De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat is er gebeurd met Madeleine McCann?

Madeleine leeft nog
58 (3%)
Madeleine is als gevolg van een ongeluk overleden
136 (9%)
Madeleine is ontvoerd
137 (9%)
Madeleine's ouders zijn betrokken bij het verbergen van haar lichaam
468 (32%)
De verdwijning van Madeleine wordt opgelost
111 (7%)
De verdwijning van Madeleine blijft voor altijd een mysterie
545 (37%)

Totaal aantal stemmen: 1455

my_precious

Re: De verdwijning v. Maddie McCann, volgt iemand hier dit nog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 22:03

ik denk ook wel dat het ooit an het licht komt hoor, zijn het de ouders niet, dan zullen de mensen die ermee te maken hebben gehad hun mond wel een keer open trekken of door de mand vallen door zichzelf te verspreken ergens bij vrienden of kennissen.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:54

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 19:57

Ik geloof niet dat ze nog leeft, hoe verklaar je anders de lijkengeur in een huurauto?

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-13 20:00

ik ook eigenlijk niet, maar het fonds van de ouders moet ook geld hebben hé ...

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 09:58

Laatste nieuws:
De rechtszaak McCann vs Amaral welke gepland stond voor de 24 en 25e van deze maand is (wederom) uitgesteld. Wat de reden van het uitstel is, is niet bekend, maar wellicht heeft het te maken met het feit dat Scotland Yard (nu voor de 4e keer) in Oporto, Portugal is, om de zaak met haar collega's van de PJ te bespreken.
En prompt is er weer een Maddie sighting, nu in Brazilie (maar blijkt een hoax)
http://joana-morais.blogspot.com/search ... _results=7
http://jillhavern.forumotion.net/t6307- ... -in-brazil

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 01:51

die ouders proberen alleen maar geld binnen te halen over de rug van hun eigen kind.. ik denk niet dat ze nog leeft.. die ouders en al die mensen die het spelletje mee spelen zullen wel geld ontvangen van de fondsen die lopen en zo blijft het balletje rond gaan..

als ik nog aan het verhaal denk van die smerige gedachten van de vrienden van de ouders te vies om op te noemen, dan wordt ik nog misselijk..
in en in triest voor zo'n leuk meisje.
Laatst bijgewerkt door my_precious op 27-01-13 02:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 02:00

Verhaal?

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 02:04

ja van het boek wat ik gelezen heb, waarin staat dat toen de vrienden bij elkaar zaten 1 van de vrienden bepaalde gebaren maakte met zijn vinger, en ze wat van plan waren met 1 van de kinderen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 09:41

Oh bah zeg :r

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-13 10:39

my_precious schreef:
ja van het boek wat ik gelezen heb, waarin staat dat toen de vrienden bij elkaar zaten 1 van de vrienden bepaalde gebaren maakte met zijn vinger, en ze wat van plan waren met 1 van de kinderen.

Je bedoelt de getuigenverklaringen van de Gaspars, tijdens een vakantie met dezelfde vriendengroep in Mallorca.
Er zijn drie getuigenverklaringen die een onderzoek naar kindermisbruik zouden verklaren, de verklaringen van de Gaspars en de verklaring van Yvonne Martin een maatschappelijk werkster die tijdens de verdwijning van Maddie ook in Praia da Luz op vakantie was. Zij had veel te maken met kindermisbruik en meende David Payne te herkennen als iemand die zij in relatie met haar werk was tegengekomen.
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/KATER ... CIDENT.htm
http://www.mccannpjfiles.co.uk/PJ/YVONN ... MARTIN.htm

De getuigenverklaringen van de Gaspars zijn opzettelijk of niet, pas aan de PJ toegezonden nadat Amaral was afgezet. En is - voor zover ik weet - deze onderzoekslijn nooit geopend.
Verder is er nog het mysterieuze CATS dossier van Gerry McCann, dat was aangemaakt in een bestand van CEOP in de sectie Child Abuse (Child Exploration & Online Protection) maar waar geen inhoud in zit. Daarover doet het gerucht de ronde dat Jim Gamble - destijds hoofd van CEOP - het dossier heeft geleegd.
;;;;;;;;;;;;'
Leicestershire Police Force

From: DC443 J.N. HUGHES
To: SIO, Operation Task
Department: Main Criminal Unit
Date: 16th May 2008

Ref: Background Information– Kate McCann

Dear Sirs,

In response to your letter of request, I can provide the following information regarding the above-mentioned subject.

