Rinske schreef:Uh, en niemand die over de zorgverzekeraars valt? En de managers in de zorg? Die weer een manager hebben en waar weer een manager boven staat. Ze moeten bezuinigen op de graaiers in de zorg, niet op de zorgbehoevenden! Ik snap niet dat dat niet ter sprake komt hier. Het wordt tijd dat de zorg gewoon weer om de zorg gaat. En weg met het winststelsel dat het nu is. Toen de zorg nog bestond uit het ziekenfonds bestond waren de kosten 50 keer lager en werd er 100 keer meer vergoed. Maar nee, alles moet geprivatiseerd worden, en dáár gaat het fout!
Kijk maar naar de post, ns, en ook de zorg. Zorg is een recht dat iedereen moet hebben, dat moet niet iets voor de elite zijn, zoals dat nu is/wordt.
Zorg is ook een recht dat iedereen heeft. Zorg is in Nederland niet voor de elite. Er is voortdurend kritiek op zorgverzekeraars en managers. Er wordt constant geroepen dat er iets aan de graaiers gedaan moet worden.
Ik snap echter niet dat er dan niet tegelijkertijd gesproken mag worden over het enorme gebruik van zorg als gevolg van dat gevoel dat we overal recht op hebben, dat we vinden dat we voor ieder wissewasje naar een EHBO-post moeten, etc.
Doordat de kosten van de zorg gespreid worden dmv verzekeringen, en dus op die manier voor iedereen enigszins betaalbaar blijven, lijkt het erop alsof mensen eerder zorg inschakelen dan wellicht nodig is. Dat mag dan ook wel gezegd worden. Mij gaat het er om dat er steeds maar geklaagd wordt over de hoge zorgkosten, terwijl wij met z'n allen die zorg afnemen. Dus wil je bezuinigen, kijk dan naar management (efficientie) EN onnodig gebruik van de zorg. We kunnen toch op z'n minst met z'n allen iets proberen, in plaats van alleen tegen een ander aan te schoppen.