden houd :')
Tuurlijk kan het wat rustiger maar het zijn en blijven wilde dieren. Die stokken dienen er voor dat ze niet door de omheining banjeren gezien deze paarden geen omheiningen gewend zijn kan ik me dit heel goed voorstellen dat het al eens fout is gegaan. Ik doe het die mannen in elk geval niet na :') veel te bang dat ik een rake trap in mijn gezicht krijg :))

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:33

DeniseM schreef:
omgaan!

Ik rij western, rodeo, weetjewel.
En dat zijn per definitie mensen die geen respect voor paarden hebben, toch? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:54

Oja dat western/rodeo doe ik ook :+ oh wat erg :x

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 11:54

Lottie84 schreef:
Omdat de foto's zo 'niet schokkend' zijn, zijn ze door de mods verwijderd.
Zij vonden de foto's namelijk wel schokkend.. :)*

Kun je me een linkje sturen ofzo, ik ben wel benieuwd. :)

DeniseM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:22

Wie zijn woorden zijn dat? Lezen is ook lastig hè?

Dit wat wij hier zien is toch iets heel anders?

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:31

ik vind dat het niet alleen spanjaarden zijn die zo doen tegen de paarden! kijk maar eens om je heen in NL of andere landen! er gebeurd zoveel waar dieren de klos van zijn!
zelf snap ik het niet dat mensen zoveel macht over dieren willen hebben!

soms op mijn werk ook dan praten ze over dieren en hoe zij ermee om zouden gaan, dan draait mijn maag gewoon om! hoe kun je zo hard zijn!

maar ook veel mensen zijn juist goed voor hun dieren en gelukkig dat die er zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:38

Zucht. En ik trek die van mij in een krul, je weet wel wat ze dressuur noemen.
Even alle gekheid op een stokje heb het topic doorgelezen wat films bekeken, kan niet echt rare dingen constateren.Ga dus ook niet tekenen. Maar als we toch met zn allen willen mauwen: die dan wat aan die PLOFKIPPEN en DIKBILKOEIEN. En voor het geval iemand gaat gillen je bent off topic bezig.
Fijn, het zijn altijd dezelfde die dit soort zaken opblazen. _-:(

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:41

tylando schreef:
ik vind dat het niet alleen spanjaarden zijn die zo doen tegen de paarden! kijk maar eens om je heen in NL of andere landen! er gebeurd zoveel waar dieren de klos van zijn!
zelf snap ik het niet dat mensen zoveel macht over dieren willen hebben!

soms op mijn werk ook dan praten ze over dieren en hoe zij ermee om zouden gaan, dan draait mijn maag gewoon om! hoe kun je zo hard zijn!

maar ook veel mensen zijn juist goed voor hun dieren en gelukkig dat die er zijn!

de spanjaarde doen dit om een reden even topic helemaal lezen.dus zo zielig is het niet beestjes lopen helejaar buiten in het wild,menig paard in nederland ziet het hele jaar door een box van 3,5 x 3,5 nou nou die spanjaarden zijn echte dierenmishandelaren.

maar dus volgens sommige in het topic mishandel ook ik mijn dieren want ik teken zeker niet.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:18

fransje23 schreef:
Ragdollcat schreef:
Ja te walgelijk voor woorden.

Spanjaarden zijn niet diervriendelijk over het algemeen, zoiets kan je dus verwachten. Ze zijn blijven hangen ergens in het jaar 0.

Wake up call, het grootste gedeelte van de wereldbevolking is niet diervriendelijk!

:)

Klopt, ben ervan op de hoogte. Hier gaat het nu over spanje :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 15:58

Ik heb het hele topic gelezen en zelf filmpjes ook opgezocht. Het kan in het algeheel misschien wel wat vriendelijker, maar we moeten niet vergeten dat het hier om wilde dieren gaat. En die zijn vaak wat onvoorspelbaarder dan ons huis tuin en keukenpaard. Sowieso ben ik niet zo van lokken met een koekje en wat aaitjes als paarden vervelend zijn, maar goed. En jahoor.. Ik mishandel mijn paarden heel erg :')

arian_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:39

Ik zie geen foto's?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 15:40

Die zijn verwijderd, Bokt vond ze te schokkend..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:44

In Nederland gaan we met (huis)dieren om alsof het mensen zijn met dito gedachten en gevoelens. In het buitenland wordt er heel anders met dieren omgegaan. Is dat dierwaardig? Nee. Kunnen we er wat aan doen? Nee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:54

gabyfedde schreef:
In Nederland gaan we met (huis)dieren om alsof het mensen zijn met dito gedachten en gevoelens. In het buitenland wordt er heel anders met dieren omgegaan. Is dat dierwaardig? Nee. Kunnen we er wat aan doen? Nee.

