Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ik stem op 12 september op...

VVD
256 (23%)
PvdA
155 (14%)
PVV
195 (18%)
CDA
16 (1%)
SP
131 (12%)
D66
75 (7%)
GroenLinks
41 (3%)
CU
20 (1%)
SGP
7 (0%)
Partij voor de Dieren
57 (5%)
Piratenpartij
11 (1%)
Partij voor Mens en Spirit (MenS)
3 (0%)
Nederland Lokaal
1 (0%)
Libertarische Partij (LP)
Geen stemmen
Democratisch Politiek Keerpunt
2 (0%)
50Plus
4 (0%)
Liberaal Democratische Partij (LibDem)
1 (0%)
Anti Europa Partij
Geen stemmen
SOPN
3 (0%)
Partij van de Toekomst (PvdT)
3 (0%)
Ik beslis pas in het stemhokje
18 (1%)
Ik stem niet
43 (4%)
Ik stem blanco
16 (1%)
Anders, namelijk...
10 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1068

LadyMadonna

Re: Wie krijgt jouw stem op 12 september?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:30

dan moeten ze IMO eens aandacht aan die gewone normale punten besteden ipv alleen maar over rutte zijn kunduz vriendjes te zeuren (of polen, of moslims...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:35

Punt is dat hij met die punten, die extreme punten, juist de kiezers probeert te behalen.

Ik lees hier in het topic in ieder geval geen mensen die direct op hem stemmen vanwege de extremiteiten maar mensen die toch ook naar de rest van de punten kijken.

Neemt niet weg dat ik persoonlijk hem wel liever zie gaan dan komen. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:35

Ik zie Samsom wel als premier, ben erg benieuwd hoe hij het zou doen :)
Onder Rutte heeft Nederland voor mijn gevoel idd alleen maar stil gestaan (ok, op pietluttige zaken als snelwegen naar 130 na, maarja, dat zijn imo bijzaken...)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:36

Ik ben een gewone hardwerkende belastingbetaler met eigen huis.. dus dan blijft denk ik vvd voor mij over om op te stemmen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:38

Juist niet lijkt me, aangezien onder de VVD de gewone hardwerkende man/vrouw er niet beter op wordt. Of je moet extreem rijk zijn, dan wel :+ .

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:40

klopt het dat de poll op reset is gezet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:41

Ik zie het ja, komt omdat er geen opties aan een poll toegevoegd kunnen worden zonder dat deze gereset wordt. Ik weet het zelf ook pas sinds kort, denk dat ik dat even achter de schermen ga melden, of daar wat aan gedaan kan worden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:41

Ik zie het ook Daks?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:42

Hanafubuki schreef:
Punt is dat hij met die punten, die extreme punten, (..)

Zeg dat nog eens Jans??

Je kunt mij niet wijs maken dat men kiest voor Wilders vanwege zijn gematigdere denkwijzen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:42

Vala schreef:
Dat doen ze allemaal!

Nee hoor Wilders is de enige politicus die toegeeft dat meer dan de 1/2 van zijn programma onuitvoerbaar is en dat het vooral neergezet wordt om stemmen te trekken. Dat heeft hij bewezen door tegen veel van die mooie beloftes te stemmen.
De rest zet neer waar ze voor staan, dat dat niet allemaal kan weet iedereen, maar daar strijden ze dan wel voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:45

Lovely schreef:
Hanafubuki schreef:
Punt is dat hij met die punten, die extreme punten, (..)

Zeg dat nog eens [***]??

Je kunt mij niet wijs maken dat men kiest voor Wilders vanwege zijn gematigdere denkwijzen.

Dat zeg ik ook niet, met die extreme punten wint hij kiezers. Maar ik ga er van uit, of beter gezegd, ik hoop dat er ook mensen zijn die niet alleen vanwege die extreme punten op hem stemmen. :+

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 15:48

Als je op de PVV stemt gedoog je die extreme punten, als je het er niet mee eens bent moet je gewoon geen PVV stemmen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:52

En daarom stem ik geen PVV. Ik gedoog die extreme punten namelijk niet :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:56

Hier nog één, zelfs al had hij bij zijn vorige programma vrij veel punten waar ik het mee eens was, heeft geen haar op mijn hoofd gedacht om op hem te stemmen.

Dit jaar stem ik weer op D66 (tot nu toe nog altijd). Ze geven me het gevoel eerlijk te zijn, en nuchter. Zij waren de eerste die zeiden dat er bezuinigd moest worden, en toen riep de rest van de kamer nog van niet. Een paar maanden later riep de gehele kamer dat er wel bezuinigd moest worden. En dat zie je op meer punten terug. Zelfs al is D66 niet het meest gunstige voor mijn familie, het is denk ik wel het gunstigste voor het gehele land.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:56

Jans schreef:
Dat zeg ik ook niet, met die extreme punten wint hij kiezers. Maar ik ga er van uit, of beter gezegd, ik hoop dat er ook mensen zijn die niet alleen vanwege die extreme punten op hem stemmen. :+

Als je op Wilders stemt stem je op een man die niet democratisch is, waar niemand in zijn beweging, want hij is geen partij, iets te vertellen heeft. Kortom een alleenheerser die maar een doel heeft de maatschappij te ontregelen door voortdurend schuldigen aan te wijzen in tijden dat het niet meezit.

Dat is heel gemakkelijk en spreekt veel mensen aan. Hunnie zijn de schuld en men zakt weer weg in het eigen gelijk en verwacht van anderen dat die de boel zullen opruimen.

