Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:05

Lente schreef:
In mijn ogen zijn dus Verhagen en Rutte ook alles behalve onschuldig.

Amen.
Die blijven mooi weer spelen, maar zijn er natuurlijk wel verantwoordelijk voor dat dit gedoogkabinet er is gekomen. PVDA had op 1 na de meeste stemmen met maar een zeer klein verschil met de VVD. In mijn ogen zijn Rutte en Verhagen de 2 die voor deze ellende verantwoordelijk zijn, want iedereen wist van te voren dat Wilders zich als een klein kind zou opstellen.

Rinske

Re: Catshuisoverleg is mislukt, nieuwe verkiezingen en dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:06

Absoluut CrazyCat :j .

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:07

Rinske schreef:
Uh, en niemand die over de zorgverzekeraars valt? En de managers in de zorg? Die weer een manager hebben en waar weer een manager boven staat. Ze moeten bezuinigen op de graaiers in de zorg, niet op de zorgbehoevenden! Ik snap niet dat dat niet ter sprake komt hier. Het wordt tijd dat de zorg gewoon weer om de zorg gaat. En weg met het winststelsel dat het nu is. Toen de zorg nog bestond uit het ziekenfonds bestond waren de kosten 50 keer lager en werd er 100 keer meer vergoed. Maar nee, alles moet geprivatiseerd worden, en dáár gaat het fout!
Kijk maar naar de post, ns, en ook de zorg. Zorg is een recht dat iedereen moet hebben, dat moet niet iets voor de elite zijn, zoals dat nu is/wordt.

Zorg is ook een recht dat iedereen heeft. Zorg is in Nederland niet voor de elite. Er is voortdurend kritiek op zorgverzekeraars en managers. Er wordt constant geroepen dat er iets aan de graaiers gedaan moet worden.

Ik snap echter niet dat er dan niet tegelijkertijd gesproken mag worden over het enorme gebruik van zorg als gevolg van dat gevoel dat we overal recht op hebben, dat we vinden dat we voor ieder wissewasje naar een EHBO-post moeten, etc.

Doordat de kosten van de zorg gespreid worden dmv verzekeringen, en dus op die manier voor iedereen enigszins betaalbaar blijven, lijkt het erop alsof mensen eerder zorg inschakelen dan wellicht nodig is. Dat mag dan ook wel gezegd worden. Mij gaat het er om dat er steeds maar geklaagd wordt over de hoge zorgkosten, terwijl wij met z'n allen die zorg afnemen. Dus wil je bezuinigen, kijk dan naar management (efficientie) EN onnodig gebruik van de zorg. We kunnen toch op z'n minst met z'n allen iets proberen, in plaats van alleen tegen een ander aan te schoppen.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:10

CrazyCat schreef:
Lente schreef:

Amen.
Die blijven mooi weer spelen, maar zijn er natuurlijk wel verantwoordelijk voor dat dit gedoogkabinet er is gekomen. PVDA had op 1 na de meeste stemmen met maar een zeer klein verschil met de VVD. In mijn ogen zijn Rutte en Verhagen de 2 die voor deze ellende verantwoordelijk zijn, want iedereen wist van te voren dat Wilders zich als een klein kind zou opstellen.

PvdA wilde niet meewerken.... Job Cohen was degene die een samenwerking tegenhield (terwijl andere partijen wel open stonden voor samenwerking in het belang van het land), wetende dat de enige andere optie voor VVD dan over rechts gaan was. Ik vind dat je in dat geval niet moet klagen en zeuren.

s6801881

CrazyCat schreef:
Lente schreef:

Amen.

Politiek correct noemen ze dat. Alle drie de partijen denken nu namelijk niet meer aan wat nu moet gebeuren, maar aan de verkiezingen. Laten we wel wezen, die voelen de bui al hangen: voor alle drie partijen is dit een desastreus moment om het kabinet te laten vallen! Eergisteren kwam er nog een bericht op nu.nl dat het kabinet een dieptepunt in populariteit meemaakt, en elke partij wil regeren. Wat doe je dan? Vraag het een kind van drie en die zal je al vertellen dat de vinger naar de ander zal wijzen!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Waarom gaat het de laatste pagina's alleen nog maar over zorg? En het woord GRATIS zag ik ook voorbij komen.... Niks is gratis, alleen de zon, wind en regen.....

