Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:46

Kentaro schreef:
nelis schreef:
Dus je kan als ouder geen aangifte doen? je kan niet een gesprek voeren met de daders? je kan niet indien noodzakelijk voor een andere school kiezen? je kan niet met je kind er over praten en hem of haar steunen?

@ kentaro Hoe los je het dan op? met tegen geweld? :+ kom op, er is een heleboel op te lossen met communicatie en weerbaarheid.

En wat ik dus al aangaf, je blijft dat maar geloven. Vind het helemaal super dat je er zo als ouder wilt zijn hoor, dat zeker! Maar wat ik o.a. al eerder aangaf, de hel van een meisje dat bij ons op school gepest werd, werd zóveel groter nadat de pesters op het matje geroepen waren!
En ik geloof er ook niet in dat je met veel praten iemand wel weerbaar kan maken die dat van nature niet is (was dat maar waar!!)
het is fantastisch als je als ouder aangeeft aan je kinderen dat ze ten aller tijde bij je terecht kunnen, maar in zo'n groot probleem als dus pesten houdt dat daarmee niet op.
Weet ook van iemand die gepest werd, dat zij er juist thuis niet over wilde praten, omdat ze dat zielig voor de ouders vond................ het is gewoon niet altijd in te schatten wat er in de hoofd van een kind om gaat!

Er is nog een probleem waar veel mensen geen erg in hebben: Ouders weten vaak niet dat hun kind gepest wordt.

Gepest worden is niet iets om open over te zijn, je schaamt je er voor. Dus praat je er niet over, je houdt het stil.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:48

Kentaro schreef:
Ben bang van niet. Een tijdje terug was het op t.v. van een meisje dat zo excreem 'gepest' werd! Mensen hadden sexy foto's van 'haar' (haar hoofd was gefotoshopt....) op internet geplaats. Adres vermeldt waar mannen heen konden voor sex...... telefoonnummer erbij.... Het was echt verschrikkelijk!
En volgens zeggen was daar niets aan te doen........ (ouders vroegen zich af of dat pas zou zijn als ze omgebracht werd........)

Maar zijn er nog nooit mensen opgepakt of beboet voor enige vorm van laster? Er zijn toch rechtszaken over geweest?

Men is in Nederland nogal van het "nietsdoen", dat weet ik. Ze zeggen nogal snel dat niets gedaan kan worden. Maar is dat ook werkelijk zo?

DeSprinkhaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:50

Yamcha schreef:
Kwanyin schreef:
[Over Carry Slee, gesproken, spijt is ook zo'n mooi boek.

Spijt is idd een geweldig boek, zó waar....... dat raakte mij ook heel erg, toen ik het las. Ik hoop echt dat zij haar doel bereikt met haar boeken, dat mensen het niet naast zich neerleggen en zeggen dat het wel mee zal vallen.

DeSprinkhaan schreef:
Echt afschuwelijk voor de meisje, en nog meer voor de ouders en vrienden.

De tieners worden steeds gekker. Bij mij op school heb je de zogenaamde "honte" (schaamte). Als je ook maar iets vreemds doet is het de schaamte. Ik werd er helemaal gek van. En dan heb je de groepsdruk er ook nog bij. Ik ken een meisje (basisschool) die een vrindin kwijt is geraakt, waarschijnlijk omdat haar grootouders buitelands zijn (en ze dus een andere huidkleur heeft), buiten de groep is gezet door de andere kinderen, en haar vriendin wilde zelf niet buiten de groep worden gezet en is mee gaan doen ( ik wil wel eventjes zeggen dat het eerste meisje fel van karacter is en even hard terugscheld als ze wordt uitgescholden, wat niet vaak gebeurd (het laatste dan)

Ik begin echt oud te worden, maar wat bedoel je met : als je ook maar iets vreemds doet, is het de schaamte"?

Ik begrijp er niets van, vrees ik.

