Het nieuwe zorgstelsel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:02

Lauren, ik vind dat je dan zulke opmerkingen niet moet plaatsen.
Wees blij dat er mensen zijn die zulke salarissen verdienen, zodat je in ieder geval bijstand krijgt in dit land, met een aantal aanvullende vangnetten. Dit is niet overal zo.
Niemand zal beweren dat het een vetpot is en iedereen er bewust voor kiest, maar zo denigrerend doen over de hogere inkomens vind ik dus echt not done.
Ooit was het zo dat je meer belastig betaalde als je meer verdiende, en dit werd dan vervolgens gebruikt om ook de minder bedeelden te voorzien van basisbehoeften. Helemaal terecht en ook prima.
Maar het wordt nu steeds erger, ieder kostenpost wordt nu maar op die bevolkingsgroep gegooid, want agh, die kunnen het wel hebben. En dan vind ik dus echt een totaal verkeerde gedachtengang.
De gedachtengang zou moeten zijn, hoe kunnen we met zijn allen kosten beperken en het oplossen.

En eerlijk is eerlijk, ik heb een paar mensen gekend in de bijstand waar ik echt diep respect voor heb.. maar helaas ook heel veel gezien die alleen maar klagen, ondertussen we nog steeds geld uit geven aan onnodige zaken, heel de dag thuis zitten en maatschappelijk niks bijdragen. Tja, als ik dat dan zie denk ik ook. Aan zo'n figuur wordt mijn keihard verdiende geld dan besteedt.

Ik ben bijvoorbeeld van mening dat als je om wat voor reden dan ook niet (volledig) kunt werken, je ergens nog wel een steentje kunt bijdragen (extreme invaliden en andere bijzondere situaties uiteraard niet!) en ik zie maar weinig mensen in de bijstand hier vrijwillig wat mee doen.

Naar mijn idee zou dat ook wel wat kosten kunnen besparen.

Lauren_

Re: Het nieuwe zorgstelsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:04

Dus: er mag wel denigrerend gedaan worden over mensen in de bijstand, maar niet over mensen die veel verdienen? (overigens zit ik niet in de bijstand)

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:06

Lauren_, dubbel modaal zijn niet de echt hoge inkomens hoor. Die blijven wederom bespaard ;)

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:09

Als dit op jou denigrerend overkomt.. lezen is ook een kunst, volgens mij zeg ik ook duidelijk dat ik ook diep respect heb gehad voor een aantal ;) En tja, degene die ik onder de andere groep schaalde, dat heb ik zelf gezien.

Maar weet je, dit blijft een eeuwige discussie, meningsverschillen hierover zullen er altijd blijven.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:10

Dat zeg ik al steeds. :D

ik vind het wel heel duidelijk worden hoe materialistisch de maatschappij is geworden.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:15

Lauren_ schreef:

ik vind het wel heel duidelijk worden hoe materialistisch de maatschappij is geworden.

Denk je dat mensen echt alleen maar voor de lol werken ? Nee vaak ook gewoon om er financieel (materieel) beter van te worden.

Ik ben al minder gaan werken omdat dat financieel gewoon gunstiger is.

Godzijdank is een meerderheid in de eerste kamer tegen, dus zoals het voorstel er nu ligt zal het er niet door gaan komen.

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:17

Het komt er wel door hoor, alleen aangepast. Dank je wel meneer Rutte! :D

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:18

Materialistisch ben ik wel hoor, dat geef ik ook gelijk toe. Maar ik vind dat persoonlijk geen zonde, zolang ik het zelf betaal en er geen anderen mee lastig val.
En ik vind ook, dat er voor iedereen eten moet zijn en een dak boven zijn hoofd, plus medische zorg wanneer nodig.
Ik zou het alleen fijn vinden als het een keer klaar is, en niet altijd maar gemolken wordt, maar meer in oplossingen bij de kern gezocht wordt.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:20

Lauren_ schreef:

En hoe weet jij zo zeker dat t erdoor komt?
Zonder meerderheid in de eerste kamer komt t er niet door.

Edit voor ons blijkt het niet zoveel uit te maken omdat ik de helft minder ga betalen, maar ik vind het belachelijk voor de mensen die ff 482 euro per maand moeten ophoesten met een loon van 70.000 bruto per jaar.
Laatst bijgewerkt door Babsiej op 31-10-12 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:21

.
Laatst bijgewerkt door asjemenou op 31-10-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:23

Babsiej schreef:
Lauren_ schreef:

En hoe weet jij zo zeker dat t erdoor komt?
Zonder meerderheid in de eerste kamer komt t er niet door.

