Studenten OV verdwijnt.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:40

EllaBellaah schreef:
Raja schreef:
tja, van het geld wat je kwijt bent aan vervoer, kun je miss wel op kamers gaan...

scheelt weer vervoers kosten...

Helaas zijn de kosten voor een kamer voor de meeste studenten hoger dan de reiskosten...

Dat klopt, en in sommige steden is er echt een tekort aan studentenkamers, waardoor je in een andere stad oid zou moeten gaan wonen, waardoor je vaak nog n tijdje onderweg bent!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:41

Wat ben je kwijt voor het reizen dan? Ik heb geen idee namelijk :=

Hier heb je wel kamers van 250 euro (en veel hoger natuurlijk), maar ook wel 150; moet je alleen wel weer een stuk op de fiets :=

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:42

Bovendien vind ik het leuk om mijn ouders te zien.... Plus dat ik werk in Zwolle, maar studeer in Utrecht. Ik werk al bijna 5 jaar bij dit bedrijf en dat zie ik terug op mijn loonstrookje. Een andere baan, dan ga ik financieel behoorlijk achteruit. Bovendien moet ik dan dus kiezen. Of werken in het weekend en mijn studie betalen, of mijn moeder opzoeken. Die keus is voor mij niet moeilijk... Dan maar afzakken naar hbo of mbo in Zwolle. Dag droom, dag 4 jaar van mijn leven die ik gewijd heb aan mijn studie, hallo mama!

eilleen333

Re: Studenten OV verdwijnt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:43

Maar is het zo dat die kortingskaart dan 40% geeft, of een ander percentage?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:44

Gelukkig zou ik het wel redden. Ik heb ook een kamer vlakbij de universiteit. En ik hou mijn studiebeurs, dus ik zal het wel redden. En anders maar lenen. Heel jammer, dan maar met een achterstand beginnen als ik afgestudeerd ben, maar ik ga niet zomaar mijn droom opgeven...

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:47

eilleen333 schreef:
Gelukkig zou ik het wel redden. Ik heb ook een kamer vlakbij de universiteit. En ik hou mijn studiebeurs, dus ik zal het wel redden. En anders maar lenen. Heel jammer, dan maar met een achterstand beginnen als ik afgestudeerd ben, maar ik ga niet zomaar mijn droom opgeven...

Zo zullen alle gemotiveerde studenten denken hopelijk :)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:47

Ik reis elke dag minimaal 2 uur heen en 2 uur terug naar school.
Ik ga niet op kamers vanwege mijn paarden, ik wil deze niet verkopen om te studeren..
Heb daarom eventjes gekeken als ik elke dag naar school zou moeten betalen voor de reiskosten zou ik uitkomen op een bedrag van afgerond 19,- per dag. Dat is gewoon echt niet te doen!

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 23:47

Volgens mij is het standaard voor iedereen 40%

@Vuurneon: ik zit op minimaal 130 euro per maand en voor dat geld heb je in Utrecht echt geen kamer := In Utrecht zijn sowieso weinig kamers, of nouja, veel kamers en nóg meer studenten. Daarbij woon ik niet heel ver van Utrecht vandaan en vind ik het beter dat mensen die kamers krijgen die ver weg wonen. Was het maar zo'n feest dat er goedkopere kamers zijn dan mijn vervoerskosten :') Daarnaast, als je dan eenmaal een kamer hebt dat niet dichtbij je school is moet je alsnog met de bus..

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:48

vuurneon schreef:

Hier heb je wel kamers van 250 euro (en veel hoger natuurlijk), maar ook wel 150; moet je alleen wel weer een stuk op de fiets :=

haha hier in utrecht ben op zn minst 250 euro kwijt, en dan heb je echt geluk om voor zo weinig iets te vinden..

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:49

Josien_ schreef:
eilleen333 schreef:

Zo zullen alle gemotiveerde studenten denken hopelijk :)

Naja, ik heb mazzel dat ik veel kan werken tegen een goed uurloon. Met de studeerboete toen zou ik het anders niet redden, zelfs niet met de maximale lening. Ik heb afgelopen maanden alleen tussen de 800 en 1000 euro verdiend per maand. Normaal zit ik rond de 400-500. Meer dan mijn klasgenoten...