Dit geld overigens voor de middelbare school. Als antwoord wat met vreemd bedoeld wordt: Gewoon je vreemd kleden, een pringtouw meenemen, vliegtuigjes gooien ( heb ik gedaan, ik geloof dat ik een beetje rebels werd:+), als 10/11 jarige geen tikkertje meer kunnen spelen (wat het jaar daarvoor gewoon bij elke pause werd gedaan) zonder dat het "de schaamte" is, alsof je je daarvoor hoeft te schamen. zucht...
Oja: even voor de duidelijkheid, ik woon in frankrijk en daar ga je een jaar eerder naar de middelbare school

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:51

Chubby schreef:
Wat zou dan een oplossing zijn Kentaro? Of is er geen oplossing en moet men er zich bij neerleggen?

Ik zou willen dat ik dat wist!!! Werkelijk waar!
Er zijn zelfs campagnes dat er op scholen lezingen e.d. worden gedaan om de ernst van het pesten naar voren te brengen.
Vraag me wel eens af of het iets zou zijn als de pesters iets van een taakstraf zouden krijgen in bijvoorbeeld een kliniek met patienten die suïcidal zijn of zoiets?!? Zodat ze eens goed kunnen zijn wat het leven met je kan doen?!

Langcara

Re: Meisje(13) pleegt zelfmoord door bangalijst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:52

Ik weet wel dat pester zich vaak niet bewust zijn van de vreselijke uitwerking van hun wandaden. Dat zie je ook op televisie als pesters worden opgezocht en geconfronteerd worden met hun gedrag van toen.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:53

Langcara, dit was in een uitzending en de ouders hadden echt al van alles geprobeerd!!
De wetgeving zou eigenlijk veranderd moeten worden!
Dat is net zo'n drama met stalkers. Een straatverbod zegt ook helemaal niets. Aangiftes kan de politie niets mee, behalve documenteren totdat het echt fout gaat....

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:53

Wat verschrikkelijk, ik hoorde het op school.

Haar laatste tweet was: 'Ik hou van jullie maar het is nu te laat'

blingpiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:55

Wat triest... ;(
Gelukkig bestond er in mijn schooltijd nog geen twitter... :n

En tja, over ouders die meekijken... als ouders zelf niets snappen van internet? Dan lijkt me het ook wel taak van school om voorlichting te geven over de gevaren van internet. Niet alleen rond pesten maar ook solliciteren later...
Staan echt zoveel mensen met al hun gegevens op openbare profielen....
:\

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:02

Ja, die voorlichtingen op school kennen we inmiddels wel. Aanfluiting. Zo ook de politie in NL trouwens, stel plasbipsen 1e klas. En daar kunnen ze zelf nog weinig aan doen ook, ze mogen gewoon niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:25

DeSprinkhaan: dank je, ik begrijp het nu. Idioot is het.......... om mij mag het, maar ik vrees dat ik hopeloos ouderwets gevonden word door je leeftijdsgenoten :') maar kom op, ik vind dat nog steeds leuk :D

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:52

er is nu een of ander nepaccount op twitter gemaakt, iemand die doet alsof ze livia is en dat ze nog leeft. Zo ongelovelijk respectloos dit...

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:54

Kentaro schreef:
Chubby schreef:
Wat zou dan een oplossing zijn Kentaro? Of is er geen oplossing en moet men er zich bij neerleggen?

Ik zou willen dat ik dat wist!!! Werkelijk waar!
Er zijn zelfs campagnes dat er op scholen lezingen e.d. worden gedaan om de ernst van het pesten naar voren te brengen.
Vraag me wel eens af of het iets zou zijn als de pesters iets van een taakstraf zouden krijgen in bijvoorbeeld een kliniek met patienten die suïcidal zijn of zoiets?!? Zodat ze eens goed kunnen zijn wat het leven met je kan doen?!

Als je ziet wat voor opmerkingen mensen durven geven nadat en gepeste zelfmoord heeft gepleegd vrees ik dat je er niet iedereen mee raakt.