Kate McCann was born on March 5, 1968 in Merseyside.
Her maiden name is Healy, which she still uses in her clinical practice.
She is the bearer of British passport number **************.

She lives with her husband and children at ****************. The house is subject to a mortgage for the amount of *******with the Northern Rock bank.

There is no report or statement of bank credit cards listed in the research carried out. However I was alerted to the fact that if an individual maintains an account open with the same bank or credit card accounts for a long period of time, these details do not appear in this kind of search.

She works for the local NHS as a GP in Latham House, Melton Mowbray, Leicestershire. She is currently on maternity leave.

Her phone number is ******* and she has a T mobile phone number ********.
There is no record of either of her surnames on the National Police Computer.

The search reference is NE84/0053/4.

A check of the location of the crime and information system is negative.

Inquiries made of local social services are negative.

Searches made of the local section of child abuse investigation shows a registration number 19309 in CATS (system of action location). A consultation with the DC Soand from the department in question confirms that this is just a file reference, but as a complement to Operation Task system for the purpose of reference, if any investigation should be necessary by the department. No work has been done on the basis of this file.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 10:19

Laatste nieuws is dat voor de rechtszaak McCann vs Amaral die overigens niet - zoals ik eerder vermeldde - in januari was gepland maar op 5 en 6 februari gedurende 1,5 dag een verzoek tot uitstel is ontvangen van de McCanns zelf. Reden hiervoor is dat ze willen proberen de zaak te schikken. Hoogst ongebruikelijk overigens dat de aanklagende partij een zaak zelf wil schikken.
De zaak zou voorkomen voor de zelfde rechter die de ban van het boek van Amaral "The truth of the lie" heeft opgeheven onder artikel 10 Article van de European Convention on Human Rights en ik denk dat de McCanns en hun advocaat verwachten de zaak niet te winnen.
Bovendien worden de geluiden in de wandelgangen over een heropening van de zaak luider.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 10:24

Ik ben heel benieuwd of er ooit nog bekend word wat er met haar is gebeurd.
Weet nog wel dat wij op vakantie gingen naar Portugal, overal foto's terwijl het daar niet in de buurt was en het al een jaar later was. Toen had ik er geen idee van

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 15:24

Hoe ben jij toch zo goed op de hoogte babootje?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 16:09

De zaak heeft me vanaf het begin af aan geintrigeerd, vooral door het uiterst vreemde gedrag van de ouders, direct na de verdwijning van Madeleine, de tegenstrijdige verklaringen, de enorme druk die politiek op de zaak werd uitgeoefend. Gordon Brown - destijds premier - heeft er persoonlijk voor gezorgd dat Amaral van de zaak werd gehaald. Kort daarna werd deze als "onopgelost" op de plank gelegd. Op
Verschillende Engelse en Portugese fora volg ik het nieuws nog steeds. Er zijn verschillende journalisten en bloggers die zich de zaak hebben vastgebeten. Als de zaak heropend wordt en de McCanns blijken betrokken bij de verdwijning van hun dochter is dit 1 van de meest bijzondere verdwijningszaken ooit.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:15

Ik denk dat het sowieso al een van de meest bijzondere verdwijningszaken ooit is.
Alleen al als je kijkt naar de hoeveelheid aandacht die naar deze zaak uitgegaan is, wereldwijd, en dat de zaak nog steeds onopgelost is, met alle rare dingen die erbij komen kijken.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:20

Ik vind het ook best interessant en ben ook heel benieuwd of er ooit nog eens aan het licht komt wat er gebeurt is. Ik denk het wel. Over een jaar of 10/15 wellicht langer, als er weer nieuwe mensen op de zaak worden gezet.

