Robert M wil meer begrip

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 09:54

Cayenne schreef:
NatasjavE schreef:
Begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het ook vreselijk wat hij gedaan heeft. Ronduit walgelijk. Maar de kindjes leven nog en naar alle waarschijnliijkheid zullen de kindjes nooit weten/beseffen wat er met hen gebeurt is. Moord vind ik echt erger.

Ik vraag me af waar je die wijsheid vandaan haalt.

nou idd zeg.. wat een opmerking... hij doet me eigenlijk een beetje kokhalzen ook...en ik krijg allemaal vragen en ideeen in mn hoofd.
maar ik kan me dus werkelijk niet voorstellen dat je dit echt denkt...

Dani

Re: Robert M wil meer begrip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:12

Zo raar is het toch niet? Een baby vermoorden lijkt mij nog een stuk gruwelijker dan misbruiken. En een volwassene zal door misbruik sowieso een trauma oplopen, uit onderzoek blijkt dat bij zeer jonge kinderen ze een trauma kúnnen krijgen, maar dat hoeft dus niet.

Wat betreft het gevaar; wil je nu echt zeggen dat je iemand die verlangt naar kleine kindjes gevaarlijker vindt dan iemand die verlangt naar moorden?

Ik ben het er nog mee eens dat de groep als geheel meer gevaar oplevert, simpelweg omdat er meer pedoseksuelen dan moordenaars zijn (maar ook meer verkrachters, drugsdealers, agressievelingen, etc.). Als individu vind ik iemand met moordneigingen een stuk enger, hoor.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:17

NatasjavE schreef:
Waarom vind je dat?
Begrijp me niet verkeerd. Ik vindt het ook vreselijk wat hij gedaan heeft. Ronduit walgelijk. Maar de kindjes leven nog en naar alle waarschijnliijkheid zullen de kindjes nooit weten/beseffen wat er met hen gebeurt is. Moord vind ik echt erger.

Vanwege de mogelijke gevolgen van de ontwikkelingen van de kindjes.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:19

Niet te geloven, er zijn mensen die dit wegredeneren door ergere dingen te bedenken? Jonge kinderen hebben zeer zeker wel herinneringen en kunnen hier zeer zeker schade door oplopen. En als dat er van de 10 5 zijn zijn dat er nog altijd 5 teveel!!!!!!

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:21

Authentic schreef:
DaniBanani schreef:
Sky_As: Hij heeft ervoor gekozen te handelen naar zijn geaardheid. De handelingen zijn weerzinwekkend; de geaardheid -in mijn optiek- niet.

De geaardheid gaat met behoorlijk weerzinwekkende gedachten/driften gepaard dat kan je niet ontkennen. Een pedofiel is gewoon ziek en iemand die continue met lustgevoelens voor kleine kinderen rondloopt is gevaarlijk, in mijn ogen gevaarlijker dan iemand die mensen wil vermoorden.

Mijn ongezouten mening is laat al die poeha achterwege, verklaar die man vogelvrij.
Misschien denkt een ander dan 2x na voordat hij zich vergrijpt aan een kind.

Beetje verkeerde quote, dit had ik niet gezegd, ik ben ook meer van het type opknopen zoals jullie hebben kunnen lezen

knollentuin

DaniBanani schreef:
Zo raar is het toch niet? Een baby vermoorden lijkt mij nog een stuk gruwelijker dan misbruiken. En een volwassene zal door misbruik sowieso een trauma oplopen, uit onderzoek blijkt dat bij zeer jonge kinderen ze een trauma kúnnen krijgen, maar dat hoeft dus niet.

Wat betreft het gevaar; wil je nu echt zeggen dat je iemand die verlangt naar kleine kindjes gevaarlijker vindt dan iemand die verlangt naar moorden?

Ik ben het er nog mee eens dat de groep als geheel meer gevaar oplevert, simpelweg omdat er meer pedoseksuelen dan moordenaars zijn (maar ook meer verkrachters, drugsdealers, agressievelingen, etc.). Als individu vind ik iemand met moordneigingen een stuk enger, hoor.

nou.. ik geloof dat ze wat mij betreft op een gedeelde eerste plek komen hoor :=

Dani

Ja, natuurlijk, ik redeneer het weg, dat is precíes wat ik bedoel. 8)7
Hoe vaak moet ik herhalen dat ik zijn daden net zo walgelijk en weerzinwekkend vind als ieder ander?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:23

Je zou niet sporen als je dat niet zou vinden maar het lijkt alsof het feit dat er niemand vermoord is verzachtend is tov het misbruik en dat gaat er bij mij niet in.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:24

DaniBanani schreef:
Ja, natuurlijk, ik redeneer het weg, dat is precíes wat ik bedoel. 8)7
Hoe vaak moet ik herhalen dat ik zijn daden net zo walgelijk en weerzinwekkend vind als ieder ander?

pfoe, gelukkig maar...

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:28

Vjestagirl schreef:
Amaris schreef:
Je zult advocaat van zo'n smeerlap (moeten) zijn.

Het enige wat je dan kunt doen is erop toezien dat iemand een eerlijk proces krijgt...

Hij moet blij zijn dat hij nog enige vorm van recht heeft!!!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:37

Vala schreef:
Je zou niet sporen als je dat niet zou vinden maar het lijkt alsof het feit dat er niemand vermoord is verzachtend is tov het misbruik en dat gaat er bij mij niet in.