Edit voor ons blijkt het niet zoveel uit te maken omdat ik de helft minder ga betalen, maar ik vind het belachelijk voor de mensen die ff 482 euro per maand moeten ophoesten met een loon van 70.000 bruto per jaar.

nou inderdaad, dan kunnen wij wel in een kartonnen doos gaan wonen onder de brug, als we dit huis ooit eens verkocht hebben.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:24

Lauren_ schreef:

Dat wil ik nog wel eens zien... Er is erg weinig draagkracht voor dit plan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:30

Lauren_ schreef:
Dat je de zorgpremie hoog vind begrijp ik, maar klagen over dat mensen met bijstandsiveau toeslagen krijgen, terwijl jij op 5100 per maand zit vind ik schandalig. Ook dat er maar net gedaan wordt alsof mensen daar bewust voor kiezen, Ik geef het je te doen, ik denk dat je gillend gek wordt.

51000 euro bruto per jaar is geen 5100 euro netto per maand hoor, get real.
Van 51000 euro bruto per jaar, lever je 42% in aan loonbelasting, dat is 21420 euro per jaar. Dus trek dat even af van die 51000 euro, dan houd je 29580 netto over en dat even delen door 12 is: 2465 euro per maand, bijna 500 euro per maand aan zorg betalen is dan een enorme uitgave en daar zit de aanvullende verzekering dan nog niet bij en het eigen risico ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:33

Lauren_ schreef:

Hoezo materialistisch, ik wil ook graag rondkomen zonder zorgen. Maar goed aan gezien je opmerking dat mensen met anderhalf modaal of twee maal modaal allemaal maar wannabee rijke vvd stemmers zijn, die nu de rekening gepresenteerd krijgen, dan kan ik je ook niet serieus nemen. Wees blij dat die mensen er zijn, die betalen jou toeslagen en betalen straks jou zorgpremie.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-10-12 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:36

Je kan ook niet in de portomonnee kijken van diegene die boven modaal verdienen of rond die 70.000 (bruto!!)
Geloof mij, er moet hier zoveel binnenkomen anders komen we er niet... Dus ja een zorgverzekering die bijna 500 kost voor 1 persoon hakt er dan FLINK in.

Maar vooralsnog, deze bedragen komen er echt niet door!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:38

Zo is het ook Retlaw..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:49

Ik vind het echt de meest belachelijke maatregel ooit. Hoe willen ze mensen in de ww nog gaan aansporen om te gaan werken?
Hard werken wordt in dit land gewoon op geen enkele manier beloond. Ik word er zo langzamerhand eens moe van, haha.

Retlaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:51

als deze regel zou worden doorgevoerd dan zou ik stoppen met mijn huidige baan, en in de avonduurtjes wat centjes meepikken zodat hubbie thuis is en op de kleine passen kan, geen opvang nodig, alsof dat goedkoop is.

Blackje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:53

Jose22 schreef:
Blackje schreef:
Jose wil je alsjeblieft even verder lezen, ik heb al uitgelegd dat dit een aanvulling op eerdere berichten was, ik ben het ook JUIST NIET eens met hogere inkomens (zoveel) meer belasten !!

Mijn reactie op jou was een aanvulling, geen aanval ;)

Sorry dan heb ik niets gezegd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 21:58

Retlaw schreef:
als deze regel zou worden doorgevoerd dan zou ik stoppen met mijn huidige baan, en in de avonduurtjes wat centjes meepikken zodat hubbie thuis is en op de kleine passen kan, geen opvang nodig, alsof dat goedkoop is.

Ik ook, ga lekker een baan nemen met wat minder uren, net wat onder modaal verdienen. Dan pak je alle voordelen mee :D

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:27

Wij gaan meer betalen wij zitten boven modaal. En als ik zie wat wij gaan betalen wordt ik niet vrolijk nee.
Denk dat ik mijn baan maar op ga zeggen en weer zwart ga werken ofzo......Houdt je tenminste nog wát over.
Aan de andere kant vind ik dit wel weer een eerlijkere regeling, premie betalen naar je inkomen, maar verdien je beneden modaal...ga je niet vrolijk worden. Eerst maar eens kijken wat de regering gaat beslissen.
Zitten ook nog met de wegenbelasting voor oldtimers die ze willen in gaan voeren :=
Al met al gaat het wel wat duurder worden...
Assurantie belastingen die omhoog gaan..etc etc.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:30

He ja, zwart werken *\o/*
Wel naast een uitkering hoop ik :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:33

Abiola schreef:

Ja, natuurlijk. :D
Buiten je uitkering en zwart werken, ontvang je dan nu ook nog wat toeslagen en vergoedingen ;)

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:36

Ergens doen we iets fout Electra :')

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 23:42

Abiola schreef:

:')