Ik denk dat er veel geld bespaard kan worden op bureaucratie; Er wordt veel geld zinloos rondgepompt door een lekke leiding. Denk aan de zorgtoeslag, huursubsidie, hypotheekrenteaftrek enz. enz.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 22:11

Anoli schreef:
[Uhm ik was ook 4 jaar netjes afgestudeerd hoor :j
Maar ben om bepaalde redenen weer opnieuw gaan studeren.

Zo zie maar weer hoe je op een verkeerd been gezet kan worden of met vooroordelen om kunt gaan. ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:12

Ik moet nieuwe steunzolen, laat ik niet maken, want wordt niet vergoed. Ik moet hoognodig fysio, maar dat wordt niet vergoed. En helaas kan ik die behandelingen niet allemaal zelf ophoesten.
Ik denk juist dat mensen minder hulp zoeken, omdat er veel minder vergoed wordt en men dat niet meer kan betalen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:14

Dat dit kabinet op de verkeerde bevolkingsgroep wilde bezuinigen blijft een feit. En dat blijkt uit de 9 euro eigen bijdrage die de mensen moeten betalen per recept(wat ze bij de onderhandelingen naar voren brachten), dat ze gewoon de zwakkere bevolkingsgroep pakken. Ouderen, chronisch zieken en gehandicapten moeten de rekening betalen en de rijkere bevolkingsgroep komt er mooi mee weg.

Een van de goede oplossingen zou zijn om het wachtgeld af te schaffen. Iemand heeft maanden of jaren het land naar de knoppe geholpen, stapt uit zichzelf op en krijgt miljoenen mee. Beetje fout vind je niet?

Een inkomensafhankelijke ziekenfondspremie zou ook een oplossing kunnen zijn. Sommige mensen kunnen niet eens een premie van 110 euro betalen. En dat de zorg zoveel kost is omdat er steeds meer vergrijzing in NL is, dementie is een opspelende bevolkingsziekte en dat deze mensen die in een zorgcentrum zitten hier absoluut niet de dupe van mogen worden. Niemand is er gebaat bij dat er bezuinigd word in de zorg en dat er mensen lang in een ondergekakte tena zitten. En dat de zorg op hun 50ste afgekeurd worden op hun rug die naar de knoppe is.

Gooi de grenzen dicht. NL is teveel een mix geworden van allerlei polen en bulgaren. Eerst de Nederlanders een baan en daarna mogen de polen enzo wel komen.

Vertikt iemand het om te werken? Uitkering stopzetten.

Mochten er nieuwe verkiezingen komen dan zal ik mij eerst eens heel goed gaan verdiepen in de verschillende partijen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:15

ceasario schreef:
Anoli schreef:
[Uhm ik was ook 4 jaar netjes afgestudeerd hoor :j
Maar ben om bepaalde redenen weer opnieuw gaan studeren.

Zo zie maar weer hoe je op een verkeerd been gezet kan worden of met vooroordelen om kunt gaan. ;)

Haha ja ik val absoluut niet onder die "luie langstudeerders" hoor :')

Snap wel dat mensen even raar kijken bij mijn leeftijd en het feit dat ik studeer.
Ik heb hiervoor een MBO diploma behaald, 4 jaar gewerkt als paraveterinair en toen besloten om deze huidige studie te gaan doen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:16

Anne_GTI schreef:
Niks is gratis, alleen de zon, wind en regen.....

Ik denk dat er veel geld bespaard kan worden op bureaucratie; Er wordt veel geld zinloos rondgepompt door een lekke leiding. Denk aan de zorgtoeslag, huursubsidie, hypotheekrenteaftrek enz. enz.