Het is anders ook niet positief om met dieren om te gaan alsof het mensen zijn, krijg je ook weinig goeds van :=

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 21:53

Fiffill schreef:
gabyfedde schreef:

Het is anders ook niet positief om met dieren om te gaan alsof het mensen zijn, krijg je ook weinig goeds van :=

*kuch* zogenaamd valse paarden die maar moeten worden afgemaakt *kuch*

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 23:46

En wie gaat beslissen of een paard `zogenaamd` vals is of dat ook echt is? Zelfs een prof heeft soms problemen om te onderscheiden of een angstreactie echte, of gespeelde angst is, en dat is bij een agressieve reactie niet anders. Een aanval van een paard kun je maar beter serieus nemen, het is anders 700 kilo dodelijk geweld dat je tegenover je hebt staan....

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:07

Ik spring heel even over op de honden hoor, maar kijk maar naar chihuahuas of jack russels. Veel van die hondjes worden als mensen behandeld. Die hondjes zijn zo verwend! En dan vinden ze het gek als die agressief zijn. Zelfde als met een paard. Als je steeds maar toegeeft en toegeeft en op de verkeerde momenten beloont krijg je ook een levensgevaarlijk paard, die dat gedrag alleen maar aangeleerd heeft gekregen en niet echt agressief is. Op al die paarden die 'agressief' zijn zal er maar een klein percentage echt een kronkel in de kop hebben. In hoeverre dat aangeleerd of aangeboren gedrag is laat ik me niet over uit.
Hoeveel mensen niet voortgesleept worden door hun paard/hond. Hoeveel mensen wel niet gebeten worden, waar gericht getrapt wordt. Dan ben je gewoon al zo'n 100 stappen te laat. Maar het is 'grappig' dat hij naar dat ene grassprietje toe wil. Het is 'leuk' dat hij in je jaszakken naar voer zoekt. Het is 'schattig' als hij als veulen zijn voorbenen op je schouder legt. Tot hij volwassen is. Dat bedoelde ik met zogenaamd valse paarden. Paarden die afgemaakt worden vanwege verkeerde en vermenselijkte opvoeding. En geloof mij, maar mijn paard zou nooit door me heen denderen of me aan de kant duwen, omdat ik al iedere keer (als ik bijvoorbeeld voer) al een correctie geef wanneer hij te dicht bij komt. Ik ben geen supermens hoor, ik heb ook veel te leren. Maar in de gevallen die ik hierboven heb geschreven wordt het paard afgeschreven als levensgevaarlijk en moet ie maar afgemaakt worden, of komt ie in de handel terecht.

Maar dit is wel een beetje offtopic :+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:11

Nee hoor helemaal niet off topic.
Ik geloof in Natural Horsemanship. En een van de credo´s daar is: zo hard als het moet en zo zacht als jet kan.

En als het `zo hard als het kan` inhoudt dat je kneiterhard in moet komen ( en dat hoeft doorgaans maar 1 x ) dan moet je dat kunnen, durven, en willen doen....ook in de zogenaamde `softe ` stroming zoals Natural Horsemanship.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:20

Ik moet zeggen dat ik niet zo in de NH thuis ben, maar het lijkt me niet dat er met een koekje en een aai wordt gevraagd of paardlief 'alsjeblieft even zijn voetje op wilt tillen'. En helaas zijn er genoeg mensen die dat dus wel doen omdat het zielig is om je paard een tik te verkopen blijkbaar. Mensen met paarden noem je zoiets geloof ik :') Volgens mij denken we er trouwens hetzelfde over. Liever 1 harde mep dan 10 zachte tikjes. Met die 10 zachte tikjes creëer je eerder een zogenaamd vals paard dan met 1 harde mep.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:27

NH is een van de stromingen binnen de paardensport die serieus verkeerd begrepen worden, en dan met name door de jongvolwassenen die denken dat JU het wondermiddel is om opvoedkundige hiaten en gebrek aan kennis weg te poetsen. Dit mede gevoed door fictie als Heartland boekjes, Join Up demonstraties door Monty Roberts en volgelingen, en films als de Horse Whisperer.....

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 00:31

Ohja.. JU :') Ik heb geen ervaring met NH, vandaar dat ik er ook geen uitspraken over doe. De enige kennis die ik ervan hebt komt van een paar dingen die ik op fora heb gelezen en die mening kwam vaak van pennymeisjes af :+