Illuminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:38

Bij romans is het altijd verschrikkelijk lastig uit elkaar te houden wat nou uit het onderzoek komt en wat de schrijver zelf heeft verzonnen om het verhaal vorm te geven inderdaad. :j

Boeken:
* Allan Oslo - De Geheime Leer van de Tempeliers
* Marilyn Hopkins - De Tempeliers: hun geschiedenis en mystieke verbanden (vertaald uit het Engels The Knights Templar: their history and mystical connections)
* Koert ter Veen - De Tempeliers: afrekening met een legende

En ik had blijkbaar ook een artikel van de Universiteit Utrecht te pakken gekregen, maar ik weet niet meer hoe dus die ga ik hier niet vermelden. :+

Oh en: http://www.univent.nl/blog/tempeliers_130808.pdf

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 13:57

Nemurin schreef:
Bij romans is het altijd verschrikkelijk lastig uit elkaar te houden wat nou uit het onderzoek komt en wat de schrijver zelf heeft verzonnen om het verhaal vorm te geven inderdaad. :j

Boeken:
* Allan Oslo - De Geheime Leer van de Tempeliers
* Marilyn Hopkins - De Tempeliers: hun geschiedenis en mystieke verbanden (vertaald uit het Engels The Knights Templar: their history and mystical connections)
* Koert ter Veen - De Tempeliers: afrekening met een legende

En ik had blijkbaar ook een artikel van de Universiteit Utrecht te pakken gekregen, maar ik weet niet meer hoe dus die ga ik hier niet vermelden. :+

Oh en: http://www.univent.nl/blog/tempeliers_130808.pdf

Dank je.

Eens kijken of daar nog aan te komen is. Of anders maar weer lid worden van de bieb.

Werkelijkheid en fictie is over het algemeen zeker moeilijk uit elkaar te houden, daarover meer in mijn antwoord op Karl66 (zouden die cijfers bewust gekozen zijn :+ )

Nummus

Re: Illuminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:06

Nee dan mist ie een 6. ;)

Soms zijn waarheden zelfs zeer goed vermomd als fictie. Of andersom. Je weet het nooit. :+

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:08

Karl66 schreef:
cherie78 schreef:
Zoals ik in mijn eerdere bericht al vermeldde, heeft deze schrijfster onderzoek gedaan.
Niet zomaar onderzoek, maar jaren van onderzoek.

Dat zij het in roman-vorm vertelt; er zijn niet veel mensen die "droge" feiten graag lezen :+

De meeste romanschrijvers doen veel research om ervoor te zorgen dat een verhaal plausibel in elkaar zit. Maar bij een schrijver is het dramatische verhaal altijd leidend in tegenstelling tot wetenschappers waar de feiten leidend (zouden moeten) zijn. Ik neem aan dat Kathleen McCowan geen uitgebreide bronnenlijst in haar romans heeft staan, aan de hand waarvan je haar beweringen kan controleren?

Uit eigen ervaring (zij is in de jaren tachtig nauw betrokken geraakt bij de politieke onrust in Noord-Ierland) is haar gebleken dat schriftelijk verslag van gebeurtenissen zelden overeenkwam met wat er in werkelijkheid gebeurde (N-Ierland)
In veel gevallen herkende zij de gebeurtenissen nauwelijks in de verslaggeving van kranten, op televisie en wat later in "geschiedenisboeken" kwam.
Al deze gedocumenteerde visies waren bij hun totstandkoming in grote mate beïnvloed door politieke, sociale en persoonlijke vooringenomenheid.
De waarheid was voorgoed verloren gegaan.

Dit is haar belangrijkste reden geweest om "geschiedschrijving" niet kritiekloos te aanvaarden.
Zij heeft in haar hele volwassen leven onderzoek gedaan naar de gebeurtenissen uit haar romans.

