Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:24

Bij stemmentracker kwam de PVDA er uit bij stemwijzer is veel vager

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:35

Met de stemmentracker kom ik ook op de SP uit, daarna de PvdA en daarna de CU.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:39

Ik kwam bij zowel stemmentracker als stemwijzer uit op VVD :')

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:40

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 00:47

Ook vvd... ik weet denk ik wat me te doen staat :+

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:42

Bij mij komt er op 3fm min of meer hetzelfde uit. De top drie alleen in andere volgorde. Welke is beter? 3fm kwam uit op de partij waar ik lid van ben, de stemwijzer niet. Maar alleen omdat PvdD er tussen zat

Rosa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:53

Hmm die van 3FM gaf bij mij CDA aan, maar op http://www.stemwijzer.nl had ik de meeste overeenkomsten met de SP. :j In principe gaat mijn stem naar de SP! Het staat nu nog niet 100% vast, maar als mijn mening niet meer verandert dan blijft het dus gewoon zo.
Lijst 17 ken ik trouwens helemaal niet? (Ook veel overeenkomsten!)

Volgens allebei de websites staat de VVD trouwens erg van mij af. :7

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:18

Jorinda__ schreef:
Denk dat ik het pennyidee zal blijven houden... :o Nee is niet een partij die ik aan de leiding zou zien, maar daar is iedereen vrij in toch?

Zou het toch mooi vinden als ze met andere partijen in de coalitie zouden komen, en nee ik ben het niet met alles eens maar ze hebben toch ook hele goede punten en dat ze zoveel te zeggen krijgen dat alles uitgevoerd wordt gebeurd toch niet...

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:22

Voor eén van mijn afstudeeropdrachten moet ik me verdiepen in politiek, ik heb nog nooit gestemt omdat ik echt helemaal niks van de politiek begrijp. Heb de stemwijzer wel gedaan;
Partij voor de Dieren
PVV
SP
Dat word voor mij duidelijk de SP, ik ga dit topic eens aandachtig doorlezen, misschien steek ik er nog iets van op.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:28

dan zou ik me maar even verder verdiepen inderdaad....de sp wil verzwaring van de lasten voor het bedrijfsleven.....in veel gevallen geld dan,een ondernemer die nu zn uiterste best doet om zn personeel te behouden,zal in veel gevallen genoodzaakt zijn,de helft van zn personeel te ontslaan,en door een hogere kostprijs van de omzet wordt de exportpositie sterk ondermijnd..........maw...populistisch gezwam van de SP,die overigens toch geen zitting in een kabinet ambieert,en dus in mijn ogen kiezers bedrog pleegt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:31

Roemer wil MP worden, dat lijkt me toch zitting in een kabinet nemen

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:33

t is niet te hopen.....dan is NL failliet!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:37

papagroom schreef:

Dat lijkt me wat naïef gedacht. Dan zou hij 76 zetels moeten halen en dat gaat niet lukken. Het is mijn partij ook niet, veel te veel dogma's, maar zelfs als ze de grootste worden zullen ze zich aan moeten passen.

NynckeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:40

Hoera, ik duim dat Roemer het haalt, de meest verstandige ideeën zitten toch daar.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:45

papagroom schreef:
dan zou ik me maar even verder verdiepen inderdaad....de sp wil verzwaring van de lasten voor het bedrijfsleven.....in veel gevallen geld dan,een ondernemer die nu zn uiterste best doet om zn personeel te behouden,zal in veel gevallen genoodzaakt zijn,de helft van zn personeel te ontslaan,en door een hogere kostprijs van de omzet wordt de exportpositie sterk ondermijnd..........maw...populistisch gezwam van de SP,die overigens toch geen zitting in een kabinet ambieert,en dus in mijn ogen kiezers bedrog pleegt.

Was dit tegen mij, ik snap er namelijk geen ene moer van :')

purny schreef:
Ik heb hem 2 keer gedaan(de eerste keer twijfelde ik zeer ernstig aan de site). Mijn lijstje is als volgt:
PVV, SP, Partij van de Toekomst, PvdA, Partij voor de Dieren, GroenLinks, Piratenpartij, Nederland Lokaal
CDA, ChristenUnie, Partij voor Mens en Spirit, Democratisch Politiek Keerpunt, 50Plus, SGP, Liberaal D0emocratische Partij, Anti Europa Partij, D66, Libertarische Partij, VVD, SOPN

Nu stem ik absoluut geen PVV, maar het viel me wel op dat er geen andere belangrijkere stellingen zijn gepubliceerd.

