Wie heeft er SGP gestemd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:55

Ik heb de analyse van het CPB gelezen en het programma van de PvdA kwam daar toch niet veel slechter uit dan dat van de VVD, maar goed :+ Beide partijen willen bezuinigen, maar allebei op een andere manier. Koopkracht neemt trouwens bij beide partijen ook bijna evenveel toe. Oh en, leek me dat vooraf al duidelijk was dat je niet kon voorkomen dat 'rood' een behoorlijke winst zou boeken. Nee, ze zijn niet de grootste geworden, maar 39 zetels.. dan zit er toch behoorlijk wat rood in die coalitie straks :+

blokje

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 19:56

Ik lees net wat grappigs op de SGP site. Ze zijn voor autoloze zondagen.
Goh nou dan hoef ik niet meer naar de kerk ga niet een uur fietsen haha

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:02

blokje schreef:

Dan zullen ze een hoop leden uit hun kerk jagen. Het zijn veel oudere en die zijn niet allemaal goed ter been en 1 uur fietsen enkele reis is voor mensen ook niet aantrekkelijk.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:04

Ah oke, dan is het even ietsje helderder :)

Vind het trouwens ook fijn dat de SGP wel dierenwelzijn (en dus het verbeteren daarvan) in hun standpunten heeft staan. Ik ben ook wel eens christelijken tegengekomen die hun dieren niet echt geweldig behandelen, want 'dieren zijn ondergeschikt aan mensen gemaakt door God, ze hebben geen gevoel zoals wij, dus je hoeft ook niet met ze om te gaan alsof ze gevoel hebben'. :n

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:11

Memories, wij kregen als mensen de taak om voor Gods schepping te zorgen (wat we totaal niet goed doen hih) dus ook voor de dieren ;) Onzin dus van die christelijke mensen :P

Hannemarie

Re: Wie heeft er SGP gestemd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:15

mijn ouders, opa's, oma's, ooms, tante's, ouders van vriendjelief en ouders van vriendinnen.
eigenlijk iedereen hier :)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:16

Hannemarie schreef:
mijn ouders, opa's, oma's, ooms, tante's, ouders van vriendjelief en ouders van vriendinnen.

hihi als ik je plaatsnaam zie dan snap ik het helemaal :P
Niets slecht aan hoor!! Ik heb in Emmeloord gewoond en ik Kampen stage's gehad :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:16

Yanouuu schreef:
. Zoals ik al zei ben ik 17 en heb ik dus niet ontzettend veel verstand van eerdere kabinetten maar van wat ik heb gehoord deden allebei de paarse kabinetten het niet slecht.

De paarse kabinetten waren zeer goed. Heeft Nederland in de jaren 90 een absolute voorspoed gebracht.
Als je in een van de andere politieke topics kijkt zie je juist dat het net anderom is.De linkse kabinetten zijn beter voor de staatsschuld e.d. Den Uyl was het zuinigste kabinet van na de oorlog gevolgt door de kabinetten Kok.

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:17

blokje schreef:
Hannemarie schreef:

hihi als ik je plaatsnaam zie dan snap ik het helemaal :P
Niets slecht aan hoor!! Ik heb in Emmeloord gewoond en ik Kampen stage's gehad :D

ze hebben nog nooit sgp gestemd, dit jaar zowat allemaal voor het eerst :=
maar ze zijn heel erg tegen het 'geen vrouwen in de politiek' maar voor de rest zijn ze het overal redelijk mee eens :)

Lauren_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:19

Blokje, ben je dan niet van mening dat je kind recht heeft op een eigen mening? Ik zou nooit iets opdrngen aan mijn kinderen. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, geloof ook zeker niet in de bijbel. Mijn kinderen zitten wel op een katholieke school. Als zij gaan geloven vind ik dat prima, doen ze dat niet ook goed. k hoop dat het zelfstandige vrouwen worden die in staat die keuzes te maken die voor hen goed zijn. Ongeacht wat ik daar van vind. Ik denk namelijk dat je met jouw houding best een enorme druk op een kind legt.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:19

Vrouwen in de politiek vind ik ook wel prima :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:20

gr_roos schreef:
blokje schreef:

Dan zullen ze een hoop leden uit hun kerk jagen. Het zijn veel oudere en die zijn niet allemaal goed ter been en 1 uur fietsen enkele reis is voor mensen ook niet aantrekkelijk.