Persoonlijke "toevalligheden" zijn een loper geweest om deuren open te laten gaan, die anders gesloten waren gebleven.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 14:11

Nemurin schreef:
Nee dan mist ie een 6. ;)

Soms zijn waarheden zelfs zeer goed vermomd als fictie. Of andersom. Je weet het nooit. :+

Met 3 zessen zou het er te dik bovenop liggen :+

Ik heb net haar nawoord zitten lezen in het Magdalena-mysterie.
In mijn bericht aan Karl staat een heel klein stukje daarvan.

Met jouw zin kan ik het alleen maar eens zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 15:58

Nu lees ik dat de naam madonna veel genoemd wordt, maar de foto is super oud en het is toch algemeen bekend dat ze de laatste jaren de kabbala volgt. Wellicht was het gewoon een manier van dwarsliggen in haar jongere jaren, of was haar kleedster van de illuminatie.... Of vond ze het gewoon een apart symbool...
Ik denk dat er heus wel een groep mensen is die meer macht hebben dan dat ze verdienen. Of we daar meteen labels op moeten plakken lijkt me erg ver gezocht aangezien er nergens tastbaar bewijs is. Ik denk dat dit zo'n waar rook is is vuur verhaal is, maar dat ze dankbaar gebruik maken van alle mensen die dol op complottheorieën zijn. In verhalen wordt iets altijd groter en enger dan dat het daadwerkelijk is.

liedje89 schreef:
SteffiiY schreef:

Als je goed zoekt kun je allerlei symbolen in videoclips vinden maar volgens mij zijn de meeste niet bewust geplaatst. Ik zag laatst ook een filmpje over artiesten die dan satanistisch zouden zijn en daar kon je dan inderdaad ook wel symbolen voor terug vinden in de videoclips maar ik vond het echt ver gezocht en dit ook.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:08

Symbolen worden soms ook gewoon gebruikt omdat ze cool staan of om een statement neer te zetten, zeker in de popmuziek zou ik me daarvoor hoeden. :+

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:10

Wat heeft heeft het feit dat geschiedschrijving per definitie subjectief is is te maken met een heel ander feit namelijk dat in romans het dramatisch verhaal leidend is? Die logica is van het niveau dat omdat een paard een dier is een koe dus wel een plant moet zijn.

En daarmee kom je dus weer bij de kern van deze discussie. Beweringen worden tot feiten verheven en op basis van die "feiten" wordt een complot opgebouwd, waarbij de logica als eerste sneuvelt.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:20

cherie78 schreef:
Uit eigen ervaring (zij is in de jaren tachtig nauw betrokken geraakt bij de politieke onrust in Noord-Ierland) is haar gebleken dat schriftelijk verslag van gebeurtenissen zelden overeenkwam met wat er in werkelijkheid gebeurde (N-Ierland)
In veel gevallen herkende zij de gebeurtenissen nauwelijks in de verslaggeving van kranten, op televisie en wat later in "geschiedenisboeken" kwam.
Al deze gedocumenteerde visies waren bij hun totstandkoming in grote mate beïnvloed door politieke, sociale en persoonlijke vooringenomenheid.
De waarheid was voorgoed verloren gegaan.

Dit is haar belangrijkste reden geweest om "geschiedschrijving" niet kritiekloos te aanvaarden.
Zij heeft in haar hele volwassen leven onderzoek gedaan naar de gebeurtenissen uit haar romans.

Persoonlijke "toevalligheden" zijn een loper geweest om deuren open te laten gaan, die anders gesloten waren gebleven.

Nou maak je het helemaal leuk.. :+
Dus omdat geschiedenisboeken en verslagen incorrect waren, is zij een roman gaan schrijven waarvoor ze onderzoek heeft gedaan met -ongetwijfeld- behulp van onder andere geschiedenisboeken en verslagen van weleer, die dan ineens in extra dramatische -want roman- vorm wél betrouwbaar zijn?

