.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:47

Dus je woont in Nederland maar krijgt toch een uitkering die door de Nederlandse staat wordt betaald.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:50

Lindy1982 schreef:
cam schreef:
Ook zo iets. Iedereen met een lager inkomen krijgt zorgtoeslag tot wel €70 euro per maand Als je er van uit gaat dat een gemiddelde ziektekostenverzekering tot €95 kost ben je dus voor €25,00 verzekerd. Hoezo duur. Ik vind het een koopje.

wij hebben die ook toegezegd gekregen maar moesten mooi aan het einde van het jaar alles terug betalen.. sowiezo betalen wij met zijn 2 ruim 300 euro ziektekosten verzekering !! mijn dochter is nog gratis

aan het begin van het jaar wordt er nog niks toegezegd. Dat is een voorlopig voorschot. Aan het eind van het jaar wordt berekend waarop je recht had en moet je terugbetalen c.q. nog extra ontvangen. Je kunt zelf kijken op de site of je recht hebt op zorgtoeslag.

Dilayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:53

Als het op mij was...
Even heel kort:
Ik ben van oorsprong nederlandse. Ik woonde tot 5 jaar geleden in Nederland. Heb een gestoorde ex en ben in verschillende blijf-huizen geweest waar hij me altijd heeft weten terug te vinden. Ben dus uiteindelijk naar Belgie gegaan en daar nu geen last meer van hem.
Ik heb van Nederland mijn WaJong mee mogen nemen naar Belgie. Ik woon tot de dag van vandaag nog steeds in Belgie.
Echter wou ik zelf weer werken en denk zelf ook dat het weer zal gaan lukken. Naar het UWV gemaild en een keer langs geweest en die willen mij niet uit de WaJong halen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:54

IngridM schreef:
pmarena schreef:
Ik maak me wel zorgen, heb ook al 3 jaar mijn huis te koop staan en 2 kijkers gehad, geen 1 bod gehad helaas dus ook geen laag bod kunnen overwegen...kijkers moesten ook eerst hun eigen huis verkopen... := Ben èrg blij als dat zwaard eindelijk eens boven onze nek verdwijnt :(:)

Heb je dan dus ook 2 huizen ?

Jeps. Eind 2008 nieuw huis gevonden om samen te gaan wonen....en 1 oktober 2009 was de overdracht.
Gelukkig hebben we wel vrij vlot zijn huis kunnen verkopen _/-\o_ :=

En gelukkig heb ik al die tijd (op een maandje na) mijn huis goed kunnen verhuren, maar als de verhuur wegvalt :=
En we zijn nu al 3 jaar bezig met verbouwen van het nieuwe huis en er moet nog zat gebeuren, zitten nog steeds volop in de zooi -O-

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:09

Hier zijn wij dik tevreden met de verkiezings uitslag. Zelf hebben wij voor de VVD gestemd die uiteindelijk ook gewonnen heeft en nu dus de grootste is.

We zullen het heus ook wel gaan merken en voelen in onze porto's maar dat is dan gewoon een kwestie van nog meer opletten en beter opletten, en als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat wij hier in Nederland het echt zo slecht nog niet hebben hoor. Er zijn zekers te weten landen die het nog vele malen erger hebben als dat wij het hier hebben.

Onze auto rijdt ook op benzine en voor een volle tank gaat daar wel ruim 90euries in terwijl toen de benzineprijzen nog niet zo hoog gestegen waren maar een 79euries in ging voor een volle tank. Maar goed, ook daarvoor letten we vooral ervoor op door sowieso al nooit langs snelwegen te gaan tanken en ook al is het maar een cent verschil dan pakken we alsnog die goedkopere met een cent goedkoper om te tanken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:31

kitty_gomez schreef:
Lovely schreef:
Een gezin dat na de vaste lasten nog 900 euro overhoudt is wel vetpot hoor.

helemaal eens! Dat is een luxe! :oo

daarnaast ben ik helemaal mee eens dat er een heleboel mensen voor onzinnige dingen naar de dokter gaan (zie wel eens de medische programma`s) en ook ken ik mensen uit mijn directe omgeving die in de wao zitten totaal het geld aan dure dingen spenderen.. (of te wel teren op anders man geld) ik vind dat deze mensen aangepakt moeten worden.

Uiteraard zijn er mensen die in de Wao zitten die natuurlijk daar alle recht op hebben.. maar er zijn naar mijn idee ook mensen die daar geen recht op hebben en wel hun steentje bij kunnen dragen.

volgens mij ging het bij deze mensen erom dat ze geen huur meer hoefden te betalen van die 900 euro maar nog wel gas, water, telefoon etc. Dus dan gaat er al aardig wat af denk ik.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:53

Gas,water en licht zijn ook vaste lasten. Volgens mij hield dit gezin €900,00 over natdat alle vaste lasten waren betaald. Dus verzekeringen,huur,gas,water,licht.