Wilders heeft 2 jaar de kans gehad zijn echte punten er door te duwen, einde aan de last van Marokkaanse jongeren, waar hij zo graag op scheldt, bijvoorbeeld. Verder dan de cavia politie is hij niet gekomen, ik begrijp niet dat zijn aanhang daar doof en blind voor is.

Hij zegt goede dingen, roepen die, ja hij zegt ze, twittert ze ook veelvuldig en daar blijft het bij, dat men daar in trapt blijft me verbazen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 15:57

Ik zeg toch niet dat ik op Wilders stem :D Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt. Toch zijn er wel mensen die op hem stemmen, en van wat ik hier lees hebben die mensen absoluut niks met die extreme punten maar wel met de rest van zijn punten. Kennelijk omdat ze beseffen / denken dat die punten er toch niet door zullen komen?

Zelf weet ik eigenlijk vrijwel zeker dat ik gewoon weer D66 stem :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:00

Wat is de SOPN partij?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:01

Laatst bijgewerkt door Rinske op 04-09-12 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:04

SOPN :: Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland

Oprichter is ufoloog Anton Teuben (* ca. 1950) uit Soest.[1] Hij is tevens oprichter van de nieuwssite Niburu. De SOPN werd in 2003 opgericht als Soeverein Onafhankelijk Persbureau Nederland en in 2011 veranderd naar een participatiebeweging, zoals ze het zelf noemen.[2]

De partij richt zich op het toegankelijk maken van ‘vrije energie’ voor iedereen. Achterliggende gedachte is een samenzweringstheorie die handelt over een zogenaamde ‘nulpuntenergie’. Alle stroom zou gratis kunnen zijn door het toepassen van deze nulpuntenergie, verkondigt de partij. De techniek daarvoor zou al bestaan, maar zou worden geboycot door oliemaatschappijen en gasbedrijven. Teuben meent dat zijn partij niet spiritueel is. Hij heeft aangekondigd met zijn nieuwe landelijke politieke partij tientallen zetels in de Tweede Kamer te gaan veroveren.[3] De kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen 2012 telt 76 kandidaten, verspreid over verschillende kieskringen. Lijsttrekker is Johan Oldenkamp, Teuben kwam op plek 38. De ideeën van lijsttrekker Oldenkamp hebben grote invloed op het partijprogramma gekregen.[bron?] Teuben is hierdoor op de achtergrond verdwenen.[bron?]

(Van wiki)

Wtf :')

Twiggy2008

juval schreef:
Ik ben een gewone hardwerkende belastingbetaler met eigen huis.. dus dan blijft denk ik vvd voor mij over om op te stemmen.

Nou, mijn vriend met eigen zaak, eigen huis en eigen kantoorpand denkt daar toch echt heeeeeeel anders over. :)
Bovendien is er meer in de wereld dan je eigen bezit (of bij velen ook het bezit van de bank :D ).

NatasjavE

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:05

Jans schreef:
SOPN :: Soeverein Onafhankelijke Pioniers Nederland

Oprichter is ufoloog Anton Teuben (* ca. 1950) uit Soest.[1] Hij is tevens oprichter van de nieuwssite Niburu. De SOPN werd in 2003 opgericht als Soeverein Onafhankelijk Persbureau Nederland en in 2011 veranderd naar een participatiebeweging, zoals ze het zelf noemen.[2]

De partij richt zich op het toegankelijk maken van ‘vrije energie’ voor iedereen. Achterliggende gedachte is een samenzweringstheorie die handelt over een zogenaamde ‘nulpuntenergie’. Alle stroom zou gratis kunnen zijn door het toepassen van deze nulpuntenergie, verkondigt de partij. De techniek daarvoor zou al bestaan, maar zou worden geboycot door oliemaatschappijen en gasbedrijven. Teuben meent dat zijn partij niet spiritueel is. Hij heeft aangekondigd met zijn nieuwe landelijke politieke partij tientallen zetels in de Tweede Kamer te gaan veroveren.[3] De kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen 2012 telt 76 kandidaten, verspreid over verschillende kieskringen. Lijsttrekker is Johan Oldenkamp, Teuben kwam op plek 38. De ideeën van lijsttrekker Oldenkamp hebben grote invloed op het partijprogramma gekregen.[bron?] Teuben is hierdoor op de achtergrond verdwenen.[bron?]

(Van wiki)

Wtf :')

Ja, had hem gevonden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:07

juval schreef:

VVD is pas écht interessant als je tenminste 3x modaal verdient. Zo niet, lever je er gegarandeerd op in (en is het zelfs als huizenbezitter niet gezegd dat je er dan met VVD minder op inlevert dan bij de andere partijen).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:07

"waarom rijden we soms harder dan de geldende maximum snelheid? De voornaamste oorzaak is volgens mij: haast. Maar wie heeft er straks nog haast, wanneer we allemaal een basisinkomen hebben? We doen dan immers alleen nog maar dat wat we leuk vinden. "
http://www.sopn.nl/partijprogramma/165- ... ie-1-.html

:')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 16:10

Wat we leuk vinden? Zoals lekker hard rijden :P

Hier ook 2 hard werkende mensen en ik met eigen zaak, nog een huis dat al 3 jaar te koop staat...en stemmen allebei D66.

Vorige keer heb ik VVD gestemd.

Vrees dat ik gewoon tot na m'n 65e moet werken voor mijn centjes om het hoofd boven water te houden dus onder de categorie rijk zullen wij wel niet vallen :P