Wat voor stellingen miste je dan?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:51

tante_trien schreef:

Samenvatting: Papagroom is heel erg tegen de SP ;)

Als de SP aan de macht komt, is namelijk Nederland verdoemd, valt de hemel naar beneden, de melk wordt zuur, we winnen we nooit meer een EK en alle kippen in al hun legbatterijen raken spontaan van de leg.
En mocht je dan nog niet overtuigd zijn dat het erg is, dan is het altijd nog ... <insert spannend tromgeroffel> ... Kiezersbedrog!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 10:54

En waar is dat allemaal op gebaseerd?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:07

papagroom schreef:

ik heb het partijprogramm van de sp gelezen en volgens mij overdrijf je brutelijk :+ maar dat geeft niet :P

maar daarnaast komt ook nog eens, zolang een partij niet 76 zetels haalt, zal het programma van 1 enkele partij niet geheel gevolgd worden.
Compromis is wat de klok slaat .

en als ik zo eens kijk wat Roemer voor elkaar heeft gekregen voordat hij in de landelijke politiek zat in de functie die hij nu heeft , dan denk ik dat die man prima weet hoe hij met nummertjes moet schuiven etc .
nu is het wel zo, Roemer is niet DE partij, maar het gezicht van de partij ,
ik zeg, we gaan het zien, er is geen enkele uitkomst die ons direct in de verdoemenis stort , de uitkomsten van de verkiezingen die ons tot de voorgaande 4 kabinetten hebben gebracht hebben het ook niet op alle fronten heel best gedaan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:12

Shadow0 schreef:
tante_trien schreef:

Samenvatting: Papagroom is heel erg tegen de SP ;)

Als de SP aan de macht komt, is namelijk Nederland verdoemd, valt de hemel naar beneden, de melk wordt zuur, we winnen we nooit meer een EK en alle kippen in al hun legbatterijen raken spontaan van de leg.
En mocht je dan nog niet overtuigd zijn dat het erg is, dan is het altijd nog ... <insert spannend tromgeroffel> ... Kiezersbedrog!

Inderdaad :') _O- .

We zouden toch allemaal wat socialer worden zeg, brrrr. Wat eng! :(:)
Papagroom: als mensen (nog meer) uitgemolken zijn door CDA en VVD, dan kunnen ze ook niet meer kopen en gaan bedrijven alsnog failliet.

Mijn eigen situatie:

Door de belasting van de reiskosten ben ik 120 euro per maand meer kwijt om op mijn werk te kunnen komen. Nu ben ik er al 120 euro aan kwijt, dat wordt dus het dubbele. Ik ben dan in totaal dus 240 euro aan reiskosten kwijt per maand.

De zorgkosten reizen de pan uit door privatisering. Privatisering = zo goedkoop mogelijk inkopen en zo duur mogelijk verkopen om zo hoog mogelijke winsten te kunnen maken. Zorg mag nóóit winstgevend moeten zijn, omdat dat ten koste gaat van de werkelijk geleverde zorg. De enigen die er beter door worden zijn de onnodig vele managers(lagen).
Als ik een nog hoger eigen risico moet gaan betalen, dan kan ik meer dan 1/3e van mijn nettomaandsalaris meteen overmaken naar de zorgverzekering + dan nog de maandelijkse bijdrage.

Denk je dat ik dan nog mee kan helpen om ondernemers overeind te houden?

En zo zijn er nog talloze voorbeelden van slecht CDA/VVD beleid die meer kapot maken dan je lief is.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:17

ik snap je punt Rinske....echter als je baas je niet meer kan betalen......vul maar in....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:21

http://sargasso.nl/archief/2005/08/23/s ... abinetten/

Sinterklaas
In bepaalde kringen is het populair om links te verwijten dat ze geld uitgeven wat er niet is en dus “Sinterklaas spelen”. Hoe speel je Sinterklaas ? Door net te doen alsof alles gratis is en dus geld dat er niet is over de balk te smijten. In het grafiekje aan uw linkerhand kunt u de “linkse regeringen” opzoeken.
Afbeelding
Eigenlijk staat er maar één linkse regering bij; de regering van Joop den Uyl (“de meest linkse regering die Nederland ooit gehad heeft”). Hier ziet u het begrotingstekort als percentage van het Bruto Binnenlands Product (BBP), zoals het er bij stond in het laatste regeringsjaar van het betreffende kabinet. Dit is het jaar dat achter het kabinet staat vermeld. Als je geld uitgeeft dat er niet is heb je een begrotingstekort. Verrassend genoeg hebben de Sinterklazen van de PvdA in dit grafiekje lage begrotingstekorten, en de “verstandige” partijen VVD en CDA, hoge begrotingstekorten.