Josien_

Als alle studenten op kamers gaan stromen doordeweeks de dorpen leeg en in het weekend is er in de stad niets meer te beleven hihi .

eilleen333

loesje166 schreef:
vuurneon schreef:

haha hier in utrecht ben op zn minst 250 euro kwijt, en dan heb je echt geluk om voor zo weinig iets te vinden..

En dan heb je een postzegel... Letterlijk iets van 6 vierkante meter of minder...

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:52

Studentenkamers zijn inderdaad echt heeeeeel klein, belachelijk ook welke prijzen er worden gevraagd voor zulke kamers! Je kunt er soms net een bed en n bureau in kwijt en dan staat je kamer eigenlijk al zo goed als vol.. 8)7

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:56

In Tilburg vind ik de prijzen ruim meevallen, je zou in totaal niet veel goedkoper uit zijn dan wanneer je op en neer reist maar een vriendin van me heeft voor 280,- per maand haar eigen stekkie. Kamer van 16m2 wat als keuken/woonkamer/slaapkamer dient en dan nog een badkamer.
Ze zit dan midden in het centrum overigens ;) .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 23:56

Ik kon op mijn eerste kamer geen bureau kwijt:p ken ook mensen die hun kledingkast op de gang hebben staan omdat er naast een bed gewoon niets bij past:p

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:08

eilleen333 schreef:
Ik kon op mijn eerste kamer geen bureau kwijt:p ken ook mensen die hun kledingkast op de gang hebben staan omdat er naast een bed gewoon niets bij past:p

Dat is helemaal erg, zo hoor ik veel verhalen over studentenkamers in Maastricht, waar je ooit net je eigen bed in kwijt kunt, als je dan bewijze van een extra matras wilt neerleggen past dat nog niet eens ernaast... (en daar betaal je dan n hoop geld voor!)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:13

Waarom investeren in een toekomst voor 'jezelf' als je 't niet eens kan betalen?

Dan maar iets doen wat je niet wilt doen ofzo?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:14

Dus, wat is de conclusie? Kamers zijn te duur. Niet dat het OV maar betaald moet worden..

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:17

Nies_ schreef:
Dus, wat is de conclusie? Kamers zijn te duur. Niet dat het OV maar betaald moet worden..

Dat was meer een gevolg op het afschaffen van het OV denk ik.
Doordat mensen veel reiskosten maken, is het waarschijnlijk voordeliger om op kamers te gaan, al geldt dat niet voor alle studentensteden, want sommige kamers zijn gewoon erg duur (daar kun je bewijze van een rijtjeshuis voor huren in sommige steden/wijken).

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:20

Nies_ schreef:

Tsja alles wat in trek is, is duur :D .
De prijzen kunnen best nog gaan stijgen als het OV duurder wordt ivm afschaffen gratis OV .

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:21

Als het OV te duur is is de eerst volgende optie hoogstwaarschijnlijk op kamers. Wat voor velen geen optie is. Daar ging 't om ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:24

Josien_ schreef:
Nies_ schreef:

De prijzen kunnen best nog gaan stijgen als het OV duurder wordt ivm afschaffen gratis OV .

Dat zou inderdaad nog best wel eens kunnen Josien! Nog duurder, het is nu al bijna niet te betalen voor een student met een kleine studiebeurs en bijbaantje..

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:26

Gelukkig zijn de colleges bij ons niet verplicht, als ik geen OV meer heb zou ik denk ik gewoon alleen naar tentamens en werkgroepen gaan, en verder de powerpoints kijken (die komen op internet)!

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:27

44Myrthe44 schreef:
Gelukkig zijn de colleges bij ons niet verplicht, als ik geen OV meer heb zou ik denk ik gewoon alleen naar tentamens en werkgroepen gaan, en verder de powerpoints kijken (die komen op internet)!

Bij ons zijn die gelukkig ook niet verplicht, maar ooit heb ik wel op 1 dag voor 50 minuten les oid, ik denk dat ik die dag dan skip als mijn OV vervalt..

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 00:28

Josien_ schreef:
Nies_ schreef:

Waarschijnlijk wel ja :D