Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Ik lees overigens net op nu.nl dat Van der Staaij nu bewaking moet krijgen door zijn uitspraak - dat vind ik eigenlijk heel erg.
Magrathea schreef:Maar is dat niet, stiekem, ergens, een héél klein beetje zijn eigen schuld?
Blue_Eyes schreef:Ergens niet zo blij mee gaan zijn of iemand de waarheid vertellen, is iets anders dan iemand bedreigen met geweld. Dat vind ik echt, in iedere situatie, not done.
Refdag.nl schreef:Van der Staaij: „Wat mij in die discussie eigenlijk opviel is dat het heel vaak misgaat als je niet juist ook oog hebt voor de enorme problemen die ook juist vrouwen kunnen ervaren als ze verkracht zijn. Altijd ervaren. De kans op een zwangerschap is dan weliswaar heel klein, maar de problemen zijn natuurlijk toch immens als dat gebeurt. Dat neemt niet weg dat wij vinden dat daar met heel veel compassie mee omgegaan moet worden, maar dat dat niet ons afbrengt van ons standpunt dat bescherming van het leven voorop staat.”
Op de vraag van Wester of Van der Staaij net als Akin gelooft dat er zo’n mechanisme bestaat, antwoordt hij:
„Dat is een feit, dat dat maar heel weinig gebeurt. Maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk kan gebeuren, dus dat het wel een probleem is, een vreselijk probleem waarmee mensen in aanraking kunnen komen. Daar wil ik echt niet makkelijk over doen. Maar we moeten ook niet doen alsof dat zeg maar nou de meeste gevallen van abortus in Nederland daar nu mee te maken hebben. Dat gaat om hele andere situaties, om hele andere redenen.”
Lovely schreef:Oh ja, minder banketstaaf bedoeld. Als dat het excuus is, dan heeft hij in de politiek niks te zoeken.
Het jammere van de SGP is dat zij een discussie willen voeren over abortus en dat komt op deze manier niet zo goed over bij andere mensen. De SGP heeft geen moeite met verkrachting, sexueel geweld in het algemeen, maar wel met abortus.