Fukushima kerncentra #4 bedreigt leven op aarde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:36

laura1986 schreef:
Ik koop sinds de ramp iig niets meer uit Japan, eet geen tonijn meer (sowieso veel minder vis en ook niet als ik weet dat het uit de Stille Oceaan komt). Geen algen(producten).

:)*

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 15:46

Citaat:
Dat kan in zware en in onbelangrijke situaties gebruikt worden en dat gaf mijn voorbeeld aan. Het is gewoon onzin om te stellen dat het wel belangrijke informatie moet zijn, omdat de informatie onder die wet opgevraagd is.

Wat je in het tweede stelt is voor eigen rekening. Feit is en blijft, dat niemand gebruik maakt van WOB of van de FOIA als de informatie al versterkt wérd, het gaat altijd om het loskrijgen van informatie die middels andere wegen niet vrijgegeven werd of waarvan men vermoed, dat er verkeerde informatie is vrijgegeven.

Tuurlijk kan je ook voor de meest onzinnige dingen een beroep op die regelingen doen.

Volgens mij kan je die mailfragmenten gewoon vinden door op een link in een van de artikelen te klikken maar dat ga ik nu niet achterhalen, reageer vanavond nog wel even.

Verder wordt er in dit topic ook genoeg betrouwbaars aangehaald, o.a. in de links van nicolletje en kun je heel veel dingen gewoon verifieren door de mediaberichten na te gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 15:56

randalinpony schreef:
en kun je heel veel dingen gewoon verifieren door de mediaberichten na te gaan.

Je ziet hier zelf al de valkuil/beperking neem ik aan.

laura1986

Re: Fukushima kerncentra #4 bedreigt leven op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:00

Heb de link van de OP even gedeeld op smoelenboek, hoop dat dat nut heeft!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:07

laura1986 schreef:
Heb de link van de OP even gedeeld op smoelenboek, hoop dat dat nut heeft!

Wie weet. Goed idee.
Maak de circels in de vijver groter. Wij doen dat ook, bv. via Bokt.
Omdat het bij de toekomst van de BV Japan net als bij de beurs om vertrouwen gaat, is voor druk geen meerderheid nodig; alleen maar een toenemende trend van betekenis.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:14

Nicolletje schreef:
Nou, ik zou zeggen ga eens in Rusland (en niet alléén direct rondom Tjernobyl) kijken naar alle kindertjes die op jonge leeftijd doodgaan wegens stralingsziekte en mensen die kanker krijgen.

Er is nu een onderzoek gaande betreffende de verhoogde kindersterfte in de USA na Fukushima...
http://www.radiation.org/reading/pubs/HS42_1F.pdf

Citaat:
En dan praten we nog niet over de fallout die in de rest van de wereld heeft plaatsgevonden.

En die in de USA heeft plaatsgevonden na Fukushima... (zoals je kan aflezen in bovenstaand onderzoek)

Als je leest wat voor invloed Fukushima tot nu toe heeft gehad, is wat er ons nog staat te wachten bij een volgende aardbeving idd beangstigend... De situatie is onveilig en er zal nog een aardbeving volgen... De kans dat dat zal gebeuren voordat de situatie veilig is, is bestaande... Lijkt me geen doemscenario maar bittere realiteit..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 16:43

yole schreef:
Als je leest wat voor invloed Fukushima tot nu toe heeft gehad, is wat er ons nog staat te wachten bij een volgende aardbeving idd beangstigend... De situatie is onveilig en er zal nog een aardbeving volgen... De kans dat dat zal gebeuren voordat de situatie veilig is, is bestaande... Lijkt me geen doemscenario maar bittere realiteit..

Shhhhst.
Dat is bangmakerij.
Als het gebeurt, is het vroeg genoeg om..... niets te mogen zeggen om paniek te voorkomen.

Het hele punt is dat een licht gevoel van paniek nú de benodigde druk om de tikkende radioactieve aardbevingsbom te ontmantelen zou geven. Vóór de waterbak leegloopt.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:53

Huertecilla schreef:
Het hele punt is dat een licht gevoel van paniek nú de benodigde druk om de tikkende radioactieve aardbevingsbom te ontmantelen zou geven. Vóór de waterbak leegloopt.

Juist.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 16:56

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 19:55

Volgens mij ben ik echt een van de weinigen die hier dus echt niet bang van wordt? :=
Als het de autoriteiten/insiders daar blijkbaar niks kan schelen ga ik me er ook niet druk om lopen maken :=

Maarja, al zou ik het overal posten en verkondigen, volgens mij gelooft het grote deel van de mensen nog altijd eerder de media dan een of andere dorpsgek die een doemscenario gaat aankodigen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:02

Memories schreef:
Als het de autoriteiten/insiders daar blijkbaar niks kan schelen ga ik me er ook niet druk om lopen maken :=
Maarja, al zou ik het overal posten en verkondigen, volgens mij gelooft het grote deel van de mensen nog altijd eerder de media dan een of andere dorpsgek die een doemscenario gaat aankodigen.