Ik denk dat diegene die de ultieme oplossing heeft tegen pesten de volgende Nobelprijs in ontvanst mag nemen.
De dingen die voorgesteld worden zijn zeker wel noodzakelijk en kunnen pesten deels afblokken. Een warm thuis, goede voorlichting(lijkt me nog veel beter dan controleren), goede gesprekken..Maar geen van dat alles gaat helaas met zekerheid kunnen voorkomen dat jouw zoon of dochter niet vreselijk pest of gepest wordt op het internet. Zelfs met al je goede intenties van er voor je kinderen zijn, met ze over alles kunnen praten en een oogje in het zeil houden, ga je niet de garantie hebben dat jouw kind niet hetzelfde gaat overkomen als dit meisje in het nieuwsbericht. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:55

Pesters naar bureau Halt sturen, DAT moeten ze doen. Belachelijk dit!
Weer iemand die de kans niet meer krijgt omdat de mensen zo leuk willen doen :r

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:00

Zo verschrikkelijk dit..meisje is vlakbij m'n huis gevonden, echt een heel naar idee :-( veel sterkte voor alle betrokkenen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:00

Maar dit cyberpesten in dit geval is ook door 12-13-14 jarigen gebeurd. Lijkt me dat die zich vreselijk moeten voelen. Die hadden dit ook niet kunnen voorzien natuurlijk. Is nu wel een zaak van ouders/leerkrachten hier de nodige aandacht aan te schenken. Kinderen nog eens er met de neus opdrukken wat de gevolgen kunnen zijn en hoe slachtoffers zich kunnen voelen...... en daarmee bedoel ik àlle kinderen op basis en middelbare school.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:02

Mensen zeggen nu dat ze die pesters hard aan moeten pakken... Om pestgedrag te stoppen is dat nou juist wat je níet moet doen.

Voor geïnteresseerden, zoek maar eens op de No Blame methode. :)

Desalniettemin heel triest dat een meisje van 13 zichzelf op zo'n manier van het leven moet beroven...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:04

Ik had het ook gelezen en hoorde het ook op school.
Echt heel verschrikkelijk voor dat meisje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:06

Lente schreef:
Mensen zeggen nu dat ze die pesters hard aan moeten pakken... Om pestgedrag te stoppen is dat nou juist wat je níet moet doen.

Voor geïnteresseerden, zoek maar eens op de No Blame methode. :)

Desalniettemin heel triest dat een meisje van 13 zichzelf op zo'n manier van het leven moet beroven...

Nou, de pesters die niet op hun flikker krijgen gaan ook gewoon door hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:09

Bizzybijtje schreef:
Nou, de pesters die niet op hun flikker krijgen gaan ook gewoon door hoor :)

Ik neem aan dat je dus niet bekend bent met No Blame?

http://www.kidsmatter.edu.au/primary/pr ... revention/

Uiteraard moet er íéts gebeuren, maar als je pesters 'keihard aanpakt' heb je grotere kans op wraak en dát is precies wat je voorkomen wilt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:09

Samen straf krijgen is ook wel érug stoer en kickuh natuurlijk :D Daarna natuurlijk even bewijzen dat je er niet van onder de indruk was en nergens (ahum) bang voor bent 8-)

GelbrichDDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:11

Het is toch echt te erg voor woorden!. Maar eigenlijk denk ik dat er meer aan de hand is geweest dan alleen dat ze op zo'n lijst stond. veel sterkte voor iedereen die haar kende!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:13

gelbrich_ schreef:
Maar eigenlijk denk ik dat er meer aan de hand is geweest dan alleen dat ze op zo'n lijst stond. veel sterkte voor iedereen die haar kende!

Dit is een aanname en kan erg kwetsend zijn voor de nabestaanden. Zou ik niet zomaar durven beweren in ieder geval. En zal trouwens door jou ook niet zo bedoeld zijn....

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:14

wat erg dit ;( Veel sterkte voor nabestaanden en vrienden!
Haar laatste tweet:
''Ik hield echt van jullie maar nu is het telaat!'' ;(

PrinceAmos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:18

Sorry hoor, maar als je op de banga-lijst komt zou je toch wel wat hebben gedaan zelf.. En omdat je op een lijstje staat zelfmoord plegen ? Ik ben zelf 14, maar dit gaat gewoon te ver met de jeugd van tegenwoordig. Zou wat moois wezen , als de hele school me sl*t of ho*r gaat noemen. Schouders ophalen en verder lopen .. Maar oke, er zullen vast ook meedere problemen met dit meisje aan de hand zijn . Anders tweet ze ook niet zo depressief lijkt me ? Zelfmoord plegen om zoiets alleen, is verstandloos. Jullie kunnen boos worden op mijn reactie , sterkte voor de nabestaanden.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:21

Denk dat je gelijk hebt, je verwoordt het alleen een beetje onhandig.