Valt wel mee, veel SGP-stemmers zijn toch al zo radicaal dat ze op zondag niet autorijden. Ga maar eens op de Bible Belt kijken, daar zie je 's morgens om half negen een hoop mensen in zwarte kousen langs de polderweggetjes schuifelen. Ook oudjes en ook kleine kinderen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:21

Lauren_ schreef:
Blokje, ben je dan niet van mening dat je kind recht heeft op een eigen mening? Ik zou nooit iets opdrngen aan mijn kinderen. Ik ben zelf niet gelovig opgevoed, geloof ook zeker niet in de bijbel. Mijn kinderen zitten wel op een katholieke school. Als zij gaan geloven vind ik dat prima, doen ze dat niet ook goed. k hoop dat het zelfstandige vrouwen worden die in staat die keuzes te maken die voor hen goed zijn. Ongeacht wat ik daar van vind. Ik denk namelijk dat je met jouw houding best een enorme druk op een kind legt.

Waarom leg ik een enorme druk bij hem neer?
Ik heb die druk vroeger als kind ook nooit gevoelt. En natuurlijk zal meneertje rond zijn 14 lekker er tegen in gaan. Prima dat is normaal we zullen wel zien hoe het loopt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:45

blokje schreef:
Sok, ik geloof dat geen mens jou mag veroordelen op je seksuele aard! Daar heb je gelijk in! Wat wel de taak is van een Christen is om jou te waarschuwen voor je zonde. Dat hoort op een gepaste manier. Dat mensen met een andere seksualiteit ziek zijn is in mijn ogen de grootste onzin. Mensen die op beide of het zelfde geslacht vallen zijn zo. Die zijn niet ziek of gek ofzo en kunnen ook niet genezen. Wij staan er alleen niet achter dat je het in praktijk brengt. Ik snap dat dit bijna een gemene en onmogelijk uit te brengen iets is. Ik snap heel goed dat jij graag je grote liefde wilt vinden en daar een mooi leven mee wilt opbouwen. En dat gun ik je ook. Alleen ik kan er niet achter staan vanuit mijn geloof. En daardoor niet goedkeuren. Ik weet hoe raar dat klinkt en hoe tegenstrijdig dat klinkt!Ik vind het ook moeilijk om dit punt goed en duidelijk uit te leggen zonder dat je mensen er pijn mee doet.

In de bijbel staat dat seks met dieren en homoseksualiteit even "erg" zijn, ja sorry denk ik dan.. en daar geloof je dan in. Dan bedoel ik jou niet want volgens mij ben jij nog best tolerant. Maar iets in mij zegt "HO, STOP!!!" dat gaat mij gewoon te ver.. :n

blokje schreef:
Ik zou het heel erg vinden als mijn zoontje niet zou geloven... Is wel een van mijn grootste zorgen denk ik...
Geloof is ons leven ik moet er niet aan denken dat mijn zoontje niet bij mij in de Hemel zal zijn...
.

Dus, mensen die wel goed leven maar niet in god geloven komen in de hel. en mensen die slecht leven maar wel geloven, naar de kerk gaan etc komen in de hemel? of?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:48

Overigens, gaat scheiding van kerk en staat niet over het niet mogen vertegenwoordigen van christelijke overtuigingen binnen een politieke partij.

Scheiding van kerk en staat gaat er over dat de kerk, als zijnde een instantie, geen zeggenschap heeft in hoe een land geregeerd wordt. Bijvoorbeeld de Orthodoxe kerk of de Rooms Katholieke kerk dus op dat gebied totaal geen invloed heeft. EN het gaat erover dat de regering als zijnde niks te zeggen heeft over wat iemand moet geloven of niet mag geloven.

