' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: ' Door verkrachting kan een vrouw niet zwanger worden'

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:32

Ik lees overigens net op nu.nl dat Van der Staaij nu bewaking moet krijgen door zijn uitspraak - dat vind ik eigenlijk heel erg. -O-

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:35

Blue_Eyes schreef:
Ik lees overigens net op nu.nl dat Van der Staaij nu bewaking moet krijgen door zijn uitspraak - dat vind ik eigenlijk heel erg. -O-

Ja dat is heel erg ja...

Maar stiekem begrijp ik wel dat er mensen zijn die op hem gaan jagen.
Ik vind dat ze zulke mensen gewoon heel stilletjes via de achterdeur moeten afvoeren...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:36

Blue_Eyes schreef:

Maar is dat niet, stiekem, ergens, een héél klein beetje zijn eigen schuld?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:37

-O-

Krijgen de vrouwen die verkracht zijn dan ook bescherming tegen hun verkrachters?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:38

Dat vind ik heel ver gaan, Magrathea. Je kunt het oneens zijn met de uitspraken van iemand, maar om hem dan zo naar het leven te staan? Nee. Echt niet. Ik vind dus ook dat je hier niet kunt spreken van eigen schuld.

@Koper: als men denkt dat dat nodig is, wel, ja.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:39

Ja? Dat wist ik niet. Vind ik wel een goede zaak.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:40

Een vriendin van mij tenminste wel - bij haar was bekend dat de verkrachter nog op vrije voeten was en dat de kans op herhaling vrij groot was, ze wisten wie het was en wat erachter zat. Zij kreeg politiebewaking.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:40

Magrathea schreef:
Maar is dat niet, stiekem, ergens, een héél klein beetje zijn eigen schuld?

Wat mij betreft, nee. Hij mag helemaal de grond in geschreven worden - iedereen mag de wereld er regelmatig aan herinneren dat de SGP een club is van mensen die allerlei dingen uit de grondwet maar lastige ballast vinden. Er zou weer een behoorlijk cordon sanitaire omheen gelegd moeten worden (niet samenwerken met zulke extremisten. Ze mogen best meestemmen, maar geen compromis.)

Maar bedreiging is uit den boze.

Ook dat uit naam van prolife in de VS die beveiliging juist nodig is voor artsen in abortusklinieken doet niet ter zake: bedreigingen zijn fout. (En mocht het ooit leiden tot geweld is het nog veel fouter.)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:43

Tja, hier krijg je weer het probleem met de vrijheid van meningsuiting.
Als ik dingen uitkraam waar ik anderen boos mee maak, dan kan ik ergens wel verwachten dat die mensen daar niet zo blij mee gaan zijn. Denk aan de commotie rondom Wilders en zijn anti-Islam geblaat.

Kan me overigens voorstellen dat er mensen zijn wiens leven dusdanig verwoest is door misbruik dat zijzelf (of vaders, broers of vrienden) deze meneer graag even de waarheid willen vertellen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:44

Ergens niet zo blij mee gaan zijn of iemand de waarheid vertellen, is iets anders dan iemand bedreigen met geweld. Dat vind ik echt, in iedere situatie, not done.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-12 10:45

Is hij dan ook daadwerkelijk bedreigd met de dood?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:47

Blue_Eyes schreef:
Ergens niet zo blij mee gaan zijn of iemand de waarheid vertellen, is iets anders dan iemand bedreigen met geweld. Dat vind ik echt, in iedere situatie, not done.

Maar waar zie jij dat staan? Ik heb net gekeken op Nu.nl, maar ik zie dat er niets wordt gezegd over de reden van bewaking.
Nu kun je er misschien zelf de twist aan geven en bedenken dat het om (doods)bedreigingen gaat, maar misschien zit het wel anders en heeft meneer van der Staaij beseft dat het niet zo handig is geweest en heeft op voorhand bewaking gevraagd. Kan. Maar tot op heden insinuaties.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:49

Volgens mij wordt hij gewoon uit voorzorg bewaakt omdat we nu eenmaal allemaal zo bang zijn in dit land. Ik lees nergens dat hij ook echt bedreigd is. Kan ik me ook niet voorstellen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:55

Dat staat er niet, maar hij krijgt niet voor niets bewaking. Geloof niet dat hij dat kan betalen van zijn kamerledensalaris ;) Ik zit even op twitter te kijken, maar #sgp is blijkbaar ook een Amerikaanse hashtag :+
Ik had het zelf overigens niet over dood, wel over geweld. Hij kreeg de nodige verwensingen over zich heen, staat er wel.

http://www.refdag.nl/nieuws/politiek/va ... s_1_670236

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 10:58

Ja verwensingen... dan moet je niet in de politiek gaan, keuze hoor :j
Als ik bij de politie ga, dan moet ik me er ook van bewust zijn dat ik een gek tref en een mes in m'n donder krijg. Als ik in het bejaardenhuis ga werken dan kan ik ook een aanvallende dementerende op me af krijgen en op het kinderdagverblijf kan het zijn dat ik poep van kinderhandjes moet poetsen.

