Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lindy1982 schreef:cam schreef:Ook zo iets. Iedereen met een lager inkomen krijgt zorgtoeslag tot wel €70 euro per maand Als je er van uit gaat dat een gemiddelde ziektekostenverzekering tot €95 kost ben je dus voor €25,00 verzekerd. Hoezo duur. Ik vind het een koopje.
wij hebben die ook toegezegd gekregen maar moesten mooi aan het einde van het jaar alles terug betalen.. sowiezo betalen wij met zijn 2 ruim 300 euro ziektekosten verzekering !! mijn dochter is nog gratis
IngridM schreef:pmarena schreef:Ik maak me wel zorgen, heb ook al 3 jaar mijn huis te koop staan en 2 kijkers gehad, geen 1 bod gehad helaas dus ook geen laag bod kunnen overwegen...kijkers moesten ook eerst hun eigen huis verkopen...Ben èrg blij als dat zwaard eindelijk eens boven onze nek verdwijnt
Heb je dan dus ook 2 huizen ?
kitty_gomez schreef:Lovely schreef:Een gezin dat na de vaste lasten nog 900 euro overhoudt is wel vetpot hoor.
helemaal eens! Dat is een luxe!![]()
daarnaast ben ik helemaal mee eens dat er een heleboel mensen voor onzinnige dingen naar de dokter gaan (zie wel eens de medische programma`s) en ook ken ik mensen uit mijn directe omgeving die in de wao zitten totaal het geld aan dure dingen spenderen.. (of te wel teren op anders man geld) ik vind dat deze mensen aangepakt moeten worden.
Uiteraard zijn er mensen die in de Wao zitten die natuurlijk daar alle recht op hebben.. maar er zijn naar mijn idee ook mensen die daar geen recht op hebben en wel hun steentje bij kunnen dragen.
mylittlejoy schreef:tamary schreef:Tandarts zit daar niet/weinig in (en gebit is zozo), aanvullende verzekeringen ivm chronisch ziek (spierklachten) ook niet, want niet op DE lijst (en reuma is van die lijst af bv) maakt 160 premie - 70 = 90 euries zelf betalen per maand. Laag inkomen is geen probleem bij gezond lijf, heel goedkoop huurhuis en goede moestuin. De rest loopt op een gegeven moment stuk op de vaste lasten die niet lager kunnen.
Laag inkomen + gezond lijf + creatieve instelling = redelijk tot goed leven. Rest komt vroeg of laat in de problemen/schulden.
Ik zit gelukkig aan de goede kant van het land, in de randstad zou ik niet kunnen wat hier wel mogelijk is.
Dan zou ik toch een gaan shoppen bij verzekeringen dit najaar; ik ben zo volledig mogelijk verzekerd voor 130 euro per maand.
Zelf ben ik van mening dat er teveel met uitkeringen, subsidies e.d. gestrooid wordt. Zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het maar op. Ik heb vorige maand de inkomsten van een gezin gezien die dus op die manier leefden. Huis werd door de gemeente betaald, ze kregen beide een uitkering, met z'n tweeën ruim € 200 zorgtoeslag, kinderbijslag (3 kids) etc. Ik wil niet beweren dat het een vetpot is, maar die mensen hadden dus zonder een vinger te hoeven uitsteken zo'n € 900 per maand vrij te besteden. Let wel, daar hoefde dus geen huur oid meer vanaf. Dan gaat er toch iets mis in dit land?
Dilayla schreef:Als het op mij was...
Even heel kort:
Ik ben van oorsprong nederlandse. Ik woonde tot 5 jaar geleden in Nederland. Heb een gestoorde ex en ben in verschillende blijf-huizen geweest waar hij me altijd heeft weten terug te vinden. Ben dus uiteindelijk naar Belgie gegaan en daar nu geen last meer van hem.
Ik heb van Nederland mijn WaJong mee mogen nemen naar Belgie. Ik woon tot de dag van vandaag nog steeds in Belgie.
Echter wou ik zelf weer werken en denk zelf ook dat het weer zal gaan lukken. Naar het UWV gemaild en een keer langs geweest en die willen mij niet uit de WaJong halen.
piezze schreef:mylittlejoy schreef:
Zelf ben ik van mening dat er teveel met uitkeringen, subsidies e.d. gestrooid wordt. Zorgtoeslag, huurtoeslag, noem het maar op. Ik heb vorige maand de inkomsten van een gezin gezien die dus op die manier leefden. Huis werd door de gemeente betaald, ze kregen beide een uitkering, met z'n tweeën ruim € 200 zorgtoeslag, kinderbijslag (3 kids) etc. Ik wil niet beweren dat het een vetpot is, maar die mensen hadden dus zonder een vinger te hoeven uitsteken zo'n € 900 per maand vrij te besteden. Let wel, daar hoefde dus geen huur oid meer vanaf. Dan gaat er toch iets mis in dit land?
dit is het bewuste gezin. Ik zie nergens staan dat ze geen vaste lasten hebben te betalen als gas en electra enzo.
Daarbij zou ik kinderbijslag ook niet echt als inkomsten zien vergelijk baar met loon. Kinderbijslag krijgt Maxima ook en als je een gezin hebt dan valt je op dat je het aan sportclubjes en kleding zo al snel weer kwijt bent.