Kentaro schreef:nelis schreef:Dus je kan als ouder geen aangifte doen? je kan niet een gesprek voeren met de daders? je kan niet indien noodzakelijk voor een andere school kiezen? je kan niet met je kind er over praten en hem of haar steunen?
@ kentaro Hoe los je het dan op? met tegen geweld?kom op, er is een heleboel op te lossen met communicatie en weerbaarheid.
En wat ik dus al aangaf, je blijft dat maar geloven. Vind het helemaal super dat je er zo als ouder wilt zijn hoor, dat zeker! Maar wat ik o.a. al eerder aangaf, de hel van een meisje dat bij ons op school gepest werd, werd zóveel groter nadat de pesters op het matje geroepen waren!
En ik geloof er ook niet in dat je met veel praten iemand wel weerbaar kan maken die dat van nature niet is (was dat maar waar!!)
het is fantastisch als je als ouder aangeeft aan je kinderen dat ze ten aller tijde bij je terecht kunnen, maar in zo'n groot probleem als dus pesten houdt dat daarmee niet op.
Weet ook van iemand die gepest werd, dat zij er juist thuis niet over wilde praten, omdat ze dat zielig voor de ouders vond................ het is gewoon niet altijd in te schatten wat er in de hoofd van een kind om gaat!
Er is nog een probleem waar veel mensen geen erg in hebben: Ouders weten vaak niet dat hun kind gepest wordt.
Gepest worden is niet iets om open over te zijn, je schaamt je er voor. Dus praat je er niet over, je houdt het stil.