Ah, ja..dan snap ik 't. :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:24

Nee hoor, dingen die ik uit wetenschappelijk geschreven boeken heb gehaald heb ik als feit neergezet, de rest als speculatie. :)

Of de rest dat doet weet ik niet. :P

Of die boeken die ik had dan klopten weet je ook nooit natuurlijk.
Maar op basis daarvan kun je zeggen: wetenschappelijk onderzoek naar bv. kanker weet je ook nooit of dat echt waar is. Je kunt het alleen geloven en redelijk zeker aannemen op basis van gegevens die je hebt getest.
Er zijn natuurlijk manieren om zo dicht mogelijk bij wat op dat moment de waarheid is te komen.

Maar het blijft altijd alleen maar een "waarheid" als de meerderheid van de mensen dat zo beslist.

Dus ik ben nog steeds voorstander van niets is waar en alles is toegestaan. :+

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:44

Laat ik ook eens maar even echt reageren :p

Op de vraag, waarom mensen ermee naar buiten komen als het zo geheim is enz enz.. Denk ik:
Weet je wat de AIVD is, de Mossad, de KGB? Hoogstwaarschijnlijk kun je zo hun hoofdkantoor zelfs googelen. Wil dat zeggen dat wij weten wat ze doen, of wat hun doelen zijn?

Ik denk zelf dat iemand die niet inziet dat dit een zieke wereld is en dat we gemanipuleerd worden van alle kanten zijn ogen beter open moet doen.

Nemurin schreef:
Of dat je alleen maar geld en dus eten etc. kunt krijgen als je als braaf geregistreerd staat, beetje een Big Brother idee.

Als je de waarheid kent, kun je die namelijk voor je eigen doeleinden gebruiken, en dat was de opzet. In plaats van hem netjes aan iedereen te vertellen en ze vrij te laten in wat ze zelf doen. ;)

Maar ik zeg:
Nothing is true. Everything is permitted.

:D

Is dit niet zo dan?
Kan ik een rondje lopen zonder mijn IDkaart bij me te hebben? Nee, als ik aangehouden word krijg ik een boete.

Kan ik het openbaar vervoer gebruiken zonder dat iemand mee kijkt? Nee, alles word geregistreerd(Anonieme ov chips die opgeladen worden met je bankpas worden gelinkt aan je bankpas : )

Kan ik naar Amersfoort rijden zonder dat een camera mijn auto registreert op de snelweg? Nee.

Kan ik een leuk geldbedrag aan iemand geven zonder dat iemand het weet? Nu nog wel, maar overal waar je komt, Klein bedrag? Pinnen mag. Alles word geregistreerd en bijgehouden.

Nemurin schreef:
Misschien was hij wel net zo geobsedeerd als sommige mensen nu! _O-
Ofwel, degenen die het wilden weten, moesten maar waardig genoeg zijn om het uit te puzzelen. :j

Ja of als de hele new world order theorie zou kloppen, zijn degenen die de macht hebben er dus niet zo blij mee als je dat gaat verkondigen. En reken maar dat ze dan (volgens de theorie) maatregelen zullen nemen. Als je het dan te duidelijk doet kun je het vergeten, want je hebt zelf geen macht.

Zoiets misschien.

Worden die maatregelen niet genomen dan?

Het boek "De dertien satanistische bloedlijnen" is in oa Frankrijk verboden.
Een van de schrijvers, Fritz Springmeier is zelfs opgepakt(geweest).

De schrijver van "The life of an American Jew in Racist Marxist Israel", Jack Bernstein, vermoord door de Mossad. Dit heeft hij zelfs voorspeld in zijn boek, hij wist dat zodra hij serieus genomen werd en hij zijn mond niet hield, het laatste middel, geweld gebruikt ging worden tegen hem.

Ik weet zelf niet heel veel over het onderwerp, maar ik denk dat als je verder gaat zoeken je nog veel meer namen op kunt noemen.

