Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jans schreef:Ik vind dat je met afschaffen van de monarchie in Nederland een hele traditie weggooit. Ik vind het koningshuis iets ontzettends moois, mag van mij blijven ondanks dat het "veel kost".
Jans schreef:Jadaar ben ik het wel mee eens Ali, maar ik vind dat alle buitensporige inkomens (in ieder geval dat boven de balkenende norm) aangepakt mogen worden. Dat geld kan veel beter ergens anders ingestoken worden. Bedoel; als iemand rond kan komen van een normaal modaal salaris, dan kan iemand die 10 keer zoveel verdient dat imo ook. Tuurlijk even beknabbelen maar je went er aan.
net als in de reclame van telfort; van een X5 naar lijn 5
ladylay schreef:Vind het typische uitspraken van iemand die niet veel verdient..
Winged schreef:Nja ik ben wel al even aan het rekenen gegaan hoeveel ik erop achteruit zou gaan als modaal inkomen. En het zijn gigantische bedragen, maar even wat extra sparen voor een leuke, ver weg vakantie zit er niet helemaal in straks vrees ik.
Wat nog wat frustrerender is: Een vriendin van mij zit in de bijstand (al 1,5 jaar), krijgt dus straks een lagere zorgpremie, heeft huurtoeslag (of gaat die er ook af?) en komt straks qua geld wat ze kan besteden HOGER uit dan een vriendin die elke dag werkt (productiewerk). En dat klopt simpelweg niet.
Femke_K schreef:Gelukkig heeft VVD en PVDA geen meerderheid in de eerste kamer! Dus als we over 2 jaar zo slim zijn om hen GEEN meerderheid te geven, zullen een aantal maatregelen vast wel stranden.
Daar hoop ik tenminste op.......
Lauren_ schreef:Maar diegene in de bijsand bouwt geen pensioen op, de werkende wel. Als je met kinderen in de bijstand zit is het echt geen pretje, er wordt hier net gedaan alsof je in luxe en welvaart thuis zou zitten