De ontwikkeling van de staatsschuld in de afgelopen 30 jaar.
Het verhaal dat linkse kabinetten slecht voor de economie zijn, en geld over de balk smijten, houdt echter krampachtig stand. Het is CDA/VVD propaganda, wellicht nodig om te verhullen dat het overgrote gedeelte van de staatsschuld onder het bewind van CDA/VVD tot stand is gekomen. Want wat zijn de cijfers ? Begin jaren 70 verdubbelde de absolute staatsschuld onder de christelijk-liberale kabinetten de Jong en Biesheuvel. Vervolgens een stijging van circa 30% onder Joop den Uyl (PvdA). Hierna een verdubbeling onder van Agt (CDA-VVD), gevolgd door nog een verdubbeling onder CDA-VVD bewind, waarna met de paarse kabinetten Kok (PvdA-VVD-D66) eindelijk een einde komt aan het verdubbelen van de staatsschuld.

Potverteren
Het wordt over het algemeen als weinig verstandig beschouwd om de staatsschuld al te hard te laten oplopen. Daarom hebben de Europese landen afgesproken dat een staatsschuld niet groter moet zijn dan maximaal 60% van het nationaal inkomen. Dit soort regels worden de EMU-normen genoemd. Aan de linkerkant ziet u het percentage van de staatsschuld ten opzichte van het nationaal inkomen gedurende de verschillende kabinetten.
Afbeelding
Het enige “echt linkse” kabinet in dit lijstje is het kabinet den Uyl, en andere prominente PvdA kabinetten zijn natuurlijk de kabinetten Kok. De afgelopen 30 jaar hebben dus eigenlijk alleen de PvdA kabinetten zich aan deze norm gehouden.

Dat de cijfers zo in tegenspraak zijn met de heersende overtuiging dat het “allemaal de schuld is van linkse kabinetten ” is vreemd. Alleen al vanwege het feit dat er helemaal geen linkse kabinetten zijn geweest, op uitzondering van het kabinet den Uyl dan, waaraan overigens werd deelgenomen door CDA voorlopers KVP en ARP.

In de Verenigde Staten wordt een vergelijkbaar verhaal verteld; de democraten zijn links en geven alles uit, de republikeinen zijn zuinig en goed. Ook daar laten de cijfers een volkomen tegengesteld beeld zien.

Hoe het nou toch komt dat dit al 30 jaar lang allemaal de schuld van den Uyl is?

Ik ben heel benieuwd naar antwoord :) .

[edit] Dit is een wat ouder stuk, dus nieuwste kabinet is niet meegenomen. Maar de afgelopen regering heeft ook de staatsschulkd enorm op laten lopen + met alle garanties aan Europese landen is de staatsschuld nu enorm.
Laatst bijgewerkt door Rinske op 25-08-12 11:25, in het totaal 1 keer bewerkt

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:24

oh ja en wat betreft het zorgstelsel.....wat mijbetreft,,,gewoon afschaffen...iedereen die gebruimaat van het ziekenhuis,of huisarts,gewoon helpen.....scheelt enorm veel papierwerk,en dus geld.......ziektekosten verzekering dr af en ietsje meer belasting....komt t allemaal wel goed,en nog een stuk goed koper ook.....

kost wel veel banen in de verzekerings sector,,,maar levert die in de zorgsector weer op....maar ja wie ben ik.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:30

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:37

papagroom schreef:
oh ja en wat betreft het zorgstelsel.....wat mijbetreft,,,gewoon afschaffen...iedereen die gebruimaat van het ziekenhuis,of huisarts,gewoon helpen.....scheelt enorm veel papierwerk,en dus geld.......ziektekosten verzekering dr af en ietsje meer belasting....komt t allemaal wel goed,en nog een stuk goed koper ook.....

kost wel veel banen in de verzekerings sector,,,maar levert die in de zorgsector weer op....maar ja wie ben ik.

Meer banen in de zorg, ben ik sowieso voor! :))

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 11:54

Ik heb de 3FM stemwijzer ook even gedaan en ik kom uit op:
1. SP
2. PvdD
3. PvdA