En daarom blijven die dingen dus mogelijk.

Mensen verwachten dat de insiders /overheid erop letten, en de overheid weet dat de mensen er geen groot issue van maken, dus waarom zouden ze er zo'n drama van maken? Snelle voordelen zijn makkelijker. En zo blijven die dingen keurig in stand.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:05

En daarom ga ik me er dus ook geen zorgen over maken. Waarom een drama ervan maken en paniek gaan lopen zaaien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:08

Het zal wel een kwestie van normen en waarden zijn. Persoonlijk vind ik het nogal slordig om af en toe delen van de wereld op die manier te vergiftigen. Ik ben er niet zozeer bang voor als wel dat ik het verkeerd vind.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:09

Huertecilla schreef:
Begrijpend lezen is niet eens een punt hier Karl. Lees gewoon wat er stáát.
Daar staat niet ´het leven op aarde´
Het worst case is wel degelijk verdwijnen van de mensheid als zodanig.

Je letterlijke topic titel is: Fukushima kerncentra #4 bedreigt leven op aarde

Dat is niet iets wat ik heb verzonnen en jij bent ook degene die zegt dat de kans dat jij creperend uitsterft 98% is. Jij overdreef gewoon en omdat jij daar op aangesproken wordt, heb jij de sterkte van je uitdrukkingen aangepast. Geeft helemaal niet, maar het zou prettig zijn als je daar gewoon eerlijk voor uitkomt. Maar blijjkbaar is je persoonlijke ontwikkeling nog niet zo ver.

Yole en randalinpony, mijn vraag blijft nog steeds of jullie die mails gelezen hebben? Ik ben er namelijk weinig nieuws in tegengekomen en ik ben dan ook nog eens iemand die zich niet extreem in de situatie verdiept heeft. Mijn vraagt blijft dus nog steeds, welke cruciale informatie hebben ze achtergehouden, die we wel hadden moeten weten en die uit deze mails blijkt?

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:11

Shadow0 schreef:
Het zal wel een kwestie van normen en waarden zijn. Persoonlijk vind ik het nogal slordig om af en toe delen van de wereld op die manier te vergiftigen. Ik ben er niet zozeer bang voor als wel dat ik het verkeerd vind.

Ook ik keur het zeker niet goed hoor, dat echt niet. Nogal slordig vind ik dan zelfs nog een understatement :)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:20

Memories schreef:
Volgens mij ben ik echt een van de weinigen die hier dus echt niet bang van wordt? :=

Ik ben er ook totaal niet bang voor hoor! Ik heb zelfs iedereen allang gedag gezwaaid in dit topic. :evaw:

Stralend het leven uit, kan het nog mooier? :#

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:22

Memories schreef:

nee hoor,ik ook niet. :D
Als het mijn tijd is ga ik toch wel :j

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:26

Toch niet de enige dus :D

Stop caring start living denk ik dan :=
Als we met z'n allen gaan dan gaan we, dood = dood en niks meer aan te doen. Klaar. Lange lijdensweg of niet, aan het eind maakt het niks meer uit.

Stralend de wereld uit? :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 20:59

Memories schreef:

Autoriteiten zullen de atoomkelder voor de familie wel afgestoft hebben, maar ze weten ook dat miljoenen mensen evacueren geen optie is. Straling in dichtstbijzijnde grote stad ligt al sinds de ramp boven de minimale waarde voor evacuatie, maar waar laat je die 5 miljoen mensen? Daar is geen ruimte voor, dus is het officiële standpunt dat de meetapparatuur niet goed werkt en waarde 2x zo hoog is. Op die manier blijft de gemeten waarde onder de grens voor evacuatie en kan iedereen blijven zitten waar die zit. De hogere sterfte aan kanker later is nu nog niet van belang.

Ze staan voor de moeilijke keuze om te beslissen hoeveel te vertellen in de gewone media zonder al teveel angst te zaaien wat ook weer negatieve gevolgen voor de bevolking heeft. Dat ontslaat ze echter niet van de verantwoordeliijkheid om de rotzooi z.s.m. op te ruimen en dat is nu helaas precies waar ze absoluut geen prioriteit van maken.
Dat is ronduit schokkend in een gebied waar aardbevingen regelmatig voorkomen en het intussen duidelijk is dat de ruïnes van de kernreactor daar niet tegen bestand zullen zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 21:55

Karl66 schreef:
Je letterlijke topic titel is: Fukushima kerncentra #4 bedreigt leven op aarde

Dat is een citaat uit de link.