Das best veel hoor. Dat hou ik niet over. Maar dan reken ik mijn paard mee als vaste lasten :D

050206051012

Re: Nederland in de crisis, maak jij je zorgen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:55

Nee, € 900,- houden wij ook niet over als de paarden onder het kopje 'vaste lasten' staan :P

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:59

mylittlejoy schreef:
tamary schreef:
Tandarts zit daar niet/weinig in (en gebit is zozo), aanvullende verzekeringen ivm chronisch ziek (spierklachten) ook niet, want niet op DE lijst (en reuma is van die lijst af bv) maakt 160 premie - 70 = 90 euries zelf betalen per maand. Laag inkomen is geen probleem bij gezond lijf, heel goedkoop huurhuis en goede moestuin. De rest loopt op een gegeven moment stuk op de vaste lasten die niet lager kunnen.

Laag inkomen + gezond lijf + creatieve instelling = redelijk tot goed leven. Rest komt vroeg of laat in de problemen/schulden.

Ik zit gelukkig aan de goede kant van het land, in de randstad zou ik niet kunnen wat hier wel mogelijk is.

Dan zou ik toch een gaan shoppen bij verzekeringen dit najaar; ik ben zo volledig mogelijk verzekerd voor 130 euro per maand.

Zelf ben ik van mening dat er teveel met uitkeringen, subsidies e.d. gestrooid wordt. Zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het maar op. Ik heb vorige maand de inkomsten van een gezin gezien die dus op die manier leefden. Huis werd door de gemeente betaald, ze kregen beide een uitkering, met z'n tweeën ruim € 200 zorgtoeslag, kinderbijslag (3 kids) etc. Ik wil niet beweren dat het een vetpot is, maar die mensen hadden dus zonder een vinger te hoeven uitsteken zo'n € 900 per maand vrij te besteden. Let wel, daar hoefde dus geen huur oid meer vanaf. Dan gaat er toch iets mis in dit land?

dit is het bewuste gezin. Ik zie nergens staan dat ze geen vaste lasten hebben te betalen als gas en electra enzo.
Daarbij zou ik kinderbijslag ook niet echt als inkomsten zien vergelijk baar met loon. Kinderbijslag krijgt Maxima ook en als je een gezin hebt dan valt je op dat je het aan sportclubjes en kleding zo al snel weer kwijt bent.

vraag me wel af hoe je de gemeente zo gek krijgt dat ze je woning betalen :9
Laatst bijgewerkt door piezze op 19-09-12 15:04, in het totaal 2 keer bewerkt

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:01

Dilayla schreef:
Als het op mij was...
Even heel kort:
Ik ben van oorsprong nederlandse. Ik woonde tot 5 jaar geleden in Nederland. Heb een gestoorde ex en ben in verschillende blijf-huizen geweest waar hij me altijd heeft weten terug te vinden. Ben dus uiteindelijk naar Belgie gegaan en daar nu geen last meer van hem.
Ik heb van Nederland mijn WaJong mee mogen nemen naar Belgie. Ik woon tot de dag van vandaag nog steeds in Belgie.
Echter wou ik zelf weer werken en denk zelf ook dat het weer zal gaan lukken. Naar het UWV gemaild en een keer langs geweest en die willen mij niet uit de WaJong halen.

Een vreemd verhaal blijf ik het wel vinden.
In Nederland zijn er diverse projecten die mensen met een wajon begeleiden in het vinden van een betaalde baan en op die manier geen wajon meer nodig hebben.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:03

Vrij te besteden betekend volgens mij : dat wat je overhoud na betaling van vaste lasten. Ze schrijft ook " hier hoeft geen huur of iets dergelijks meer vanaf

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:05

Tjee, dus je komt niet meer van je wajong af, moet niet gekker worden hier?

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:06

cam schreef:
Vrij te besteden betekend volgens mij : dat wat je overhoud na betaling van vaste lasten. Ze schrijft ook " hier hoeft geen huur of iets dergelijks meer vanaf

tja dan zal je wel gelijk hebben maar het blijft toch een wat vaag verhaal.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:07

piezze schreef:
mylittlejoy schreef:

Zelf ben ik van mening dat er teveel met uitkeringen, subsidies e.d. gestrooid wordt. Zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het maar op. Ik heb vorige maand de inkomsten van een gezin gezien die dus op die manier leefden. Huis werd door de gemeente betaald, ze kregen beide een uitkering, met z'n tweeën ruim € 200 zorgtoeslag, kinderbijslag (3 kids) etc. Ik wil niet beweren dat het een vetpot is, maar die mensen hadden dus zonder een vinger te hoeven uitsteken zo'n € 900 per maand vrij te besteden. Let wel, daar hoefde dus geen huur oid meer vanaf. Dan gaat er toch iets mis in dit land?

dit is het bewuste gezin. Ik zie nergens staan dat ze geen vaste lasten hebben te betalen als gas en electra enzo.
Daarbij zou ik kinderbijslag ook niet echt als inkomsten zien vergelijk baar met loon. Kinderbijslag krijgt Maxima ook en als je een gezin hebt dan valt je op dat je het aan sportclubjes en kleding zo al snel weer kwijt bent.

