@loesje166; Ze zijn het in ieder geval wel verplicht!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
loesje166 schreef:uhm jaa maar niemand vraagt hetals ik wijn haal zit er een 16 jarige achter de kassa die het niet durft te vragen (zo kijken ze er in ieder geval altijd bij) en ik ben nog lang geen 21..
arans schreef:Ashleytjuhh schreef:Dat gaat ze hier in het dorp echt niet lukken hoor.. Zolang je hier binnenkomt krijg je alles mee bij de bar, of je nou 12 bent of 18. En dat is wel slecht ja maar ik zie eigenlijk niemand er misbruik van maken.
Of de deurman gaat na 1 uur (wanneer niemand meer naar binnen mag) nog een rondje ID vragen aan iedereen die er toch wel jong uit ziet...
Rebeccaa schreef:Nee, maar is dit echt? dat je vanaf 1 januari geen alcohol onder de 18 meer mag en kan kopen?
Ik vind het zelf totaal niet erg want ik word in november al 18, maar dan ga ik echt HEEL hard lachen. Al mijn vrienden worden pas in juli/augustus 2013 18 namelijk hahahahahaha
Heeft iemand hier een betrouwbare bron of link van? ik kan op internet vrij weinig vinden namelijk. Enkel over de accijnzen die verhoogd worden (..) in 2013..
Memories schreef:Ik kan alleen niet vinden dat je onder de 18 geen alcohol meer mag kopen vanaf dan? Op de site van de rijksoverheid staat iets over een nieuwe wet, maar daar staat alleen wat in over strengere aanpak en dat alcoholbezit onder de 16 strafbaar wordt. Maar nergens kan ik iets vinden over dat het echt ook in de wet wordt: geen alcohol meer onder de 18, alleen maar dat dit nog in de verdere planning zit, niet dat het al geregeld is. Lees ik ergens overheen, heeft iemand een betrouwbare bron waar het expliciet in staat?
gummie schreef:Gezien enkele reacties zouden ze dus net zo goed de leeftijd kunnen verlagen, of zelfs geen minimumleeftijd hanteren, aangezien de leeftijdsgrens toch niet voorkomt dat jongeren drinken?
KirstenVosje schreef:Ik vind het ook een goed idee. Gister was er nog een gastdocent op school die vertelde over de schade die alcohol onder de 16 kon aanrichten, echt heel heftig..
Nee, ik blijf tot die tijd nog wel even van dat spul af.
MelanieB schreef:Stomme regeltegelijk drinken en mogen autorijden, nee alsjeblieft zeg, krijgen we het amerika idee, die mogen rijden met hun 16e, worden 21 en gaan helemaal los en met drank op de auto in.
Lekker 16 laten, vaak hebben ze dan wel hun gekste tijd wel gehad alvorens ze mogen autorijden officieel zonder iemand ernaast, uitzonderingen daargelaten.
En hersencellen kapot... gaat net zo hard of dat je nou 16 of 18 bent, en jongeren komen er hoe dan ook toch wel aan als ze jonger zijn.
En hoe zit het dan met roken?? Brengt imo ernstige schade aan, en dat mag ook vanaf 16.