Je wil de gehele huursubsidie toch niet afschaffen mag ik hopen? Fijn voor de minima! En dat er wat minder hypotheekrenteaftrek moet komen ben ik het met je eens, maar pak dan de mensen met een hypotheek van meer dan 350.000 euro ofzo. En hoe hoger de hypotheek, hoe minder de aftrek bijvoorbeeld. Iemand die een huis koopt van een miljoen moet dat maar zonder HRA kunnen doen...

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:18

HolyPope schreef:
Natuurlijk moeten we 't allemaal met minder gaan doen, maar de sterkste schouders de zwaarste lasten dat lijkt me logisch toch?

Lijkt mij ook logisch :) En ook dat je geen geld moet uitgeven dat je niet hebt. Dus wat mij betreft HR en kinderbijslag langzaam maar zeker afschaffen.
En de grenzen mogen van mij ook tijdelijk dicht (muv de schrijnende gevallen die écht niet veilig zijn in hun eigen land).
En er mag véél strenger gekeken worden naar mogelijkheden ipv onmogelijkheden bij (chronisch) zieken. Als ik zie dat zwaar verstandelijk gehandicapten met een IQ van 40 zonder benen met twee armstompjes nog kunnen werken, moet dat veel andere zieken toch ook lukken lijkt me.

Wat mij betreft komt er een kabinet van VVD, D66, SP en GroenLinks. Lijkt me de ideale mix die ons nodig heeft.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:18

Maar wat hier wel wordt vergeten zijn de HBO-doorstromers die binnen een klap een op uitsterven staande diersoort zijn geworden. En de mensen (zoals ik) die alles behalve lui zijn maar de gezondheid niet mee hebben zitten (en HBO-P doorstroom zijn :') ). En wat ook wordt vergeten is dat NIEMAND zich kon voorbereiden op een boete van 3000 euro en de kans dat ze hun studie niet meer kunnen bereiken omdat ze de reiskosten van huis naar de studie, wat de overheid geld scheelt, de thuiswonende student, niet meer kunnen opbrengen. De studenten die met alleen een bachelordegree de arbeidsmarkt opgaan en van een koude kermis thuiskomen omdat niemand een universitaire bachelor aanneemt. Uiteidelijk zie ik heel veel bijstandskandidaten erbij komen ;)

Wat overigens ook wordt vergeten is de afspraak van pakweg 10 jaar terug om de toegang tot onderwijs te bevorderen. Ik denk dat dit soort regelingen contraproductief zijn.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:21

@ rinske: Mijn redenatie: als 1 iemand niet met een sneetje in de vinger naar de EHBO rent, kan iemand als jij naar de fysiotherapeut. Maar we voelen ons niet zo verantwoordelijk voor anderen. Eigen belang boven alles. Dat is al een tijdje de instelling/ cultuur.

@ Purny: er is geen causaal verband tussen het aantal werklozen in Nederland en het aantal Polen en Bulgaren dat hier werkzaam is. Zonder die Polen en Bulgaren hebben we nog net zo veel werklozen.

En de "rijke bevolkingsgroep" is dermate klein, en draagt dermate veel bij, dat het verhogen van de lasten aan hun kant niet leidt tot een verlaging van betekenis van de lasten aan de kant van wat jij de "zwakkeren" noemt. Sterker nog: je jaagt de "rijken" naar een land waar ze niet nog meer worden uitgemolken, zodat we hier in Nederland nog meer tekort gaan komen. Datzelfde geldt voor bedrijven die naar het buitenland vertrekken als het hier te duur wordt, met als gevolg werkloosheid en een uitstroom aan kennis en ontwikkeling.

@ Anne: afschaffen van huursubsidie en zorgtoeslag zou een drama betekenen voor een hele grote groep mensen. Als je mensen de vernieling in wilt helpen, moet je dat afschaffen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:22

Heino schreef:
HolyPope schreef:
Natuurlijk moeten we 't allemaal met minder gaan doen, maar de sterkste schouders de zwaarste lasten dat lijkt me logisch toch?