En als laatste in dit rijtje moet je denk ik de vermoorde president van Amerika John F. Kennedy niet vergeten. Je kunt zeggen wat je wil over zijn moord, maar feit is dat hij heeft gesproken over een een New World Order. http://www.youtube.com/watch?v=jnQntSgLkAo

En ja, sommige dingen gaan ver en zijn ook voor mij echt te ver gezocht. Maar, is dit niet logisch?
Als ik iemand wil overtuigen van iets, is het dan niet slim om met 99% waarheid te komen en 1% leugen? Wie is in staat om deze leugens die gemixt zijn met waarheden te onderschijden?

Kijk naar alle zieke gebeurtenissen in de wereld, er is echt wel meer aan de hand dan wij zien.

Kijk naar de aanval van Israel op de USS Liberty(1967), 34 Mariniers gedood, 170 verwond. Als er geen overlevenden waren, zou dit zeker een mooie kans zijn voor Amerika om zich in de oorlog met Egypte en de andere buurlanden te mengen. Zelfs op Wikipedia kun je dit verhaal vinden(niet dat dat een super betrouwbare bron is, maar toch). http://nl.wikipedia.org/wiki/USS_Liberty-incident

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:52

Of die maatregelen genomen worden weet ik niet, Mix. Ik denk zeker wel dat er een hele wereld bestaat waar wij als gewone burger geen weet van hebben. Je kunt nu eenmaal niet alles weten. Maar of het zo IS en of ik het VERMOED zijn twee verschillende dingen, dus daar ben ik wat voorzichtig in. ;)

Daarnaast is het inderdaad zo dat je niet een rondje kan lopen zonder je ID kaart. Men zegt om je veiligheid te garanderen, maar wie zegt dat een ander mijn veiligheid zou moeten kunnen bewaken? Waarom mag ik dat zelf niet bepalen? Overigens overtreed ik, omdat mij dat vrijer laat, de kleinere regels wat dat betreft wel. :=
De grotere zou ik ook niet durven.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 16:56

Mixje90 schreef:
En ja, sommige dingen gaan ver en zijn ook voor mij echt te ver gezocht. Maar, is dit niet logisch?
Als ik iemand wil overtuigen van iets, is het dan niet slim om met 99% waarheid te komen en 1% leugen? Wie is in staat om deze leugens die gemixt zijn met waarheden te onderschijden?

Euh, nee. Als ik iemand ergens van wil overtuigen, zeker iets Heel Belangrijks, zorg ik dat ik met feiten kom, met getuigen, met onbetwistbare bewijzen. Niet met een beetje leugens en veel vage artikels, websites die ideeën als feiten presenteren, een zooitje romans, en wat algehele bangmakerij.

Kom met objectieve websites, met feiten die ikzelf kan achterhalen, met getuigen, met wetenschappelijke artikels, en ik ben direct overtuigd. Tot die tijd gebruik ik liever mijn eigen verstand.

Ja, er gebeuren dingen op hoog en laag niveau die het daglicht niet kunnen verdragen. Ja, er zijn vast rijke mensen met meer macht dan ze willen dat bekend wordt. Maar een geheim genootschap wat álles in de hele wereld bepaalt en elke belangrijke gebeurtenis heeft veroorzaakt? Neuh..

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:22

Ik heb het over iemand overtuigen van een leugen, dus misleiden. Zoals die Alex Jones typetjes.

Ik beweer nergens dat elke belangrijke gebeurtenis iets moet betekenen.

Waar noem ik iets op wat geen feit is?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:27

Nemurin schreef:
Of die maatregelen genomen worden weet ik niet, Mix. Ik denk zeker wel dat er een hele wereld bestaat waar wij als gewone burger geen weet van hebben. Je kunt nu eenmaal niet alles weten. Maar of het zo IS en of ik het VERMOED zijn twee verschillende dingen, dus daar ben ik wat voorzichtig in. ;)

Daarnaast is het inderdaad zo dat je niet een rondje kan lopen zonder je ID kaart. Men zegt om je veiligheid te garanderen, maar wie zegt dat een ander mijn veiligheid zou moeten kunnen bewaken? Waarom mag ik dat zelf niet bepalen? Overigens overtreed ik, omdat mij dat vrijer laat, de kleinere regels wat dat betreft wel. :=
De grotere zou ik ook niet durven.