Nee, zo bedoelde ik het totaal niet!
Ik heb alleen liever een pedofiel-neigend-naar-pedoseksueel als buurman dan iemand met serieuze moordneigingen. En het liefst natuurlijk geen van beide ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:37

Midasje schreef:
Vjestagirl schreef:
Het enige wat je dan kunt doen is erop toezien dat iemand een eerlijk proces krijgt...

Hij moet blij zijn dat hij nog enige vorm van recht heeft!!!

Hoezo? Ieder mens heeft rechten, hoe erg zijn/haar daden ook waren.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:39

Sorry ben ik het niet mee eens...Dit soort mensen niet die vallen naar mijn idee niet eens onder het kopje mens maar ergers onder monster of zo. Kuil graven en er in stoppen weg ermee geen aandacht aan schenken.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:41

Midasje schreef:
Sorry ben ik het niet mee eens...Dit soort mensen niet die vallen naar mijn idee niet eens onder het kopje mens maar ergers onder monster of zo. Kuil graven en er in stoppen weg ermee geen aandacht aan schenken.

Mijn vraag past niet helemaal in dit topic, wel in deze: [NM] Hoe ziet het ideale rechtssysteem eruit?
Maar waar zou jij die grens dan trekken? Wanneer is iemand een monster en verdienen ze geen eerlijk proces meer?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 10:42

De vraag kwam in een ander topic op, wie betaald 2 peperdure topadvocaten voor hem.

Niet dat dat iets veranderd, maar wie weet daar het antwoord op???

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:42

Is iemand die 1 kind molesteert minder monster dan iemand die 3 of 10 of 87 kinderen molesteert?

Wie bepaald dat?

Gelukkig niemand.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:43

sarabande schreef:
De vraag kwam in een ander topic op, wie betaald 2 peperdure topadvocaten voor hem.

Niet dat dat iets veranderd, maar wie weet daar het antwoord op???

Die bieden zich in sommige gevallen zelf aan, onder het mom van negatieve publiciteit is ook publiciteit.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:46

wat valt er nog te verdedigen aan robert m?

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:47

Ik ben van mening dat ons rechtsysteem zo gemak zuchtig is.... En iemand die met zijn handen aan kinder zit of het nou 1 kind is of 200 dat kan gewoonweg niet daar hoor je van af te blijven. Nu weer zo'n viezerik die dat 6 jarig meisje heeft meegenomen. Geen woorden voor. Ik weet wel dat als er zo iets met mijn kind gebeurt hij eraan gaat dan ben ik de rechter!!!!!

Hij is in Heidelberg al een keer veroordeeld voor het bezit van kinderp**** hoe kan zo iemand op een peuterspeelzaal werken???

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:47

geerke schreef:
wat valt er nog te verdedigen aan robert m?

Idd dat is mijn punt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 10:48

Cayenne schreef:
Die bieden zich in sommige gevallen zelf aan, onder het mom van negatieve publiciteit is ook publiciteit.

Ja dat dacht ik ook, maar ze zullen toch wel betaald krijgen????

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:48

Midasje schreef:

Niet mee eens. Niet alle mensen zijn hetzelfde, helaas. Deze man heeft duidelijk een andere set normen en waarden dan de gemiddelde Nederlander, maar dat maakt hem niet minder menselijk. Op een andere plek of in een andere tijd was hij misschien wel heel erg op zijn plek geweest.

Hij verdient het om gestraft te worden volgens ons rechtsysteem, net als ieder ander die iets doet wat tegen onze wetten in gaat. Het is namelijk onmogelijk om te bepalen wie er erg genoeg zijn om in een kuil gestopt te worden, en wie er wel recht heeft op een eerlijk proces.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:49

DaniBanani schreef:
Vala schreef:

Nee, zo bedoelde ik het totaal niet!
Ik heb alleen liever een pedofiel-neigend-naar-pedoseksueel als buurman dan iemand met serieuze moordneigingen. En het liefst natuurlijk geen van beide ;)

Als ik kleine kinderen zou hebben.. Nou dan zou ik die overweging zelf niet maken.

Sterker nog, mocht ik wéten dat ik een buurman zou hebben met pedoseksuele neigingen, dan zou ik echt geen leuke buurvrouw zijn.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:49

Midasje schreef:
Ik ben van mening dat ons rechtsysteem zo gemak zuchtig is.... En iemand die met zijn handen aan kinder zit of het nou 1 kind is of 200 dat kan gewoonweg niet daar hoor je van af te blijven. Nu weer zo'n viezerik die dat 6 jarig meisje heeft meegenomen. Geen woorden voor. Ik weet wel dat als er zo iets met mijn kind gebeurt hij eraan gaat dan ben ik de rechter!!!!!

Hij is in Heidelberg al een keer veroordeeld voor het bezit van kinderp**** hoe kan zo iemand op een peuterspeelzaal werken???

Ja daar help je je kind mee, een ouder in de gevangenis.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 10:51

Nee je helpt een kind door zo'n gek rond te laten lopen. Als het een beetje meezit voor hem is hij over 12 jaar weer vrij man. Vertrekt naar weet ik veel waar en gaat vrolijk verder. Daar hebben we inderdaad wat aan ja.