Als je zulke opmerkingen plaatst, dan kun je er ook vanuit gaan dat er mensen zijn met een andere mening.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:02

Ik denk ook niet dat hij verwacht had dat iedereen het met hem eens zou zijn, dat is hij wel gewend ook :+ Daarom juist denk ik dat er meer aan de hand geweest moet zijn om hem te laten bewaken.

Wat hij overigens nou echt letterlijk gezegd heeft:
Refdag.nl schreef:
Van der Staaij: „Wat mij in die discussie eigenlijk opviel is dat het heel vaak misgaat als je niet juist ook oog hebt voor de enorme problemen die ook juist vrouwen kunnen ervaren als ze verkracht zijn. Altijd ervaren. De kans op een zwangerschap is dan weliswaar heel klein, maar de problemen zijn natuurlijk toch immens als dat gebeurt. Dat neemt niet weg dat wij vinden dat daar met heel veel compassie mee omgegaan moet worden, maar dat dat niet ons afbrengt van ons standpunt dat bescherming van het leven voorop staat.”

Op de vraag van Wester of Van der Staaij net als Akin gelooft dat er zo’n mechanisme bestaat, antwoordt hij:

„Dat is een feit, dat dat maar heel weinig gebeurt. Maar dat neemt niet weg dat het wel degelijk kan gebeuren, dus dat het wel een probleem is, een vreselijk probleem waarmee mensen in aanraking kunnen komen. Daar wil ik echt niet makkelijk over doen. Maar we moeten ook niet doen alsof dat zeg maar nou de meeste gevallen van abortus in Nederland daar nu mee te maken hebben. Dat gaat om hele andere situaties, om hele andere redenen.”

Zet de zaak wat mij betreft toch wel in een heel ander daglicht. Gistermiddag toen ik dit hoorde, dacht ik echt: Van der Staaij, bedankt, daar gaan we weer met de hele discussie over christendom in de politiek. Maar als ik deze woorden goed lees, denk ik echt dat ze minder banketstaaf bedoeld zijn dan ze nu worden opgepakt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:05

Hij probeerde het gisteravond wel iets te nuanceren, maar hij kon geen (of wilde geen) antwoord geven op de vraag: 'wat vindt u erger? Verkrachting of abortus?'.

Nou... werkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:05

Oh ja, minder banketstaaf bedoeld. Als dat het excuus is, dan heeft hij in de politiek niks te zoeken.

Het jammere van de SGP is dat zij een discussie willen voeren over abortus en dat komt op deze manier niet zo goed over bij andere mensen. De SGP heeft geen moeite met verkrachting, sexueel geweld in het algemeen, maar wel met abortus.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:06

Lovely schreef:
Oh ja, minder banketstaaf bedoeld. Als dat het excuus is, dan heeft hij in de politiek niks te zoeken.

Het jammere van de SGP is dat zij een discussie willen voeren over abortus en dat komt op deze manier niet zo goed over bij andere mensen. De SGP heeft geen moeite met verkrachting, sexueel geweld in het algemeen, maar wel met abortus.

Zoals gisteren ook werd gezegd tegen v.d. Staaij: 'jullie zien vrouwen als gebruiksmiddel' en ik denk dat daarmee de spijker op de kop werd geslagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:08

Yep en dan met het aanrecht als enige recht voor de vrouw. Hun slogan zou moeten luiden: "Met de SGP terug in de tijd, verlangt u ook terug naar de 19e eeuw?".

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:08

En dat zegt hij dus nou juist niet, dat hij geen moeite heeft met verkrachting. Nadrukkelijk niet, zelfs.

Ik ben het verder niet eens met het standpunt van de SGP over vrouwen (of over veel andere zaken), maar ik weet wel zeker dat hij dat toch zo niet gezegd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:09

Hij had anders geen antwoord op de vraag wat hij ernstiger vond, een verkrachting of een abortus.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:11

Dat heb ik niet gezien, dus daar kan ik niets van zeggen. Ik kan me ook voorstellen dat als je zo tegen abortus bent dat je het moord vindt, je even met je mond vol tanden staat. Zelf weet ik wel wat ik erger vind, maar ik kan me dus wel voorstellen dat Van der Staaij even niet wist hoe hij dat nou tactisch moest beantwoorden.

Edit: dat betekent dus niet dat hij verkrachting niet erg vindt, maar dat hij abortus ook echt heel erg vindt. En laten we eerlijk wezen, veertig jaar geleden dacht 99% van Nederland er zo over ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:12

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 11:12

Dat hij zegt dat het een 'feit' is dat...blah blah, ik meen gisteren gehoord te hebben dat hij zich wat betreft de cijfers baseert op een onderzoek die in Amerika is gedaan in 1980??????