Zo kijk ik ook altijd On the case with Paula Zahn. Er worden zoveel fouten gemaakt en dingen over het hoofd gezien. Na 10/15 jaar nieuwe mensen op de zaak, een 'hoofd' die zich er echt in verdiept, 6 jaar lang opnieuw alles uitpluizen, getuigen nachecken die toen eventueel niet ondervraagd zijn etc.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-13 16:29

Bedankt in elk geval voor het up to date houden van dit topic, ik lees alles mee :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-13 18:04

Nynke1 schreef:
Ik vind het ook best interessant en ben ook heel benieuwd of er ooit nog eens aan het licht komt wat er gebeurt is. Ik denk het wel. Over een jaar of 10/15 wellicht langer, als er weer nieuwe mensen op de zaak worden gezet.

Zo kijk ik ook altijd On the case with Paula Zahn. Er worden zoveel fouten gemaakt en dingen over het hoofd gezien. Na 10/15 jaar nieuwe mensen op de zaak, een 'hoofd' die zich er echt in verdiept, 6 jaar lang opnieuw alles uitpluizen, getuigen nachecken die toen eventueel niet ondervraagd zijn etc.

Het verschil alleen met de McCann zaak is dat een aantal onderzoekslijnen met het van de zaak halen van Amaral niet verder zijn onderzocht.
De getuigenis van de Ierse Smith familie (die Gerry McCann meenden te herkennen als iemand die ze met een kindje lijkend op Madeleine hebben zien lopen richting strand om ongeveer kwart voor 10 s avonds.
En de getuigenissen van de Gaspars en Yvonne Martin (met indicaties van kindermisbruik) zijn niet verder onderzocht.
Een reconstructie die mijns inziens onomstotelijk zou aantonen dat er geen gelegenheid was (of window of opportunity zoals ze dat noemen) voor een iemand, het appartement binnen te komen en het kind te ontvoeren, omdat partijen weigerden eraan mee te doen.

Voor degenen die de Engels goed kunnen volgen kun je heel goed inlezen bij; (voordeel, je haalt je Engels ermee op _O- )
http://www.mccannfiles.com
Op http://www.mccannpjfiles.co.uk/ staat een Engelse vertaling van alle (beschikbare) politiedossiers. Er zijn er nog een paar niet openbaar, overigens.
Ik volg 2 verschillende fora die als er nieuws is dat heel snel hebben:
http://jillhavern.forumotion.net/search ... d=newposts
http://missingmadeleine.forumotion.net/
En een Portugese blogster is altijd erg up-to-date
http://joana-morais.blogspot.com/search/label/McCann

Op youtube heeft HideHo, een poster op Missingmadeleineforumotion.net veel filmpjes gezet die het bekijken waard zijn.

Het "leest" eigenlijk wel als een spannend boek. Ik denk echt dat het ooit tot een ontknoping komt, hetgeen vooral te danken zal zijn aan internet. Want daardoor is de de vermissing "levend" gebleven, in tegenstelling tot een andere grote vermissingszaak (die van JonBenet Ramsey) waar ook heel vreemde dingen zijn gebeurd.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 00:31

Ik lees ook steeds mee, het is inderdaad een intrigerende zaak :j

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:17

Ik zit net te lezen dat er een meisje in nieuw zeeland is gevonden die, schijnbaar, sprekend op maddie lijkt. Er is zelfs dna afgenomen bij haar en naar engeland gestuurd.
De ouders en lokale politie zijn er echter zeker van dat het niet om maddie gaat. De uitslag van het dna onderzoek komt over een paar weken.