Onder de streep is wat jij doet bagetaliseren van een concreet, bestaand probleem wat bij heel denkbare escalatie van honderden tot miljarden doden kan veroorzaken.

Daar HOORT lichte paniek over zijn.
Zoals ik dat zie dragen degenen die hier sussend over zijn bij aan het bestaan van dit risico wat mijn gezin loopt -:(-
Ik hou deze groep mensen ook verantwoordelijk voor het bestaan van kernenergie. Het is niets nieuws allemaal. Maar ja, oproerkraaiers allemaal. Geen van de brave modale burgers die democratisch voor stemden dacht eraan dat ze ook stemden over het lot van de kinderen van degenen die het wél op hun netvlies hadden.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-12 22:10

tamary schreef:
Dat ontslaat ze echter niet van de verantwoordeliijkheid om de rotzooi z.s.m. op te ruimen en dat is nu helaas precies waar ze absoluut geen prioriteit van maken.
Dat is ronduit schokkend in een gebied waar aardbevingen regelmatig voorkomen en het intussen duidelijk is dat de ruïnes van de kernreactor daar niet tegen bestand zullen zijn.

Hoe groot de grote kans op een waterbak scheurende beving of hoeveel honderden miljoenen doden is daarbij irrelevant. Het is reëel en dat is niet acceptabele reden voor GROTE ongerustheid en - verontwaardiging ook hier aan de andere kant van het noordelijk halfrond.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-12 22:15

HC, je haalt twee dingen door elkaar en kraamt daardoor weer eens onzin uit. het feit dat er een potentiële dreigende situatie is en dat er actie moet worden ondernomen, rechtvaardigt niet het geven van onware en half ware informatie. Dat is hetgene waar ik op reageer, de niet kloppende informatie, waarmee mensen misleid worden en bang gemaakt worden. Hetzelfde geldt voor je bewering over voorstanders van kernenergie. Het feit dat iemand iets zegt over onware en half ware informatie, wil niet zeggen dat hij opeens voorstander van kernenergie is.

Dus ja, ik vind dat de boel daar zo snel mogelijk en veilig opgeruimd moet worden en nee, ik ben geen voorstander van kernenergie.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 08:59

Shadow0 schreef:

Idem hier. Niet bang, maar ik heb gewoon ECHT geen zin in een radioactieve wolk van een formaat als nooit voorheen, en vervolgens een toekomst waarin je dagelijks moet nadenken over 'van waar komt die vis juist', 'wanneer zou dat geoogst zijn', 'stond dat in de regen?' of 'kan ik daar naartoe' enz.. Het is niet dat je aan je omgeving of je voedsel kan zien hoe radioactief dat is, en eigenlijk is het zelfs niet in te schatten hoe veel je dan via via zelf besmet wordt en wanneer dat voor jou persoonlijk gevaarlijk zou worden. Dat is echt een rottige situatie, ik heb geen zin in zoiets ontastbaar gevaarlijk.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:11

In die toekomst leven we al, Bandida.
Het gaat niet alleen om kernenergie trouwens maar om vele, vele, toxische substanties en afvalstoffen waarvan we helemaal niet goed weten wat ze uiteindelijk voor gevolgen zullen hebben... Komt allemaal in de oceanen terecht, ook.

Karl66 schreef:
Citaat:
Dat is hetgene waar ik op reageer, de niet kloppende informatie, waarmee mensen misleid worden en bang gemaakt worden.

Net zo slecht als niet kloppende informatie waarmee mensen in slaap gesust worden heh.

Maar Karl, zeg nou eens, wat is dan die waarheid waar jij zo op aandringt? Ik zie hem namelijk nergens, wel zie ik enorm veel tegenstrijdige informatie, vele mogelijke rampscenario's, heel veel deskundigen die er iets over zeggen in de media...
Overigens heb ik ook al eens een scenario langs zien komen waarbij de splijtstof de aarde zou binnendringen met catastrofale gevolgen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-12 09:18

randalinpony schreef:
In die toekomst leven we al, Bandida.

Ik weet het.. ik dacht ik schrijf maar niet dat ik geen vis meer moet uit de noordelijke helft van de Pacific, of geen krabben en kreeften uit Canada.. en geen champignons uit eigen bos, geen vissen die in slijk leven enz.. gaan een hoop mensen weer overroepen vinden. Ik wilde vooral zeggen dat ik daar allemaal geen zin in heb, bah.. ik wil gewoon veilig voedsel en natuur waar geen randje aan zit.