Lijkt mij ook logisch :) En ook dat je geen geld moet uitgeven dat je niet hebt. Dus wat mij betreft HR en kinderbijslag langzaam maar zeker afschaffen.
En de grenzen mogen van mij ook tijdelijk dicht (muv de schrijnende gevallen die écht niet veilig zijn in hun eigen land).
En er mag véél strenger gekeken worden naar mogelijkheden ipv onmogelijkheden bij (chronisch) zieken. Als ik zie dat zwaar verstandelijk gehandicapten met een IQ van 40 zonder benen met twee armstompjes nog kunnen werken, moet dat veel andere zieken toch ook lukken lijkt me.

Wat mij betreft komt er een kabinet van VVD, D66, SP en GroenLinks. Lijkt me de ideale mix die ons nodig heeft.

Maar hoe het er nu voor staat: de chronisch zieken betalen de rekening, en moeten er keihard op bijstandsniveau voor werken ook! Terwijl de rijke meute hun privechauffeurs, hypotheekrente aftrek en even hoge premies als bijstandmoeders blijven behouden. Is dat eerlijk? Zeker als je nagaat wie in eerste instantie ervoor heeft gezorgd dat er een rekening ligt die betaald moet worden? Ik vraag het me af?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:28

Rinske schreef:
Anne_GTI schreef:
Niks is gratis, alleen de zon, wind en regen.....

Je wil de gehele huursubsidie toch niet afschaffen mag ik hopen? Fijn voor de minima! En dat er wat minder hypotheekrenteaftrek moet komen ben ik het met je eens, maar pak dan de mensen met een hypotheek van meer dan 350.000 euro ofzo. En hoe hoger de hypotheek, hoe minder de aftrek bijvoorbeeld. Iemand die een huis koopt van een miljoen moet dat maar zonder HRA kunnen doen...

Ik heb niets gezegd over afschaffen. Als je het inkomensafhankelijk niet hoeft te betalen hoef je het ook niet terug te krijgen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:28

Daarom hebben we een regering nodig links X rechts, de één zegt bezuinigen, de ander zegt oké maar niet te veel. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:32

ceasario schreef:
Dat nieuws is inmiddels bekend.
Bezuiniging van 3% op de AOW..en dan moet je daar ook nog ff de inflatie extra bij optellen...dus 6 %..

en de inflatie gaat wel 5% worden want de ECB laat de geldpers maar blijven draaien..want waar komen ander die honderde miljarden vandaan..

Waar komt die 3% bezuiniging op de AOW vandaan?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:42

s6801881 schreef:
Maar hoe het er nu voor staat: de chronisch zieken betalen de rekening, en moeten er keihard op bijstandsniveau voor werken ook! Terwijl de rijke meute hun privechauffeurs, hypotheekrente aftrek en even hoge premies als bijstandmoeders blijven behouden. Is dat eerlijk? Zeker als je nagaat wie in eerste instantie ervoor heeft gezorgd dat er een rekening ligt die betaald moet worden? Ik vraag het me af?

Het een sluit het ander niet uit hè. Veel chronisch zieken moeten werken waar ze kunnen (en ik geloof echt dat veel chronisch zieken meer kunnen dan ze denken) én de sterkste schouders mogen de zwaarste lasten dragen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:46

Heino schreef:
s6801881 schreef:

Het een sluit het ander niet uit hè. Veel chronisch zieken moeten werken waar ze kunnen (en ik geloof echt dat veel chronisch zieken meer kunnen dan ze denken) én de sterkste schouders mogen de zwaarste lasten dragen.

Ik ben er ook niet tegen dat deze mensen voor een bepaald percentage worden afgekeurd, maar de wet werken naar vermogen is een eufimisme voor: We geven de mensen een bijstands inkomen (70% van het minimumloon) én we laten ze werken. Kortom: we laten chronisch zieken werken onder het minimumloon. Zorgstaat? Nou nee, volgens mij vinden we dat niet terug in de Scandenavische staten, en ik heb mijn twijfels of we dat van Obama kunnen verwachten: verplicht werken onder het minimum loon? :n Daar kan ik met de pet niet bij. Als ze kunnen werken, zet ze aan het werk, maar zet daar ook een eerlijke vergoeding tegenover.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 22:51

s6801881 schreef:
Als ze kunnen werken, zet ze aan het werk, maar zet daar ook een eerlijke vergoeding tegenover.