Over welke maatregelen twijfel je of weet je het niet?

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:29

heb het topic een beetje globaal doorgelezen, sorry als ik iets gemist heb.
mijn broer is sinds een tijdje erg bezig met illuminatie, ik ben zelf ook erg geïnteresseerd maar heb helaas nog niet de tijd gehad om mij er echt in te verdiepen.
wat ik nog niet tegen ben gekomen, is wat mij is verteld
namelijk dat Illuminatie eigenlijk het plan is om de wereldbevolking te reduceren tot 5 miljard mensen, en dat bv. 9/11 hier een onderdeel van is (en dus ook georganiseerd zijn door de 'wereldleiders', welke meewerken aan Illuminatie).
klopt dit of zit ik er helemaal naast? :o

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:30

Ik heb het niet over specifieke, Mix. Maar ik kan me zo voorstellen dat als de theoriën kloppen achter Illuminati-achtige organisaties, mensen die te veel zeggen of te veel weten en zich niet conform hun wensen gedragen uit de weg geruimd zouden worden.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:38

Nemurin schreef:
Ik heb het niet over specifieke, Mix. Maar ik kan me zo voorstellen dat als de theoriën kloppen achter Illuminati-achtige organisaties, mensen die te veel zeggen of te veel weten en zich niet conform hun wensen gedragen uit de weg geruimd zouden worden.

Zoals de genoemde schrijvers en zoals (volgens vele) john f kennedy dus.

En what about the big brother story dan, is dit niet zo?
Daarbij is nog niet eens het internet en de mobile telefonie gerkenend.

Je kunt wel denken dit is voor onze veiligheid. Maar degene die de macht hebben en controle hebben over al deze "veiligheidsmaatregelen" waardoor je in een big brother land woont, zijn dezelfde mensen die in Iraq, honderd duizenden onschuldige mannen, vrouwen en kinderen hebben vermoord. Of geloof je nog steeds in het massavernietigingswapens sprookje.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:47

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 17:58

Een enorm verhaal op basis van één anonieme getuige, op een website die op 't eerste gezicht leeft van dit soort verhalen, waar verder geen enkel feitelijk bewijs uit te halen valt.

Waar ik ook over viel is de zin dat 1% van de Amerikaanse bevolking lid is. Dat betekent 3 miljoen leden, alleen in de VS. Ik mag aannemen dat er ook leden in andere landen zijn, zeker gezien de vermeende voorkeur voor Duits als taal, en Hitler als voorbeeld. Laten we het op een lage schatting houden en zeggen dat er momenteel 5 miljoen leden zijn. Dan gaat het over een organisatie die al even bestaat, en in totaliteit dus nog veel meer leden gehad heeft. En van al die leden zou er niet ééntje zijn die eruit is gestapt en met harde bewijzen naar de media is gekomen? Niet ééntje die meer te bieden heeft dan deze "Svali" met haar mooie verhalen? Geen foto's, geen documenten, geen kopietjes, geen namen, helemaal niks. Vooral bekende feiten (VN, crisis, toestand in Israël) die worden gepresenteerd als veroorzaakt door de Ilumnatie. Dat noem ik niet bepaald 'bewijs', dat valt voor mij in de categorie mooie verhalen en bangmakerij.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:00

Ik was het toch al met je eens Mix? _O-

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:04

Nemurin schreef:
Ik was het toch al met je eens Mix? _O-

Haha oke xD doe 2dingen tegelijk, dat kan n man niet goed aan dus sms misscommunicatie :p

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:05

Het gaat mij erom dat het allemaal speculatie is. Beweegredenen gissen is heel moeilijk. ;)

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:12

@Chocobroodje, Kabbalah is nauw verwant aan de Illuminatie, evenals de Sciencetology genootschappen en de Vrijmetselarij.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-12 18:12

Scientology is wat mij betreft heel wat anders... :+ Maar er zit een heel geringe overlap in ja.