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:47

zal de zoveelste zijn die voor opschudding zorgt denk ik..

dat meisje leeft gewoon niet meer, is echt onmogelijk.

mocht ze wel leven en oud genoeg zijn, dan zou ze ooit toch naar haar ouders gaan zoeken.
de tijd zal het uitwijzen denk ik.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:04

MandyR schreef:
Ik zit net te lezen dat er een meisje in nieuw zeeland is gevonden die, schijnbaar, sprekend op maddie lijkt. Er is zelfs dna afgenomen bij haar en naar engeland gestuurd.
De ouders en lokale politie zijn er echter zeker van dat het niet om maddie gaat. De uitslag van het dna onderzoek komt over een paar weken.

De waarneming was al op nieuwjaarsavond. De Nieuw Zeelandse politie heeft de waarneming nagetrokken en geconcludeerd dat het niet Madeleine is. (Ongetwijfeld omdat de ouders geboortecertificaat en foto's zullen hebben van hun opgroeiende kind). Desondanks wil Scotland Yard een DNA test doen. De ouders hebben hier vrijwillig DNA materiaal voor afgestaan. De McCanns zijn overigens niet afgereisd naar NZ (geloven er zelf ook niet in dan wel weten dat ze het niet kan zijn).

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:09

Tja, ik heb ook niet het vermoeden dat ze het is hoor. Mede omdat de ouders dus vrijwillig aan het dna onderzoek (van hun dochter) mee willen werken.
Dat de waarneming al met oud en nieuw was, wist ik net. Het artikel waar ik het gelezen heb is vandaag pas online gekomen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 14:57

De rechtszaak McCann vs Tony Bennet gepensioneerd advocaat, welke zich in Engeland kritisch opstelde ten opzichte van het verhaal van de McCanns over de verdwijning van hun dochter en daarbij de mening van velen vertegenwoordigd, dient 5 en 6 februari.
Het proces is bedoeld om te beoordelen of de argumenten van de McCanns om Bennet te vervolgen wegens laster voldoende zijn om een lasterproces te voeren.
Wat volgt is een verslagje van een poster die de eerste dag heeft bijgewoond:
Het is niet zo erg als het lijkt!

Het aantal mensen die publiekelijk twijfelen aan het verhaal de McCann’s neemt toe. Meer mensen stellen lastige vragen.
De het verwijderen van de ban op het boek van Dr Amarals, hoewel niet relevant voor proces, wordt wel meegenomen in openbare proces-verbaal van deze proces dag.
Van Mike Gunnill (journalist) is bewezen dat hij een leugenaar en een bedrieger (zie Leveson onderzoek).
Zelfs de McCanns eigen advocaat kan niet met 100% zekerheid verklaren dat Maddie ontvoerd werd.
Tony heeft bewezen dat hij niet dezelfde rechten heeft om over de zaak van de verdwijning van Madeleine te spreken als iemand anders. (Mogelijk niet relevant voor dit proces, maar wederom ook opgenomen in het proces verbaal van deze procesdag.
De rekeningen zijn geanalyseerd door een gecertificeerde en gekwalificeerde accountant en niet voldoende onderbouwd bevonden. Nogmaals, niet ontvankelijk nu, maar wederom opgenomen in het proces verbaal.
De rechter geeft aan dat de genoemde zaken wel van belang kunnen zijn/worden als / wanneer het gaat om een volledige smaad proces, waarbij het lijkt daar wel op aanstuurt.
Er waren 5 journalisten aanwezig, geen woord erover in de media.
De McCanns zelf waren niet aanwezig.

Op zich zou het goed zijn als het daadwerkelijk leidt tot een smaadproces omdat jurisprudentie (ook al is het uit Portugal) aangeeft dat bij het veroordelen van Bennet de rechten van de mens de vrijheid van meningsuiting worden geschaad. Bennet heeft alleen verwoord hetgeen in de politiedossiers staat en openbaar is gemaakt.

Onderstaand een aardige video hierover:
http://www.youtube.com/watch?v=QcHq4YfE ... e=youtu.be

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 11:01

Het in Engeland onderzochte DNA van het NZeelandse meisje is (zoals ik al had verwacht) niet van Madeleine.