Dat ben ik met je eens :) Ik probeerde alleen aan te geven dat ik denk dat mensen veel meer kunnen dan ze vaak denken (denkend aan die zwaar verstandelijk en lichamelijk gehandicapten die er ook gewoon 4 dagen per week staan eh liggen)

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:07

pfff weet je waar ze op moeten bezuinigen? op hun eigen salaris
en mensen die hier roepen eigen schuld moeten even na denken hoeveel mensen zijn er het afgelopen jaar werkeloos geworden door bezuinigingen in een bedrijf en hebben daardoor een uitkering is dat EIGEN schuld?
kinderbijslag word al op bezuinigd
zorgstelsel is rampzalig als ik me basis premie niet kan betalen krijg je een boete die nog hoger is dan je premie erg logisch (NOT) want als je het 1 niet kan betalen gaat het ander ook niet .

Dan ontwikkelingshulp ja mooi hoppa storten maar voor de waterput
zal aan mij liggen maar volgens mij lopen hier in eigen land duizenden mensen bij de voedselbank daar kan lijkt mij beter het geld aan besteed worden dan aan een put die er na 20 jaar nog niet is.

Het is een chaos in dit land en ik geloof niet dat het met het huidige kabinet of met een nieuw kabinet gaat veranderen

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:24

Door ontwikkelings hulp krijgen wij inkomen middels werk van buitenlandse bedrijven, die het werk nederlandse bedrijven 'gunnen'. Dit leverd ons land dan weer miljarden op.

Tja, politiek is zo makkelijk nog niet. :$

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:27

gummie schreef:
PvdA wilde niet meewerken.... Job Cohen was degene die een samenwerking tegenhield (terwijl andere partijen wel open stonden voor samenwerking in het belang van het land), wetende dat de enige andere optie voor VVD dan over rechts gaan was. Ik vind dat je in dat geval niet moet klagen en zeuren.

Zo simpel lag dat niet

Lubbers kreeg de opdracht om verschillende opties uit te zoeken, maar Wilders had intussen deze constructie, afgekeken van Zweden, al voorgesteld. En Rutte is daar al lachend ingestapt en heeft sindsdien alles weggelachen voor de macht.

Voor iedereen die kritisch tegenover Wilders staat was het duidelijk dat hij het zou laten ploffen, waarom anders Fleurtje 7 weken doofstom aan een tafel laten zitten in plaats van iemand (Bosman) die mee kon denken.

Aan de manier waarop Maxime nu ontploft is duidelijk te zien hoe hij al die tijd op eieren gelopen heeft, het komt hem toe na zijn jarenlange getreiter tegenover Wouter Bos, ieder krijgt wat hij verdient

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 23:46

Als de btw-percentages daadwerkelijk zo worden doorgezet, wordt dat inderdaad de genadeklap voor de bouw....
De consequenties kan iedereen zelf wel bedenken neem ik aan?
De bouw zit al sinds 2008/2009 in het slop en het wordt er niet beter op. Tig woningzoekenden maar een inschrijftijd van 10 jaar is niets. In Amsterdam wordt iemand doodgestoken omdat buurman er niet meer tegen kan dat de muren van karton zijn.
Woningbouwverenigingen genereren niet voldoende geld om knappe muren in te bouwen...
Zo staat de bouw er bijvoorbeeld voor...

De Bouw...die maaktE het.

Om al niet te spreken over de lichamelijk gesloopte mannen (en wat mevrouwen) die altijd keihard in de bouw hebben gewerkt en pas laat met pensioen kúnnen...

En dat is nog maar 1 'tak van sport' in ons o zo geliefde landje.

Maar hey joh...zo lang USA het nog doet, met zoveel staatsschuld, redt ook Nl. zich nog wel even hoor :+ :D