Even een verduidelijking: Daar moest nog wel gas/water/licht vanaf, net zoals boodschappen, maar geen huur, geen zorgverzekering, gemeentelijke belastingen en waterschapsbelastingen worden allemaal kwijtgescholden, etc. Door dit gezin werd ook maandelijks voor 200 euro bij de Wehkamp besteld. En dan thuis zitten met drie kinderen en een vierde onderweg. Tja, dan voel ik mij als werkende, die nergens recht op heeft en zelf maandelijks alles mag ophoesten en daarvoor fulltime werkt, enigszins in de maling genomen.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:16

Interessant topic dit. ik maak me niet echt zorgen om de crisis.
Dit komt ook omdat ik nog thuis woon en studeer.

Echter verbaasd het mij wel hoe ontzettend druk het is in de stad, in de bekende straatjes vol met restaurants. Dan denk ik, hoezo crisis??!

paddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:16

nee het wordt het idd niet beter op allemaal.
maar we hebben niet veel andere keus om daarbij neer te leggen.
en de crisis is nog lang niet voorbij en we zitten nog maar aan het begin,
als het doorzet dan gebeuren er nog veel ergere dingen waar wij niet blij van worden.
kijk maar in amerika, spanje, griekenland, italie.
en doordat de overheid overal geld in gaat pompen, komen wij nu tekort.
en heelveel mensen roepen dat de vvd niet had moeten winnen, wie dan wel vraag ik mij af.
pvda? nou echt niet
cda? ook echt niet.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:17

Ok dan is dat duidelijk. Bedankt.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:20

Ja ok, maar daardoor komt het verhaal toch in ander licht te staan. Weet je hoeveel boodschappen en rekeningen een normaal functionerend gezin moet doen en te betalen heeft. We hebben het over een gezin van 5 mensen, en nog baby op komst? Dan gaan er toch al gauw wel 500 a 600 euro alleen aan boodschappen van af en dan nog wat rekeningen voor gas, water, elektra en telefoon en televisie/internet. Dan worden ze niet slapend rijk, al moet het g oed te doen zijn ja.

Ik vind al dat je zoveel kosten moet maken om fatsoenlijk te kunnen werken (benzine, kinderopvang, je wil er ook een beetje bijlopen dus kapper, kleding etc) Dus dat hebben dit soort gezinnen al voor op de werkenden. Al zou ik voor geen geld willen ruilen met zulke.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:22

De vvd is juist TOP dat juist ZIJ gewonnen hebben!!

Piezze, een gezin bestaande uit 5 mensen dus 4 kinderen?? Sodeknetters ik ben dadelijk allang blij dat dit 2e mormel uit mijn buik is en er komt ook echt geen 3e meer erin. Wil zelf ook wel weer graag mijn lijf en leven terug maar ook vind ik 2 genoeg gezien alles al duurder wordt en alles en je toch je kinderen het beste wil en kan bieden. En voor ons geldt dat max 2 kinderen.
Laatst bijgewerkt door XFiemoX op 19-09-12 15:25, in het totaal 1 keer bewerkt

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:24

Wie er ook gewonnen had, bezuinigen moesten ze allemaal. Het is nu nog niet helemaal 100% zeker waar nu op bezuinigd gaat worden. Dus laat ik me maar verrassen :')

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:26

Reiskostenvergoeding wordt sowieso niet afgeschapt dat blijft of dat nieuws op rtl4 gisteravond waarin ze dat dus vertelden hebben zitten liegen :o

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:27

:D Ja moet je Mylittlejoy vragen XfiemoX, het was haar verhaal. Ik ken ze niet en weet de exacte gezinssamestelling niet.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:28

gaan ze er ook niet belasting over heffen dan? Dat was toch het verhaal, de forenzentax...

MIsschien kunnen ze beter een uitkeringstrekkerstax invoeren? werkenden komen er steeds minder.
Laatst bijgewerkt door piezze op 19-09-12 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:30

XFiemoX schreef:
Reiskostenvergoeding wordt sowieso niet afgeschapt dat blijft of dat nieuws op rtl4 gisteravond waarin ze dat dus vertelden hebben zitten liegen :o

Deze vind ik even lastig te ontcijferen :')

Je bedoelt dat de reiskostenbelasting niet doorgaat?

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:31

Ik had beetje met half oor geluisterd zal het mijn lief eens vragen die heeft dacht ik wel helemaal goed gevolgd en gehoord.

Amaris, dat klopt dat hoorde ik gisteravond in het rtl4 nieuws.