_rosita_ schreef:Jup, kan er helaas zo 20 optellen en dan tel ik voorzichtig. Het gaat allemaal zó makkelijk! En uiteindelijk zijn zij er financieel beter aan toe dan veel werkende mensen. Zo is er in Utrecht de U-pas. Kun je gezellig met het hele gezin met de bus, incl lunch, incl entree een dagje naar Slagharen voor 6,50 p/p. Zwemmen voor een paar stuivers, Sporten voor weinig etc etc. Een dagje Slagharen voor mensen die werken tegen een laag salaris, is gewoon bijna niet te betalen en zo zijn er tíg 'voordelen' aan een uitkering trekken. Kun je werken, dan ga je maar werken.
In Rotterdam kregen wij ook een Rotterdampas. Of nou ja, kochten
Als je een normaal inkomen had kostte dat 60 euro, voor kinderen is hij standaard 5 en voor studenten wonende en/of studerende in Rotterdam 12,50 . En je kon nog wat korting krijgen als je een laag inkomen had.
Zo'n pas is natuurlijk hartstikke leuk. De meeste dingen kan je 1x gratis doen en daarna tegen korting. Ik heb hem zelf voornamelijk gebruikt om naar de film te gaan
Op een gegeven moment ging ik gratis naar de film, en heb daarna een gratis ijsje gehaald, toen had ik hem er al uit
. Maar goed, als je echt actief al die dingen gaat doen hoef je je geen weekend te vervelen. Top!
Maaaaar... waarom zou je dan daarnaast nog eens toeslag willen hebben voor op vakantie te gaan? Ik zou niet weten waarom, mijn ouders gaan toch vrij regelmatig wat doen met de pas en krijgen het boekje nooit uit. Ik weet niet hoe het in de rest van NL zit, maar hier krijgen kinderen ook het Jeugdvakantiepaspoort, die is geldig in de zomer en je kan dan talloze dingen gratis of met korting gaan doen. De school sponsort dat, kost niks voor de kinderen. Ook door die pas hoefde ik me geen dag te vervelen
Wat ik bedoel te zeggen, is dat deze initiatieven juist goed zijn, dat ik het daarom een beetje onzin vind dat je nog eens extra subsidie voor vakantie moet krijgen.. Als je geen geld hebt voor vakantie, ja dan ga je maar niet! Dagjes uit is ook heel leuk 
@Evelli dat doen veel mensen hoor denk ik. Beetje onzin om steeds een nieuwe brief te gaan typen die grotendeels hetzelfde is