Dat staat los van of een partij zijn idealen, die wellicht van een christelijke achtergrond komen, wel of niet mogen vertegenwoordigen. In principe zolang ze verder onafhankelijk zijn, en dus bijvoorbeeld niet financieel gesteund worden door een kerk of zo, is er in principe niks aan de hand.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:49

Shiloh schreef:
Overigens, gaat scheiding van kerk en staat niet over het niet mogen vertegenwoordigen van christelijke overtuigingen binnen een politieke partij.

Scheiding van kerk en staat gaat er over dat de kerk, als zijnde een instantie, geen zeggenschap heeft in hoe een land geregeerd wordt. Bijvoorbeeld de Orthodoxe kerk of de Rooms Katholieke kerk dus op dat gebied totaal geen invloed heeft. EN het gaat erover dat de regering als zijnde niks te zeggen heeft over wat iemand moet geloven of niet mag geloven.

Dat staat los van of een partij zijn idealen, die wellicht van een christelijke achtergrond komen, wel of niet mogen vertegenwoordigen. In principe zolang ze verder onafhankelijk zijn, en dus bijvoorbeeld niet financieel gesteund worden door een kerk of zo, is er in principe niks aan de hand.

Ja, dat ja... :Y)

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:51

MarlindeRooz schreef:
Dus, mensen die wel goed leven maar niet in god geloven komen in de hel. en mensen die slecht leven maar wel geloven, naar de kerk gaan etc komen in de hemel? of?

mensen die niet in God geloven en dat niet belijden komen niet in de hemel volgens de bijbel nee.
hoe goed ze dan ook leven of hebben geleefd.r

maar ik weet niet of ik het daar wel mee eens ben
Laatst bijgewerkt door Hannemarie op 13-09-12 20:53, in het totaal 2 keer bewerkt

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:52

MarlindeRooz, idd. Wij geloven dat mensen die geloven en goed leven in de Hemel komen ;)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:53

@MarlindeRooz Maar dat is helemaal niet wat SGP doet, zij zijn niet bezig om mensen hun geloof op te dringen. Wat de SGP doet is hun idealen uitdragen. Er staat nergens binnen de standpunten van de SGP "we moeten alle nederlanders dit en dat geloof opleggen" ... want dat kan niet.

De standpunten die je in neemt aan de hand van je geloof is iets anders als tegen iemand anders zeggen dat ze ook moeten geloven.

Nu vind ik de standpunten van de SGP belachelijk en zou ik never op ze stemmen! Maar op het gebied van scheiding tussen kerk en staat doen ze niks fout.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:54

Gelukkig geloof ik niet in god en dus niet in de hemel. Geloof heeft niets met geloven te maken alleen maar met macht.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:55

cam schreef:
Gelukkig geloof ik niet in god en dus niet in de hemel. Geloof heeft niets met geloven te maken alleen maar met macht.

Dit vind ik een zeer respectloze uitspraak! En absoluut niet tolerant. Erg jammer zoiets...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:56

Shiloh schreef:
cam schreef:

Dit vind ik een zeer respectloze uitspraak! En absoluut niet tolerant. Erg jammer zoiets...

_/-\o_

Belachelijke uitspraak bleg

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:58

Misschien moeten jullie dan toch maar eens de geschiedenisboeken lezen ipv de bijbel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:58

Ach, ik heb respect voor mensen die geloven zodra ze het mij maar niet opdringen of mij discrimeneren omdat ik niet geloof.

én het is toch te achterlijk voor woorden dat je bijvoorbeeld niet zondags met de auto mag rijden omdat het volgens een geloof een rustdag is.. dat gaat er bij mij niet in hoor.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:59

cam schreef:
Misschien moeten jullie dan toch maar eens de geschiedenisboeken lezen ipv de bijbel.

Het fundament van het geloof heeft niks te maken met macht, wat mensen er later van gemaakt hebben wel ja.