Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sonja_vR schreef:weet je wat het is, je kunt wel heel principieel roepen dat je tegen bent en dat er alternatieven zijn, maar die alternatieven zijn maar beperkt bruikbaar, voor veel medische zaken is het testen op een klompje cellen of op een oog gewoon niet voldoende, er moet gezien worden wat het doet in een compleet levend organisme met bepaalde minimale overeenkomsten met mensen (als je het over humane medische dingen hebt) dus zoogdieren.
cinny1 schreef:@ Kuggur daar krijg je geen reactie van want ik heb het al meeerdere keren gevraagd en dan krijg je niks terug. Of een naieve opmerking dat er dan maar op gedetineerden getest moet worden.
Mijn vraag was:
Wie van jullie wijst dan een nieuw medicijn af, wat je leven kan redden, ondanks dat het op dieren getest is? Ik denk niemand. Puur omdat je wil om te leven boven alle redenering gaat. Iedereen wil overleven.
magda_90 schreef:Raponsje, en hoe zit het dan met snoep, chips, waterijs etc.? Verf? Ga zo maar door. Als dat dier niet "geleden" had, had jij geen medicijn gehad om het een of ander te overleven.
Raponsje schreef:magda_90 schreef:Raponsje, en hoe zit het dan met snoep, chips, waterijs etc.? Verf? Ga zo maar door. Als dat dier niet "geleden" had, had jij geen medicijn gehad om het een of ander te overleven.
Het mag duidelijk zijn dat ik uiteraard ook geen snoep en andere troep eet waar dierlijke producten in verwerkt zitten.
Dat is net zoiets als vragen aan een vegetariër of hij wel kip eet.
Kuggur schreef:Raponsje schreef:Het dier heeft dan al geleden. Het weigeren van een medicijn zou dan geen meerwaarde meer hebben.
Briljante logica, waarom eet je dan geen vlees etc? Die dieren lijden óók niet meer als ze in het schap van de slager liggen....
magda_90 schreef:Raponsje, en hoe zit het dan met snoep, chips, waterijs etc.? Verf? Ga zo maar door. Als dat dier niet "geleden" had, had jij geen medicijn gehad om het een of ander te overleven.
Kuggur schreef:Raponsje schreef:Het dier heeft dan al geleden. Het weigeren van een medicijn zou dan geen meerwaarde meer hebben.
Briljante logica, waarom eet je dan geen vlees etc? Die dieren lijden óók niet meer als ze in het schap van de slager liggen....
Sky_As schreef:......En ook al krijg ik heel bokt nu over me heen, dit is echt mijn mening.
Sky_As schreef:Vind het goed dat je deze discussie op bent gestart. Ik kan er bij allebei de kanten uitkomen.
maar ik ben tegen. Met zoveel criminelen, pedofielen en moordenaars, vind ik niet dat we op dieren zouden hoeven testen......En ook al krijg ik heel bokt nu over me heen, dit is echt mijn mening. Of mensen die toch al ziek zijn, en mensen die er zelf voor kiezen. Mensen kunnen zelf aangeven of ze iets willen, dieren niet. En mensen als zware criminelen/pedofielen etc. (echt mensen a la Robert M, die gek die op dat eiland al die mensen heeft vermoord en zo nog een hoop) hebben geen recht van spreken meer vind ik....TESTEN MAARR!!
Raponsje schreef:cinny1 schreef:@ Kuggur daar krijg je geen reactie van want ik heb het al meeerdere keren gevraagd en dan krijg je niks terug. Of een naieve opmerking dat er dan maar op gedetineerden getest moet worden.
Mijn vraag was:
Wie van jullie wijst dan een nieuw medicijn af, wat je leven kan redden, ondanks dat het op dieren getest is? Ik denk niemand. Puur omdat je wil om te leven boven alle redenering gaat. Iedereen wil overleven.
Het dier heeft dan al geleden. Het weigeren van een medicijn zou dan geen meerwaarde meer hebben.
Overigens eet ik geen vlees, draag geen leer en bont (mijn paard ook niet), eet geen zuivel, eitjes alleen van de boer, heb geen tattoos etc.
cinny1 schreef:@ Kuggur daar krijg je geen reactie van want ik heb het al meeerdere keren gevraagd en dan krijg je niks terug. Of een naieve opmerking dat er dan maar op gedetineerden getest moet worden.
Mijn vraag was:
Raponsje schreef:Wanneer men echter speciaal voor mij medicijnen zou gaan testen op dieren zou ik daar vriendelijk voor bedanken.
Kuggur schreef:Raponsje schreef:Wanneer men echter speciaal voor mij medicijnen zou gaan testen op dieren zou ik daar vriendelijk voor bedanken.
Wow, jij bent écht bereid offers te maken voor je principes, indrukwekkend...
Je hebt niet een zeer realistische kijk op jouw positie in deze wereld als je wérkelijk meent dat er speciaal voor jou een onderzoek zou worden opgezet om medicijnen te testen...
Raponsje schreef:Moet iedereen vooral lekker zelf weten, maar mag ik dan ook doen waar ik me prettig bij voel zonder daar onnodig commentaar op te krijgen?
Kuggur schreef:Raponsje schreef:Moet iedereen vooral lekker zelf weten, maar mag ik dan ook doen waar ik me prettig bij voel zonder daar onnodig commentaar op te krijgen?
Tuurlijk, als je je er maar goed bij voelt, dat is tenslotte de hoofdzaak. En als dat betekent dat je je ogen sluit voor die vervelende harde realiteit dan moeten die nare mensen die je daar op wijzen snel hun mond houden. Je zou je wel eens onprettig kunnen gaan voelen...
Shadow0 schreef:Raponsje schreef:Ik heb een aantal jaar geleden een ongeluk gehad waardoor mijn lichaam een zwaar trauma heeft opgelopen, ook toen heb ik veel medicijnen geweigert.
Omdat ze van dieren afkwamen? Of om andere redenen?